Ostatnio spaliła mi się żarówka H7. Wymieniłem i zaczęło tyrkać jak na filmie... . Po trzech tygodniach znowu mi spaliło żarówkę i znowu zaczęło tyrkać... Sprawdzałem bezpiecznik, wypinałem przewody. Co to może być? Pozycjonowanie świateł? Jakiś silniczek? Masa?
https://www.youtube.com/watch?v=GxitJ211-wI
Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
z3r0, popraw link: [youtube] https://www.youtube.com/watch?v=GxitJ211-wI [/youtube] usuwając "s" z "https"
Będzie lepiej widać filmik
Będzie lepiej widać filmik
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
Z tego wynika , że nawala Ci silniczek od ustawiania świateł .
Podjedź do jakiegoś muru i poruszaj pokrętłem od ustawiania świateł w górę na maxa i zaraz potem w dół , ale nie za szybko , silniczki działają powoli , i sprawdź czy światła wogóle się poruszają.
Aha , napędy nie muszą być na LOW , jak na tym zdjęciu
Podjedź do jakiegoś muru i poruszaj pokrętłem od ustawiania świateł w górę na maxa i zaraz potem w dół , ale nie za szybko , silniczki działają powoli , i sprawdź czy światła wogóle się poruszają.
Aha , napędy nie muszą być na LOW , jak na tym zdjęciu
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
Jeżeli wymieniałeś żarówkę , to może źle wpiąłeś kostkę , lub wypadło zamocowanie silniczka z wkładu reflektora .
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
Odepnij kostkę od pokrętła do ustawiania wysokości,a powiadam Ci że przestanie trykać
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
To samo można zrobić wyciągając kluczyk ze stacyjki
Nie tędy droga.
Jeśli to było podczas wymiany żarówki a przedtem było dobrze , to bym szedł tym tropem i wyciągnął ją jeszcze raz.
Nie tędy droga.
Jeśli to było podczas wymiany żarówki a przedtem było dobrze , to bym szedł tym tropem i wyciągnął ją jeszcze raz.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
Żarówka to zbieg okoliczności.Wiadomo że po wyciągnięciu kluczyka nie będzie trykać.Przerabiałem to jakiś czas temu,i przez wypięcie kostki doszedłem co to jest,tzn już nie tryka ,A dokładnie to pokrętło robi zwarcie i dla tego tryka
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Tyrkanie w reflektorze przy włączeniu świateł mijania
zmierz napięcie na pinach podnośników w lampach to się dowiesz.
Podnośniki sa zazwyczaj zrobione na dzielnikach napięcia i komparatorach + mostek H.
Pokrętło jest potencjometrem który pełni rolę dzielnika napięcie.
I np jeśli lampy mają być podniesione, na przewodzie sygnałowym podawane jest 10V, jeśli mają być nisko to 3 V (to jest przykład).
W lampach masz potencjometr suwakowy, i komparator napięć. Jeśli ustawisz na pokrętle 5V(np poz 2), to silnik w lampie obraca się tak długo, aż potencjometr ustawi się w takim miejscu by podzielić napięcie na 5V. Wtedy silnik staje.
Jeśli weźmiesz miernik, i zmierzysz na kostce podnośnika napięcie na przewodzie sygnałowym względem masy siłownika i porównasz z drugą lampą będziesz wszystko wiedział. Jeśli napięcia będą stabilne i identyczne, to oznacza, że uszkodzony, lub źle ustawiony jest silnik w lampie. Wymiana zazwyczaj jest banalna. 50% silniczków jest naprawialnych, czasami dostają zimnych lutów na płycie, czasami trzeba je przestawić w inną pozycję, wyczyścić potencjometr, albo sprawdzić czy coś nie blokuje odbłyśnika, bo jeśli auto było uderzone i ma max wysunięty odłyśnik, to siłownik może nie mieć siły dociągnąć go do żądanego ustawienia( wtedy przestanie tyrkać na środkowej pozycji pokrętła)
Podnośniki sa zazwyczaj zrobione na dzielnikach napięcia i komparatorach + mostek H.
Pokrętło jest potencjometrem który pełni rolę dzielnika napięcie.
I np jeśli lampy mają być podniesione, na przewodzie sygnałowym podawane jest 10V, jeśli mają być nisko to 3 V (to jest przykład).
W lampach masz potencjometr suwakowy, i komparator napięć. Jeśli ustawisz na pokrętle 5V(np poz 2), to silnik w lampie obraca się tak długo, aż potencjometr ustawi się w takim miejscu by podzielić napięcie na 5V. Wtedy silnik staje.
Jeśli weźmiesz miernik, i zmierzysz na kostce podnośnika napięcie na przewodzie sygnałowym względem masy siłownika i porównasz z drugą lampą będziesz wszystko wiedział. Jeśli napięcia będą stabilne i identyczne, to oznacza, że uszkodzony, lub źle ustawiony jest silnik w lampie. Wymiana zazwyczaj jest banalna. 50% silniczków jest naprawialnych, czasami dostają zimnych lutów na płycie, czasami trzeba je przestawić w inną pozycję, wyczyścić potencjometr, albo sprawdzić czy coś nie blokuje odbłyśnika, bo jeśli auto było uderzone i ma max wysunięty odłyśnik, to siłownik może nie mieć siły dociągnąć go do żądanego ustawienia( wtedy przestanie tyrkać na środkowej pozycji pokrętła)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości