AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Moderator: Moderator
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Ok, robiłem pomiar hmm jednak mi działa tylko na tym 20A... moze za duży ma pobór ?
przewód czerwony do 20A na mierniku i do + na AKU
czarny do COM na mierniku i do klemy plusowej
200m wynik 04,9
20 wynik 0,49
jak przełączyłem na ten drugi wtyk mA to nic nie mogłem zmierzyć.. było ciągle 0.00 nic wiecej.. żadnych 1 ani -1
ale gdy dalej byłem wpięty w 20A i na prąd zmienny to było na 200m wynik 00,1
a na 20 wynik 0,01
przewód czerwony do 20A na mierniku i do + na AKU
czarny do COM na mierniku i do klemy plusowej
200m wynik 04,9
20 wynik 0,49
jak przełączyłem na ten drugi wtyk mA to nic nie mogłem zmierzyć.. było ciągle 0.00 nic wiecej.. żadnych 1 ani -1
ale gdy dalej byłem wpięty w 20A i na prąd zmienny to było na 200m wynik 00,1
a na 20 wynik 0,01
! |
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Pozwolę sobie dorzucić jeszcze kilka informacji o eksploatacji akumulatora.
Znalezione na elektroda.pl
Uruchamianie akumulatora ; formowanie
Przygotowanie akumulatora do ładowania
1.Napełnić ogniwa akumulatora elektrolitem (czysty wodny roztwór kwasu akumulatorowego lub chemicznie czystego) o gęstości 1,24+- 0,01 g/ml i temperaturze 5-25 stopni C do poziomu 10mm ponad górne krawędzie płyt.
2.Temperatura elektrolitu w akumulatorze przed rozpoczęciem ładowania nie powinna przekraczać wartości 50 stopni C . Jeżeli po upływie czasu nasiąkania temperatura elektrolitu przekracza wartość 50 stopni C , należy okres nasiąkania odpowiednio przedłużyć .
3.Akumulator należy ładować prądem stałym , łącząc końcówkę biegunową dodatnią akumulatora z dodatnim zaciskiem źródła prądu. W przypadku ładowania kilku akumulatorów należy połączyć je szeregowo tzn. połączyć końcówkę biegunową dodatnią pierwszego akumulatora z końcówką biegunową ujemną następnego akumulatora itd.
4.Ładować należy prądem o natężeniu:
- 0,5 A akumulator typu 3M1S
- 0,6 A akumulator typu 3MB3
- 1,0 A akumulator typu 3M2S
do oznak pełnego naładowania.
Akumulator uważa się za naładowany , jeżeli napięcie na jego końcówkach, nie zmienia się więcej niż o 0,5 V w trzech kolejnych pomiarach dokonywanych w odstępach jednogodzinnych .
5.Maksymalna dopuszczalna temperatura elektrolitu w czasie ładowania wynosi 60 stopni C. W przypadku jej przekroczenia należy ładowanie przerwać do spadku temperatury elektrolitu, poniżej 30 stopni C, lub obniżając natężenie prądu ładowania o połowę , proporcjonalnie wydłużyć czas ładowania.
6.Pod koniec ładowania w razie potrzeby należy skorygować gęstość elektrolitu do wymaganej wartości 1,28+-0,01g/ml.
Zasady eksploatacji akumulatora
1.Akumulator wyładowany należy natychmiast naładować prądem o natężeniu 0,1 Q 20(A) do oznak pełnego naładowania .
2.Niedopuszczalne jest ładowanie akumulatora nowego z elektrolitem gęstości różnej od wartości 1,28+-0,01g/ml. Lub poziomem poniżej górnych krawędzi płyt .
3.Nie należy przedłużać czasu ładowania akumulatora po wystąpieniu oznak pełnego naładowania .
4.Nie należy dopuszczać do zwarć wewnątrz akumulatora .
5.Kontrolować co 2-4 tygodnie poziom elektrolitu w ogniwach, a ubytki elektrolitu uzupełniać wyłącznie wodą oczyszczoną .
6.W pojeździe należy stosować akumulator o pojemności znamionowej zalecanej przez producenta pojazdu .
7.Nie rzucać i uderzać akumulatora .
8.Okresowo należy sprawdzać stan połączenia akumulatora z instalacją elektryczną pojazdu.
9.Akumulator należy utrzymywać w czystości, a końcówki biegunowe natłuszczać wazeliną techniczną .
Przechowywanie akumulatora
Akumulator elektrycznie uruchomiony okresowo co 4-6 tygodni należy podładować do oznak pełnego naładowania.
Maksymalny okres przechowywania wynosi:
-2 lata akumulatora suchego (elektrycznie nieuruchomionego )
- 3 miesiące akumulatora elektrycznie uruchomionego.
Znalezione na elektroda.pl
Uruchamianie akumulatora ; formowanie
Przygotowanie akumulatora do ładowania
1.Napełnić ogniwa akumulatora elektrolitem (czysty wodny roztwór kwasu akumulatorowego lub chemicznie czystego) o gęstości 1,24+- 0,01 g/ml i temperaturze 5-25 stopni C do poziomu 10mm ponad górne krawędzie płyt.
2.Temperatura elektrolitu w akumulatorze przed rozpoczęciem ładowania nie powinna przekraczać wartości 50 stopni C . Jeżeli po upływie czasu nasiąkania temperatura elektrolitu przekracza wartość 50 stopni C , należy okres nasiąkania odpowiednio przedłużyć .
3.Akumulator należy ładować prądem stałym , łącząc końcówkę biegunową dodatnią akumulatora z dodatnim zaciskiem źródła prądu. W przypadku ładowania kilku akumulatorów należy połączyć je szeregowo tzn. połączyć końcówkę biegunową dodatnią pierwszego akumulatora z końcówką biegunową ujemną następnego akumulatora itd.
4.Ładować należy prądem o natężeniu:
- 0,5 A akumulator typu 3M1S
- 0,6 A akumulator typu 3MB3
- 1,0 A akumulator typu 3M2S
do oznak pełnego naładowania.
Akumulator uważa się za naładowany , jeżeli napięcie na jego końcówkach, nie zmienia się więcej niż o 0,5 V w trzech kolejnych pomiarach dokonywanych w odstępach jednogodzinnych .
5.Maksymalna dopuszczalna temperatura elektrolitu w czasie ładowania wynosi 60 stopni C. W przypadku jej przekroczenia należy ładowanie przerwać do spadku temperatury elektrolitu, poniżej 30 stopni C, lub obniżając natężenie prądu ładowania o połowę , proporcjonalnie wydłużyć czas ładowania.
6.Pod koniec ładowania w razie potrzeby należy skorygować gęstość elektrolitu do wymaganej wartości 1,28+-0,01g/ml.
Zasady eksploatacji akumulatora
1.Akumulator wyładowany należy natychmiast naładować prądem o natężeniu 0,1 Q 20(A) do oznak pełnego naładowania .
2.Niedopuszczalne jest ładowanie akumulatora nowego z elektrolitem gęstości różnej od wartości 1,28+-0,01g/ml. Lub poziomem poniżej górnych krawędzi płyt .
3.Nie należy przedłużać czasu ładowania akumulatora po wystąpieniu oznak pełnego naładowania .
4.Nie należy dopuszczać do zwarć wewnątrz akumulatora .
5.Kontrolować co 2-4 tygodnie poziom elektrolitu w ogniwach, a ubytki elektrolitu uzupełniać wyłącznie wodą oczyszczoną .
6.W pojeździe należy stosować akumulator o pojemności znamionowej zalecanej przez producenta pojazdu .
7.Nie rzucać i uderzać akumulatora .
8.Okresowo należy sprawdzać stan połączenia akumulatora z instalacją elektryczną pojazdu.
9.Akumulator należy utrzymywać w czystości, a końcówki biegunowe natłuszczać wazeliną techniczną .
Przechowywanie akumulatora
Akumulator elektrycznie uruchomiony okresowo co 4-6 tygodni należy podładować do oznak pełnego naładowania.
Maksymalny okres przechowywania wynosi:
-2 lata akumulatora suchego (elektrycznie nieuruchomionego )
- 3 miesiące akumulatora elektrycznie uruchomionego.
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Zamieszczam małe sprostowanie co do pomiarów wykonanych przeze mnie we wcześniejszych wpisach w tym wątku
Jako że wymieniłem akumulator na nowy przyłożyłem się do tego.. A punktem odniesienia były moje dwa VW tam robiłem pomiary.. i porównywałem z sorento.. Jeśli tam akumulatory wytrzymują mi co najmniej 4 lata a nawet więcej gdzie po 6latach w jednym z vw nie wymieniałem aku więc uznałem to za dobry punkt odniesienia do pomiarów.. a także do tego jak je przeprowadzam..
Zgubiło mnie wcześniej to że...
Po odłączeniu klemy od aku i podłączenia miernika W KAŻDYM Z AUT pobór prądu był w granicach 560mA ------- i na tym kończyłem pomiar :P
ale dzisiaj zauważyłem że......... !!!! po 20sekundach spadał na 240mA a po 1 minucie spadał w każdym aucie do 20-30mA
W sorento mam właśnie coś w tych granicach... a nie jak pisałem 0.56A tylko mam ok 20-30 mA. Czyli jest ok tak samo mam w 2 pozostałych autach
Cierpliwość popłaca i można spokojnie spać:P
Jako że wymieniłem akumulator na nowy przyłożyłem się do tego.. A punktem odniesienia były moje dwa VW tam robiłem pomiary.. i porównywałem z sorento.. Jeśli tam akumulatory wytrzymują mi co najmniej 4 lata a nawet więcej gdzie po 6latach w jednym z vw nie wymieniałem aku więc uznałem to za dobry punkt odniesienia do pomiarów.. a także do tego jak je przeprowadzam..
Zgubiło mnie wcześniej to że...
Po odłączeniu klemy od aku i podłączenia miernika W KAŻDYM Z AUT pobór prądu był w granicach 560mA ------- i na tym kończyłem pomiar :P
ale dzisiaj zauważyłem że......... !!!! po 20sekundach spadał na 240mA a po 1 minucie spadał w każdym aucie do 20-30mA
W sorento mam właśnie coś w tych granicach... a nie jak pisałem 0.56A tylko mam ok 20-30 mA. Czyli jest ok tak samo mam w 2 pozostałych autach
Cierpliwość popłaca i można spokojnie spać:P
! | Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
No i kupilem nowy akumulator i ....sam nie wiem . Oryginał do benzyny 3,5 V6 to 70 AH 600A, ale nie mogłem takiego znaleźć i jeszcze te odwrócone klemy . Najpierw kupilem warte ale okazalo się ze klemy odwrotnie. Pojechałem i wymienilem na Centrę 70Ah 540A jak myślicie nie za mały prąd rozruchu ? aale innego nie udało mi się znaleźć ( bo warty odwrotnej nie mieli, a rozmiar niestety w moim wypadku ma znaczenie bo gazownicy jeszcze pomiędzy silnikiem a akumulatorem zamontowali mi sterownik do instalacji gazowej więc wszystko wchodzi na styk). I teraz nie wiem czy nie za mały prąd rozruchu. Niby wszystko hula pieknie. rozmiar centry idealny do 3,5 V6, zobaczymy co pokarze zima.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
A co ma pokazać? Jeśli silnik sprawny, rozrusznik też, to nie powinno być problemów.
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 18 lutego 2013, 22:23
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny/szary
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Powiedzcie mi, proszę, jakie są konsekwencje podłączenia do Sorento akumulatora z prawym plusem.
Świecąca się kontrolka? Szybkie wyładowywanie?... Dlaczego musi być ten lewy plus?
Świecąca się kontrolka? Szybkie wyładowywanie?... Dlaczego musi być ten lewy plus?
Panzerkampfwagen I
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Ponieważ do prawego plusa nie sięgnie klema, a odwrotne podłączenie nie wróży nic dobrego .
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 18 lutego 2013, 22:23
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny/szary
- Przebieg (km.): 131000
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Aaaaaaaa, dzięki.
Niech żyje rozgarnięcie - myślałem, że "lewy plus" ma jakieś fizyczno-elektryczne znaczenie, że to konstrukcyjne położenie po określonej stronie akumulatora jakoś nie wpadło mi do głowy ;)
Ale z tą długością klem to można sobie chyba poradzić...
Niech żyje rozgarnięcie - myślałem, że "lewy plus" ma jakieś fizyczno-elektryczne znaczenie, że to konstrukcyjne położenie po określonej stronie akumulatora jakoś nie wpadło mi do głowy ;)
Ale z tą długością klem to można sobie chyba poradzić...
Panzerkampfwagen I
-
- jestem
- Posty: 23
- Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 21:27
- Skąd jesteś: Nowy Sącz
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: AR 159 1.9 JTDM
- Kontaktowanie:
- sdteam
- awansowałem na
- Posty: 39
- Wiek: 35
- Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2014, 10:46
- Skąd jesteś: Krynica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Renault Megane
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Cześć. Jaki aku polecicie do Sorento 2.5? Jest sens dopłacać za Centrę Futurę czy jakiegoś bosha? Moja bateria okazuje się była za mała wstawiona... 74 Ah i 680 A Bosh Silver. Po lekturze wiem że to sporo za mało. Wy jakie macie baterie u siebie? Pozdrawiam
- m_atrix
- moja ranga
- Posty: 97
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2015, 10:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 254430
- Inny Samochód: Ford Galaxy mk2 2003
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Hej,
Do swojego czołgu pare tyg temu założyłem bosch s4 95Ah 830A z lewym +
i z tego co pamiętam, o takich parametrach jest przewidziany do tego modelu.
Do swojego czołgu pare tyg temu założyłem bosch s4 95Ah 830A z lewym +
i z tego co pamiętam, o takich parametrach jest przewidziany do tego modelu.
Pozdrawiam
KamilT
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
********************************************************************
Gdy wieje wiatr historii,jak pięknym ptakom rosną skrzydła ludziom, trzęsą się portki pętakom
KamilT
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
********************************************************************
Gdy wieje wiatr historii,jak pięknym ptakom rosną skrzydła ludziom, trzęsą się portki pętakom
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- bogdanm
- możesz mi ufać
- Posty: 1429
- Wiek: 65
- Rejestracja: wtorek, 21 czerwca 2011, 21:02
- Skąd jesteś: Wadowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: bordowy
- Przebieg (km.): 188000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Mam 100 ah ale 95 też będzie dobre tylko trzeba pamiętać lewy +.
Bodzio
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
Nic tak zycia nie upiększy jak jeden glębszy
- sdteam
- awansowałem na
- Posty: 39
- Wiek: 35
- Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2014, 10:46
- Skąd jesteś: Krynica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Renault Megane
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Kupiłem to co Wy. Przy bezowocnym kręceniu rozrusznikiem na tym małym aku wyskoczyła kontrolka poduszek. Znajomy mi powiedział że przez niskie napięcie mogły się sterowniki poduszek uszkodzić. Na dodatek nastraszył mnie że mógł się komputer także uszkodzić. Coś mu nie chce wierzyć... Jak myślicie? Akurat mam pecha bo jestem za granicą a narzeczona boi się jeździć niesprawnym autem ;(
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć
Jest to możliwe i czasem się zdarza. Może nie jest to uszkodzenie typowo elektryczne, ale wylatują w kosmos wsady pamięci, mikrokontrolerów itp. Zdarza się, że immo się sypie itp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości