Czyszczenie zbiornika paliwa
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Już pedzę z wyjaśnieniami - moderator przerzucił cześć do innego wątku.
viewtopic.php?f=35&t=14725
Tak w skrócie to winą był zły montaż wtrysków.
Po kolejnej próbie - już takiej solidnej - jest ok. No może nie tak bardzo - silnik nie ma tej mocy co miał, bierze olej, wcześniej od wymiany do wymiany nie dolewałem (co 15tys. km) - akurat robiło się minimum. Teraz mam przejechane lekko ponad 7 i wlałem 1 litr. A nie cieknie. Może turbina dostała w "pędzel", może kompresji nieco uleciało - kiedyś rurka odmy przy łączeniu z przewodem powietrza (tuż za filtrem) była jedynie "zaznaczona" olejem - jak na 260tys. przebiegu to wg mnie nie było źle. Teraz to jest całe upaćkane. Z intercoolera też dobrą szklankę wylałem. Ale cóż począć ...
Czekam jeszcze do wymiany - bo teraz mam jakiś olej oplowski marki GM - co już w butelce chlupie jak woda.
viewtopic.php?f=35&t=14725
Tak w skrócie to winą był zły montaż wtrysków.
Po kolejnej próbie - już takiej solidnej - jest ok. No może nie tak bardzo - silnik nie ma tej mocy co miał, bierze olej, wcześniej od wymiany do wymiany nie dolewałem (co 15tys. km) - akurat robiło się minimum. Teraz mam przejechane lekko ponad 7 i wlałem 1 litr. A nie cieknie. Może turbina dostała w "pędzel", może kompresji nieco uleciało - kiedyś rurka odmy przy łączeniu z przewodem powietrza (tuż za filtrem) była jedynie "zaznaczona" olejem - jak na 260tys. przebiegu to wg mnie nie było źle. Teraz to jest całe upaćkane. Z intercoolera też dobrą szklankę wylałem. Ale cóż począć ...
Czekam jeszcze do wymiany - bo teraz mam jakiś olej oplowski marki GM - co już w butelce chlupie jak woda.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- moje konto
- Posty: 201
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
- Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
A co z tą odmą ? U mnie to samo całe mokre na tej rurce od odmy. I w sumie nie bardzo wiem co mu dolega . Aż boję się jechać umyć silnik .
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Nie przejmuj się, ja na takim dmuchajacym silniku to 180tys. km przelatałem, żeby nie dzwon to może by do tej pory latał!
Jak będzie bardzo źle trzeba wyposażyć się w korek wlewu oleju z odmą, wężyk prowadzisz gdzieś pod spód - najlepiej zainstalować w łatwo dostępnym miejscu starą butelkę jednolitrową...
W końcowym etapie zalewa się silnik najtańszym superolem (do ciągników rolniczych) - a to jest bardzo gęste, i co 300-400km zatrzymujesz się i dolewasz z tej zainstalowanej litrówki.
To tak z przymrużeniem oka ...
Jak będzie bardzo źle trzeba wyposażyć się w korek wlewu oleju z odmą, wężyk prowadzisz gdzieś pod spód - najlepiej zainstalować w łatwo dostępnym miejscu starą butelkę jednolitrową...
W końcowym etapie zalewa się silnik najtańszym superolem (do ciągników rolniczych) - a to jest bardzo gęste, i co 300-400km zatrzymujesz się i dolewasz z tej zainstalowanej litrówki.
To tak z przymrużeniem oka ...
- Załączniki
-
- 2287046000_1466444986_thumb.jpg (3.82 KiB) Przejrzano 955 razy
-
- 2643013800_1466444985_thumb.jpg (3.83 KiB) Przejrzano 955 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- moje konto
- Posty: 201
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
- Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Jest to jakiś patent . czyli to oznacza że silnik jest już w słabej kondycji?? ( u mnie intercooler byl praktycznie suchy bo ostatnio wymieniałem na nowy ).
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
To jak intercooler masz suchy to co panikujesz?
Ta rurka od odmy bardzo często się rozszczelnia bo ze starości twardnieje i pęka. Trzeba wymienić na nową bądz próbować uszczelniać starą.
Ta rurka od odmy bardzo często się rozszczelnia bo ze starości twardnieje i pęka. Trzeba wymienić na nową bądz próbować uszczelniać starą.
-
- moje konto
- Posty: 201
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
- Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Ja Nie panikuje:) uczę się mechaniki po mału po prostu;q
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Skoro dyskusja była o wymianie/naprawie wtrysków uszkodzonych przez odpryski farby ze zbiornika- mam pytanie. Czy ktoś wie, jakiej wielkości cząstki stałe może "przełknąć" układ wtryskowy bez żadnego problemu i szkody? Zapewne to są mikrony czy mikrometry, ale ile konkretnie to może być? No i drugie pytanie - jakiej wielkości cząstki przepuszcza główny filtr paliwa?
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Na pierwsze nie odpowiem, a drugie zależy od jakości filtra.
Ludzie używający fabrycznych filtrów twierdzą że nic nie puszcza.
Ludzie używający fabrycznych filtrów twierdzą że nic nie puszcza.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
To z tego byłby wniosek, że przy dobrym filtrze paliwa - nie ma obawy uszkodzenia wtrysków przez farbę ze zbiornika. Też mi się tak zawsze wydawało. Więc zaniepokoiły mnie te wpisy, w których mowa, że mechanik winą za uszkodzone wtryski obarcza łuszczący się zbiornik.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
No tak tylko... idz do serwisu i spytaj się o cenę filtra, tylko usiądz przedtem.
Teraz..... gość który nie czyta forum kupuje Sorento... Jak myślisz co wsadzi....??
Teraz..... gość który nie czyta forum kupuje Sorento... Jak myślisz co wsadzi....??
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Zaciekawiłeś mnie! To ile kosztuje filtr paliwa do diesla w ASO Kia? I jakiej jest marki?
Bo dobrej jakości filtr Mann kosztuje jakieś 150 zł.
Bo dobrej jakości filtr Mann kosztuje jakieś 150 zł.
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Witam myślę że filtr paliwa po to jest by wylapywać syw z zbiornika. Farba która się łuszczy a nawet opiłki filtr ma za zadanie wyłapać. Trzeba tylko pamiętać o tegularnej wymianie i korzystać z jakościowo dobrych filtrów. Ja np. wymieniłem filtr paliwa na Kneht,a kosztowal ponad 120zł . W ASO pewnie będzie drożej.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Czyszczenie zbiornika paliwa
Filtr paliwa ma wyłapywać syf , faktycznie .
Tylko nawet najbardziej przewidujący producent nie przewidział łuszczącej się farby w zbiorniku . Tu każdy filtr polegnie.
Tylko nawet najbardziej przewidujący producent nie przewidział łuszczącej się farby w zbiorniku . Tu każdy filtr polegnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości