Oczyszczenie filtra w baku
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Oczyszczenie filtra w baku
Jak dostać się do filtra w zbiorniku paliwa:
Aby to zrobić należy podnieść siedzisko prawej tylnej kanapy. Po podniesieniu ukazuje się nam klapka z wykładziny. Odpinamy rzep i unosimy klapkę do góry.
Pod spodem ukazuje się nam metalowa klapka przykręcona do karoserii auta czterema blachowkrętami.
Po odkręceniu klapki ukazuje się nam widok baku i osłony filtra paliwa:
Po oczyszczeniu osłony i jej otoczenia spryskujemy 6 wkrętów od góry i dołu preparatem WD 40 i odczekujemy chwilę.
Następnie odkręcamy wkręty (klucz 8 mm) i unosimy klapkę. Po odkręceniu ostatniego wkręta klapka sama się nam unosi, gdyż zamontowana jest sprężyście dociskając filtr do dna baku.
Po zdjęciu i wypięciu wężyków i wyjęciu filtra z baku ukazuje się nam taki widok:
Przy okazji można ocenić stan baku i jakość tankowanego paliwa.
Dno baku jest czyste, a samo paliwo przejrzyste. Nie widać złuszczeń ani osadów brudów z paliwa. Nie wiem, co tankował poprzedni właściciel, ale ja od ponad dwóch lat tankuję tylko ON Verva (Orlen) i Diesel Gold (Statoil).
W samym filtrze też jest prawie czysto. Widoczny na dnie delikatny osad, który należy oczyścić z dna puszki i z filtra paliwa po odpięciu pokrywki zamocowanej od góry czterema zatrzaskami..
A tak wygląda cały filtr paliwa wraz z osprzętem:
oraz potencjometr, czyli wskaźnik napełnienia baku:
Aby to zrobić należy podnieść siedzisko prawej tylnej kanapy. Po podniesieniu ukazuje się nam klapka z wykładziny. Odpinamy rzep i unosimy klapkę do góry.
Pod spodem ukazuje się nam metalowa klapka przykręcona do karoserii auta czterema blachowkrętami.
Po odkręceniu klapki ukazuje się nam widok baku i osłony filtra paliwa:
Po oczyszczeniu osłony i jej otoczenia spryskujemy 6 wkrętów od góry i dołu preparatem WD 40 i odczekujemy chwilę.
Następnie odkręcamy wkręty (klucz 8 mm) i unosimy klapkę. Po odkręceniu ostatniego wkręta klapka sama się nam unosi, gdyż zamontowana jest sprężyście dociskając filtr do dna baku.
Po zdjęciu i wypięciu wężyków i wyjęciu filtra z baku ukazuje się nam taki widok:
Przy okazji można ocenić stan baku i jakość tankowanego paliwa.
Dno baku jest czyste, a samo paliwo przejrzyste. Nie widać złuszczeń ani osadów brudów z paliwa. Nie wiem, co tankował poprzedni właściciel, ale ja od ponad dwóch lat tankuję tylko ON Verva (Orlen) i Diesel Gold (Statoil).
W samym filtrze też jest prawie czysto. Widoczny na dnie delikatny osad, który należy oczyścić z dna puszki i z filtra paliwa po odpięciu pokrywki zamocowanej od góry czterema zatrzaskami..
A tak wygląda cały filtr paliwa wraz z osprzętem:
oraz potencjometr, czyli wskaźnik napełnienia baku:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Oczyszczenie filtra w baku
Kolega Mariulo i zawartość jego zbiorniczka filtracyjnego w baku (podobno czyszczonego przez mechaników):
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Tak samo było u mnie, niestety skończyło się wymianą baku na nowy
Przy okazji wymieniłem filterek siatkowy na ten po modyfikacji- trzykrotnie dłuższy, przez co bardziej odporny na zapychanie.
Przy okazji wymieniłem filterek siatkowy na ten po modyfikacji- trzykrotnie dłuższy, przez co bardziej odporny na zapychanie.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Wojtas_vic pisze:Przy okazji wymieniłem filterek siatkowy na ten po modyfikacji- trzykrotnie dłuższy, przez co bardziej odporny na zapychanie.
Wymieniłeś cały filterek z rurką wciskaną na zatrzask pod dekielkiem?
Nawet nie wiedziałem, że po lifcie filtry te są wyższe. Pewnie doświadczenie ASO kazało zmodyfikować te filtry.
-
- To ja
- Posty: 274
- Rejestracja: poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 05:59
- Skąd jesteś: Halinów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
vokal pisze:Kolega Mariulo i zawartość jego zbiorniczka filtracyjnego w baku (podobno czyszczonego przez mechaników):
Potwierdza to tylko jedno - nawet najbardziej zaufanego mechanika trzeba pilnować.
Vokal jeszcze raz dzięki za pomoc.
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Nie wiem, czy to jest filtr po lifcie. Kiedyś, dość dawno temu dyskutowaliśmy na ten temat z Murzynem i on znalazł numer zamówieniowy, więc sobie zamówiłem.
- marcelo8
- ASSISTANCE
- Posty: 647
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
- Skąd jesteś: Kielce
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: W PLANACH
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
]vokal pisze:Kolega Mariulo i zawartość jego zbiorniczka filtracyjnego w baku (podobno czyszczonego przez mechaników):
Takie coś mam u siebie raz na 1,5 - 2.0 miesiące.
Tak na 95 % to łuszczenie się farby w zbiorniku spowodowane u mnie zostało nie samym paliwem lecz dodatkami do niego, takim jak: specyfiki ułatwiające rozruch w zimie, Specyfiki powodujące i lub wspomagające zamarzanie ropy itd
Nie wymieniałem baku. Po prostu raz na dwa miesiące czyszczę filtr i tyle. Zauważylem również że z każdym czyszczeniem jest tego mniej.
- karku
- moje konto
- Posty: 178
- Rejestracja: sobota, 11 czerwca 2011, 16:58
- Skąd jesteś: dolnośląskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Inny Samochód: ford
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Panowie...
Robiłem to kilkukrotnie (co pół roku). Z tego co mi wiadomo zbiorniki paliwa sorento w latach 2005 - 2006 były malowane od wewnątrz jakąś żywicą (albo czymś takim) i to własnie ustrojstwo się łuszczy i powoduje takie fusy. U mnie było przed liftowo i taki sam filterek siatkowy miałem (jak na zdjęciu).
P.S.
foto-story - dobra ROBOTA
Robiłem to kilkukrotnie (co pół roku). Z tego co mi wiadomo zbiorniki paliwa sorento w latach 2005 - 2006 były malowane od wewnątrz jakąś żywicą (albo czymś takim) i to własnie ustrojstwo się łuszczy i powoduje takie fusy. U mnie było przed liftowo i taki sam filterek siatkowy miałem (jak na zdjęciu).
P.S.
foto-story - dobra ROBOTA
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
patrząc na proporcje zanieczyszczeń to chyba mój czołg jest rekordzistom w zanieczyszczeniu baku i filtra.
Kto stanie w szranki ?
Kto stanie w szranki ?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Hessus masakra.
Takiego osadu na filtrze to nigdy nie widziałem.
Ja swojego filtra jeszcze nie czyściłem od 3 lat, bo jak ostatnio zaglądałem, to było czysto.
Myślę jednak, że to wina tankowanego paliwa. W paliwie klasy premium dodatki powodują mniejsze wytrącanie się parafiny.
Takiego osadu na filtrze to nigdy nie widziałem.
Ja swojego filtra jeszcze nie czyściłem od 3 lat, bo jak ostatnio zaglądałem, to było czysto.
Myślę jednak, że to wina tankowanego paliwa. W paliwie klasy premium dodatki powodują mniejsze wytrącanie się parafiny.
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Premium nie zalewam ale też nigdy sobie nie pozwolę na zatankowanie paliwa na stacji niewiadomego pochodzenia. Nigdy nie jeżdżę do końca baku - jak wskazówka spada an przedostatnią kreskę to od razu tankuję. Możliwe, że u mnie od nowości nie był czyszczony ten filtr więc się sporo uzbierało przez 8 lat użytkowania auta.
Ostatnio w radiu była informacja, iż około 50% stacji paliw kombinuje z paliwami a w przypadku diesla jest to z tego co pamiętam nagminne - 70% CPNów na rozrabiane/chrzczone
Ostatnio w radiu była informacja, iż około 50% stacji paliw kombinuje z paliwami a w przypadku diesla jest to z tego co pamiętam nagminne - 70% CPNów na rozrabiane/chrzczone
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- marcelo8
- ASSISTANCE
- Posty: 647
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
- Skąd jesteś: Kielce
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: W PLANACH
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
hessus podejmuję rękawicę. jutro lub pojutrze wykręcam filtr i zrobię foty.
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Hessus vs marcelo8
a więc pojedynek na największy "syf" w baku uważam za otwarty. Czekam na foty
a więc pojedynek na największy "syf" w baku uważam za otwarty. Czekam na foty
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- Witka1
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 75
- Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 20:13
- Skąd jesteś: k.Wrocławia-13 km
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 312100
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
...myślę, że ja miałem większy "syf" w filtrze, zakończyło się to wymianą zbiornika,
łuszczyła się farba. Szkoda,że nie zrobiłem zdjęcia, może ja bym był pierwszy......
łuszczyła się farba. Szkoda,że nie zrobiłem zdjęcia, może ja bym był pierwszy......
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Oczyszczenie filtra w baku
Witka1 nie udokumentowane - nie liczy się A może za szybko z tą wymianą wystrzeliłeś? Ja póki co wolę co rok-dwa wyjąć i przeczyścić, wyjdzie zdecydowanie taniej. No chyba, że idzie to zbyt szybkim tempem. Ale witam w gronie zabrudzonych/niepokornych.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości