Webasto
Moderator: Moderator
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Webasto
mam pytanie - czy webasto się różnią pomiędzy przed i polifcie? Czy są różni producenci? I którzy są lepsi?
pojawiło się trochę w przystępnych cenach na alledrogo, i przy okazji - na co zwracać uwagę podczas zakupu używanego webasto.
pojawiło się trochę w przystępnych cenach na alledrogo, i przy okazji - na co zwracać uwagę podczas zakupu używanego webasto.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Nie ma znaczenie przed i po lifcie.
Thermo Top Z/D było montowane fabrycznie w Sorento.
TT Z/D to dogrzewacz - w sterowniku nie ma pinów do pompki cyrkulacyjnej i dlatego potrzebne dodatkowe sterowanie przekaźnikiem.
Lepszy to model TTC, bo ma piny do pompki i przekaźnik niepotrzebny.
Są to modele analogowe, więc centralka sterująca też musi być analogowa, czyli Telestart T70/90/91 (bez R).
Zamiast centralki na pilota może być tzw jajko, czyli panel sterujący 1531/33 na pulpicie.
Albo obie rzeczy na raz - wtedy potrzebny tzw. Y-kabel do połączenia telestartu i jajka.
Można też zacząć od modeli cyfrowych, ale one są nieco droższe.
Thermo Top Z/D było montowane fabrycznie w Sorento.
TT Z/D to dogrzewacz - w sterowniku nie ma pinów do pompki cyrkulacyjnej i dlatego potrzebne dodatkowe sterowanie przekaźnikiem.
Lepszy to model TTC, bo ma piny do pompki i przekaźnik niepotrzebny.
Są to modele analogowe, więc centralka sterująca też musi być analogowa, czyli Telestart T70/90/91 (bez R).
Zamiast centralki na pilota może być tzw jajko, czyli panel sterujący 1531/33 na pulpicie.
Albo obie rzeczy na raz - wtedy potrzebny tzw. Y-kabel do połączenia telestartu i jajka.
Można też zacząć od modeli cyfrowych, ale one są nieco droższe.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Ale gdybym teraz nie miał webasta i miał zakładać je do auta, to zastanowiłbym się nad AirTopem.
Co prawda nie będzie ogrzewać silnika, ale nie trzeba męczyć się z układem chłodniczym i dodatkową pompką.
No i oprócz Webasto najpopularniejszy to Eberspacher.
Co prawda nie będzie ogrzewać silnika, ale nie trzeba męczyć się z układem chłodniczym i dodatkową pompką.
No i oprócz Webasto najpopularniejszy to Eberspacher.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Webasto najlepiej kupić tak jak sprzedawał String.
Cały komplet wyciągnięty z Sorento, włącznie z okablowaniem , zegarem i tłumikiem .
Chyba Madej to kupił, z tego co pamiętam, bo String mnie prosił o upłynnienie tego .
Może Madej mógłby powiedzieć jak to montował i czy były jakieś problemy .
Ja kupiłem swoje Webasto plus tłumik na Allegro , za 250zł .
W poliftowym montuje się tutaj :
W swoim niestety będziesz musiał wymienić zbiornik wyrównawczy.
Warto zrobić raport diagnostyczny .
Wiadomo wtedy będzie wtedy ile czasu urządzenie pracowało w samochodzie .
W Webasto może przepalić się palnik
wygląda on tak :
Zegar i miejsce jego zamontowania :
Cały komplet wyciągnięty z Sorento, włącznie z okablowaniem , zegarem i tłumikiem .
Chyba Madej to kupił, z tego co pamiętam, bo String mnie prosił o upłynnienie tego .
Może Madej mógłby powiedzieć jak to montował i czy były jakieś problemy .
Ja kupiłem swoje Webasto plus tłumik na Allegro , za 250zł .
W poliftowym montuje się tutaj :
W swoim niestety będziesz musiał wymienić zbiornik wyrównawczy.
Warto zrobić raport diagnostyczny .
Wiadomo wtedy będzie wtedy ile czasu urządzenie pracowało w samochodzie .
W Webasto może przepalić się palnik
wygląda on tak :
Zegar i miejsce jego zamontowania :
-
- jestem
- Posty: 17
- Rejestracja: wtorek, 16 stycznia 2018, 20:55
- Skąd jesteś: Szczecinek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Witam. Mój dogrzewacz po uruchomieniu strasznie kopci przez około 30 sekund,jak by się samochód palił.Czy jest to objaw uszkodzenia?
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 37
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Witam panowie ja posiadam w swoim sorento takie webasto jak tu przedstawiono. Po włączeniu tez widać że dym idzie spod nadkola. Jednak mam problem tego typu że mimo pracy webasta w aucie jest chłodno słabo ono grzeje. Równierz po nagrzaniu auta i właczeniu nawiewów brak ogrzewania. Bardzo letnie powietrze leci. Podejrzewam że mam zapchaną nagrzewnice. Chciałbym jednak dopytać czy webasto posiada jakiś osobny zbiornik wyrównawczy na płyn , który trzeba np. uzupełniać???
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Webasto ma za zadanie szybciej nagrzać silnik i robi to ze trzy razy szybciej niż w aucie bez Webasto.
Zapchana nagrzewnica nie ma wpływu na działanie Webasto.
Tak samo jak Webasto nie ma wpływu na nagrzewnicę . Jego jedynym zadaniem jest ogrzać silnik , a że w prawidłowo działającym aucie przy okazji jest cieplej w kabinie to efekt uboczny. Jeśli po 30 minutach jazdy w aucie jest nadal zimno to trzeba się wziąć za naprawę/ udrożnienie nagrzewnicy.
Webasto tu nie pomoże.
Zapchana nagrzewnica nie ma wpływu na działanie Webasto.
Tak samo jak Webasto nie ma wpływu na nagrzewnicę . Jego jedynym zadaniem jest ogrzać silnik , a że w prawidłowo działającym aucie przy okazji jest cieplej w kabinie to efekt uboczny. Jeśli po 30 minutach jazdy w aucie jest nadal zimno to trzeba się wziąć za naprawę/ udrożnienie nagrzewnicy.
Webasto tu nie pomoże.
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 37
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
A to już wszystko jasne. Dzieki za wyczerpującą odpowiedź. Bedę myślał teraz o przepłukaniu nagrzewnicy. Oby sie udało, bo jak widziałem ile auta trzeba rozebrać przy wymianie na nową to płakać aż się chce...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Andrzej napisałeś że będzie konieczna wymiana zbiornika wyrównawczego... Dlaczego? Właśnie go wymieniłem i czekam na webasto. Nie uśmiecha mi się kupowanie następnego. Możecie mi doradzić jak je podłączyć pod klimatronik? To co kupiłem jest od audi i pewnie będą małe przeróbki. Zastanawiam się też jak to wpiąć w przewody paliwowe.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Wymieniasz zbiorniczek , żeby webasto zmieściło się na oryginalne miejsce , Sorento ma do webasto osobne przewody paliwowe i pompkę . Pod sterowanie klimatyzacji nie podłączasz , wpinasz rurki płynu w zasilenie nagrzewnicy a reszta zależy co chcesz mieć , automat czy ręczne sterowanie . Poszukaj na forum jest opisanych kilka rozwiązań . Uważasz że sam poradzisz sobie z zainstalowaniem ?
Strona o której pisał Vokal ; viewtopic.php?f=274&t=5361&p=65887&hilit=stella997+webasto#p65887
Strona o której pisał Vokal ; viewtopic.php?f=274&t=5361&p=65887&hilit=stella997+webasto#p65887
Ostatnio zmieniony czwartek, 27 grudnia 2018, 09:17 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
U stelli997 zamontowaliśmy piecyk przy oryginalnym grubym zbiorniczku. System wsporczy był autorstwa stelli997.
Jest o tym w Warsztacie.
-- A7600-H - -
Jest o tym w Warsztacie.
-- A7600-H - -
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto
Zależy mi bardziej na ogrzewaniu postojowym. Zestaw który kupiłem to webasto thermo top c. Muszę dokupić do niego sterownik. Fajnie by było gdyby był z modułem GSM.a co do przewodów paliwowych to czy takie występują w egzemplarzach które z fabryki wyjechały bez webasto? A czy sobie poradzę...? Nie wiem... Okaże się. Jedyny problem jaki będę miał to właśnie zasilanie paliwem i podłączenie go do dmuchawy klimy tak żeby się auto nagrzało również w środku. Po obejrzeniu filmu Vokala widzę że u mnie jest inny zbiorniczek... Większy... Mam nadzieję że jednak się zmieści.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości