Webasto
Moderator: Moderator
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Właśnie dostałem informacje od byłego właściciela że jeden z tych kabli był wpięty w bezpiecznik od dmuchawy a drugi był po kluczyk cokolwiek to znaczy...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Lucky Luck pisze:No i zaczęły się schody. Próbuję podłączyć webasto do klimatronika i dmuchawy. Czytałem chyba już wszytko na forum co tego dotyczy. Problem w tym że każdy temat dotyczył jakiś mniejszych lub większych przeróbek.
W jakim aucie to wcześniej siedziało?
Obsługa nadmuchu bez kluczyka, bez przeróbek instalacji fabrycznej w Sorento jest niemożliwa.
Napięcie podawane na panel musisz jednocześnie podać na wentylator.
Spójrz na ten schemat
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przekaźnik P1 jest wmontowany w rozcięty przewód zasilania dmuchawy (przewód gruby żółty). Musisz go rozciąć, żeby podawać na zacisk #30 przekaźnika P1:
1. + po zapłonie - jak fabrycznie #87a lub
2. + prosto z AKU - #87.
Zacisk nr 30 jest podpięty jednocześnie do zasilania panelu i do zasilania silnika dmuchawy.
Ten pojawiający się plus ze sterownika możesz wykorzystać do sterowania tym przekaźnikiem, bo bezpośrednio raczej nie pociągnie dmuchawy.
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Dzięki Vokal. Poprzedni właściciel miał to w Audi. Mam już druknięte wszystkie Twoje schematy. Jutro jadę kupić ten przekaźnik i coś wykombinuje. W razie pytań mogę pisać na maila?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
No właśnie, Audi ma zupełnie inną budowę instalacji, więc moze wystarczyło podawać napięcie na jakiś moduł, który sterował dmuchawą.
W Sorento nie ma takich bajerów.
Zamiast rozcinać przewód może uda ci się wykorzystać gniazdo oryginalnego przekaźnika dmuchawy i dać przekaźnik 5-cio zaciskowy.
Pisz na PW, bo do maili nie mam dostępu w delegacjach.
W Sorento nie ma takich bajerów.
Zamiast rozcinać przewód może uda ci się wykorzystać gniazdo oryginalnego przekaźnika dmuchawy i dać przekaźnik 5-cio zaciskowy.
Pisz na PW, bo do maili nie mam dostępu w delegacjach.
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Przekaźnik dmuchawy jest zaraz za samą dmuchawą? Dziś tam grzebałem i znalazłem tam przekaźnik.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Nie, ten przekaźnik jest od najszybszych obrotów dmuchawy.
Zasilanie podawane jest w puszcze bezpieczników pod maską - Front Blower Relay z bezpiecznika F/BLW 30A.
Zasilanie podawane jest w puszcze bezpieczników pod maską - Front Blower Relay z bezpiecznika F/BLW 30A.
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
No i narobiłem... Tak to jest jak się biorę, a coś o czym nie mam pojęcia... Grzebalem, szukałem jak podłączyć ta dmuchawę i zepsułem podświetlenie całego kokpitu. Nie działają też kierunkowskazy przy zamykaniu z pilota...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
A pisałeś coś o banalnym podłączeniu ;)
Przypomniałem sobie, że u stelli997 przekaźnik wpinałem przy kostce zasilania dmuchawy (tej dwupinowej).
Co do awarii, to sprawdź, czy któryś bezpiecznik od ETACSa albo alarmu się nie przepalił.
Przypomniałem sobie, że u stelli997 przekaźnik wpinałem przy kostce zasilania dmuchawy (tej dwupinowej).
Co do awarii, to sprawdź, czy któryś bezpiecznik od ETACSa albo alarmu się nie przepalił.
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Jeszcze raz.
Nie wiem jak wygląda Twoja wiązka, więc nie wiem, co gdzie wpiąć, ale wg schematu EasyStart T z netu kostka od sterownika ma 9 pinów, ale wykorzystuje się od 4 do 8 (w zależności od opcji i wyposażenia).
#1 to stały plus (czerwony).
#2 to sygnał do startu pieca (żółty/fiolet).
#3 to stała masa (brązowy).
#4 to masa podawana z dodatkowego włącznika.
#5 to przewód diagnostyczny (niebieski/biały)(nie wiem czy będzie współpracował z Webastem)
#6 to podświetlenie (???)
#7 i #8 to podłączenia czujników wewn. i zewn.
#9 pusty
Kluczowy to przewód #2. On daje sygnał do odpalenia ogrzewania. Ten sygnał w Twojej Sorento trzeba podać w 3 punkty:
1) zacisk #4 w kostce pieca (oznaczony AMB - rys. poniżej),
2) przekaźnik dmuchawy,
3) panel klimatyzacji.
Wszystkie te punkty sterowane są plusem.
Jeśli więc na przewodzie żółtym podawany jest plus po uruchomieniu pieca ze sterownika, to wystarczy go rozdzielić na te trzy punkty.
Jeśli jednak podawana jest masa, to musisz ją najpierw odwrócić na plus przy pomocy dodatkowego przekaźnika (jak u mnie na schemacie P3) lub tranzystora i dopiero podać na w/w 3 punkty.
Dużo opisów o diagnostyce niadziałającego mojego pieca jest w wątku:
viewtopic.php?f=35&t=4032#p48903
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nie wiem jak wygląda Twoja wiązka, więc nie wiem, co gdzie wpiąć, ale wg schematu EasyStart T z netu kostka od sterownika ma 9 pinów, ale wykorzystuje się od 4 do 8 (w zależności od opcji i wyposażenia).
#1 to stały plus (czerwony).
#2 to sygnał do startu pieca (żółty/fiolet).
#3 to stała masa (brązowy).
#4 to masa podawana z dodatkowego włącznika.
#5 to przewód diagnostyczny (niebieski/biały)(nie wiem czy będzie współpracował z Webastem)
#6 to podświetlenie (???)
#7 i #8 to podłączenia czujników wewn. i zewn.
#9 pusty
Kluczowy to przewód #2. On daje sygnał do odpalenia ogrzewania. Ten sygnał w Twojej Sorento trzeba podać w 3 punkty:
1) zacisk #4 w kostce pieca (oznaczony AMB - rys. poniżej),
2) przekaźnik dmuchawy,
3) panel klimatyzacji.
Wszystkie te punkty sterowane są plusem.
Jeśli więc na przewodzie żółtym podawany jest plus po uruchomieniu pieca ze sterownika, to wystarczy go rozdzielić na te trzy punkty.
Jeśli jednak podawana jest masa, to musisz ją najpierw odwrócić na plus przy pomocy dodatkowego przekaźnika (jak u mnie na schemacie P3) lub tranzystora i dopiero podać na w/w 3 punkty.
Dużo opisów o diagnostyce niadziałającego mojego pieca jest w wątku:
viewtopic.php?f=35&t=4032#p48903
Kliknij obrazek, aby powiększyć
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Dzięki Vokal za tak wyczerpującą odpowiedź i przepraszam za kłopot. Problem w tym że piec działa prawidłowo a sam zegar mam już podpięty (na 3 przewody) problem jest tylko z podpięcie nadmuchu. Zaczęły się schody bo trzeba coś pokombinować z instalacją a ja nie jestem orłem w tym temacie. Jeśli jednak ktoś mi wytłumaczy jak dziecku co z czym połączyć to sobie poradzę. Słabo radzę sobie z Twoimi schamatami bo nigdy nie pracowałem na czymś takim. Przewód jaki mi został do nadmuchu jest dodatni.
Edit
Po zastanowieniu mam kilka pytań.
Rozdzielam ten przewód na trzy. Pierwszy podaję pod pięć. Myślę że już jest podany ale to sprawdzę.
Drugi na panel klimy i pytanie, pod 10 pin szerokiej kostki? Trzeci pod przekaźnik dmuchawy, ale pod który pin? I czy muszę to ciągnąć pod maskę czy może znajdę odpowiedni przewód w desce?
Edit2.
Znalazłem już gdzie mam się wpic w ten przekaźnik. Przejrzałem jeszcze raz twoje schematy. Pewnie też znajdę ten przewód gdzieś przy dmuchawie. Pomietasz może jaki koło czy gdzie dokładniej go szukać?
Edit
Po zastanowieniu mam kilka pytań.
Rozdzielam ten przewód na trzy. Pierwszy podaję pod pięć. Myślę że już jest podany ale to sprawdzę.
Drugi na panel klimy i pytanie, pod 10 pin szerokiej kostki? Trzeci pod przekaźnik dmuchawy, ale pod który pin? I czy muszę to ciągnąć pod maskę czy może znajdę odpowiedni przewód w desce?
Edit2.
Znalazłem już gdzie mam się wpic w ten przekaźnik. Przejrzałem jeszcze raz twoje schematy. Pewnie też znajdę ten przewód gdzieś przy dmuchawie. Pomietasz może jaki koło czy gdzie dokładniej go szukać?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Jeżeli masz plusa, to możesz go rozdzielić i podać przez diodę (1A wystarczy) na przewód sterowania przekaźnikiem dmuchawy ( zielony pojawia się na nim plus po zapłonie), ale trzeba go rozciąć i wstawić drugą taką samą diodę.
Przechodzi on przez kostkę JB-06 i znajduje się obok JB-07 (zdjęcie poniżej).
Drugą rozdzieloną końcówkę podajesz na odcięty przewód w kostce panelu klimy.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przechodzi on przez kostkę JB-06 i znajduje się obok JB-07 (zdjęcie poniżej).
Drugą rozdzieloną końcówkę podajesz na odcięty przewód w kostce panelu klimy.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Teraz największy problem to brak oświetlenia kokpitu i świateł z tyłu. Coś popsulem i nie wiem co. Wszystkie bezpieczniki są ok...
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Napisz co gdzie podłączyłeś jak przestało działać. Będzie łatwiej gdybać.
Robiłeś coś z JB-07? Obok jest JB-06. Jeśli ta wypadła to możesz mieć taki problem.
Robiłeś coś z JB-07? Obok jest JB-06. Jeśli ta wypadła to możesz mieć taki problem.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości