Montaż tempomatu - by vokal
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Montaż tempomatu - by vokal
Montaż obsługi tempomatu w Sorento 2,5 CRDi przed FL polega na połączeniu kilku pinów ECU z pinami włącznika i pinami przełącznika zespolonego kierownicy, tzw. sterowania tempomatem.
Nie będę się zbytnio rozpisywał, bo opisano to już w wielu wątkach.
Np:
1. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2032
2. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4231
Przed przystąpieniem do montażu należy sprawdzić wersję ECU naszego auta.
Opisywany montaż przeznaczony jest do aut z ECU w wersji 39100-4Axxx.
Ponieważ nie miałem miejsca na włącznik CRUISE w standardowym przełączniku napędów ze względu na przełącznik ALSEL-a postanowiłem włącznik tempomatu umieścić na kolumnie kierownicy, przed licznikiem.
W związku z powyższym trzeba było zrewidować schemat elektryczny, który po analizie wygląda jak poniżej:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Lokalizacje kostek, do których będziemy się wpinać:
Do podpięcia tempomatu w moim przypadku musiałem wymienić kierownicę na taką z przełącznikiem zespolonym tempomatu:
Następnie trzeba przygotować wiązkę do położenia instalacji:
Następnie przygotowaną wiązkę przeciągamy na drugą stronę auta.
Potem przyglądamy się kostkom X-10 i X-11, gdzie mamy wpiąć się w instalację.
X-10 (przewody G i G/B):
X-11 (przewód L/B):
Po wpięciu się w obie kostki znajdujące się po prawej stronie auta przechodzimy na stronę lewą.
Odszukujemy kostkę włącznika tempomatu (B-15) i przewód, do którego mamy się wlutować (G/O):
Teraz przystępujemy do podłączenia czarnego przewodu do kostki X-09 (pin #2):
Po wyprowadzeniu przewodów nasza wiązka wygląda tak:
Teraz wyszukujemy dobre miejsce do instalacji włącznika CRUISE.
W moim przypadku dobry miejscem okazała się wolna przestrzeń w kolumnie kierownicy:
Po przygotowaniu otworu w obudowie kolumny kierownicy i zamontowaniu włącznika….
….. przystępujemy do podpięcia przewodów do przełącznika zespolonego w kostce pod kierownicą:
Po podłączeniu wszystkiego, złożeniu osłony kolumny kierowniczej i uruchomieniu zapłonu oraz wciśnięciu włącznika CRUISE oczom naszym ukazuje się widok:
Po włączeniu silnika, włączeniu trybu CRUISE i rozpoczęciu jazdy z prędkością powyżej 42 km/h oraz naciśnięciu przycisku SET/COAST, a także odjęciu nogi z pedału gazu auto powinno poruszać się ze stałą prędkością.
Po naciśnięciu przycisku RES/ACCEL auto powinno zacząć przyśpieszać.
Po naciśnięciu przycisku SET/COAST auto powinno zacząć zwalniać.
Każdorazowe naciśnięcie w/w przycisków powoduje odpowiednio przyśpieszenie i zwolnienie auta o 2,5 km/h.
W przypadku naciśnięcia przycisku CANCEL, auto powinno zacząć zwalniać jak po odjęciu nogi z gazu.
W przypadku jednoczesnego wciśnięcia przycisków RES/ACCEL i SET/COAST tryb CRUISE zostaje wyłączony, jak w przypadku ponownego naciśnięcia przycisku CRUISE.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu i wciśnięciu hamulca, ustawienia tempomatu się kasują i silnik zaczyna pracować jakby ustawienia tempomatu zostały anulowane poprzez przycisk CANCEL.
To samo dzieje się w przypadku naciśnięcia pedału sprzęgła w przypadku skrzyni M/T.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu naciśnięcie i przytrzymanie przycisku RES/ACCEL powoduje zwiększanie ustawionej prędkości tempomatu, a co za tym idzie przyśpieszanie auta do czasu zwolnienia klawisza. Naciśnięcie zaś i przytrzymanie przycisku SET/COAST powoduje zmniejszanie prędkości ustawionej na tempomacie, czyli zwalnianie auta do czasu zwolnienia klawisza.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku SET/COAST powoduje ustawienie poruszania się ze stałą prędkością aktualnie poruszającego się auta.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku RES/ACCEL powoduje powrót do ostatnio ustawionej na tempomacie prędkości."
Nie odpowiadam w żadnym stopniu za skutki zainstalowania, obsługi i użytkowania urządzenia.
Więcej: viewtopic.php?f=67&t=5563
Nie będę się zbytnio rozpisywał, bo opisano to już w wielu wątkach.
Np:
1. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2032
2. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4231
Przed przystąpieniem do montażu należy sprawdzić wersję ECU naszego auta.
Opisywany montaż przeznaczony jest do aut z ECU w wersji 39100-4Axxx.
Ponieważ nie miałem miejsca na włącznik CRUISE w standardowym przełączniku napędów ze względu na przełącznik ALSEL-a postanowiłem włącznik tempomatu umieścić na kolumnie kierownicy, przed licznikiem.
W związku z powyższym trzeba było zrewidować schemat elektryczny, który po analizie wygląda jak poniżej:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Lokalizacje kostek, do których będziemy się wpinać:
Do podpięcia tempomatu w moim przypadku musiałem wymienić kierownicę na taką z przełącznikiem zespolonym tempomatu:
Następnie trzeba przygotować wiązkę do położenia instalacji:
Następnie przygotowaną wiązkę przeciągamy na drugą stronę auta.
Potem przyglądamy się kostkom X-10 i X-11, gdzie mamy wpiąć się w instalację.
X-10 (przewody G i G/B):
X-11 (przewód L/B):
Po wpięciu się w obie kostki znajdujące się po prawej stronie auta przechodzimy na stronę lewą.
Odszukujemy kostkę włącznika tempomatu (B-15) i przewód, do którego mamy się wlutować (G/O):
Teraz przystępujemy do podłączenia czarnego przewodu do kostki X-09 (pin #2):
Po wyprowadzeniu przewodów nasza wiązka wygląda tak:
Teraz wyszukujemy dobre miejsce do instalacji włącznika CRUISE.
W moim przypadku dobry miejscem okazała się wolna przestrzeń w kolumnie kierownicy:
Po przygotowaniu otworu w obudowie kolumny kierownicy i zamontowaniu włącznika….
….. przystępujemy do podpięcia przewodów do przełącznika zespolonego w kostce pod kierownicą:
Po podłączeniu wszystkiego, złożeniu osłony kolumny kierowniczej i uruchomieniu zapłonu oraz wciśnięciu włącznika CRUISE oczom naszym ukazuje się widok:
Po włączeniu silnika, włączeniu trybu CRUISE i rozpoczęciu jazdy z prędkością powyżej 42 km/h oraz naciśnięciu przycisku SET/COAST, a także odjęciu nogi z pedału gazu auto powinno poruszać się ze stałą prędkością.
Po naciśnięciu przycisku RES/ACCEL auto powinno zacząć przyśpieszać.
Po naciśnięciu przycisku SET/COAST auto powinno zacząć zwalniać.
Każdorazowe naciśnięcie w/w przycisków powoduje odpowiednio przyśpieszenie i zwolnienie auta o 2,5 km/h.
W przypadku naciśnięcia przycisku CANCEL, auto powinno zacząć zwalniać jak po odjęciu nogi z gazu.
W przypadku jednoczesnego wciśnięcia przycisków RES/ACCEL i SET/COAST tryb CRUISE zostaje wyłączony, jak w przypadku ponownego naciśnięcia przycisku CRUISE.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu i wciśnięciu hamulca, ustawienia tempomatu się kasują i silnik zaczyna pracować jakby ustawienia tempomatu zostały anulowane poprzez przycisk CANCEL.
To samo dzieje się w przypadku naciśnięcia pedału sprzęgła w przypadku skrzyni M/T.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu naciśnięcie i przytrzymanie przycisku RES/ACCEL powoduje zwiększanie ustawionej prędkości tempomatu, a co za tym idzie przyśpieszanie auta do czasu zwolnienia klawisza. Naciśnięcie zaś i przytrzymanie przycisku SET/COAST powoduje zmniejszanie prędkości ustawionej na tempomacie, czyli zwalnianie auta do czasu zwolnienia klawisza.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku SET/COAST powoduje ustawienie poruszania się ze stałą prędkością aktualnie poruszającego się auta.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku RES/ACCEL powoduje powrót do ostatnio ustawionej na tempomacie prędkości."
Nie odpowiadam w żadnym stopniu za skutki zainstalowania, obsługi i użytkowania urządzenia.
Więcej: viewtopic.php?f=67&t=5563
Ostatnio zmieniony niedziela, 11 marca 2012, 08:26 przez vokal, łącznie zmieniany 2 razy.
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Montaż tempomatu - by vokal - omówienie
vokal pisze:Montaż obsługi tempomatu w Sorento 2,5 CRDi przed FL polega na połączeniu kilku pinów ECU z pinami włącznika i pinami przełącznika zespolonego kierownicy, tzw. sterowania tempomatem.....
Brawo :oklaski dobra robota, ja tempomat mam zamontowany fabrycznie...przymierzam się do domotania webasto.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Przyznam, że chciałem się doczepić i jakieś słowa krytyki zamieścić pod adresem Vokala, ale
nie jest to takie proste w przypadku tego montażu.
Czyli z czystym sumieniem mogę Ci pogratulować.
Jestem pełen uznania, bo wiem od czego zaczynałeś w elektryce.
Można wymienić tylko mało istotne drobiazgi, bo nie ma potrzeby wymieniać całej kierownicy, aby zamontować
tempomat; wystarczy istniejącą wyposażyć w przełącznik.
Przy przełączniku, na obudowie kolumny kierownicy, należało dać sztywne (przyklejone od spodu do obudowy)
złącze 2 - pinowe.
Wiem, że miałeś wątpliwości, co do kolorów przewodów i dlatego załączam schemat złącz X-10 i X-11
dla rocznika 2003.
Uploaded with ImageShack.us
nie jest to takie proste w przypadku tego montażu.
Czyli z czystym sumieniem mogę Ci pogratulować.
Jestem pełen uznania, bo wiem od czego zaczynałeś w elektryce.
Można wymienić tylko mało istotne drobiazgi, bo nie ma potrzeby wymieniać całej kierownicy, aby zamontować
tempomat; wystarczy istniejącą wyposażyć w przełącznik.
Przy przełączniku, na obudowie kolumny kierownicy, należało dać sztywne (przyklejone od spodu do obudowy)
złącze 2 - pinowe.
Wiem, że miałeś wątpliwości, co do kolorów przewodów i dlatego załączam schemat złącz X-10 i X-11
dla rocznika 2003.
Uploaded with ImageShack.us
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Szacuneczek. Duża determinacja i konsekwencja. Świetna robota!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Gratuluje ja od roku staram się to zrobić ale brak mi odwagi do grzebania przy komputerze, może kiedyś zwrócę się do Vocala o asystę, ile czasu potrzebowałeś na grzebanie przy montażu?
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Vokal gratulacje, mnie osobiście tylko nie odpowiada umiejscowienie włącznika tempomatu, ale kupa dobrej roboty.
- jumper1
- To ja
- Posty: 320
- Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Zielony/Grafit
- Przebieg (km.): 112
- Inny Samochód: Fiat Panda
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
No vokal gratulacje. To można powiedzieć że z elektryki to już "domotałeś' wszystko co było w sorento do doposażenia.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Jeśli chodzi o montaż, to sam mam do siebie zastrzeżenia.
Chodzi o pociągnięcie przewodu od wtyczki oryginalnego włącznika.
Mogłem to rozwiązać lepiej. Zamiast wlutowywać się w przewód zielono-pomarańczowy w okolicach wtyczki oryginalnego włącznika mogłem wpiąć się w pin nr 17 kostki X-27 znajdującej się pomiędzy kostkami X10 i X-11 i pociągnąć ten przewód prosto do włącznika w kolumnie kierownicy.
Co do przełącznika starowania tempomatem, to niestety nie mogłem tylko włożyć samego przełącznika, gdyż srebrne plastiki w mojej kierownicy nie miały mocowań do tego przełącznika.
Od tomka338 kupiłem kierownicę, w której plastiki miały fabryczne mocowania do sterowania AUDIO i CRUISE. Wystarczyło wymienić same plastiki, ale ich też nigdzie nie można dostać :29
Jeśli chodzi o wtyczkę, to w moim TIS-ie kolory pinów są oznaczone inaczej.
Sam montaż zajmuje 30 min, ale do tego dochodzi demontaż tapicerki, składanie wiązki i wyprawa do sklepu po brakujący rezystor ;) W sumie wszystko rozłożyło się w czasie na ok 4 godziny.
Domotałem już wszystko, czego mi brakowało, poza sterowaniem webasta.
Ale o tym już wkrótce w innym wątku o moich bojach z tym tematem
-- 12 marca 2012, o 14:05 --
Co do kostki przyłączeniowej do włącznika tempomatu, to rzeczywiście bardzo dobra rada. Może w wolnej chwili jeszcze to przerobię.
Inne profesjonalne porady są również bardzo wskazane
Chodzi o pociągnięcie przewodu od wtyczki oryginalnego włącznika.
Mogłem to rozwiązać lepiej. Zamiast wlutowywać się w przewód zielono-pomarańczowy w okolicach wtyczki oryginalnego włącznika mogłem wpiąć się w pin nr 17 kostki X-27 znajdującej się pomiędzy kostkami X10 i X-11 i pociągnąć ten przewód prosto do włącznika w kolumnie kierownicy.
Co do przełącznika starowania tempomatem, to niestety nie mogłem tylko włożyć samego przełącznika, gdyż srebrne plastiki w mojej kierownicy nie miały mocowań do tego przełącznika.
Od tomka338 kupiłem kierownicę, w której plastiki miały fabryczne mocowania do sterowania AUDIO i CRUISE. Wystarczyło wymienić same plastiki, ale ich też nigdzie nie można dostać :29
Jeśli chodzi o wtyczkę, to w moim TIS-ie kolory pinów są oznaczone inaczej.
Sam montaż zajmuje 30 min, ale do tego dochodzi demontaż tapicerki, składanie wiązki i wyprawa do sklepu po brakujący rezystor ;) W sumie wszystko rozłożyło się w czasie na ok 4 godziny.
Domotałem już wszystko, czego mi brakowało, poza sterowaniem webasta.
Ale o tym już wkrótce w innym wątku o moich bojach z tym tematem
-- 12 marca 2012, o 14:05 --
Co do kostki przyłączeniowej do włącznika tempomatu, to rzeczywiście bardzo dobra rada. Może w wolnej chwili jeszcze to przerobię.
Inne profesjonalne porady są również bardzo wskazane
- Titel
- ASSISTANCE
- Posty: 351
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 6 października 2010, 20:34
- Skąd jesteś: Legionowo /Przasnysz
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: 2005
- Kolor: był złoty
- Inny Samochód: Bravo II, Yaris
- Kontaktowanie:
- Sp0nsor
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2011, 12:12
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 136000
- Inny Samochód: E-8
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
a w woli doboru kierownicy. Czy kierownica po liftowa pasowałaby do Sori przed liftem. konkretnie chodzi mi o kierownice z tempomatem i przyciskiem CRUISE na kierownicy(NO-OFF)
czy w tej kierownicy są wsterowaniu tempomatem 3 kabelki zgodnie ze schematem wyżej.
czy w tej kierownicy są wsterowaniu tempomatem 3 kabelki zgodnie ze schematem wyżej.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Sp0nsor pisze:a w woli doboru kierownicy. Czy kierownica po liftowa pasowałaby do Sori przed liftem. konkretnie chodzi mi o kierownice z tempomatem i przyciskiem CRUISE na kierownicy(NO-OFF)
czy w tej kierownicy są wsterowaniu tempomatem 3 kabelki zgodnie ze schematem wyżej.
Obawiam się, że nie będzie pasować, a nawet jestem prawie pewny, że nie.
Mam gdzieś zdjęcia zdjętej kierownicy poliftowej i przełącznika tempomatu.
Jeżeli jesteś zainteresowany, to pisz PW.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Beata pisze:Kierownica po lifcie na 100% nie pasuje do przedliftowego sorento
Jeśli dobrze pamiętam, to Piotr tego doświadczył
Piotr doświadczył tego, że kierownica przed liftem nie pasuje do auta poliftowego.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- Sp0nsor
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2011, 12:12
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 136000
- Inny Samochód: E-8
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
no to juz jedna kwestia rozwiązana
a teraz kolejna czy w mojej kierownicy mogę przełożyć tylko tempomat z innej tez przedliftowej, bo znalazlem kierownice z tempomatem przed liftową ale nie skórę a jakoś przyzwyczajony jestem do mojej starej i chciałbym tylko załóżyć przyciski tempomatu a nie całą kierownicę.
alkrak dzieki za foto przydadzą się.
a teraz kolejna czy w mojej kierownicy mogę przełożyć tylko tempomat z innej tez przedliftowej, bo znalazlem kierownice z tempomatem przed liftową ale nie skórę a jakoś przyzwyczajony jestem do mojej starej i chciałbym tylko załóżyć przyciski tempomatu a nie całą kierownicę.
alkrak dzieki za foto przydadzą się.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
Sp0nsor pisze:....czy w mojej kierownicy mogę przełożyć tylko tempomat z innej tez przedliftowej, ....
Przyciski będą pasować pod warunkiem, że plastiki w Twojej kierownicy mają wsporniki do przymocowania przełącznika tempomatu.
Moja stara kierownica nie miała, więc musiałem zakupić drugą.
Bez wsporników w plastikach pewnie też da się przełącznik przymocować, ale trzeba by jakoś go przykleić, albo... wena twórcza.
Wsporniki te są zaznaczone na poniższym zdjęciu:
- Sp0nsor
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2011, 12:12
- Skąd jesteś: W-wa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: szary
- Przebieg (km.): 136000
- Inny Samochód: E-8
- Kontaktowanie:
Re: Montaż tempomatu - by vokal
No więc zainstalowałem tempo zgodnie ze schematem vokal'a, i..... po włączeniu moim oczom ukazała się lampka CRUISE na desce, więc już myślałem huraa. Ale okazało się , że nie działa mi sterowanie w kierownicy i tu moje pytanie: mam komputer 39100-4A810, z tego co pamiętam. czy może być w nim jakaś blokada? sprawdzałem kable i mam cały czas na nich zwarcie ( na tych zielonych w kostce X-10), gdzie one idą dalej? Czy może prosto do ECU bo tak wynika ze schematu? Jak tak to może ma ktoś schemat kostki B-01.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości