problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Moderator: Moderator
- zwierz501
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek, 7 listopada 2016, 20:21
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Witam,
dziś rano po weekendzie próbując wyjechać z garażu do pracy auto nie chciało odpalić.
(silnik kręcił jednak nie zaskoczył).
Zważyłem, że po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na ON nie zapala się żółta ikonka z rysunkiem kluczyka. Szybko zrozumiałem, że to problem immobilizera / kluczyka.
Wcześniej po kilku wyjęciach i włożeniach kluczyka ikonka pojawiała się i wtedy auto po przekręceniu kluczyka do końca odpalało.
Tym razem wkładanie kluczyka i wyjmowanie nie pomagało (ikonka kluczyka nie chciała się zaświecić)
Wróciłem się do domu po drugi kluczyk - odpalił za pierwszym razem i pojechałem do pracy.
Po wyjściu z pracy ten sam problem.
Tym razem już drugi kluczyk nie pomógł - 40 min. wyjmowałem, wkładałem i nic.
Gdzieś na szybko w necie wyczytałem, że odpięcie akumulatora na jakiś czas może pomóc.
Niestety nic nie podziałało. Auto stoi pod pracą (w-wa Żoliborz).
Proszę o podpowiedź czy można jakoś odpalić auto, aby chociaż dojechać do serwisu?
Co może być przyczyną i jak to naprawić.
Zauważyłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka przy zegarach po prawej na dole mruga żółta ikonka z obrazkiem układu jezdnego (tak jakby połączone 2 osie z 4 kołami). Wcześniej nie było takiego obrazka.
Auto stało w garażu - samo się popsuć nie mogło. Zegary nie pokazują żadnych innych problemów.
Posiadam:
Kia Sorent rok produkcji 2008,
Diesel 2.5 CRDi, 160km, 4x4 wersja EX, kombi, skrzynia manualna
Auto mam od 2010 roku.
Przeprowadzone naprawy to - jakiś wyciek oleju z silnika , zrobiony od razu po zakupie.
Reszta to typowe sprawy jak wymiana klocków, paska, akumulator itp.
Do tej pory działało idealnie bez usterek.
Wczoraj, znajomy mechanik poradził mi, abym odłączył kable od akumulatora.
Rano zanim poszedłem do pracy odłączyłem akumulator z nadzieją, że po pracy i po ponownym podłączeniu kluczyk zaskoczy.
Niestety nic to nie dało.
Nie piszemy postów jeden pod drugim. Należy edytować poprzedni.
dziś rano po weekendzie próbując wyjechać z garażu do pracy auto nie chciało odpalić.
(silnik kręcił jednak nie zaskoczył).
Zważyłem, że po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na ON nie zapala się żółta ikonka z rysunkiem kluczyka. Szybko zrozumiałem, że to problem immobilizera / kluczyka.
Wcześniej po kilku wyjęciach i włożeniach kluczyka ikonka pojawiała się i wtedy auto po przekręceniu kluczyka do końca odpalało.
Tym razem wkładanie kluczyka i wyjmowanie nie pomagało (ikonka kluczyka nie chciała się zaświecić)
Wróciłem się do domu po drugi kluczyk - odpalił za pierwszym razem i pojechałem do pracy.
Po wyjściu z pracy ten sam problem.
Tym razem już drugi kluczyk nie pomógł - 40 min. wyjmowałem, wkładałem i nic.
Gdzieś na szybko w necie wyczytałem, że odpięcie akumulatora na jakiś czas może pomóc.
Niestety nic nie podziałało. Auto stoi pod pracą (w-wa Żoliborz).
Proszę o podpowiedź czy można jakoś odpalić auto, aby chociaż dojechać do serwisu?
Co może być przyczyną i jak to naprawić.
Zauważyłem jeszcze, że po przekręceniu kluczyka przy zegarach po prawej na dole mruga żółta ikonka z obrazkiem układu jezdnego (tak jakby połączone 2 osie z 4 kołami). Wcześniej nie było takiego obrazka.
Auto stało w garażu - samo się popsuć nie mogło. Zegary nie pokazują żadnych innych problemów.
Posiadam:
Kia Sorent rok produkcji 2008,
Diesel 2.5 CRDi, 160km, 4x4 wersja EX, kombi, skrzynia manualna
Auto mam od 2010 roku.
Przeprowadzone naprawy to - jakiś wyciek oleju z silnika , zrobiony od razu po zakupie.
Reszta to typowe sprawy jak wymiana klocków, paska, akumulator itp.
Do tej pory działało idealnie bez usterek.
Wczoraj, znajomy mechanik poradził mi, abym odłączył kable od akumulatora.
Rano zanim poszedłem do pracy odłączyłem akumulator z nadzieją, że po pracy i po ponownym podłączeniu kluczyk zaskoczy.
Niestety nic to nie dało.
Nie piszemy postów jeden pod drugim. Należy edytować poprzedni.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba IMMO gaśnie jak samochód odpali.
Mi parę razy nie odpaliła, ale okazało się że musiałem drążkiem biegów zmienić z "P" na "L" i zaskoczyła od razu.
Od tej pory pilnuję żeby dobrze dopchnąć drążek na pozycję "P" i problem znikł.
Kontrolka napędów przy Auto pali się na zielono, a żeby na żółto....jutro to sprawdzę.
Mi parę razy nie odpaliła, ale okazało się że musiałem drążkiem biegów zmienić z "P" na "L" i zaskoczyła od razu.
Od tej pory pilnuję żeby dobrze dopchnąć drążek na pozycję "P" i problem znikł.
Kontrolka napędów przy Auto pali się na zielono, a żeby na żółto....jutro to sprawdzę.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Po lifcie lampka napędów jest żółtawa, w skrzyni MT nie ma pozycji P i L.
zwierz501, zdejmij osłonę deski pod kierownicą (przed kolanami) i zajrzyj pod spód. W okolicach stacyjki powinien być modulik IMMO, może coś nie łączy w jego kostce
Możesz też podjechać do Kauflanda na Modlińskiej. Tam mają stoisko dorabiania kluczy i potrafią wprogramować kluczyki do IMMO.
Może potrafią też zdiagnozować usterkę.
zwierz501, zdejmij osłonę deski pod kierownicą (przed kolanami) i zajrzyj pod spód. W okolicach stacyjki powinien być modulik IMMO, może coś nie łączy w jego kostce
Możesz też podjechać do Kauflanda na Modlińskiej. Tam mają stoisko dorabiania kluczy i potrafią wprogramować kluczyki do IMMO.
Może potrafią też zdiagnozować usterkę.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Kolega ma M/T .....nie spojrzałem.
Co do IMMO, to kontrolka w mojej! gaśnie po odpaleniu silnika.
Co do IMMO, to kontrolka w mojej! gaśnie po odpaleniu silnika.
-
- moje konto
- Posty: 156
- Rejestracja: środa, 26 października 2016, 11:17
- Skąd jesteś: Mościce
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czerwono-szary
- Przebieg (km.): 96800
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Może to bez sensu, ale spróbuj pokręcić pokrętłem od napędów.
Takie zagadki czasem mają nieracjonalne rozwiązania.
Takie zagadki czasem mają nieracjonalne rozwiązania.
- zwierz501
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek, 7 listopada 2016, 20:21
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i zaangażowanie.
U mnie jest manualna skrzynia - jak kolego wyżej zauważył nie ma znaczenia na jaki bieg jest wklepane.
Ważne, abym przy uruchamianiu miał nogę na sprzęgle. Jak nie wcisnę sprzęgła to rozrusznik nawet nie zakręci.
U mnie rozrusznik kręci, jedynie silnik nie zaskoczy bo pewnie immo odcina dopływ paliwa.
Jeśli chodzi o lampkę/ikonkę kluczyka:
gdzieś w okolicy litery F (przy poziomie paliwa) na zegarach po prawej stronie zawsze po włożeniu kluczyka i przekręceniu do pozycji tuż przed startem, zaświecała się żółta lampka z rysunkiem klucza (po chwili samoistnie chyba gasła lub zaraz po uruchomieniu auta).
Teraz po włożeniu jakiegokolwiek kluczyka lampa z kluczykiem się nie zapala.
Wcześniej jak jeszcze auto było sprawne, miałem kilka razy taki przypadek, że lampka się nie zaświeciła po włożeniu kluczyka i auto nie odpalało - pomagało wyjęcie kluczyka, zamknięcie drzwi z pilota centralnego i otworzenie oraz włożenie kluczyka ponownie lub po prostu wyjęcie i włożenie kluczyka ponownie. (byłem głupi wtedy bo nie wyczaiłem, że coś się psuje.. myślałem, że to coś tam nie styka.. i to normalne).
Otwieranie drzwi (czyli fizycznie rozwarcie skrzydła drzwiowego) i zamknięcie w obecnej sytuacji nie pomaga.
Kiedy lampka z kluczykiem się zapalała - mogłem odpalić auto. Po odpaleniu lampka z kluczykiem zawsze gasła.
Jeśli chodzi o lampkę układu jezdnego:
Mam napęd 4x4 w stanie ciągłego AUTO (chyba tak to się nazywa).
Po lewej stronie kierownicy jest gałka, którą można ustawić na tryb: LOW i AUTO. U mnie od zawsze było i jest na Auto (raz tylko używałem low w terenie).
Po przekręceniu kluczyka standardowo - zapala się w sumie troszkę tych lampek, ale po chwili większość gaśnie.
Podczas obecnego problemu z brakiem lampki z kluczykiem, zauważyłem przy okazji, że dolnym prawym rogu mruga mi ŻÓŁTA lampka układu jezdnego.
Na moje oko samochód może informować, że jest jakiś problem z dyferencjałem... ale to są tylko moje domysły.
Nie jestem wstanie sprawdzić co oznacza mryganie owej lampki, bo auto kupiłem bez instrukcji.
Zastanawiam się także czy w przypadku uszkodzenia napędu 4x4 (dyferencjału) auto właśnie samo nie pozwoli uruchomić silnika.. stąd też ten problem z odpalaniem auta.
Obecnie zrobiłem tak:
W Generali miałem assistance komfort - zadzwoniłem i okazuje się, że mogą dowieźć auto do serwisu na lawecie.
Zadzwoniłem do serwisu kia na Bródnie - Pan powiedział, że może to być problem z kodowaniem kluczyków i powiedział, że koszt naprawy 144zł.
Dziś laweta podjechała i zabrała auto do serwisu.
Tam panowie chcieli podłączyć się pod komputer lecz mieli jakiś problem z odczytem błędu lub podłączeniem (nie wiem dokładnie bo żona pojechała z autem do serwisu).
Jutro ma do auta zajrzeć eklektyk i podłączyć się pod komputer.
Dam znać jak udało się rozwiązać sprawę.
U mnie jest manualna skrzynia - jak kolego wyżej zauważył nie ma znaczenia na jaki bieg jest wklepane.
Ważne, abym przy uruchamianiu miał nogę na sprzęgle. Jak nie wcisnę sprzęgła to rozrusznik nawet nie zakręci.
U mnie rozrusznik kręci, jedynie silnik nie zaskoczy bo pewnie immo odcina dopływ paliwa.
Jeśli chodzi o lampkę/ikonkę kluczyka:
gdzieś w okolicy litery F (przy poziomie paliwa) na zegarach po prawej stronie zawsze po włożeniu kluczyka i przekręceniu do pozycji tuż przed startem, zaświecała się żółta lampka z rysunkiem klucza (po chwili samoistnie chyba gasła lub zaraz po uruchomieniu auta).
Teraz po włożeniu jakiegokolwiek kluczyka lampa z kluczykiem się nie zapala.
Wcześniej jak jeszcze auto było sprawne, miałem kilka razy taki przypadek, że lampka się nie zaświeciła po włożeniu kluczyka i auto nie odpalało - pomagało wyjęcie kluczyka, zamknięcie drzwi z pilota centralnego i otworzenie oraz włożenie kluczyka ponownie lub po prostu wyjęcie i włożenie kluczyka ponownie. (byłem głupi wtedy bo nie wyczaiłem, że coś się psuje.. myślałem, że to coś tam nie styka.. i to normalne).
Otwieranie drzwi (czyli fizycznie rozwarcie skrzydła drzwiowego) i zamknięcie w obecnej sytuacji nie pomaga.
Kiedy lampka z kluczykiem się zapalała - mogłem odpalić auto. Po odpaleniu lampka z kluczykiem zawsze gasła.
Jeśli chodzi o lampkę układu jezdnego:
Mam napęd 4x4 w stanie ciągłego AUTO (chyba tak to się nazywa).
Po lewej stronie kierownicy jest gałka, którą można ustawić na tryb: LOW i AUTO. U mnie od zawsze było i jest na Auto (raz tylko używałem low w terenie).
Po przekręceniu kluczyka standardowo - zapala się w sumie troszkę tych lampek, ale po chwili większość gaśnie.
Podczas obecnego problemu z brakiem lampki z kluczykiem, zauważyłem przy okazji, że dolnym prawym rogu mruga mi ŻÓŁTA lampka układu jezdnego.
Na moje oko samochód może informować, że jest jakiś problem z dyferencjałem... ale to są tylko moje domysły.
Nie jestem wstanie sprawdzić co oznacza mryganie owej lampki, bo auto kupiłem bez instrukcji.
Zastanawiam się także czy w przypadku uszkodzenia napędu 4x4 (dyferencjału) auto właśnie samo nie pozwoli uruchomić silnika.. stąd też ten problem z odpalaniem auta.
Obecnie zrobiłem tak:
W Generali miałem assistance komfort - zadzwoniłem i okazuje się, że mogą dowieźć auto do serwisu na lawecie.
Zadzwoniłem do serwisu kia na Bródnie - Pan powiedział, że może to być problem z kodowaniem kluczyków i powiedział, że koszt naprawy 144zł.
Dziś laweta podjechała i zabrała auto do serwisu.
Tam panowie chcieli podłączyć się pod komputer lecz mieli jakiś problem z odczytem błędu lub podłączeniem (nie wiem dokładnie bo żona pojechała z autem do serwisu).
Jutro ma do auta zajrzeć eklektyk i podłączyć się pod komputer.
Dam znać jak udało się rozwiązać sprawę.
- zwierz501
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: poniedziałek, 7 listopada 2016, 20:21
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
z uwagi na zap...prze w pracy nie mam czasu jeździć na ryby...
a że lubię jeździć w odosobnione miejsca kupiłem właśnie SUV'a - aby móc dojechać dalej niż inni wędkarze.
niestety - przez tą cholerną pracę - nie mam czasu na ryby
ale z tego co czytam to musze go znaleźć, aby mi się silnik nie zastał.. a to już argument z którym praca może konkurować (zwłaszcza, że mam tą mocniejszą wersję 170 KM)
myślę, że po naprawie wybiorę się na trudniejszy teren .. kto wie ile jeszcze kijana będzie działać, więc warto korzystać.
a że lubię jeździć w odosobnione miejsca kupiłem właśnie SUV'a - aby móc dojechać dalej niż inni wędkarze.
niestety - przez tą cholerną pracę - nie mam czasu na ryby
ale z tego co czytam to musze go znaleźć, aby mi się silnik nie zastał.. a to już argument z którym praca może konkurować (zwłaszcza, że mam tą mocniejszą wersję 170 KM)
myślę, że po naprawie wybiorę się na trudniejszy teren .. kto wie ile jeszcze kijana będzie działać, więc warto korzystać.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Nie musisz jechać w teren, żeby załączać LOW.
Co jakiś czas załącz LOW, delikatnie przejedź do przodu i do tyłu bez skręcania kołami.
Potem wróć na AUTO.
Co jakiś czas załącz LOW, delikatnie przejedź do przodu i do tyłu bez skręcania kołami.
Potem wróć na AUTO.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Beata pisze:Nie odniosę się do awarii, ale dam małą radę z innej beczki: wspomniałeś, że raz użyłeś napędu LOW - używaj częściej, żeby silniczek załączający miał szansę trochę popracować, bo po długiej przerwie pewnego dnia może się już nie włączyć.
Coś w tym musi być. Pamiętam jak po kupnie auta (poprzedni właściciel pewnie nawet nie zauważył tego przełącznika ) przełączyłem na LOW i później nie chciało się wyłączyć. Rzadko tego używam, ale czasem sobie przełączam właśnie tak kontrolnie. Od tamtego czasu zawsze działa poprawnie.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Antena immobilizera w Kia Sorento znajduje się w przedniej części stacyjki.
Aby się do niej ostać odkręcamy jedną śrubkę.
Antena znajduje się tuż pod elementem z tworzywa.
Aby się do niej ostać odkręcamy jedną śrubkę.
Antena znajduje się tuż pod elementem z tworzywa.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Tzn, to jest tylko antena Immo, która jest podpięta do modułu Immo.
-- A7600H - -
-- A7600H - -
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Gdzie jest ukryte te pudełeczko w Sorento ja mam problem z odpalaniem i na kompie wyskakuje błąd p1609
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: problem z kluczykiem (nie odpala) - immo ?
Przy kolumnie kierownicy po prawej stronie . O ile dobrze pamiętam .
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości