Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Napisałem Ci wczoraj, że znajduje się 2 kostki nad X-11.
Włączając i wyłączając przycisk A/C na panelu klimy sygnał ten powinien się zmieniać. Nie wiem tylko w jaki sposób
Sygnał ten zapewne puszczony jest przez ECU, aby sprężarka klimy mogła być uruchomiona tylko przy pracującym silniku. A ten parametr trafia tylko do ECU.
Włączając i wyłączając przycisk A/C na panelu klimy sygnał ten powinien się zmieniać. Nie wiem tylko w jaki sposób
Sygnał ten zapewne puszczony jest przez ECU, aby sprężarka klimy mogła być uruchomiona tylko przy pracującym silniku. A ten parametr trafia tylko do ECU.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Faktycznie. Jestem gapa. Sprawdzę. Dziękuję.
Edit
Jestem po sprawdzaniu. Otóż na pinie 6 złącza x27 nie ma przewodu czerwono-pomarańczowego. Są dwa czarno-zielone. Numerację przyjąłem tak:
2 złącza wyżej niż X11 czyli 3 kostka od dołu (dwie nad tą gdzie się podpina sterownik napędów AlSEL lub USEL).
Wyjąłem wtyczkę i ustawiłem zapięciem do góry. Piny liczyłem w górnym rzędzie od lewej. Tam na 6 od lewej były wspomniane dwa zielone z czarnym paskiem.
Niezrażony zapiąłem wtyczkę do gniazda i na załączonym zapłonie sprawdziłem wszystkie piny w tym złączu i ich ewentualną zmianę przy klikaniu przyciskiem AC na panelu klimatronika. Mierzyłem miernikiem. Drugą końcówkę miernika przykładałem do masy lub plusa - zależnie od potrzeby. widziałem wyraźnie 12v ale nigdzie nie następowała zmiana stanu.
Chyba przypadek kliniczny :-(
Edit
powinienem sprawdzać na pracującym silniku? Trochę to trwało, więc uznałem , że będę mierzył tylko na zapłonie.
Edit
Takie pytanko w temacie: znalazłem używane panele klimatronic do kupienia. Mój firmy DOOWON ma numer 97250-3E100 a są dostępne identyczne zewnętrznie ( nie widzę tylko na zdjeciach złączy ale mniemam, że są takie same bo są opisane jako panele do sorento I 2002 - 2009) też DOOWON ale mają nr 97250-3E300 . Czy one są ze sobą kompatybilne? Czy można je stosować zamiennie i pytanie czy może warto celować w ten model 300 z uwagi na fakt, że może to jakaś nowsza ulepszona wersja? Jeśli można to poproszę o poradę. Chciałbym już ruszyć z tematem a innych pomysłów już nie mam. Pozdrówka z Żukago :-)
Przepraszam. Ktoś wstawił błędne zdjęcie na aukcji. Model 97250-3E300 to model manualny. Jest też model 97250-3E600. Czy on będzie pasował do auta z przed lifta?
No i jeszcze jest model 97250-3E610 z auta z silnikiem CRDI ale to chyba nie robi różnicy. Czy ktoś zna różnice?
Edit
Jestem po sprawdzaniu. Otóż na pinie 6 złącza x27 nie ma przewodu czerwono-pomarańczowego. Są dwa czarno-zielone. Numerację przyjąłem tak:
2 złącza wyżej niż X11 czyli 3 kostka od dołu (dwie nad tą gdzie się podpina sterownik napędów AlSEL lub USEL).
Wyjąłem wtyczkę i ustawiłem zapięciem do góry. Piny liczyłem w górnym rzędzie od lewej. Tam na 6 od lewej były wspomniane dwa zielone z czarnym paskiem.
Niezrażony zapiąłem wtyczkę do gniazda i na załączonym zapłonie sprawdziłem wszystkie piny w tym złączu i ich ewentualną zmianę przy klikaniu przyciskiem AC na panelu klimatronika. Mierzyłem miernikiem. Drugą końcówkę miernika przykładałem do masy lub plusa - zależnie od potrzeby. widziałem wyraźnie 12v ale nigdzie nie następowała zmiana stanu.
Chyba przypadek kliniczny :-(
Edit
powinienem sprawdzać na pracującym silniku? Trochę to trwało, więc uznałem , że będę mierzył tylko na zapłonie.
Edit
Takie pytanko w temacie: znalazłem używane panele klimatronic do kupienia. Mój firmy DOOWON ma numer 97250-3E100 a są dostępne identyczne zewnętrznie ( nie widzę tylko na zdjeciach złączy ale mniemam, że są takie same bo są opisane jako panele do sorento I 2002 - 2009) też DOOWON ale mają nr 97250-3E300 . Czy one są ze sobą kompatybilne? Czy można je stosować zamiennie i pytanie czy może warto celować w ten model 300 z uwagi na fakt, że może to jakaś nowsza ulepszona wersja? Jeśli można to poproszę o poradę. Chciałbym już ruszyć z tematem a innych pomysłów już nie mam. Pozdrówka z Żukago :-)
Przepraszam. Ktoś wstawił błędne zdjęcie na aukcji. Model 97250-3E300 to model manualny. Jest też model 97250-3E600. Czy on będzie pasował do auta z przed lifta?
No i jeszcze jest model 97250-3E610 z auta z silnikiem CRDI ale to chyba nie robi różnicy. Czy ktoś zna różnice?
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
1. Jeśli chodzi o kostkę X-27 to może jest ona wyżej albo niżej. Nie powiem dokładnie, bo lokalizacja jest bardzo kiepsko zaznaczona
2. Sygnał z panelu klimy do ECU na zdrowy rozsądek powinien pojawiać się już na zapłonie, ale po włączeniu trybu A/C ręcznie lub przez tryb AUTO klimatronika.
3. Co do modelu panelu klimy to:
3E100 to model montowany w okresie 05.2002-05.2004 - LHD (kierownica po lewej)
3E600, 3E610, 3E610EV to modele do RHD.
Do Twojego powinno pasować też
3E110 - 06.2004-01.2005(LHD),
3E110EV - 02.2005-04.2006(LHD).
Zapewne ten pierwszy jest niepikający, a te ostatnie mają już pikanie pod przyciskami.
Były jeszcze modele z systemem AQS do automatycznego przełączania nawiewu na obieg zamknięty, ale one były bardziej rozpowszechnione na rynku USA.
2. Sygnał z panelu klimy do ECU na zdrowy rozsądek powinien pojawiać się już na zapłonie, ale po włączeniu trybu A/C ręcznie lub przez tryb AUTO klimatronika.
3. Co do modelu panelu klimy to:
3E100 to model montowany w okresie 05.2002-05.2004 - LHD (kierownica po lewej)
3E600, 3E610, 3E610EV to modele do RHD.
Do Twojego powinno pasować też
3E110 - 06.2004-01.2005(LHD),
3E110EV - 02.2005-04.2006(LHD).
Zapewne ten pierwszy jest niepikający, a te ostatnie mają już pikanie pod przyciskami.
Były jeszcze modele z systemem AQS do automatycznego przełączania nawiewu na obieg zamknięty, ale one były bardziej rozpowszechnione na rynku USA.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Dziękuję za rewelacyjne wsparcie. Klikam. Zamówiłem panel 100 za 55 PLN. Zobaczymy czy zadziała... Na pewno dam znać.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Widzę że Vokal Ci pomógł ale mógłbyś uzupełnić dane auta w stopce i by było prościej, ale tak na przyszłość w panelach nie wychodzi mi żadne krosowanie i wynika z tego że są niewymienne i dopasowane do konkretnego ECU.
Panele klimatyzacji Kia Sorento 2002 - 2006 model przedliftowy
Auto Drive Type LEFT HAND DRIVE
2002-05-14 do 2004-06-01 part no 972503E100 [AIR CON-FULL AUTO]
2004-06-01 do 2005-02-01 part no 972503E110 [AIR CON-FULL AUTO]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E110EV [AIR CON-FULL AUTO]
Auto Drive Type RIGHT HAND DRIVE
2002-11-01 do 2004-06-01 part no 972503E600 [AIR CON-FULL AUTO]
2004-06-01 do 2005-02-01 part no 972503E610 [AIR CON-FULL AUTO]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E610EV [AIR CON-FULL AUTO]
Manualna Drive Type LEFT HAND DRIVE
2002-05-14 do 2005-02-01 part no 972503E000 [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E000EV [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2002-05-14 do 2005-02-01 part no 972503E300 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E300EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2002-05-14 do 2006-04-25 part no 972503E050 [HEATER CONTROL(CR COAT'G)] ----> BEZ AIR CON
2002-05-14 do 2005-02-01 part no 972503E350 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E350EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
Manualna Drive Type RIGHT HAND DRIVE
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E200 [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E200EV [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E500 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E500EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E250 [HEATER CONTROL(CR COAT'G)] ----> BEZ AIR CON
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E250EV [HEATER CONTROL(CR COAT'G)] ----> BEZ AIR CON
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E550 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E550EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
Panele klimatyzacji Kia Sorento 2002 - 2006 model przedliftowy
Auto Drive Type LEFT HAND DRIVE
2002-05-14 do 2004-06-01 part no 972503E100 [AIR CON-FULL AUTO]
2004-06-01 do 2005-02-01 part no 972503E110 [AIR CON-FULL AUTO]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E110EV [AIR CON-FULL AUTO]
Auto Drive Type RIGHT HAND DRIVE
2002-11-01 do 2004-06-01 part no 972503E600 [AIR CON-FULL AUTO]
2004-06-01 do 2005-02-01 part no 972503E610 [AIR CON-FULL AUTO]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E610EV [AIR CON-FULL AUTO]
Manualna Drive Type LEFT HAND DRIVE
2002-05-14 do 2005-02-01 part no 972503E000 [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E000EV [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2002-05-14 do 2005-02-01 part no 972503E300 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E300EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2002-05-14 do 2006-04-25 part no 972503E050 [HEATER CONTROL(CR COAT'G)] ----> BEZ AIR CON
2002-05-14 do 2005-02-01 part no 972503E350 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E350EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
Manualna Drive Type RIGHT HAND DRIVE
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E200 [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E200EV [HEATER CONTROL(CR COAT'G) , AIR CON]
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E500 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E500EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE) , AIR CON]
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E250 [HEATER CONTROL(CR COAT'G)] ----> BEZ AIR CON
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E250EV [HEATER CONTROL(CR COAT'G)] ----> BEZ AIR CON
2002-11-01 do 2005-02-01 part no 972503E550 [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
2005-02-01 do 2006-04-25 part no 972503E550EV [HEATER CONTROL(ROTARY TYPE)] ----> BEZ AIR CON
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Dane uzupełniłem.
No i cóż. Panel zakupiony założyłem i podłączyłem.
Niestety dalej nie załącza sprężarki
Nie wiem co jeszcze sprawdzić....
No i cóż. Panel zakupiony założyłem i podłączyłem.
Niestety dalej nie załącza sprężarki
Nie wiem co jeszcze sprawdzić....
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Nadal nie wiem, czy sprawdziłeś sygnał pomiędzy A/C a ECU
Poniżej załączam schemat pomiarów dla stanu sygnału oraz ciągłości połączeń pomiędzy A/C a ECU oraz pomiędzy ECU a przekaźnikiem sprężarki A/C.
Czyli musisz sprawdzić:
1. Stan sygnału na wyjściu z kostki "A" A/C do kostki "C" ECU (napięcie lub masa).
2. Stan sygnału na wejściu do kostki "C" ECU z kostki "A" A/C (j.w.).
3. Ciągłość połączenia pomiędzy A/C a ECU.
4. Stan sygnału (masy) na wyjściu z kostki "A" ECU do przekaźnika A/C.
5. Ciągłość połączenia pomiędzy ECU a przekaźnikiem A/C.
Poniżej załączam schemat pomiarów dla stanu sygnału oraz ciągłości połączeń pomiędzy A/C a ECU oraz pomiędzy ECU a przekaźnikiem sprężarki A/C.
Czyli musisz sprawdzić:
1. Stan sygnału na wyjściu z kostki "A" A/C do kostki "C" ECU (napięcie lub masa).
2. Stan sygnału na wejściu do kostki "C" ECU z kostki "A" A/C (j.w.).
3. Ciągłość połączenia pomiędzy A/C a ECU.
4. Stan sygnału (masy) na wyjściu z kostki "A" ECU do przekaźnika A/C.
5. Ciągłość połączenia pomiędzy ECU a przekaźnikiem A/C.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Vokal, bardzo Ci dziękuję, że się nie zrażasz i mi dalej pomagasz. Chwilowo nie mogę sprawdzać tematu bo auto jest wstawione do gazownika i jest w trakcie zagazowywania a przy okazji nowe świece, nowe cewki, nowe przewody WN i nowe uszczelki pokryw zaworów. Ale bez OT , natychmiast jak autko wróci to będę testował dalej w/g Twoich sugestii. Tak dla pewności: czy ECU to ten moduł pod nogami pasażera, pod osłoną z blachy?
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Tak to jest ECU
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Chciałem dodać, że temat zawisł . Po prostu zaniechałem dalszej diagnozy gdyż w międzyczasie okazało się , że parownik podcieka - zauważyłem zielony kontrast na jego lamelach w paru miejscach. A że trzeba zainwestować trochę kasy w parownik i ponowne napełnienie klimy to na razie temat musi poczekać. Na pewno gdy temat wróci to tu napiszę o jego dalszym przebiegu.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Ja bym z tym nie zwlekał zbyt długo. Po paru miesiącach przestoju może zajść konieczność wymiany kompresora.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: wtorek, 29 stycznia 2019, 12:57
- Skąd jesteś: Śląsk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: W PLANACH
- Rok: 2004
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Podobne się pod temat żeby bałaganu
Czy błąd podczas testu diagnostycznego E3, czyli czujnik oblodzenia może powodować nie włączanie się i niedziałanie klimatyzacji? Wersja w przedlifcie 2004r
Czy błąd podczas testu diagnostycznego E3, czyli czujnik oblodzenia może powodować nie włączanie się i niedziałanie klimatyzacji? Wersja w przedlifcie 2004r
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Sądząc po tym że uszkodzony czujnik powoduje zamarzanie , to klimatyzacja powinna się uruchamiać . Sprawdź ciśnienie czynnika , a najlepiej diagnostykę układu klimatyzacji przy pomocy urządzenia diagnostycznego .
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
grzywacz8 pisze:
Czy błąd podczas testu diagnostycznego E3, czyli czujnik oblodzenia może powodować nie włączanie się i niedziałanie klimatyzacji? Wersja w przedlifcie 2004r
U mnie po wyjęciu wtyczki z czujnika oblodzenia(termistora na parowniku) pokazało błąd E3 ale kompresor dalej zasuwał i klimatyzacja działała.
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: wtorek, 29 stycznia 2019, 12:57
- Skąd jesteś: Śląsk
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: W PLANACH
- Rok: 2004
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja: nie załącza sprężarki - dalsza diagnoza
Już mam umówiona wizytę na sprawdzenie klimy i jeśli będzie szczelna, to nabicie. Ciekawi mnie z tym czujnikiem, bo przy załączeniu klimy na panelu nie widzę żadnej różnicy w temperaturze w kabinie, nie słyszę kompresora, czy jest czynnik chłodniczy to nie wiem, bo niedawno kupiłem, niestety w zimie. A po teście wyskoczył właśnie e3. Zobaczymy, w sobotę będzie serwis to dam znać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości