Montaż tempomatu - by vokal

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rfs89
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
Skąd jesteś: WOLFSBURG
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#46 Postautor: rfs89 » sobota, 30 sierpnia 2014, 21:41

Powiedzcie mi czy jak przerobie przycisk CRUISE poprzez przecięcie miedzianej płytki na pol i wstawienie rezystora wszystko będzie ok? I czy jak wyjąłem plastik biały z drucikiem, to później przycisk CRUISE odbija, nie jest wciśnięty? Chodzi o diesla. Czy, aby przerobić sterowanie z kierownicy tempomatem z benzyny do Diesla, to trzeba jedynie te walcowate czarno białe niby oporniki ze zdjęcia PB USA zamienić na oporniki o R220 i R910, w te samo miejsce? I gdzie ciąć ścieżki?
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004 :ok:
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#47 Postautor: vokal » wtorek, 2 września 2014, 00:49

Odpowiedź na te pytania masz tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=4231&p=102012#p102012
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
rfs89
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
Skąd jesteś: WOLFSBURG
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal - omówienie

#48 Postautor: rfs89 » piątek, 19 września 2014, 16:42

Działa,. działa :shake: :beer:
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004 :ok:
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#49 Postautor: vokal » sobota, 7 listopada 2015, 00:52

Jeszcze jeden trik z tempomatem w dieslu, o którym miałem napisać jakiś czas temu.
Jak po zainstalowaniu przycisku CRUISE i przycisków na kierownicy sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo bez włączania silnika i jazdy próbnej?

Po włączeniu zapłonu i wciśnięciu przycisku CRUISE powinna zapalić się lampka Cruise na zegarach.
Teraz po jednoczesnym wciśnięciu przycisków RES/ACCEL i COAST/SET na kierownicy lampka Cruise powinna zgasnąć.

Jeśli tak się dzieje, to możemy być pewni, że wszystko połączone jest prawidłowo.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
wnuq601
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 18 grudnia 2015, 15:10
Skąd jesteś:
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 161000
Inny Samochód: jest
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#50 Postautor: wnuq601 » poniedziałek, 4 stycznia 2016, 23:50

Chcąc doposażyć auto pragnę zamontować tempomat. Na alledrogo znalazłem takie rzeczy...
czy ta manetka to faktycznie org do polifta?
http://allegro.pl/przelacznik-tempomat- ... 08770.html

czy też to powinienem zakupić?
http://allegro.pl/kia-sorento-przelaczn ... 27979.html
za wszelką okazaną pomoc dziękuję
....Katowice są takie szare... I jest pomarańcza!

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#51 Postautor: Admin » wtorek, 5 stycznia 2016, 05:36

Przyciski do tempomatu muszą być takie jak z drugiego zdjęcia.
Różnica między przedliftowym a po jest tylko taka , że w starszym włącznik jest obok sterowania napędami a w Twoim musi być jako czwarty z boku przełączników ( jest zespolony)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#52 Postautor: vokal » wtorek, 5 stycznia 2016, 10:30

Ten z pierwszej aukcji, to jakaś własnoróbka, bo oryginalny przełącznik tempomatu w FL jest baardzo podobny do tego sprzed liftingu.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
wnuq601
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 18 grudnia 2015, 15:10
Skąd jesteś:
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 161000
Inny Samochód: jest
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#53 Postautor: wnuq601 » wtorek, 5 stycznia 2016, 11:03

Dziękuję bardzo za pomoc. Chyba znalezienie takiego przycisku sterowania do fl-a nie będzie takie proste :hmm: :palm:
....Katowice są takie szare... I jest pomarańcza!

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#54 Postautor: vokal » wtorek, 5 stycznia 2016, 11:52

Możesz wziąć ten od przed FL, a włącznik CRUISE wstawić w innym miejscu, np jak u mnie, na obudowie kolumny kierownicy (jeśli masz przycisk ESP OFF).
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#55 Postautor: vokal » piątek, 29 stycznia 2016, 19:32

W związku z licznymi pytaniami odnośnie montażu instalacji tempomatu dla CRDi 140 KM z oryginalnym włącznikiem CRUISE (monostabilny, bez diody LED) na podstawie mojego wątku, poniżej zamieszczam zmodyfikowany pod tym względem schemat.

Obrazek

Mamy do odszukania 5 kostek - dwie po prawej, przy nogach pasażera (X-10 i X-11), dwie po lewej (X-09 pod pokrywą przy kolanach kierowcy, B-15 kostka włącznika pod zespołem przełącznika napędów i jedna biała kostka za kierownicą).

Od kostek po prawej stronie ciągniemy 3 przewody:
- czarny od X-11 do X-09,
- zielony od X-10 do kostki pod kierownicą,
- czerwony od X-10 do kostki pod kierownicą.

Od przewodu czerwonego robimy odejście do kostki B-15, ale tym razem do przewodu ZIELONEGO i wpinamy przełącznik tempomatu.
Lokalizacje kostek na rysunkach oraz szczegółowy opis pinologii są w pierwszym poście.
Sprawdzenie czy wszystko gra bez uruchamiania silnika jest opisane kilka postów wyżej (post z 7.11.2015).
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#56 Postautor: Admin » piątek, 13 maja 2016, 09:17

vokal pisze:W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu i wciśnięciu hamulca, ustawienia tempomatu się kasują i silnik zaczyna pracować jakby ustawienia tempomatu zostały anulowane poprzez przycisk CANCEL.


Mały błąd .
Po wciśnięciu hamulca ustawienie tempomatu nie kasują się, a jedynie przechodzą w stan gotowości .
Ponowne jednorazowe naciśnięcie górnego przycisku powoduje , że auto samo przyśpiesza do zapamiętanej wcześniej prędkości ( powyżej 40 km/h)

Obrazek

Jeśli autor posta zgodzi się z tym , proszę o usunięcie tego sprostowania w celu zachowania przejrzystości tematu.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

sonaj_l
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#57 Postautor: sonaj_l » środa, 24 sierpnia 2016, 23:12

Jeśli mogę z pytaniem co do schematu vokala?

Jestem właśnie na etapie prób zamontowania tempomatu w mim czołgu (wersja przedliftowa z dieslem)
Jestem chyba za tępy ;) ale mimo przeczytania kilkakrotnie różnych opisów na tym forum nie połapałem się co łączy czarny przewód między kostkami x-09 a x-11? (zdaje się pin 02 w x09 z pinem 14 w ECU ale co to daje?)
Na mój chłopski rozum wyszło mi z Waszych opisów, że tempomat włącza przycisk Cruise czyli połączenie poprzez opornik 3,9KOhm pinów A40 i A75 w ECU (powinna zapalić się kontrolka - jeśli jest lampka). Natomiast połączenie pinów A74 i A75 przez odpowiednie opory (czyli wciskanie przycisków przy kierownicy) steruje pracą tempomatu.
No OK tyle mam - sprawdzone, że odpowiednie opory pojawiają się między pinami A40, A74 i A75 wtyczki do ECU gdy wciskam przyciski. Nie robiłem instalacji sam bo bałem się zdejmować poduszkę a z kolei mechanik/elektryk jakoś tak nie bardzo był pomocny mimo dostarczenia mu wszystkich schematów z opisami z Forum - zrobił to co ja sam mu powiedziałem i tyle.
Wtedy wydawało mi się że to powinno być wszystko, teraz widzę że moja instalacja jest zdaje się niekompletna - brak połączenia między x09 a x11... Tempomat oczywiście nie działa

W zasadzie to chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie ;) niemniej chętnie dowiedziałbym się od fachowców po co to połączenie? przychodzi mi na myśl tylko sygnał aktywujący tempomat po zapłonie - dobrze zgaduję?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#58 Postautor: vokal » czwartek, 25 sierpnia 2016, 07:24

Po wciśnięciu przycisku Cruise na pinie A14 ECU pojawia się masa, którą trzeba podać na lampkę w liczniku, czyli Acc na schemacie. Ja podałem masę z kostki x11do kostki x09.
Jednak bez lampki tempomat też powinien działać :hmm:
Jeśli rezystancje przycisków sprawdziłeś przy kostce pod schowkiem pasażera, to powinno działać.

-- A7600H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

sonaj_l
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#59 Postautor: sonaj_l » czwartek, 25 sierpnia 2016, 17:16

coś mi dziwnie działa wysyłanie postów... przechodzi co drugi

W każdym razie zmartwiłeś mnie :/ już myślałem że mam namierzony problem.
Opory były mierzone bezpośrednio na pinach wtyczki do ECU. Sprawdzę jeszcze raz tak na wszelki wypadek i zrobię to połączenie do kontrolki bo nie mam żadnego wskaźnika czy coś tam się w ogóle załącza.

Trochę się obawiam czy problem nie siedzi gdzieś głębiej bo ECU ma na obudowie opis mazakiem co sugeruje że był wymieniany i to jeszcze przed ostatnim właścicielem bo do niego akurat mam zaufanie, że nic nie grzebał. Jeśli ktoś tu coś namotał wcześniej sprawa może się okazać kosztowniejsza niż myślałem :|

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#60 Postautor: vokal » czwartek, 25 sierpnia 2016, 18:06

Podawaj rezystancje bezpośrednio na piny ECU i zobacz co się dzieje.
PS. Jaki masz włącznik Cruise? Przypadkiem nie bistabilny z LED?

-- A7600H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości