Cześć wszystkim,
Przedstawiam poniżej krótką relację jak w najprostszy sposób wykręcić, sprawdzić i wyczyścić zawór przelewowy na listwie CR.
Wersja listy jaką posiadam wygląda tak:
Część, o której mówię jest zaznaczona czerwonym prostokątem jej nr to: F644087 - występuje również w wielu innych samochodach jedynie ma inną końcówkę (podłączenie do wężyków paliwowych).
Aby część wymontować należy:
1. Zdjąć osłonę silnika.
2. Odkręcić wspornik osłony silnika (w śrubki, klucz 10).
3. Odkręcić wspornik przewodu ciśnienia (1 śrubka, klucz 10).
4. Można poodpinać trochę przewodów jednak nie jest to konieczne.
5. Trzeba odkręcić śrubę na końcu zaworu (nr 24 poniżej, klucz 24, da się to zrobić nasadką jednak najlepiej kluczem oczkowym, który i tak się za chwilę przyda)
Przy demontażu tej części trzeba uważać aby nie zgubić podkładki nr 17 (szczególnie tej przy zaworze).
6. Następnie przy pomocy klucza oczkowego (akurat miałem oczkowy odgięty) nr 24 odkręcamy zawór (da się to zrobić bez demontażu rurki wysokiego ciśnienia)
Sprawdzenie:
Jeśli ktoś wie jakie dokładnie ciśnienie powinno otwierać zawór to proszę niech dopisze (myślę, że ok 1200 bar). Jeśli ktoś dysponuje odpowiednim sprzętem można to sprawdzić.
Ja zrobiłem to w prosty sposób - dmuchnąłem w zawór i mi się to udało co znaczyło, że zawór z pewnością nie trzyma.
Demontaż zaworu:
Aby rozkręcić sam zawór potrzebujemy wspomnianego wcześniej klucza 24 (lub imadła) oraz imbusa (jak dobrze pamiętam 5 mm).
Po rozkręceniu całość prezentuje się tak:
Naprawa:
Sposób ogólnie zaczytany na tym forum
Część zatykającą (korek, plug czy jak to tam zwać) umieściłem we wkrętarce i przeszlifowałem stożek na końcu przy pomocy papieru 3000 (na sucho) do momentu uzyskania lustrzanej powierzchni:
Całość jeszcze dobrze wyczyściłem i poskładałem.
Testowałem przy pomocy płuc i zawór okazał się zamknięty.
Dodam, że przed szlifowaniem nie było nigdzie zauważalnych uszkodzeń, paprochów czy czegoś podobnego co mogło odpowiadać za otwarcie zaworu.
Montaż na listwie jest analogiczny do demontażu jedyne co to u mnie przynajmniej musiałem dokręcać wkładając klucz po drugiej stronie rurki ciśnienia, ale to już szczegóły.
Dodam jeszcze, że całą akcję przeprowadziłem po tym jak zauważyłem, że podczas pracy silnika z wężyka powrotu leje się paliwo strumieniem.
Aby to zobaczyć wystarczy zdjąć wężyk powrotu z króćca oznaczonego E poniżej i odpalić silnik.
Po wszystkim można się udać na zasłużone
Zawór przelewowy na listwie CR - demontaż, czyszczenie, montaż
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- Jestem
- Posty: 31
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 11:29
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2003
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zawór przelewowy na listwie CR - demontaż, czyszczenie, montaż
U mnie , rocznik 2005 już trochę zmienili tą listwę
Później w 2006 roku znowu jest inny model.
Gdybym miał drugą taką listwę , na zapas, to bym też ją poczyscił a tak niestety nie odważyłem się, bo zawsze jak coś rozbieram to na końcu zostaje mi trochę śrubek
Zgodnie z zasadami za włożoną pracę i w podziękowaniu za ten reportaż otrzymujesz rangę Czołgista i odpowiedni kolor. Gratulacje
Później w 2006 roku znowu jest inny model.
Gdybym miał drugą taką listwę , na zapas, to bym też ją poczyscił a tak niestety nie odważyłem się, bo zawsze jak coś rozbieram to na końcu zostaje mi trochę śrubek
Zgodnie z zasadami za włożoną pracę i w podziękowaniu za ten reportaż otrzymujesz rangę Czołgista i odpowiedni kolor. Gratulacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości