Szukam masy.
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Szukam masy.
A konkretnie głównych punktów mocowania kabli minus z akumulatora do elementów karoserii, ramy, silnika i skrzyni biegów.
Samochód to Kia Sorento 3,5 l. z 2004 roku. Sprowadzony w 2007 r. z USA . Cały czas w "moich rękach".
A było tak: akumulatoromacher który wymieniał mi aku stwierdził, że słabe jest napięcie ładowania. Bo 13,8 v bez obciążania to cienko jest. Lato przejeździlem bez problemów a teraz pomyślałem żeby coś z tym zrobić. Elektryk stwierdził, że coś mi ciągnie kabla, tzn. prąd z kabli. Tak ok. 1 a. Nie doszedł co. To ja z kolegą wzięliśmy miernik i wyszło, że słaba masa. Zainstalowaliśmy więc kabel 25 mm kw. między klemą minus a blokiem silnika. A napięcie jakby na to czekało i zaczęło ładować z siłą 14,3 v.
Szukaliśmy ubytków prądu poprzez wyciąganie bezpieczników. Nic. Więc zainstalowaliśmy odłącznik przewodu minus na aku.
Prąd nie ucieka ale to prowizorki......
Samochód ma oryginalne 168 tys. km. przebiegu. Miał też łatwe i w sumie przyjemne życie.
Alarm dolphin - sprawdzony.
Może ktoś z Państwa jest bardziej niż sprawny intelektualnie i zdoła pomóc ?
Samochód to Kia Sorento 3,5 l. z 2004 roku. Sprowadzony w 2007 r. z USA . Cały czas w "moich rękach".
A było tak: akumulatoromacher który wymieniał mi aku stwierdził, że słabe jest napięcie ładowania. Bo 13,8 v bez obciążania to cienko jest. Lato przejeździlem bez problemów a teraz pomyślałem żeby coś z tym zrobić. Elektryk stwierdził, że coś mi ciągnie kabla, tzn. prąd z kabli. Tak ok. 1 a. Nie doszedł co. To ja z kolegą wzięliśmy miernik i wyszło, że słaba masa. Zainstalowaliśmy więc kabel 25 mm kw. między klemą minus a blokiem silnika. A napięcie jakby na to czekało i zaczęło ładować z siłą 14,3 v.
Szukaliśmy ubytków prądu poprzez wyciąganie bezpieczników. Nic. Więc zainstalowaliśmy odłącznik przewodu minus na aku.
Prąd nie ucieka ale to prowizorki......
Samochód ma oryginalne 168 tys. km. przebiegu. Miał też łatwe i w sumie przyjemne życie.
Alarm dolphin - sprawdzony.
Może ktoś z Państwa jest bardziej niż sprawny intelektualnie i zdoła pomóc ?
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Jeżeli wyciąganie bezpieczników nie pomogło, to zacząłbym od sprawdzenia alternatora.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Alternator sprawdzony. Nie grzeje się, chodzi cicho i lekko a pomiary prądu i napięcia wykazały, że jest ok.
Ale dzięki za poradę. Każda uwaga jest mile widziana.
Bo inni ludzie podchodzą do parkujących obok mojego Sorento samochodów, otwierają drzwi pilotem i jadą w siną dal. A ja? Otwieram kluczykiem drzwi, później ręką podnoszę maskę, włączam odłącznik, zamykam klapę maski i dopiero odpalam silnik. Ludźmi się nie przejmuję ale wstyd mi przed własnym samochodem
To co sensownego zrobić ?
I gdzie są przykręcone masy?
Ale dzięki za poradę. Każda uwaga jest mile widziana.
Bo inni ludzie podchodzą do parkujących obok mojego Sorento samochodów, otwierają drzwi pilotem i jadą w siną dal. A ja? Otwieram kluczykiem drzwi, później ręką podnoszę maskę, włączam odłącznik, zamykam klapę maski i dopiero odpalam silnik. Ludźmi się nie przejmuję ale wstyd mi przed własnym samochodem
To co sensownego zrobić ?
I gdzie są przykręcone masy?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Jeżeli widzisz przewód minusowy akumulatora , to śledząc jego położenie, zobaczysz punkt w którym przykręcony jest do karoserii a dalej do silnika . Jeżeli chodzi o pobór 1 A to może odłącz radio , pamięć czasami robi takie numery .
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Radio jest oryginalne z częstotliwością USA, nigdy nie wyciągane. Ale pomysł jest więc je wyjmę i odłączę. Żebym tylko czegoś nie połamał
A co do masy. Znam ten sposób żeby szukać po kablach. Ale to wszystko łączy się gdzieś w peszlach i diabli wiedzą gdzie to idzie na masy. Więc pytam czy ktoś to wie.
A co do masy. Znam ten sposób żeby szukać po kablach. Ale to wszystko łączy się gdzieś w peszlach i diabli wiedzą gdzie to idzie na masy. Więc pytam czy ktoś to wie.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szukam masy.
Jeżeli chodzi o przewody masowe, to są one na grodzi przykręcone. Zastanawia mnie wysokość poboru, jest równo 1A? jak to mierzyłeś ? Miejsc które mogą ciągnąć jest sporo, trzeba szukać. Zacznij od radia jak napisał Marek, jeżeli będzie ok, odepnij alternator, on może pomimo ładowania również kraść prąd poprzez zwarcie na uzwojeniach, lub regulatorze napięcia, to samo rozrusznik, zwarcie na uzwojeniach, lub elektromagnesie też jest częstą przyczyną lewego poboru. Od czegoś musisz zacząć, czegoś musisz być pewien, by iść dalej.
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Czasem się zmienia. Raz jest 1,04 innym razem 0,99. A mierzyłem multimetrem z obi za 13 złotych. Pomiary wyglądają tak: klema minusowa zdjęta, auto zamknięte, alarm rozłączony, kluczyki w kieszeni. Multimetr ustawiony na 10 A. Mierzyłem prąd między klemą minusową a minusowym bolcem akumulatora. Czas nie ma znaczenia. Tyle samo amper po jednej minucie i po dwóch dniach.
Masa na grodzi? Tak jest. A dalej? Silnik? Skrzynia biegów? Rama?
Tak się pytam bo zdejmowanie osłon pod silnikiem itd. na parkingu jest trochę deprymujące. To chciałbym wiedzieć żeby nie szukać.
Aha, skrzynia to czterobiegowy automat.
Masa na grodzi? Tak jest. A dalej? Silnik? Skrzynia biegów? Rama?
Tak się pytam bo zdejmowanie osłon pod silnikiem itd. na parkingu jest trochę deprymujące. To chciałbym wiedzieć żeby nie szukać.
Aha, skrzynia to czterobiegowy automat.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szukam masy.
To zanim pójdziemy dalej musisz zmierzyć pobór prawidłowo, a robi się to na plusowej, a nie na minusowej klemie. Początkowo odczyt będziesz miał wysoki, ale bez obaw, po chwili powinien się unormować i wskazać właściwy.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
O kurde balans!
Ja uczyłem się elektryki samochodowej z YouTube.
Dobrze.Zrobię tak jak piszesz. A więc. Klemy na akumulatorze. Odkręcam klemę plusowa i mierzę prąd między bolcem plusowym a plusową klemą. Tak?
A ten prąd na minusowej to co? Jak to zinterpretować?
Mam teraz potężny dysonans poznawczy:)
Ja uczyłem się elektryki samochodowej z YouTube.
Dobrze.Zrobię tak jak piszesz. A więc. Klemy na akumulatorze. Odkręcam klemę plusowa i mierzę prąd między bolcem plusowym a plusową klemą. Tak?
A ten prąd na minusowej to co? Jak to zinterpretować?
Mam teraz potężny dysonans poznawczy:)
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Szukam masy.
Dokładnie tak, pomiar miedzy klemą plusową, a terminalem plusowym akumulatora. Prawidłowa wartość powinna nieco wskazać kierunek, bo ten 1A to moim zdaniem sporo. Tylko nie włączaj zapłonu, bo spalisz miernik !
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Może to coś da.
- Załączniki
-
- 3937112.png (71.02 KiB) Przejrzano 527 razy
-
- 3937111.png (66.65 KiB) Przejrzano 527 razy
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: środa, 20 grudnia 2017, 21:10
- Kontaktowanie:
Re: Szukam masy.
Oczywiście, nie włączę!
Jak zrobię pomiar (zaraz po Świętach) to podam wynik i poproszę o dalszą pomoc. Póki co dzięki
I jeszcze te masy. Jest ten kabel do silnika i ładowanie jest super. Ale wolałbym oczyścić i dokręcić te oryginalne.
Dziękuję.
Jak zrobię pomiar (zaraz po Świętach) to podam wynik i poproszę o dalszą pomoc. Póki co dzięki
I jeszcze te masy. Jest ten kabel do silnika i ładowanie jest super. Ale wolałbym oczyścić i dokręcić te oryginalne.
Dziękuję.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości