AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
m_atrix
moja ranga
moja ranga
Posty: 97
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2015, 10:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 254430
Inny Samochód: Ford Galaxy mk2 2003
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#31 Postautor: m_atrix » sobota, 29 sierpnia 2015, 23:47

Hej,
Wsady jak wsady,ale większość sterowników w tym poduszki prowadzą kontrole napięcia zasilania i niski poziom baterii zapisują jako błąd, co w konsekwencji może spowodować ze kontrolka np poduszek zacznie się świecić na stałe i tak też było w moim przypadku ba chwile przed całkowitym padem starego aku.
Pozdrawiam
KamilT
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
********************************************************************
Gdy wieje wiatr historii,jak pięknym ptakom rosną skrzydła ludziom, trzęsą się portki pętakom

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#32 Postautor: mariank32 » niedziela, 30 sierpnia 2015, 02:34

Wolałbym mieć błąd zasilania niż posypane wsady. Generalnie nie należy użytkować auta z kiepskim/rozładowanym aku. Może nic się nie wydarzyć ale też jak mamy pecha problemy mogą być większe.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#33 Postautor: Marek » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 19:35

Dzisiaj wymieniłem akumulator. Autko bez akumulatora stało trzy godziny , i oprócz zegarka nic się nie zmieniło. Zastanowiło mnie ,czemu akumulatory bezobsługowe tak szybko kończą żywot. Dodam jeszcze że w moim ubyło połowę elektrolitu.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#34 Postautor: Admin » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 19:56

Akumulator 12-voltowy ma sześć oddzielnych ogniw, każde po 2 volty, połączonych ze sobą. Ogniwo jest zbudowane z na przemian ułożonych, odizolowanych specjalnymi izolatorami płyt ujemnych i dodatnich. Płyty zanurzone są w elektrolicie kwasu siarkowego. Reakcja chemiczna pomiędzy płytami i elektrolitem powoduje przyjmowanie lub oddawanie na zewnątrz ładunków elektrycznych. Przy oddawaniu prądu elektrolit staje się coraz rzadszy, gdyż kwas siarkowy umownie "wsiąka" w płyty. Przy ładowaniu akumulatora następuje "wyrzucania" kwasu do elektrolitu.

Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo "bezobsługowymi" posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.
Akumulator bezobsługowy wymaga bezwzględnie sprawnego układu ładowania , czystości klem, niedopuszczania do rozładowania, stosowanie akumulatora o pojemności dostosowanej do samochodu oraz niedopuszczenia do przeładowania.
Czym się kierować przy wyborze akumulatora do diesla - jego pojemnością czy prądem rozruchu?
- Pojemnością.
Niezależnie od technologii produkcji akumulatora, jeśli jego pojemność odpowiada zalecanej do naszego samochodu prąd rozruchu będzie wystarczający.

OZNAKI ŚMIERCI AKUMULATORA:
1. Napięcie akumulatora 12V poniżej 10.2V - śmierć kliniczna, reanimacja trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.
2. Napięcie akumulatora 12V poniżej 9.1V - śmierć przez zasiarczenie.
3. Wiek powyżej 5 lat = 120 ludzkich lat - żywy trup może jeszcze kręcić rozrusznikiem ale do pierwszego mrozu.
4. Elektrolit nie przykrywa całkowicie płyt - śmierć z pragnienia (uzupełnić wodą destylowaną, głębokie ładowanie, przeważnie pomoc przychodzi za późno)
5. Brak jakiegokolwiek napięcia - urwany jeden z łączników między ogniwami, do wymiany.
6. Gęstość elektrolitu poniżej 1.1g/cm3 - śmierć przez zagłodzenie.
7. Obudowa spęczniała: akumulator pracował długo przy za wysokim napięciu - śmierć z obżarstwa.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#35 Postautor: Marek » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 21:50

Krótko mówiąc , brak możliwości obsługi , skraca czas sprawności akumulatora.

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#36 Postautor: andykon » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 22:02

W kwestii żywotności akumulatora tak jak i w wieluinnych dziedzinach najważniejszą sprawą jest ekonomia. Kiedyś w pralkach były pompy wykonane z metalu a teraz z plastiki - czemu? Ekonomia. Podobnie jest z akumulatorami jak i innymi elementami że tak powiem nie konstrukcyjnym. Wiadomo że ramy nie wymienisz ale akumulator musisz.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#37 Postautor: Marek » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:16

I trzeba się bronić , w moim przypadku : Wywiercę otwory, doleję wodę destylowaną , naładuję i sprawdzę stan akumulatora.

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#38 Postautor: mariank32 » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:46

A potem będziesz zaskoczony jak w najmniej oczekiwanym momencie zawiedzie Cię. Dla mnie troszkę to druciarstwem trąca.Na jak długo, oczywiście jeśli w ogóle przywrócisz go życia. Z czym można pokombinować to można, ale aku powinien być pewny. Mnie raz zawiódł i nie dostał drugiej szansy. No ale powodzenia.
Masz tester aby sprawdzić jego moc rozruchową /sprawność czy tylko sprawdzisz napięcie? Sam pomiar napięcia nie będzie miarodajny - pamiętaj to diesel CR więc musi porządnie zakręcić, w innym przypadku nie będzie ciśnienia na odpowiednim poziomie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:49 przez mariank32, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#39 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:46

Mi oryginalny kia wytrzymał w klekocie ponad 6 lat. Oryginalny akku w berlingo znajomy miał 7 lat. Nie sądze że bezobsługowość skraca życie
Obrazek

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#40 Postautor: andykon » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:51

O ile masz skrzynię manuał to można auto odpalić na puch ale w automacie robi się problem zwłaszcza że zbliża się zima. Tu trzeba tzw. męskiej decyzji.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

mariank32
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1381
Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: nie mam
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 138000
Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#41 Postautor: mariank32 » poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 23:53

Mi wytrzymał ponad 8 lat w Kia, w cytrynie wymieniłem prewencyjnie bo też był oryginał 7 lat. Dobre ładowanie, dbałość o połączenia oraz stabilne mocowanie na pewno dobrze się przysłużą.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#42 Postautor: Marek » wtorek, 1 września 2015, 00:31

Wasze uwagi są słuszne , chcę to zrobić z ciekawości.

Awatar użytkownika
m_atrix
moja ranga
moja ranga
Posty: 97
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2015, 10:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 254430
Inny Samochód: Ford Galaxy mk2 2003
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#43 Postautor: m_atrix » wtorek, 1 września 2015, 11:07

mariank32 pisze:Mi wytrzymał ponad 8 lat w Kia, w cytrynie wymieniłem prewencyjnie bo też był oryginał 7 lat. Dobre ładowanie, dbałość o połączenia oraz stabilne mocowanie na pewno dobrze się przysłużą.

Murzyn1313 pisze:Mi oryginalny kia wytrzymał w klekocie ponad 6 lat. Oryginalny akku w berlingo znajomy miał 7 lat. Nie sądze że bezobsługowość skraca życie

Hej,
Niegdyś miałem takie ładne bmw E32 z 11.88r, w którym którejś zimy zaczął się problem z odpalaniem przy dłuższym kręceniu. Podjąłem męską decyzje i podjechałem do IC po nowy aku, tam sie okazało że trzeba zostawić stary, więc cóż, wyjąłem tylną kanapę bo aku było właśnie pod nią, wydobyłem aku i odniosłem. Moja uwagę zwróciło niezdrowe poruszenie pracowników IC, którzy oglądali go,robili zdjęcia itd, wiec zapytałem o co chodzi.

Okazało się że był to jeszcze fabryczny aku z nabita data produkcji zbieżna z produkcja auta,a wymieniany akumulator był pełnoletni :-) padła tylko jedna cela i to w miarę bezpośrednio po tym, jak skończył się regulator napięcia i aku przez pewien czas było przeładowywane za wysokim napięciem :-)

Tak się kiedyś produkowało części na pierwszy montaż a dziś cóż 6-7 lat i to już się cieszymy że nie na gwarancji :-)
Pozdrawiam
KamilT
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
********************************************************************
Gdy wieje wiatr historii,jak pięknym ptakom rosną skrzydła ludziom, trzęsą się portki pętakom

Awatar użytkownika
sdteam
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 39
Wiek: 35
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2014, 10:46
Skąd jesteś: Krynica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Renault Megane
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#44 Postautor: sdteam » piątek, 18 września 2015, 23:36

sdteam pisze:Kupiłem to co Wy. Przy bezowocnym kręceniu rozrusznikiem na tym małym aku wyskoczyła kontrolka poduszek. Znajomy mi powiedział że przez niskie napięcie mogły się sterowniki poduszek uszkodzić. Na dodatek nastraszył mnie że mógł się komputer także uszkodzić. Coś mu nie chce wierzyć... Jak myślicie? Akurat mam pecha bo jestem za granicą a narzeczona boi się jeździć niesprawnym autem ;(


Auto było na diagnostyce i jak się okazuje przy kręceniu rozrusznikiem było tak niskie napięcie że komputer otrzymywał błędne dane z czujników od poduszek powietrznych co potraktował jako błąd i zaświeciła się kontrolka air bag. Była masa błędów. Po wymianie aku i odczycie z kompa wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam

pietia102
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Rejestracja: niedziela, 15 lutego 2015, 16:41
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 162000
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento I 2,5 CRDI(14KM) 2004r
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: AKUMULATOR - Wszystko co należy wiedzieć

#45 Postautor: pietia102 » sobota, 7 stycznia 2017, 10:41

WITAM ,
wszystkiego dobrego w nowym roku.

Mam problem z odpalaniem przy temperaturze powietrza poniżej 10°C, byłem w 2-ch sklepach sprzedawcy po sprawdzeniu orzekli że szkoda wymieniać
bo ma 80% skuteczności, sprawdzono rozrusznik(180pln zdarli pijawki)nic nie stwierdzono 2 szczotki do poławy a 2 całe złozyli i do -7°C nie było problemu.
Jest teraz -17°C i kręci wolno auto nie odpala.ładuję akumulator elektronicznym prostownikiemz Lidla ładowałem całą noc prąd na mierniku 12,6V kręci słabo i auto nie odpala, prąd po kilkunastu sekundach kręcenia to 12,1V.
proszę o wasze opinie AKUMULATOR czy ROZRUSZNIK , MOŻE JEDNO I DRUGIE ,CZY MOŻNA WYJĄC AKUMULATOR DO ŁADOWANIA POZA SAMOCHODEM, BO MOŻE PROSTOWNIK? , już 180 pln na diagnostykę wydałem :hmm: i wiedza moja jest taka jak na początku.

POZDRAWIAM


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości