Webasto

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#46 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 20:18

Polecam serwis www.elektroda.pl :happy2:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#47 Postautor: Lucky Luck » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:20

Właśnie dostałem informacje od byłego właściciela że jeden z tych kabli był wpięty w bezpiecznik od dmuchawy a drugi był po kluczyk cokolwiek to znaczy...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#48 Postautor: vokal » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:38

Lucky Luck pisze:No i zaczęły się schody. Próbuję podłączyć webasto do klimatronika i dmuchawy. Czytałem chyba już wszytko na forum co tego dotyczy. Problem w tym że każdy temat dotyczył jakiś mniejszych lub większych przeróbek.

W jakim aucie to wcześniej siedziało?
Obsługa nadmuchu bez kluczyka, bez przeróbek instalacji fabrycznej w Sorento jest niemożliwa.
Napięcie podawane na panel musisz jednocześnie podać na wentylator.
Spójrz na ten schemat

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Przekaźnik P1 jest wmontowany w rozcięty przewód zasilania dmuchawy (przewód gruby żółty). Musisz go rozciąć, żeby podawać na zacisk #30 przekaźnika P1:
1. + po zapłonie - jak fabrycznie #87a lub
2. + prosto z AKU - #87.
Zacisk nr 30 jest podpięty jednocześnie do zasilania panelu i do zasilania silnika dmuchawy.
Ten pojawiający się plus ze sterownika możesz wykorzystać do sterowania tym przekaźnikiem, bo bezpośrednio raczej nie pociągnie dmuchawy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#49 Postautor: Lucky Luck » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:43

Dzięki Vokal. Poprzedni właściciel miał to w Audi. Mam już druknięte wszystkie Twoje schematy. Jutro jadę kupić ten przekaźnik i coś wykombinuje. W razie pytań mogę pisać na maila?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#50 Postautor: vokal » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:53

No właśnie, Audi ma zupełnie inną budowę instalacji, więc moze wystarczyło podawać napięcie na jakiś moduł, który sterował dmuchawą.
W Sorento nie ma takich bajerów.
Zamiast rozcinać przewód może uda ci się wykorzystać gniazdo oryginalnego przekaźnika dmuchawy i dać przekaźnik 5-cio zaciskowy.
Pisz na PW, bo do maili nie mam dostępu w delegacjach.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#51 Postautor: Lucky Luck » poniedziałek, 7 stycznia 2019, 23:00

Przekaźnik dmuchawy jest zaraz za samą dmuchawą? Dziś tam grzebałem i znalazłem tam przekaźnik.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#52 Postautor: vokal » wtorek, 8 stycznia 2019, 00:18

Nie, ten przekaźnik jest od najszybszych obrotów dmuchawy.
Zasilanie podawane jest w puszcze bezpieczników pod maską - Front Blower Relay z bezpiecznika F/BLW 30A.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#53 Postautor: Lucky Luck » wtorek, 8 stycznia 2019, 21:23

No i narobiłem... :( Tak to jest jak się biorę, a coś o czym nie mam pojęcia... Grzebalem, szukałem jak podłączyć ta dmuchawę i zepsułem podświetlenie całego kokpitu. Nie działają też kierunkowskazy przy zamykaniu z pilota... :palm: :help:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#54 Postautor: vokal » wtorek, 8 stycznia 2019, 21:47

A pisałeś coś o banalnym podłączeniu ;)
Przypomniałem sobie, że u stelli997 przekaźnik wpinałem przy kostce zasilania dmuchawy (tej dwupinowej).
Co do awarii, to sprawdź, czy któryś bezpiecznik od ETACSa albo alarmu się nie przepalił.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#55 Postautor: Lucky Luck » wtorek, 8 stycznia 2019, 21:49

Pisałem o banalnym podłączeniu bo wychowałem się na VW... A to nie to sam

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#56 Postautor: vokal » środa, 9 stycznia 2019, 14:09

Jeszcze raz.

easystart.jpg


Nie wiem jak wygląda Twoja wiązka, więc nie wiem, co gdzie wpiąć, ale wg schematu EasyStart T z netu kostka od sterownika ma 9 pinów, ale wykorzystuje się od 4 do 8 (w zależności od opcji i wyposażenia).
#1 to stały plus (czerwony).
#2 to sygnał do startu pieca (żółty/fiolet).
#3 to stała masa (brązowy).
#4 to masa podawana z dodatkowego włącznika.
#5 to przewód diagnostyczny (niebieski/biały)(nie wiem czy będzie współpracował z Webastem)
#6 to podświetlenie (???)
#7 i #8 to podłączenia czujników wewn. i zewn.
#9 pusty

Kluczowy to przewód #2. On daje sygnał do odpalenia ogrzewania. Ten sygnał w Twojej Sorento trzeba podać w 3 punkty:
1) zacisk #4 w kostce pieca (oznaczony AMB - rys. poniżej),
2) przekaźnik dmuchawy,
3) panel klimatyzacji.

Wszystkie te punkty sterowane są plusem.
Jeśli więc na przewodzie żółtym podawany jest plus po uruchomieniu pieca ze sterownika, to wystarczy go rozdzielić na te trzy punkty.
Jeśli jednak podawana jest masa, to musisz ją najpierw odwrócić na plus przy pomocy dodatkowego przekaźnika (jak u mnie na schemacie P3) lub tranzystora i dopiero podać na w/w 3 punkty.

Dużo opisów o diagnostyce niadziałającego mojego pieca jest w wątku:
viewtopic.php?f=35&t=4032#p48903

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#57 Postautor: Lucky Luck » środa, 9 stycznia 2019, 14:24

Dzięki Vokal za tak wyczerpującą odpowiedź i przepraszam za kłopot. Problem w tym że piec działa prawidłowo a sam zegar mam już podpięty (na 3 przewody) problem jest tylko z podpięcie nadmuchu. Zaczęły się schody bo trzeba coś pokombinować z instalacją a ja nie jestem orłem w tym temacie. Jeśli jednak ktoś mi wytłumaczy jak dziecku co z czym połączyć to sobie poradzę. Słabo radzę sobie z Twoimi schamatami bo nigdy nie pracowałem na czymś takim. Przewód jaki mi został do nadmuchu jest dodatni.

Edit
Po zastanowieniu mam kilka pytań.
Rozdzielam ten przewód na trzy. Pierwszy podaję pod pięć. Myślę że już jest podany ale to sprawdzę.
Drugi na panel klimy i pytanie, pod 10 pin szerokiej kostki? Trzeci pod przekaźnik dmuchawy, ale pod który pin? I czy muszę to ciągnąć pod maskę czy może znajdę odpowiedni przewód w desce?

Edit2.
Znalazłem już gdzie mam się wpic w ten przekaźnik. Przejrzałem jeszcze raz twoje schematy. Pewnie też znajdę ten przewód gdzieś przy dmuchawie. Pomietasz może jaki koło czy gdzie dokładniej go szukać?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#58 Postautor: vokal » środa, 9 stycznia 2019, 14:57

Jeżeli masz plusa, to możesz go rozdzielić i podać przez diodę (1A wystarczy) na przewód sterowania przekaźnikiem dmuchawy ( zielony pojawia się na nim plus po zapłonie), ale trzeba go rozciąć i wstawić drugą taką samą diodę.
Przechodzi on przez kostkę JB-06 i znajduje się obok JB-07 (zdjęcie poniżej).

FBLW.jpg

Obrazek


Drugą rozdzieloną końcówkę podajesz na odcięty przewód w kostce panelu klimy.

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#59 Postautor: Lucky Luck » środa, 9 stycznia 2019, 19:20

Teraz największy problem to brak oświetlenia kokpitu i świateł z tyłu. Coś popsulem i nie wiem co. Wszystkie bezpieczniki są ok... :hmm:

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Webasto

#60 Postautor: alien125 » środa, 9 stycznia 2019, 20:02

Napisz co gdzie podłączyłeś jak przestało działać. Będzie łatwiej gdybać.
Robiłeś coś z JB-07? Obok jest JB-06. Jeśli ta wypadła to możesz mieć taki problem.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości