Zegarek - jak sprawdzić w domu

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
tommly
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: piątek, 16 grudnia 2016, 15:17
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Full BLACK
Inny Samochód: PP HDI
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Zegarek - jak sprawdzić w domu

#1 Postautor: tommly » wtorek, 14 lutego 2017, 14:11

Dostałem właśnie w paczce razem z innymi drobnymi klamotami do mojej Sorci używany zegarek.
Pytanie, jak sprawdzić go w domu, nie podłączając do instalacji w samochodzie?
Są dwie masy: E- i RHE- oraz 3 plusy: B+ ACC+ (pewnie po stacyjce) i ILL+ (pewnie podświetlenie).
Czy mogę podać bezpośrednio napięcie stałe 12V na np. ACC+ i masę E-, czy może na B+ i E- ?

Na złączu RHE- nie widzę śladów od wsunięcia wtyczki, więc chyba nie jest wykorzystywane.
TYŁ_zmiana rozmiaru_zmiana rozmiaru.jpg

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zegarek - jak sprawdzić w domu

#2 Postautor: vokal » wtorek, 14 lutego 2017, 17:55

B+ - plus z 12V - pamięć zegarka
ACC - plus z 12V - włączanie w pozycji ACC kluczyka
E - masa

Jak podasz plus na ILL i masę na RHE to zmniejszy się intensywność świecenia wyświetlacza - działanie jak po włączeniu świateł.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

tommly
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: piątek, 16 grudnia 2016, 15:17
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Full BLACK
Inny Samochód: PP HDI
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Zegarek - jak sprawdzić w domu

#3 Postautor: tommly » wtorek, 14 lutego 2017, 19:31

Dzięki vokal, czyli rozumiem, że 2 plusy i jeden minus, żeby działał pod transformatorem, a jak nie podam na B+, to też będzie działał, ale bez pamięci, tak?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zegarek - jak sprawdzić w domu

#4 Postautor: vokal » wtorek, 14 lutego 2017, 19:52

Powinien działać na samym ACC i masie, ale sprawdź też pamięć, bo zdarzało się na forum, że zegarek działał, ale cały czas się przestawiał po wyjęciu kluczyka.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

tommly
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: piątek, 16 grudnia 2016, 15:17
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Full BLACK
Inny Samochód: PP HDI
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Zegarek - jak sprawdzić w domu

#5 Postautor: tommly » sobota, 25 lutego 2017, 16:27

Dla potomnych, aby sprawdzić czy zegarek działa pod zasilaczem, musi być podłączona masa E- oraz 2 plusy jednocześnie, czyli ACC+ jak i B+
Sprawdzone właśnie organoleptycznie ;)

Karpik91
Jestem
Jestem
Posty: 211
Wiek: 32
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 17 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Zegarek - jak sprawdzić w domu

#6 Postautor: Karpik91 » środa, 18 października 2017, 16:40

Wiem, że nie do końca w temacie, ale wlasnie wymontowałem przy okazji innych prac zegarek i zastanawiam sie czy nagrzanie zimnych lutow moze coś pomóc? Ktoś to robił? Sprawdzał?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Zegarek - jak sprawdzić w domu

#7 Postautor: Marek » środa, 18 października 2017, 17:04

Pomóc powinno , dodaj odrobinę topnika .


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości