Strona 3 z 5

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: sobota, 29 sierpnia 2015, 23:47
autor: m_atrix
Hej,
Wsady jak wsady,ale większość sterowników w tym poduszki prowadzą kontrole napięcia zasilania i niski poziom baterii zapisują jako błąd, co w konsekwencji może spowodować ze kontrolka np poduszek zacznie się świecić na stałe i tak też było w moim przypadku ba chwile przed całkowitym padem starego aku.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: niedziela, 30 sierpnia 2015, 02:34
autor: mariank32
Wolałbym mieć błąd zasilania niż posypane wsady. Generalnie nie należy użytkować auta z kiepskim/rozładowanym aku. Może nic się nie wydarzyć ale też jak mamy pecha problemy mogą być większe.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 19:35
autor: Marek
Dzisiaj wymieniłem akumulator. Autko bez akumulatora stało trzy godziny , i oprócz zegarka nic się nie zmieniło. Zastanowiło mnie ,czemu akumulatory bezobsługowe tak szybko kończą żywot. Dodam jeszcze że w moim ubyło połowę elektrolitu.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 19:56
autor: Admin
Akumulator 12-voltowy ma sześć oddzielnych ogniw, każde po 2 volty, połączonych ze sobą. Ogniwo jest zbudowane z na przemian ułożonych, odizolowanych specjalnymi izolatorami płyt ujemnych i dodatnich. Płyty zanurzone są w elektrolicie kwasu siarkowego. Reakcja chemiczna pomiędzy płytami i elektrolitem powoduje przyjmowanie lub oddawanie na zewnątrz ładunków elektrycznych. Przy oddawaniu prądu elektrolit staje się coraz rzadszy, gdyż kwas siarkowy umownie "wsiąka" w płyty. Przy ładowaniu akumulatora następuje "wyrzucania" kwasu do elektrolitu.

Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo "bezobsługowymi" posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.
Akumulator bezobsługowy wymaga bezwzględnie sprawnego układu ładowania , czystości klem, niedopuszczania do rozładowania, stosowanie akumulatora o pojemności dostosowanej do samochodu oraz niedopuszczenia do przeładowania.
Czym się kierować przy wyborze akumulatora do diesla - jego pojemnością czy prądem rozruchu?
- Pojemnością.
Niezależnie od technologii produkcji akumulatora, jeśli jego pojemność odpowiada zalecanej do naszego samochodu prąd rozruchu będzie wystarczający.

OZNAKI ŚMIERCI AKUMULATORA:
1. Napięcie akumulatora 12V poniżej 10.2V - śmierć kliniczna, reanimacja trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.
2. Napięcie akumulatora 12V poniżej 9.1V - śmierć przez zasiarczenie.
3. Wiek powyżej 5 lat = 120 ludzkich lat - żywy trup może jeszcze kręcić rozrusznikiem ale do pierwszego mrozu.
4. Elektrolit nie przykrywa całkowicie płyt - śmierć z pragnienia (uzupełnić wodą destylowaną, głębokie ładowanie, przeważnie pomoc przychodzi za późno)
5. Brak jakiegokolwiek napięcia - urwany jeden z łączników między ogniwami, do wymiany.
6. Gęstość elektrolitu poniżej 1.1g/cm3 - śmierć przez zagłodzenie.
7. Obudowa spęczniała: akumulator pracował długo przy za wysokim napięciu - śmierć z obżarstwa.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 21:50
autor: Marek
Krótko mówiąc , brak możliwości obsługi , skraca czas sprawności akumulatora.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 22:02
autor: andykon
W kwestii żywotności akumulatora tak jak i w wieluinnych dziedzinach najważniejszą sprawą jest ekonomia. Kiedyś w pralkach były pompy wykonane z metalu a teraz z plastiki - czemu? Ekonomia. Podobnie jest z akumulatorami jak i innymi elementami że tak powiem nie konstrukcyjnym. Wiadomo że ramy nie wymienisz ale akumulator musisz.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:16
autor: Marek
I trzeba się bronić , w moim przypadku : Wywiercę otwory, doleję wodę destylowaną , naładuję i sprawdzę stan akumulatora.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:46
autor: mariank32
A potem będziesz zaskoczony jak w najmniej oczekiwanym momencie zawiedzie Cię. Dla mnie troszkę to druciarstwem trąca.Na jak długo, oczywiście jeśli w ogóle przywrócisz go życia. Z czym można pokombinować to można, ale aku powinien być pewny. Mnie raz zawiódł i nie dostał drugiej szansy. No ale powodzenia.
Masz tester aby sprawdzić jego moc rozruchową /sprawność czy tylko sprawdzisz napięcie? Sam pomiar napięcia nie będzie miarodajny - pamiętaj to diesel CR więc musi porządnie zakręcić, w innym przypadku nie będzie ciśnienia na odpowiednim poziomie.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:46
autor: Murzyn1313
Mi oryginalny kia wytrzymał w klekocie ponad 6 lat. Oryginalny akku w berlingo znajomy miał 7 lat. Nie sądze że bezobsługowość skraca życie

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:51
autor: andykon
O ile masz skrzynię manuał to można auto odpalić na puch ale w automacie robi się problem zwłaszcza że zbliża się zima. Tu trzeba tzw. męskiej decyzji.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:53
autor: mariank32
Mi wytrzymał ponad 8 lat w Kia, w cytrynie wymieniłem prewencyjnie bo też był oryginał 7 lat. Dobre ładowanie, dbałość o połączenia oraz stabilne mocowanie na pewno dobrze się przysłużą.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: wtorek, 1 września 2015, 00:31
autor: Marek
Wasze uwagi są słuszne , chcę to zrobić z ciekawości.

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: wtorek, 1 września 2015, 11:07
autor: m_atrix
mariank32 pisze:Mi wytrzymał ponad 8 lat w Kia, w cytrynie wymieniłem prewencyjnie bo też był oryginał 7 lat. Dobre ładowanie, dbałość o połączenia oraz stabilne mocowanie na pewno dobrze się przysłużą.

Murzyn1313 pisze:Mi oryginalny kia wytrzymał w klekocie ponad 6 lat. Oryginalny akku w berlingo znajomy miał 7 lat. Nie sądze że bezobsługowość skraca życie

Hej,
Niegdyś miałem takie ładne bmw E32 z 11.88r, w którym którejś zimy zaczął się problem z odpalaniem przy dłuższym kręceniu. Podjąłem męską decyzje i podjechałem do IC po nowy aku, tam sie okazało że trzeba zostawić stary, więc cóż, wyjąłem tylną kanapę bo aku było właśnie pod nią, wydobyłem aku i odniosłem. Moja uwagę zwróciło niezdrowe poruszenie pracowników IC, którzy oglądali go,robili zdjęcia itd, wiec zapytałem o co chodzi.

Okazało się że był to jeszcze fabryczny aku z nabita data produkcji zbieżna z produkcja auta,a wymieniany akumulator był pełnoletni :-) padła tylko jedna cela i to w miarę bezpośrednio po tym, jak skończył się regulator napięcia i aku przez pewien czas było przeładowywane za wysokim napięciem :-)

Tak się kiedyś produkowało części na pierwszy montaż a dziś cóż 6-7 lat i to już się cieszymy że nie na gwarancji :-)

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: piątek, 18 września 2015, 23:36
autor: sdteam
sdteam pisze:Kupiłem to co Wy. Przy bezowocnym kręceniu rozrusznikiem na tym małym aku wyskoczyła kontrolka poduszek. Znajomy mi powiedział że przez niskie napięcie mogły się sterowniki poduszek uszkodzić. Na dodatek nastraszył mnie że mógł się komputer także uszkodzić. Coś mu nie chce wierzyć... Jak myślicie? Akurat mam pecha bo jestem za granicą a narzeczona boi się jeździć niesprawnym autem ;(


Auto było na diagnostyce i jak się okazuje przy kręceniu rozrusznikiem było tak niskie napięcie że komputer otrzymywał błędne dane z czujników od poduszek powietrznych co potraktował jako błąd i zaświeciła się kontrolka air bag. Była masa błędów. Po wymianie aku i odczycie z kompa wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

: sobota, 7 stycznia 2017, 10:41
autor: pietia102
WITAM ,
wszystkiego dobrego w nowym roku.

Mam problem z odpalaniem przy temperaturze powietrza poniżej 10°C, byłem w 2-ch sklepach sprzedawcy po sprawdzeniu orzekli że szkoda wymieniać
bo ma 80% skuteczności, sprawdzono rozrusznik(180pln zdarli pijawki)nic nie stwierdzono 2 szczotki do poławy a 2 całe złozyli i do -7°C nie było problemu.
Jest teraz -17°C i kręci wolno auto nie odpala.ładuję akumulator elektronicznym prostownikiemz Lidla ładowałem całą noc prąd na mierniku 12,6V kręci słabo i auto nie odpala, prąd po kilkunastu sekundach kręcenia to 12,1V.
proszę o wasze opinie AKUMULATOR czy ROZRUSZNIK , MOŻE JEDNO I DRUGIE ,CZY MOŻNA WYJĄC AKUMULATOR DO ŁADOWANIA POZA SAMOCHODEM, BO MOŻE PROSTOWNIK? , już 180 pln na diagnostykę wydałem :hmm: i wiedza moja jest taka jak na początku.

POZDRAWIAM