Montaż tempomatu - by vokal
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Sprawdź omomierzem, czy jest przejście pomiędzy pinem #1 i #10 kostki X-10 - nie powinno tego być.
Sprawdź jeszcze, czy na pinach kostki A komputera masz zwarcie pomiędzy pinami #74 i #75.
Jeśli tak, to zwarcie jest w komputerze i nic na to nie poradzisz. Tylko wymiana ECU pomoże.
Schemat obwodu tempomatu masz tutaj:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
edit:
Po dzisiejszych pomiarach u Sp0nsora wyszło, że między pinami #74 i #75 jest oporność 1818 Ohm, więc zwarcia nie ma.
Natomiast brak jest poprawnego połączenia w kostce pod kierownicą, które niechybnie ma zostać poprawione
Sprawdź jeszcze, czy na pinach kostki A komputera masz zwarcie pomiędzy pinami #74 i #75.
Jeśli tak, to zwarcie jest w komputerze i nic na to nie poradzisz. Tylko wymiana ECU pomoże.
Schemat obwodu tempomatu masz tutaj:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
edit:
Po dzisiejszych pomiarach u Sp0nsora wyszło, że między pinami #74 i #75 jest oporność 1818 Ohm, więc zwarcia nie ma.
Natomiast brak jest poprawnego połączenia w kostce pod kierownicą, które niechybnie ma zostać poprawione
- Sp0nsor
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2011, 12:12
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 136000
- Inny Samochód: E-8
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
no i udało się, kolejny Sorento z ożywionym tempomatem
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Sp0nsor pisze:no i udało się kolejny Sorento z ożywionym tempomatem
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.
A nie pisałem na czacie, że to nie zwarcie?!
Ale szczerze gratuluję.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Sp0nsor pisze:no i udało się, kolejny Sorento z ożywionym tempomatem
dzięki vokal za pomoc, nie było styku we wtyczce pod kierownicą, ale już się udało.
Gratuluję!!!
Życzę przyjemności z jazdy na długich trasach do domku i do adamza ;)
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
u mnie nie ma pinów w złączu komputera odpowiadających za tempomat, i dalej idąc w żadnej kostce, czy ktoś prowadził przewody bezpośrednio z komputera do przycisków na kierownicy i czy jest szansa żeby to działało?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Projector pisze:u mnie nie ma pinów w złączu komputera odpowiadających za tempomat, i dalej idąc w żadnej kostce, czy ktoś prowadził przewody bezpośrednio z komputera do przycisków na kierownicy i czy jest szansa żeby to działało?
Piny są, tylko inne, bo masz wersję VGT po lifcie.
U Ciebie są piny chyba 14,15 i 24 do załączania tempomatu.
Więcej masz tutaj: viewtopic.php?f=28&t=4231#p52226
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
vokal pisze:Projector pisze:u mnie nie ma pinów w złączu komputera odpowiadających za tempomat, i dalej idąc w żadnej kostce, czy ktoś prowadził przewody bezpośrednio z komputera do przycisków na kierownicy i czy jest szansa żeby to działało?
Piny są, tylko inne, bo masz wersję VGT po lifcie.
U Ciebie są piny chyba 14,15 i 24 do załączania tempomatu.
Więcej masz tutaj: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtop ... 231#p52226
Z tego, co pamiętam ze Zgierza, to brakuje pinów we wtykach, a nie w samym komputerze.
Sprawdzaliśmy to z Kolegą Projectorem.
Stwierdziliśmy wtedy brak przewodów, na pinach sterujących tempomatem, w komputerze.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
alkrak pisze:Z tego, co pamiętam ze Zgierza, to brakuje pinów we wtykach, a nie w samym komputerze.
Sprawdzaliśmy to z Kolegą Projectorem.
Stwierdziliśmy wtedy brak przewodów, na pinach sterujących tempomatem, w komputerze.
Czyli Sorcie poliftowe, które nie mają fabrycznego sterowania tempomatem nie mają wstępnej instalacji do położenia sterowania CRUISE? To ważna informacja.
Trzeba w takim razie wyposażyć się w trzy dodatkowe zaciski pasujące do pinów i kostki ECU i bezpośrednio z tej wtyczki ciągnąć instalację do kierownicy.
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Hurra przełamałem się i dobrałem się wczoraj do komputera, dołożyłem odpowiednie piny 14,15 i 24,
na krótko podłączyłem bezpośrednio dokupione przyciski na kierownicę i ruszyłem na test.
Nie zapala mi się żadna kontrolka Crusie lecz tempomat działa (mimo, iż trzymam gołe kable z przyciskami w ręku).
Przydało by się żeby jakaś lampeczka się zapalała ale nie mam jeszcze pomysłu jak ją podłączyć.
kolejnym problemem jest podpięcie przycisków na kierownicy bo w kostce pod airbagiem mam tylko 3 piny (2 od sterowania radiem, które nie działa i 1 masa airbaga). Bardzo dziękuje Alkrakowi, za przekazanie już dość dawno schematy to dzięki nim się mi udało, uaktywnić wymarzony tempomat:))
Jeśli ktoś ma pomysł jak podłączyć światełko informujące o działaniu tempomatu oraz jak podpiąć przycisk na kierownicę to proszę o sugestie
na krótko podłączyłem bezpośrednio dokupione przyciski na kierownicę i ruszyłem na test.
Nie zapala mi się żadna kontrolka Crusie lecz tempomat działa (mimo, iż trzymam gołe kable z przyciskami w ręku).
Przydało by się żeby jakaś lampeczka się zapalała ale nie mam jeszcze pomysłu jak ją podłączyć.
kolejnym problemem jest podpięcie przycisków na kierownicy bo w kostce pod airbagiem mam tylko 3 piny (2 od sterowania radiem, które nie działa i 1 masa airbaga). Bardzo dziękuje Alkrakowi, za przekazanie już dość dawno schematy to dzięki nim się mi udało, uaktywnić wymarzony tempomat:))
Jeśli ktoś ma pomysł jak podłączyć światełko informujące o działaniu tempomatu oraz jak podpiąć przycisk na kierownicę to proszę o sugestie
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Projector pisze:Hurra przełamałem się i dobrałem się wczoraj do komputera, dołożyłem odpowiednie piny 14,15 i 24,
na krótko podłączyłem bezpośrednio dokupione przyciski na kierownicę i ruszyłem na test.
Nie zapala mi się żadna kontrolka Crusie lecz tempomat działa (mimo, iż trzymam gołe kable z przyciskami w ręku).
Przydało by się żeby jakaś lampeczka się zapalała ale nie mam jeszcze pomysłu jak ją podłączyć.
kolejnym problemem jest podpięcie przycisków na kierownicy bo w kostce pod airbagiem mam tylko 3 piny (2 od sterowania radiem, które nie działa i 1 masa airbaga). Bardzo dziękuje Alkrakowi, za przekazanie już dość dawno schematy to dzięki nim się mi udało, uaktywnić wymarzony tempomat:))
Jeśli ktoś ma pomysł jak podłączyć światełko informujące o działaniu tempomatu oraz jak podpiąć przycisk na kierownicę to proszę o sugestie
Moje gratulacje!!!
Zrobiłeś rzeczy podstawowe i tempomat działa. Teraz trzeba to dopieścić.
Trzeba dołożyć jeszcze dwa przewody od kompa do zegarów, a mianowicie:
Z kości C02-K, pin91 kompa do kości I01-3, pin3 zegarów i powinna działać lampka CRUISE.
Z kości C02-K, pin 49 kompa do kości I01-3, pin8 zegarów i powinna działać lampka SET.
W razie czego, masz moje namiary. Jakieś dodatkowe schematy mogę Ci też przesłać.
Powodzenia!!!
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Dzięki ponownie, jak wygląda kość lO-3, czy to jedyna kość za zegarami?
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Kość I01-3, zaznaczana jest też jako kość C.
Może poniższy obrazek wyjaśni wszystko.
Może poniższy obrazek wyjaśni wszystko.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
klawisze zamontowane przy kierownicy, przewody z zegarów poprowadzone do CPU, tempomat działa, lecz nic się nie zaświeca.
które błędy mogę wykluczyć'
-brak żarówek w zegarach
-pomyłka w kabelka set, cruse (są ustawione w kostce 2 od prawej 2 od lewej, i nie ma na kostce żadnego oznaczenia), miałem nadzieję że zapalą się odwrotnie
- coś o czym jeszcze nie wiem)))
które błędy mogę wykluczyć'
-brak żarówek w zegarach
-pomyłka w kabelka set, cruse (są ustawione w kostce 2 od prawej 2 od lewej, i nie ma na kostce żadnego oznaczenia), miałem nadzieję że zapalą się odwrotnie
- coś o czym jeszcze nie wiem)))
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
Kostka I01-3 w zegarach wygląda tak:
Czyli chodzi o piny 3-ci od lewej i 3-ci od prawej.
Jeśli podpiąłeś tak jak alkrak Ci powiedział i zgodnie z powyższym rysunkiem, to prawdopodobnie brakuje żaróweczek w Twoim liczniku.
Choć wcale bym się nie zdziwił gdyby nie było podanego zasilania z bezpieczników na te żaróweczki
Czyli chodzi o piny 3-ci od lewej i 3-ci od prawej.
Jeśli podpiąłeś tak jak alkrak Ci powiedział i zgodnie z powyższym rysunkiem, to prawdopodobnie brakuje żaróweczek w Twoim liczniku.
Choć wcale bym się nie zdziwił gdyby nie było podanego zasilania z bezpieczników na te żaróweczki
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
dzięki podpiołem tak jak na rysunku lecz nie wiem czy rysunek jest od strony przewodów czy od wtyku, dlatego rozważam możliwość zamiany, zdziwiło mnie, bo te przewody były w kostce i gdzieś dalej są poprowadzone, musiałem się dopinać do istniejących przewodów, więc dziwi mnie że nic nie zaświeciło choćby na odwrót, dziś przemienie te przewody, może to ma znaczenia, próbowałem także dać napięcie bezpośrednio z gniazda zapalniczki na te przewody i nic się nie zaświeciło, może coś przez to podpięcie popaliłem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości