Piszesz, że nie ma prądu.
Pojawienie się prądu jest związane z jego przepływem.
Aby mógł pojawić się przepływ prądu, najpierw musi być zapewniony odpowiedni potencjał (inaczej możliwość) jego przepływu.
W elektryce nazywa się to potencjałem elektrycznym lub napięciem. Nierozerwalnie połączony jest on zarówno z plusem zasilania jak i masą.
Jeśli brakuje plusa (czyli napięcia względem masy) to prąd nie popłynie, bo nie będzie miał skąd płynąć.
Jeśli brakuje masy, to prąd nie popłynie, bo nie będzie miał dokąd płynąć.
Dlatego żeby sprawdzić, czemu coś nie działa trzeba sprawdzić zarówno plus jak i masę.
Obie te rzeczy sprawdza się tym samym multimetrem, ale w zasadniczo inny sposób.
Napięcie plusa sprawdza się woltomierzem, a masę omomierzem, albo "pipkiem".
Najpierw podaj czego Ci brakuje to poszukamy dalej.
Sprawdź czy na bezpiecznikach P/SCK 30A, Cigar RR 15A i Cigar FRT 15A jest napięcie bez kluczyka.
Bezpieczniki - gniazda zasilania
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Bezpieczniki - gniazda zasilania
No masz nie pomyślałem o sprawdzeniu masy,dzięki. Miernika nie mam i nie wiem jak się nim obsługiwać, choć słyszałem, że to nie jest skomplikowane, ale elektronika, to nie mój konik. Sprawdzam kabelkiem z żaróweczką.Posprawdzam jak mówisz i zobaczymy co dalej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości