Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Jedną z typowych usterek Sorento I jest uszkodzona (zgnita) tuleja wychodząca z silnika tylnej wycieraczki na zewnątrz samochodu. Problem ten dosięgnął również i mnie. Tuleja ta jest odlana razem z obudową silniczka ze stopu aluminium. Wymiana całego silniczka to koszt w serwisie 800 zł. Używane w przyzwoitym stanie można kupić za około 250 - 300 zł. W moim przypadku postanowiłem podjąć się naprawy, ponieważ w środku silniczek wyglądał jak nowy a kwestia dorobienia uszkodzonej tulei była bardzo realna.
Sposób demontażu silniczka doskonale jest przedstawiony przez kolegę Andrzeja w tym miejscu viewtopic.php?f=274&t=15002 więc nie będę się powtarzał
Zakupiłem wałek 10-cio centymetrowy o średnicy 20 mm wykonany ze stali nierdzewnej w cenie 5 zł i przekazałem go znajomemu tokarzowi w celu obróbki.
Tokarz w dla mnie magiczny sposób z wałka wykonał taką oto tuleję nagwintowaną z obu stron.
Wymiary tulei:
długość całkowita - 55 mm
długość dłuższego gwintu (wkręcanego w silniczek) - 20 mm
długość krótszego gwintu - 17 mm
długość fragmentu bez gwintu - 18 mm
średnica zewnętrzna części bez gwintu - 19 mm
średnica wewnętrzna tulej - 10,5 mm
obydwa gwinty to M16x1
W obudowie silniczka został odcięty "kikut" starej tulei a następnie nawiercony otwór 15 mm. Otwór ten został nagwintowany M16x1.
W części tulei z krótszym gwintem została umieszczona i wklejona tuleja z teflonu dość ciasno spasowana z wałkiem pod ramię wycieraczki przechodzącym w środku tulei.
W kolejnym kroku tuleja została wkręcona w silniczek a dla lepszego uszczelnienia gwintu i pewności mocowania gwint został przesmarowany klejem.
Pozostało osadzić w tulei przesmarowany wałek i złożyć z powrotem cały silniczek.
Korzystając z sytuacji zamówiłem w serwisie elementy montowane na zewnątrz tulei czyli gumę uszczelniającą, nakrętkę i plastikową osłonę tej nakrętki. Za te trzy elementy zapłaciłem niecałe 20 zł.
Koszt całej operacji zamknął się w kwocie 5 zł + 20 zł + dobra wódka dla znajomego tokarza
Uważam, że rozwiązanie takie problemu nie dość, że jest dużo mniej kosztowne to dodatkowo będzie na pewno trwalsze niż zakup używki z aluminiową tuleją.
Sposób demontażu silniczka doskonale jest przedstawiony przez kolegę Andrzeja w tym miejscu viewtopic.php?f=274&t=15002 więc nie będę się powtarzał
Zakupiłem wałek 10-cio centymetrowy o średnicy 20 mm wykonany ze stali nierdzewnej w cenie 5 zł i przekazałem go znajomemu tokarzowi w celu obróbki.
Tokarz w dla mnie magiczny sposób z wałka wykonał taką oto tuleję nagwintowaną z obu stron.
Wymiary tulei:
długość całkowita - 55 mm
długość dłuższego gwintu (wkręcanego w silniczek) - 20 mm
długość krótszego gwintu - 17 mm
długość fragmentu bez gwintu - 18 mm
średnica zewnętrzna części bez gwintu - 19 mm
średnica wewnętrzna tulej - 10,5 mm
obydwa gwinty to M16x1
W obudowie silniczka został odcięty "kikut" starej tulei a następnie nawiercony otwór 15 mm. Otwór ten został nagwintowany M16x1.
W części tulei z krótszym gwintem została umieszczona i wklejona tuleja z teflonu dość ciasno spasowana z wałkiem pod ramię wycieraczki przechodzącym w środku tulei.
W kolejnym kroku tuleja została wkręcona w silniczek a dla lepszego uszczelnienia gwintu i pewności mocowania gwint został przesmarowany klejem.
Pozostało osadzić w tulei przesmarowany wałek i złożyć z powrotem cały silniczek.
Korzystając z sytuacji zamówiłem w serwisie elementy montowane na zewnątrz tulei czyli gumę uszczelniającą, nakrętkę i plastikową osłonę tej nakrętki. Za te trzy elementy zapłaciłem niecałe 20 zł.
Koszt całej operacji zamknął się w kwocie 5 zł + 20 zł + dobra wódka dla znajomego tokarza
Uważam, że rozwiązanie takie problemu nie dość, że jest dużo mniej kosztowne to dodatkowo będzie na pewno trwalsze niż zakup używki z aluminiową tuleją.
Ostatnio zmieniony piątek, 19 marca 2021, 19:46 przez Sajmon27, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Blackjack_PL
- teraz jestem
- Posty: 558
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 12 lutego 2021, 13:49
- Skąd jesteś: Bełchatów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Indiglo Blue
- Przebieg (km.): 265000
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2353
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Gratulacje
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- cus10
- expert
- Posty: 4194
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
cus10 pisze:Brawo Ty ... i już wiem co zrobię ja u mnie
zgnije
Możliwe, że już masz zgnitą. Gdybym nie odkręcił silniczka to też bym nie wiedział, że moja jest w takim stanie
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Bardzo ładnie to wyszło, gratulację. Możesz zrobić kilka takich tulejek jako zestaw naprawczy. Jedną kupię.
- Saimon_2005
- teraz jestem
- Posty: 461
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 15 sierpnia 2020, 10:23
- Skąd jesteś: Warszawa - Ursynów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Taki no...EB
- Przebieg (km.): 284000
- Inny Samochód: SAAB 900 NG
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 29 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Mogę zapytać tego znajomego. Ile to może kosztować, bo nie wiem jak z nim rozmawiać?
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Pozbyłem się tokarki inaczej sam bym wytoczył. A tak muszę komuś zapłacić, to lepiej temu co już to robił. A gwint w deklu sam zrobię.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Z tym gwintem w deklu był największy problem, bo nie miał akurat gwintownika M16x1. Udało mi się na szczęście pożyczyć, bo nowy kosztuje 100 zł. Miał M16x1,5 ale obawiał się, że ścianki dekla mogą być za cienkie pod taki wymiar.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
U mnie tego dostatek. Po za tym taki byle jaki komplet kosztuje 25 zł.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
Brawo. Konkretnie rozwiązany problem. Można by się jeszcze pokusić o nacięcie rowka na oring. Wtedy byłoby mega szczelne.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa silnika tylnej wycieraczki
alien125 pisze:Brawo. Konkretnie rozwiązany problem. Można by się jeszcze pokusić o nacięcie rowka na oring. Wtedy byłoby mega szczelne.
Zastanawiałem się nad tym. Nawet kupiłem oringi. Okazało się, że albo są zbyt ciasne i wałek obracałby się razem z tym oringiem lub zbyt luźne. Tuleja z teflonu została wklejona i jest dość ciasno spasowana. Zakładam, że woda nie ma szans przez nią się przedostać. Obawiałem się nawet czy nie jest za ciasno ale widać, że silnik jest mocny j przełożenie na zębatkach też robi swoje. Ramię chodzi idealnie.
- Załączniki
-
- 1616248105382.jpg (89.15 KiB) Przejrzano 2711 razy
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości