Super
Podczas podpinania pkt. 1 i 2 należy zwrócić uwagę na to, które końce przewodów ze sobą połączyć, żeby nawiew i panel klimy działały wtedy kiedy trzeba i jak trzeba.
Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
Byłem przed chwilą przy aucie, na zewnątrz 3 stopnie. Postukałem w pompkę, odpiąłem zasilanie (może styki) ale wyglądały ok, Odłączyłem przewody paliwowe, i poleciała zarówno z jednej jak i z drugiej strony nietypowo śmierdząca i brudna ropa jakby stała tam latami Odpaliłem silnik, z wydechu webasto nic nie leciało, więc reset bezpiecznikiem. Zaczęło wiać z rurki, nawet po chwili było to ciepłe (ale tak sobie) powietrze, nawet rurka się z deka nagrzała, ale bardzo lekko. Sam piec ciepły, ale można było go dotknąć ręką. Pompki nie słyszałem. Coś mi się wydaje, że przez te lata to trochę tego syfu z farby zbiornika tam się w niej zebrało. Kolejnym etapem będzie sprawdzenie czy na styki pompki podawane jest to impulsowe napięcie. Więc wstępnie wychodzi na to, że albo pompka już wyzionęła ducha, albo sterownik szwankuje. Najmniej prawdopodobne to że walnęło jedynie połączenie elektryczne. Jeśli jednak udało by się odpalić pompkę (wymiana) to mogą wyjść kolejne siupy. To nic, zobaczymy. A teraz szukam pompki.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
Dobrze, że przypomniałeś, Od razu to sobie zaznaczyłem. Wyjaśnij mi, jak to będzie. Odstawiając auto na noc przez wyłączeniem zapłonu ustawiam panel klimy tak jak powinien, czyli załóżmy na szybę i te 20 stopni, wiatrak minimalnie. Gdy odpali z pilota, to uruchomi się panel tak jakbym włączył zapłon?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
Znalazłem coś o termostacie zastosowanym u mnie:
Co do sprawdzenia pompki webasta, to trzeba było wpiąć żaróweczkę w kostkę od pompki i zobaczyć, czy sterownik podaje napięcie. W moim wątku o bojach z webasto jest filmik pokazujący sterowanie żarówką. Jeśliby sterowanie działało, to winna pompka paliwa.
Właśnie problem w climatroniku jest taki, że jeśli ktoś jeździ z ustawieniami Auto, to przed wyłączeniem zapłonu na noc trzeba przestawić nadmuch najlepiej na max 2 bieg, bo inaczej z rana po włączeniu ogrzewania, po 5 minutach pracy nawiewu AKU wyda ostatnie tchnienie
Jest na to sposób - moduł IPCU, ale do tej pory nie miałem siły się do tego zabrać.
A, jeszcze jedno: zamiast termostatu można zastosować przekaźnik zwłoczny. Są nawet 1500 sekund, więc czasy praktycznie dowolne.
Czyli:
1. Stosując przekaźnik zwłoczny - nadmuch zawsze włączy się po określonym czasie od włączenia pieca - w mrozy może być za szybko, w cieplejsze dni może być za późno.
2. Stosując termostat zwykły - nadmuch włączy się po osiągnięciu przez płyn chłodniczy ustawionej temperatury - w mrozy może długo grzać zanim dojdzie do tej temperatury.
3. Stosując termostat różnicowy - nadmuch włączy się po osiągnięciu przez płyn określonej różnicy temperatury od temperatury wnętrza - nadmuch włączy się po podgrzaniu płynu o ustawioną ilość stopni - w mrozy i cieplejsze dni zawsze o tyle samo stopni.
Co do sprawdzenia pompki webasta, to trzeba było wpiąć żaróweczkę w kostkę od pompki i zobaczyć, czy sterownik podaje napięcie. W moim wątku o bojach z webasto jest filmik pokazujący sterowanie żarówką. Jeśliby sterowanie działało, to winna pompka paliwa.
Właśnie problem w climatroniku jest taki, że jeśli ktoś jeździ z ustawieniami Auto, to przed wyłączeniem zapłonu na noc trzeba przestawić nadmuch najlepiej na max 2 bieg, bo inaczej z rana po włączeniu ogrzewania, po 5 minutach pracy nawiewu AKU wyda ostatnie tchnienie
Jest na to sposób - moduł IPCU, ale do tej pory nie miałem siły się do tego zabrać.
A, jeszcze jedno: zamiast termostatu można zastosować przekaźnik zwłoczny. Są nawet 1500 sekund, więc czasy praktycznie dowolne.
Czyli:
1. Stosując przekaźnik zwłoczny - nadmuch zawsze włączy się po określonym czasie od włączenia pieca - w mrozy może być za szybko, w cieplejsze dni może być za późno.
2. Stosując termostat zwykły - nadmuch włączy się po osiągnięciu przez płyn chłodniczy ustawionej temperatury - w mrozy może długo grzać zanim dojdzie do tej temperatury.
3. Stosując termostat różnicowy - nadmuch włączy się po osiągnięciu przez płyn określonej różnicy temperatury od temperatury wnętrza - nadmuch włączy się po podgrzaniu płynu o ustawioną ilość stopni - w mrozy i cieplejsze dni zawsze o tyle samo stopni.
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
Spoko, wiem o tej żarówce, przekopałem cały Twój wątek o testach łącznie z filmem. Wczoraj pod ręką żadnej żarówki nie miałem. Zrobię jak piszesz. Patrzyłem, że używane pompki zaczynają się od 45 zł, ale za nową to zapewne zażyczą sobie jak za tonę węgla brunatnego w detalu.
Ps, przypadkiem dziś odkryłem przyczyny pisków z zawieszenia (od ponad roku strasznie mnie to drażniło, że tabletki na nerwicę biorę ;-)), jak jeb...em drzwiami od pasażera. No i jaki wniosek? wymieniłbym wszystkie gumy, amory, sprężyny i dalej by piszczało, bo to piszczała... PRZEDNIA MASKA!
Silikon w spreyu doraźnie rozwiązał problem ale chyba gumki ograniczające są do wymiany.
Ps, przypadkiem dziś odkryłem przyczyny pisków z zawieszenia (od ponad roku strasznie mnie to drażniło, że tabletki na nerwicę biorę ;-)), jak jeb...em drzwiami od pasażera. No i jaki wniosek? wymieniłbym wszystkie gumy, amory, sprężyny i dalej by piszczało, bo to piszczała... PRZEDNIA MASKA!
Silikon w spreyu doraźnie rozwiązał problem ale chyba gumki ograniczające są do wymiany.
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
A jak bym chciał zamontować takie Webasto orginalne i mieć tylko możliwość włączania go na postoju gdy jest się w aucie bez innych ustawień pod przełącznik on off to to tego potrzeba jeszcze była by pompka obiegu tak? I instalacja zasilająca webaso
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Webasto- dogrzewacz + ogrzewanie postojowe - montaż by vokal
Jeżeli bez pracującego silnika to tak. Gdzieś to było opisane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości