Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Ostatnio dotknęła mnie przypadłość obróconej panewki w silniku a co za tym idzie duży remont i spore uszczuplenie portfela. Co było w tym dziwne, aż do momentu awarii nie było żadnych sygnałów ze strony układu smarowania (właściwie jeden był, ale o tym za chwilę). Kontrolka ciśnienia oleju nie zapaliła się nawet na moment. Dodam, że czujnik ciśnienia wymieniałem ok. pół roku temu, więc był praktycznie nowy.
Szukając przyczyny zatarcia panewki zmierzyłem charakterystykę ciśnieniową tego czujnika. I co się okazało. Czujnik włączał kontrolkę oleju przy spadku ciśnienia do 0,25 bara!!! Według instrukcji prawidłowe ciśnienie smarowania nie powinno wynosić mniej, niż 1,35 bara, czyli ponad pięciokrotnie więcej. Przy ciśnieniu 0.25 bara panewki pracują prawie na sucho, a o prawidłowym klinie olejowym możemy zapomnieć. Więc przy takim spadku ciśnienia awaria jest tylko kwestią niedługiego czasu.
Dobrałem więc czujnik o ciśnieniu zadziałania 0,6 bara. Musiałem dorobić do niego przejściówkę, bo czujnik ma gwint M10x1 (jak większość czujników ciśnienia oleju), natomiast oryginalny czujnik ma gwint calowy 1/8"xG28.
Teraz kontrolka będzie informować mnie wcześniej o niebezpiecznym spadku ciśnienia.
Co do objawu, o którym pisałem wcześniej (a który zignorowałem), to było stosunkowo długie i coraz dłuższe jazgotanie wariatorów rozrządu przy starcie zimnego silnika. Teraz po remoncie, gdy silnik jest szczelny i ma nową pompę olejową, ciśnienie przy rozruchu rośnie szybko i wariatorów praktycznie nie słychać.
Radzę więc zwrócić na to uwagę, bo może to uratować silnik przed kosztownym remontem.
Szukając przyczyny zatarcia panewki zmierzyłem charakterystykę ciśnieniową tego czujnika. I co się okazało. Czujnik włączał kontrolkę oleju przy spadku ciśnienia do 0,25 bara!!! Według instrukcji prawidłowe ciśnienie smarowania nie powinno wynosić mniej, niż 1,35 bara, czyli ponad pięciokrotnie więcej. Przy ciśnieniu 0.25 bara panewki pracują prawie na sucho, a o prawidłowym klinie olejowym możemy zapomnieć. Więc przy takim spadku ciśnienia awaria jest tylko kwestią niedługiego czasu.
Dobrałem więc czujnik o ciśnieniu zadziałania 0,6 bara. Musiałem dorobić do niego przejściówkę, bo czujnik ma gwint M10x1 (jak większość czujników ciśnienia oleju), natomiast oryginalny czujnik ma gwint calowy 1/8"xG28.
Teraz kontrolka będzie informować mnie wcześniej o niebezpiecznym spadku ciśnienia.
Co do objawu, o którym pisałem wcześniej (a który zignorowałem), to było stosunkowo długie i coraz dłuższe jazgotanie wariatorów rozrządu przy starcie zimnego silnika. Teraz po remoncie, gdy silnik jest szczelny i ma nową pompę olejową, ciśnienie przy rozruchu rośnie szybko i wariatorów praktycznie nie słychać.
Radzę więc zwrócić na to uwagę, bo może to uratować silnik przed kosztownym remontem.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- darkik
- awansowałem na
- Posty: 70
- Wiek: 57
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
- Skąd jesteś: Kluczbork
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 233000
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Znalazłem coś takiego na Allegro.https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-w ... 9cQAvD_BwE
Zakładam że można by zastosować taki zestaw, nawet zamiast czujnika ciśnienia i wtedy na bieżąco widać jakie jest faktyczne ciśnienie.
Zakładam że można by zastosować taki zestaw, nawet zamiast czujnika ciśnienia i wtedy na bieżąco widać jakie jest faktyczne ciśnienie.
-
- Jestem
- Posty: 1050
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
wszystkie te czujniki tak maja.
Ja kupiłem teraz nową pompę oleju i zrobię podmiankę, bo bardzo bym nie chciał wyjmować silnika do panewek.
Ja kupiłem teraz nową pompę oleju i zrobię podmiankę, bo bardzo bym nie chciał wyjmować silnika do panewek.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
darkik pisze:Znalazłem coś takiego na Allegro.https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-w ... 9cQAvD_BwE
Zakładam że można by zastosować taki zestaw, nawet zamiast czujnika ciśnienia i wtedy na bieżąco widać jakie jest faktyczne ciśnienie.
Można by było, gdybyś dał radę to zmieścić. Myślałem o dodatkowym czujniku, ale tam jest bardzo mało miejsca.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Niestety za głęboko poharatany. Wał nowy.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Panewki+ wał+ pompa oleju+ uszczelki= ok. 8 tys. PLN i 20 dni czekania.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
No, niestety. Ale teraz silnik jak nówka.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
U mnie w dieslu podobnie. Gnałem sobie autostradą przez 50 km z dużą prędkością (zawór upustowy w pompie otwarty) całkowicie bezproblemowo do czasu zjazdu i dalszej bardzo lajtowej jazdy. Następne 10 km jadąc wolno z zawieszonym w pozycji otwartej zaworem (brak ciśnienia) wystarczyło do obrócenia panewki. Kontrolka ciśnienia oleju oczywiście nie dała nic znać.
Koszty części do naprawy podobne.
Koszty części do naprawy podobne.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Wydaje mi się Farmer , że odkryłeś nową wadę fabryczną Sorento , tym razem w silniku 3.3.
Wiedziałem od Orła, że było już wcześniej kilka takich przypadków i z opowieści właścicieli wynikało , że w żadnym czujnik nie zasygnalizował braku ciśnienia oleju.
Jest nas 100 głów, może opacujmy jakiś porządny system pomiarowy , który by pokazywał aktualne ciśnienie na wskaźnik, nie tylko sama kontrolkę. Napewno wyjdzie to taniej niż remont silnika , zwłaszcza , że jest coraz bardziej krucho z nowymi częściami .
Wiedziałem od Orła, że było już wcześniej kilka takich przypadków i z opowieści właścicieli wynikało , że w żadnym czujnik nie zasygnalizował braku ciśnienia oleju.
Jest nas 100 głów, może opacujmy jakiś porządny system pomiarowy , który by pokazywał aktualne ciśnienie na wskaźnik, nie tylko sama kontrolkę. Napewno wyjdzie to taniej niż remont silnika , zwłaszcza , że jest coraz bardziej krucho z nowymi częściami .
-
- Jestem
- Posty: 1050
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
każde auto tak ma. Jak zapala się kontrolka to oznacza to pogrzeb .
Zobacz np silniki diesla z Insigni ... 3-4 mignięcia kontrolki i jest po zawodach.
Zobacz np silniki diesla z Insigni ... 3-4 mignięcia kontrolki i jest po zawodach.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Może właśnie dlatego dobrze byłoby mieć dokładny pomiar w czasie rzeczywistym , jeśli cały czas auto jeździ i widać to na ciśnieniomierzu oleju że pokazuje powiedzmy na wolnych obrotach 1.8 bar a tu nagle 1 to jest powód aby się temu przyjrzeć .
Tak mi się wydaje.
Myślałem o czymś takim. Nie jest to drogie.
Tak mi się wydaje.
Myślałem o czymś takim. Nie jest to drogie.
- Załączniki
-
- IMG_20200718_111202~01.jpg (63.12 KiB) Przejrzano 3204 razy
-
- Screenshot_2020-07-18-11-11-40-315_com.brave.browser~01.jpg (79.77 KiB) Przejrzano 3204 razy
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3756
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Jeżeli to z Ali to trzeba porównać wskazania tego cuda ze wskazaniami manometra.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości