Dokładnie, jak pisze Marek.
Jak masz przewody elektryczne do zaworu na maglownicy, to masz EPS.
Hydrauliczne jest wszędzie, ale w większości Sorento dodatkowo regulowana jest moc wspomagania sterując stopniem otwarcia tego elektrozaworu, którym to otwarciem (a raczej zamknięciem) steruje EPS.
Montaż tempomatu 3.5 V6
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Tak macie rację. Jest zawór na maglownicy ale w życiu bym nie pomyślał że to EPS nazwali. Moduł znalazłem ale jest schowany głęboko. Trzeba dół deski zdjąć, plastiki ze środka z lewej strony. A sam moduł na dwie 10 przykręcony i złączka tak usytuowana że jak wszystko złożone to nawet się jej namacać nie da ;-). Pin 2 oznaczony jako speed kabel brązowy. Nie ma on połączenia z zółtym przewodem pin 8 kostki X10. Pomiar wygląda podobnie jak kabla S/S z licznika (poprzednio się pomyliłem i napisałem C/C). Z tym że wartość przy powolutkim przemieszczaniu jest 0V lub 12,4V natomiast podczas jazdy oscyluje około 6 - 6,5V. Po podpięciu do tempomatu licznik pokazuje OK ale tempomat dalej nie działa i nie zaświeca się CRUISE na desce. Albo coś mi umyka albo moduł uszkodzony.
- Załączniki
-
- 4 [1600x1200].jpg (195.98 KiB) Przejrzano 1123 razy
-
- 3 [1600x1200].jpg (168.1 KiB) Przejrzano 1123 razy
-
- 2 [1600x1200].jpg (168.5 KiB) Przejrzano 1123 razy
-
- 1 [1600x1200].jpg (300.89 KiB) Przejrzano 1123 razy
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Brązowy nie łączy się z żółtym i nie powinien.
Sprawdź połączenie #2 w EPS z #5 w module tempomatu i z #C20 w liczniku.
Wszystkie sygnały powinny łączyć się w kostce SC-11.
Wg poniższego schematu kostki licznika wyglądają jakby pasowały do Twojego.
Sprawdź połączenie #2 w EPS z #5 w module tempomatu i z #C20 w liczniku.
Wszystkie sygnały powinny łączyć się w kostce SC-11.
Wg poniższego schematu kostki licznika wyglądają jakby pasowały do Twojego.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Super schemat. To mój zegar. Pin C20 to ten opisany 4P. Jest on połączony z EPS i tempomatem. Kontrolka Cruise dalej się nie zapala po włączeniu tempomatu. Dodatkowo podczas pomiarów znikło mi podświetlenie deski i drzwi razem z pozycjami i pikadłem od zostawionego kluczyka. Co ciekawe wszystkie bezpieczniki całe więc od wczoraj szukam przyczyny
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Może ruszyłeś kostkę od ETACS. Sprawdź bezpieczniki zwykłą kontrolką a nie miernikiem.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Wgląda na problem z ETACSem. Sprawdzałeś bezpieczniki Memory i Audio pod maską?
Rozumiem, że nie pojawia się sygnał na lampkę CRUISE?
Jeśli na kostce modułu tempomatu podawany jest sygnał z przycisku CRUISE (plus na #10 GRN/ORG) i w czasie jazdy podany zostanie sygnał z klawisza SET w kierownicy (plus na #9 GRN), to moduł na swoim styku sygnału do lampki w liczniku (#4 BLU/BLK) powinien wygenerować sygnał.
Chyba tak musisz to sprawdzić, czyli bezpośrednio na kostce modułu. Wtedy wyeliminujesz ewentualne błędy w instalacji.
Rozumiem, że nie pojawia się sygnał na lampkę CRUISE?
Jeśli na kostce modułu tempomatu podawany jest sygnał z przycisku CRUISE (plus na #10 GRN/ORG) i w czasie jazdy podany zostanie sygnał z klawisza SET w kierownicy (plus na #9 GRN), to moduł na swoim styku sygnału do lampki w liczniku (#4 BLU/BLK) powinien wygenerować sygnał.
Chyba tak musisz to sprawdzić, czyli bezpośrednio na kostce modułu. Wtedy wyeliminujesz ewentualne błędy w instalacji.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
Sygnał na lampkę CRUISE się nie pojawia ale patrzyłem tylkoi na postoju (w czasie jazdy nie zdążyłem bo się pojawił opisany problem). Instalację sprawdzałem miernikiem od kostki pod maską do poszczególnych miejsc. Ale to narazie musi poczekać do momentu zlokalizowania usterki która się pojawiła.
Co do usterki. Powypinałem i powpinałem wszystkie kostki. Bezpieczniki wszystkie wyciągałem i oglądałem. Podmieniałem miejscami przekaźniki. Z obserwacji doszło jeszcze to że po włączeniu zapłonu działa centralny, jest podświetlenie i pozycje (brak podświetlenia i pikacza stacyjki i oświetlenia w drzwiach) ale climatronik włącza się po każdym przekręceniu zapłonu na max obroty (nie zapamiętuje ustawień). I dodatkowo jeszcze dmuchawa chodzi na max niezależnie od zmniejszania czy zwiększania mocy. Klimatronika wypinałem ale nic się nie zmieniło.
Znalazłem przyczynę. Niestykający kabel od bezpiecznika MEMORY. Co do tempomatu. Przyszedł mi drugi moduł. Na jednym z modułów lekko rarzy się dioda w przełącziku i zapala się po wciśnięciu stop. Na drugim mie. Ale na żadnym z modułów nie zaświeca się CRUISE na liczniku i na żadnym tempomat nie działa. Ten z jarzącą się diodą jest pewnie uszkodzony a może drugi też. Jeszcze mi znajomy trzecui załatwi i zobaczę wtedy. Bo szansa że trafię 3 uszkodzone moduły jest chyba znikoma.
Co do usterki. Powypinałem i powpinałem wszystkie kostki. Bezpieczniki wszystkie wyciągałem i oglądałem. Podmieniałem miejscami przekaźniki. Z obserwacji doszło jeszcze to że po włączeniu zapłonu działa centralny, jest podświetlenie i pozycje (brak podświetlenia i pikacza stacyjki i oświetlenia w drzwiach) ale climatronik włącza się po każdym przekręceniu zapłonu na max obroty (nie zapamiętuje ustawień). I dodatkowo jeszcze dmuchawa chodzi na max niezależnie od zmniejszania czy zwiększania mocy. Klimatronika wypinałem ale nic się nie zmieniło.
Znalazłem przyczynę. Niestykający kabel od bezpiecznika MEMORY. Co do tempomatu. Przyszedł mi drugi moduł. Na jednym z modułów lekko rarzy się dioda w przełącziku i zapala się po wciśnięciu stop. Na drugim mie. Ale na żadnym z modułów nie zaświeca się CRUISE na liczniku i na żadnym tempomat nie działa. Ten z jarzącą się diodą jest pewnie uszkodzony a może drugi też. Jeszcze mi znajomy trzecui załatwi i zobaczę wtedy. Bo szansa że trafię 3 uszkodzone moduły jest chyba znikoma.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu 3.5 V6
No to ETACS wrócił do żywych
Co do lampki Cruise, to jakie w ogóle masz klawisze w kierownicy?
Do tego modułu sterowanie w kierownicy powinno być diodowe, czyli takie jak na dole tego zdjęcia, a nie rezystorowe jak w dieslu.
Co do lampki Cruise, to jakie w ogóle masz klawisze w kierownicy?
Do tego modułu sterowanie w kierownicy powinno być diodowe, czyli takie jak na dole tego zdjęcia, a nie rezystorowe jak w dieslu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości