Szukam masy.
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Marku!
Super. Jak zrozumiałem ze schematu, masy na silniku muszę szukać gdzieś na bloku, z boku, od strony akumulatora.
To jest cenna wskazówka!
Super. Jak zrozumiałem ze schematu, masy na silniku muszę szukać gdzieś na bloku, z boku, od strony akumulatora.
To jest cenna wskazówka!
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Tak sobie myślę, po co szukasz masy? Do czego Ci ona potrzebna?
Jeżeli prąd Ci ucieka, to trzeba sprawdzić, czy nie padł Ci mostek prostowniczy w alternatorze.
Odłącz przewód od altka i sprawdź, czy tamtędy coś płynie.
Odnalezienie masy nie usunie upływu
Jeżeli prąd Ci ucieka, to trzeba sprawdzić, czy nie padł Ci mostek prostowniczy w alternatorze.
Odłącz przewód od altka i sprawdź, czy tamtędy coś płynie.
Odnalezienie masy nie usunie upływu
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Sprawdzone i nie płynie.
A masa mi po to, że miałem bardzo kiepską. I zainstalowałem dodatkowy kabel na silnik. I jest dobrze tylko wolałbym mieć masę oryginalną.
To są dwie oddzielne sprawy.
A masa mi po to, że miałem bardzo kiepską. I zainstalowałem dodatkowy kabel na silnik. I jest dobrze tylko wolałbym mieć masę oryginalną.
To są dwie oddzielne sprawy.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Które bezpieczniki wyciągałeś? Te przy silniku czy w kabinie? Jeśli wyjmiesz wszystkie bezpieczniki, a alternator i rozrusznik masz sprawny to gdzieś przetarte kable muszą być. Przy poborze 1A coś musi robić się ciepłe.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Wszystkie. Z wyjątkiem tego potwora 120A. No i jeszcze radia nie sprawdziłem.
A w ogóle to napisałem tutaj bo już własnym rozumem nie ogarniam sprawy. Elektryk u którego byłem też rozłożył ręce.
Ten problem pojawił się nagle, kilka miesięcy temu, bez wyraźnego powodu.
Żeby było cieplej to bym szukał postępowo po kabelkach i urządzeniach.
Póki co odłącznik masy ratuje mnie przed czyszczeniem aku z prądu. Ale to przecież prymityw.
A w ogóle to napisałem tutaj bo już własnym rozumem nie ogarniam sprawy. Elektryk u którego byłem też rozłożył ręce.
Ten problem pojawił się nagle, kilka miesięcy temu, bez wyraźnego powodu.
Żeby było cieplej to bym szukał postępowo po kabelkach i urządzeniach.
Póki co odłącznik masy ratuje mnie przed czyszczeniem aku z prądu. Ale to przecież prymityw.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Niedawno , w czerwcu regenerowałem rozrusznik , bo miałem wrażenie , że słabiej kręci .
Mechanik zasugerował , żeby przy okazji wymienić na nowy kabel masowy , ponieważ ma on tendencję utleniania się w miejscu przykręcenia , i zawsze przy takich naprawach powinno się go sprawdzić i , jeśli zachodzi taka potrzeba , wymienić na nowy .
Mechanik zasugerował , żeby przy okazji wymienić na nowy kabel masowy , ponieważ ma on tendencję utleniania się w miejscu przykręcenia , i zawsze przy takich naprawach powinno się go sprawdzić i , jeśli zachodzi taka potrzeba , wymienić na nowy .
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Bardzo sensowna uwaga. Zrobię to bo to u mnie może być powód słabej masy.
Dzięki i pozdrawiam.
Dzięki i pozdrawiam.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Nie zauważyłem twojego pytania , to jest odcinek wiązki nr, 372003E820Zbychu pisze:Marek, masz może opis nr 12 ?
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szukam masy.
Dziękuję Marku, do numeru i opisu (cord) już dotarłem, ale nadal nie wiem od czego jest ta końcowa wtyczka
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szukam masy.
Miało by to sens i też początkowo tak myślałem, ale ten przewód występuje tylko w wersji RHD
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szukam masy.
Na mój gust wygląda to jak raczej dołożony, a nie przedłużony. Dociekam tego, bo ja mam wersje RHD, a tego dodatkowego przewodu z kostką nie mam, a i przecież umiejscowienie alternatora zarówno w LHD, jak i RHD jest takie samo
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Platfus pisze:Wszystkie. Z wyjątkiem tego potwora 120A.
Ten jest od alternatora właśnie i to w nim trzeba by usterki szukać, tak jaķ już kilka osób wspominało.
Wyjmij potwora i zrób pomiar. Będziesz wiedzał co się dzieje.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Upływ prądu zatrzymany. Winny był wyłącznik tylnej klapy. Dlaczego wyjmowanie bezpieczników tego nie wykryło - nie wiem. Dlaczego otwarta klapa bagażnika to akurat ok. 1A - nie wiem.
Ale sprawa prądu załatwiona.
Wszystkim za pomoc dziękuję
A co do masy?
Dodatkowy przewód od minusowej klemy na blok silnika sprawę załatwił. Napięcie ładowania na wolnych obrotach to 14,3 V.
I jest póki co ok.
Dzięki.
Ale sprawa prądu załatwiona.
Wszystkim za pomoc dziękuję
A co do masy?
Dodatkowy przewód od minusowej klemy na blok silnika sprawę załatwił. Napięcie ładowania na wolnych obrotach to 14,3 V.
I jest póki co ok.
Dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości