ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#1 Postautor: vokal » piątek, 9 grudnia 2011, 18:51

ALSEL – vSEL


Opis urządzenia:

ALSEL (ALternatywny Sterownik ELektromagnesu) jest elektroniczną nakładką na system sterowania elektromagnesem skrzynki rozdzielczej w pojazdach KIA Sorento I (roczniki 2002 – 2009) wyposażonych w sterowane sprzęgło wielopłytkowe, którym zarządza jednostka elektroniczna zwana TOD-em (Torque On Demand).

ALSEL służy do rozszerzenia możliwości napędów stosowanych w pojazdach Kia Sorento I wyposażonych w układ starowania napędami TOD. Dzięki tej nakładce fabryczny napęd Auto/Low powiększamy o dodatkowe tryby pracy: 2H/4H – dla pozycji Auto przełącznika napędów i 2L/4L – dla pozycji Low przełącznika napędów.

Tryby pracy 2H i 2L są trybami napędu auta tylko na jedną (tylną) oś. Tryby te można stosować na dowolnych nawierzchniach i pod dowolnym, dopuszczalnym obciążeniem auta. Należy pamiętać, że w tych trybach napędu auto staje się bardziej nadsterowne i łatwiej wpadające w poślizg na śliskich nawierzchniach (woda, śnieg, lód).

Tryby pracy 4H i 4L są trybami napędu auta na obie osie. Tryby te wywołują sztywne, trwałe w czasie i bezwarunkowe sprzęgnięcie obu osi auta, co dyskredytuje je jako tryby napędu stosowane na twardych i przyczepnych nawierzchniach. Te tryby pracy zaleca się stosować w trudnych warunkach terenowych, na sypkich, śliskich i miękkich nawierzchniach.

Sterownik ALSEL może być całkowicie wyłączony – wtedy tryby napędu auta są standardowymi trybami fabrycznymi. Ingerencja w układ elektryczny jest niewielka i całkowicie odwracalna.

ALSEL w wersji vSEL jest prototypowym urządzeniem w pełni zaprojektowanym, wykonanym i zainstalowanym przez alkraka – w pojeździe Kia Sorento EX – 2003 – 2,5 CRDi należącym do vokala. Wszelkie opisy i instrukcje wykonano w czasie montażu urządzenia w w/w aucie.

Sposób montażu przedstawiony poniżej nie jest obligatoryjny. Zaleca się jednak mocne, trwałe i poprawne wykonanie wszelkich łączeń i montażu urządzeń, aby poszczególne elementy składowe sterownika ALSEL nie wpadały w przypadkowe drgania mechaniczne, znajdowały się z dale od miejsc narażonych na uderzenia oraz były szczelnie odizolowane od potencjalnych źródeł wilgoci.

W trakcie montażu pamiętać należy, że niektóre elementy elektroniczne pojazdu mogą być umieszczone w innych miejscach niż pokazane na fotografiach. Zwłaszcza różnica w położeniu kostek X-11 pomiędzy pojazdami Kia Sorento 2002-2006 a pojazdami Kia Sorento 2006-2009 jest zasadnicza.

Pomysłodawca i wykonawca sterownika ALSEL (alkrak) nie odpowiada w żadnym stopniu za skutki zainstalowania i użytkowania urządzenia.




Skład zestawu:

A. Centralka ALSEL

Obrazek


B. Przełącznik z wyświetlaczem

Obrazek


C. Bezpiecznik 10 A

Obrazek


D. Zaślepka (zworka)

Obrazek


E. Okablowanie

Obrazek






Montaż

Przed przystąpieniem do montażu odłączamy klemy od akumulatora auta (najpierw -, potem +).
Następnie musimy wybrać miejsce do zainstalowania centralki ALSEL. Najlepszym do tego celu miejscem będzie wspornik umieszczony pod maskownicą deski rozdzielczej znajdującej się przed nogami kierowcy. Po zdjęciu maskownicy mamy dostęp do wspornika jak na poniższym zdjęciu. Wspornik zaznaczono żółta obwódką.

Obrazek


Po przygotowaniu specjalnego płaskownika montujemy go do wspornika i do niego mocujemy moduł ALSEL.

Obrazek


Po zainstalowaniu centralki przechodzimy na prawą stronę auta, przed fotel pasażera. W prawym słupku pod deską rozdzielczą znajduje się maskownica, którą demontujemy odrywając ją od ścianki po odkręceniu wkrętu, który znajduje się pod listwą progową drzwi pasażera. Po zdemontowaniu maskownicy ukazują się nam wiązki przewodów wraz kostkami, jak na poniższym zdjęciu. Odszukujemy kostkę X-11 (zaznaczona żółto-czerwoną obwódką na zdjęciu – Kia Sorento 2003) i wypinamy ją z gniazda.

Obrazek


Następnie w odległości ok. 4-5 cm od kostki przecinamy żółty przewód biegnący do pinu nr 5 złącza X-11. Odległość ta jest podyktowana koniecznością przygotowania przeciętych końcówek przewodów w celu połączenia ich z przewodami wiązki sterownika.

Obrazek


Następnym krokiem jest przeciągnięcie wiązki przewodów, która ma łączyć moduł ALSEL z kostką X-11. W tym celu przygotowujemy wiązkę przewodów (żółty i zielony) owijając ją taśmą bawełnianą, dzięki której przewody będą zabezpieczone przed przecieraniem.

Obrazek


Teraz przystępujemy do przeciągnięcia wiązki sterownika. Przy czynności tej należy pamiętać, że wiązka ta powinna przebiegać pod tapicerką z dala od ostrych i ruchomych elementów. Wiązkę przeciągamy pod tapicerką od strony kierowcy w prawą stronę auta. Wykorzystujemy do tego kawałek zakrzywionego drutu. Jeśli nie uda się ominąć niebezpiecznych miejsc, wtedy przewód należy dodatkowo zabezpieczyć przez przetarciem stosując opaskę z gąbki. Poniższe zdjęcie pokazuje założenie gąbkowej opaski na wiązce mocowanej do wspornika kolumny kierownicy.

Obrazek


Po zamontowaniu wiązki odcinamy nadmiar przewodów i przygotowujemy końcówki wiązki i końcówki przeciętego wcześniej przewodu sterowania Elektromagnesem do połączenia ze sobą.

Obrazek


Po odpowiednim przygotowaniu końcówek przewodów łączymy je ze sobą w taki sposób, aby zielony przewód przeciągniętej wiązki sterownika połączyć z przeciętym żółtym przewodem fabrycznym biegnącym w kierunku kostki X-11, a żółty przewód wiązki sterownika połączyć z drugą końcówką uciętego przewodu fabrycznego. Następnie lutujemy na gorąco i izolujemy taśmą izolacyjną.

Obrazek


Następnie przenosimy się z powrotem na lewą stronę auta. W wiązce przewodów nad tablicą bezpieczników przy nodze kierowcy odnajdujemy gruby żółty przewód. Jest to przewód zasilania z napięciem pojawiającym się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu. Z tego przewodu sterownik ALSEL będzie czerpał prąd zasilający.

Obrazek


Przewód ten przygotowujemy do podłączenia przewodu zasilającego sterownik ALSEL. W tym celu zdejmujemy izolację z przewodu na długości ok. 1 cm.
UWAGA! Nie przecinamy żółtego przewodu!

Obrazek


Następnie nawijamy wcześniej przygotowaną końcówkę przewodu zasilającego centralkę sterownika i łączymy lutując oraz owijamy taśmą izolacyjną.

Obrazek


Następnie odszukujemy miejsce do zamontowania końcówki masowej sterownika ALSEL. Dobrym do tego miejscem jest śruba znajdująca się pod kanałem nawiewu (na poniższym zdjęciu oznaczona na żółto). Odkręcamy nakrętkę (klucz 10), nakładamy końcówkę masy i zakręcamy nakrętkę z powrotem.

Obrazek


W celu zabezpieczenia przed niepożądanym rozłączeniem modułu sterowania ALSEL w trakcie jego pracy na skutek przypadkowego wypadnięcia bezpiecznika (10A), okręcamy go taśmą izolacyjną.

Obrazek


Po wykonaniu powyższych zaleceń pozostaje nam zainstalowanie tzw. zaślepki, czyli obejścia modułu starowania ALSEL na wypadek jego uszkodzenia, czy awarii.
Po odpowiednim przygotowaniu wspornika montażowego i odnalezieniu łatwo dostępnego miejsca montujemy zaślepkę używając klucza nasadowego.

Obrazek

Obrazek


Sprawdzamy jeszcze łatwość dostępu do gniazda zaślepki przełączając wtyczkę sterownika ALSEL z jego gniazda na gniazdo zaślepki.

Obrazek


Przed złożeniem tapicerki deski rozdzielczej zaleca się podłączenie przełącznika napędów wraz z zainstalowanym przełącznikiem trybu sterowania ALSEL i modułem wyświetlacza.

Obrazek

Obrazek


Po podłączeniu klem akumulatora (najpierw +, potem -) uruchamiamy silnik auta i sprawdzamy działanie sterownika ALSEL.

Obrazek

Obrazek


Jeżeli wszystko działa poprawnie, składamy tapicerkę deski rozdzielczej i montujemy przełącznik trybu napędów w fabrycznie przystosowanym do tego miejscu.





Uwagi:

Niniejsza instrukcja została opracowana w celu ułatwienia instalacji sterownika ALSEL w wersji vSEL w pojazdach Kia Sorento (2002-2009).
Opracowanie to stworzono z myślą o członkach Polskiego Klubu Kia Sorento, którzy zechcą zainstalować w swoim aucie omawianą nakładkę na fabryczny sterownik elektromagnesu (TOD).
Pomysłodawca i wykonawca sterownika ALSEL (alkrak) nie odpowiada w żadnym stopniu za skutki zainstalowania i użytkowania urządzenia.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#2 Postautor: vokal » niedziela, 11 grudnia 2011, 12:29

Więcej o idei działania sterownika ALSEL w wątku alkraka:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=3914


Zauważone objawy po zainstalowaniu vSEL-a.


A. Subiektywne:

1. W trybie 2H samochód "lżej" się toczy, biegi można przerzucać już przed 2000 obr/min bez duszenia silnika - w fabrycznym trybie AUTO silnik delikatnie dusił się przy dodawaniu gazu przed 2000 obr/min. Teraz można swobodnie toczyć auto nawet przy 1500 obr/min.

2. Na 2H jest ciszej w kabinie, nie dobiegają dodatkowe drgania z układu rozdziału napędu.

3. Na 2H zauważyłem ciszej szumiące opony.

Podejrzewam, że w trybie 2L zachowanie jest podobne, jednak nie sprawdzone ze względu na małą obecnie potrzebę używania.


B. Obiektywne:

1. W trybie 2H czołg staje się nadsterowny z tendencją do wpadania w poślizg przy tej samej obsłudze pedału przyśpieszenia, co w trybie AUTO.

2. Tryby 2H i 2L można stosować na dowolnych nawierzchniach - nie następuje dołączanie przodu.

3. W trybach 2H i 2L można "kręcić bączki" :)

4. Tryby 4H i 4L można stosować tylko i wyłącznie na śliskim, sypkim i miękkim - spięty na sztywno przód powoduje w czasie skrętu "nadbieganie" tylnego, wewnętrznego koła, co objawia się buksowaniem tego koła w czasie jazdy po łuku.

5. W czasie poruszania się po łuku w trybie 4H lub 4L, po wciśnięciu pedału sprzęgła (bez hamulca) samochód zatrzymuje się sam tak, jakby był hamowany - powstają naprężenia w układzie napędowym wyhamowujące auto.

6. W fabrycznym trybie LOW (bez ALSEL-a) nie ma opisywanego w pkt. 4 i 5 zachowania - wynika z tego, że tryb LOW to napęd "prawie sztywny", w czasie pracy którego nie powstają takie naprężenia jak w 4H lub 4L - TOD nadal steruje elektromagnesem.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#3 Postautor: vokal » piątek, 22 lutego 2013, 07:09

Ponieważ na filmiku wykonanym dzięki uprzejmości Titela mało widać ze względu na małą rozdzielczość aparatu, więc poniżej wrzucam film Admina:

Kolejne cykle napędu (od startu do zatrzymania - jedno kółko), to:
1. AUTO - fabryka,
2. 4H - ALSEL na AUTO,
3. LOW - fabryka,
4. 4L - ALSEL na LOW.



Trzeba się przyjrzeć, ale na filmie widać:
1 cykl (AUTO) - oba koła (przednie i tylne) toczą się swobodnie,
2 cykl (4H) - tylne koło toczy się szybciej od przedniego (buksuje),
3 cykl (LOW) - tylne koło toczy się naprzemiennie, chwilę szybciej (buksuje), a chwilę swobodnie,
4 cykl (4L) - tyle koło toczy się szybciej od przedniego (buksuje).

Więcej o napędach TOD, EST, ALSEL i SL tutaj:
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=3984#p47992
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Polkasle
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: piątek, 24 listopada 2017, 05:04
Skąd jesteś: Bieszczady
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarn
Przebieg (km.): 105000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#4 Postautor: Polkasle » piątek, 24 listopada 2017, 06:41

Witam serdecznie.
Jestem zainteresowany takim systemem.
Jak zostać szczęśliwym posiadaczem ?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#5 Postautor: vokal » piątek, 24 listopada 2017, 06:45

Schemat wersji USEL jest dostępny na forum, więc można zrobić samemu.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#6 Postautor: Edek112 » piątek, 24 listopada 2017, 07:02

A ile kosztuje takie cacko?

Polkasle
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: piątek, 24 listopada 2017, 05:04
Skąd jesteś: Bieszczady
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarn
Przebieg (km.): 105000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#7 Postautor: Polkasle » piątek, 24 listopada 2017, 07:19

Kolego bardzo Cię proszę podpowiedź gdzie to jest.
Jestem nowy.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#8 Postautor: vokal » piątek, 24 listopada 2017, 07:40

Jak ja składałem kiedyś forumowiczom, to koszty części były jakieś 70 PLN.

Schemat USELa jest np tutaj: viewtopic.php?f=39&t=11977&hilit=usel+schemat#p178472
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#9 Postautor: sztaba » piątek, 24 listopada 2017, 14:48

Właśnie przypomniałem sobie że gdzieś to ustrojstwo u mnie leży :hmm: już chyba ponad rok jak czeka na montaż :kwink:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4188
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#10 Postautor: cus10 » piątek, 24 listopada 2017, 14:55

U mnie też gdzieś tyle do 2.4 "mocy urzędowej" nabierał układ Farmera aż się doczekał do 3.3 :lol:

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#11 Postautor: sztaba » piątek, 24 listopada 2017, 16:40

Kurde to może i u mnie niech czeka na 3,3 :hmm: :kwink:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#12 Postautor: Edek112 » piątek, 24 listopada 2017, 19:04

Ja chętnie kupię :)

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#13 Postautor: GrzegorzN » niedziela, 26 listopada 2017, 00:42

Ja również z chęcią bym kupił :)
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#14 Postautor: sztaba » niedziela, 26 listopada 2017, 07:58

Podpytajcie Farmera,może wam zrobi :kwink:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: ALSEL - wersja vSEL - opis, montaż, eksploatacja

#15 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 26 listopada 2017, 13:20

Z przykrością to piszę, ale Farmer niestety nie zrobi (przynajmniej w najbliższym czasie) :kwink: . Mam teraz na głowie, oprócz normalnych zajęć, budowę domu i w związku z tym bardzo niewielką ilość wolnego czasu.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości