Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
W 3.3 problemem jest brak miejsca. Tam gdzie siedzi czujnik oleju jest bardzo ciasno i żadnej większej puszki nie da się wstawić. Są fabryczne otwory zamknięte gwintowanymi zaślepkami na imbus, ale są wklejone na jakiś cholernie mocny klej. Próbowałem nawet pneumatem 800 Nm i nawet nie drgnęło. Trzeba by było wyprowadzić zbrojonym wężykiem ciśnienie z gniazda czujnika w jakieś bardziej dostępne miejsce i tam dać czujnik na kontrolkę i na wskaźnik. Jak będę miał więcej czasu, to chyba nad czymś takim pomyślę.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Dokładnie tak . Wszyscy którzy próbowali rozgryźć problem z czujnikiem sygnalizowali brak miejsca . Wydaje mi się , że trzeba będzie skorzystać w doświadczenia innych użytkowników , mianowicie aut sportowych . Tam muszą takie rzeczy montować , bo by po pierwszej jeździe stracili silnik . Jest o tyle dobrze , że posiadacze seryjnych Audi i BMW już się czują posiadaczami aut sportowych więc nagminnie montują takie dodatki . To powinno trochę ułatwić sprawę , z tym że jak spojrzałem to wskaźniki są wyskalowane do 10 bar a interesujący nas zakres to max do 6 , może to powodować , że wskaźnik nie będzie czytelny albo mało dokładny . Hunter zwrócił uwagę na chińskie czujniki , wydaje mi się , że zanim trafimy na taki który będzie odpowiedni trzeba będzie przetestować kilka.
Teraz uwaga . Mam ofertę od sponsora który oferuje 100 zł na zakup części w iParts. Sprawdzałem przed chwilą i jest w ofercie 950 czujników ciśnienia oleju. Mogę przeznaczyć te pieniądze na zakup kilku takich czujników do testów. Tylko musiała by je wybrać osoba która wie co kupić . Jestem gotowy na propozycje.
Teraz uwaga . Mam ofertę od sponsora który oferuje 100 zł na zakup części w iParts. Sprawdzałem przed chwilą i jest w ofercie 950 czujników ciśnienia oleju. Mogę przeznaczyć te pieniądze na zakup kilku takich czujników do testów. Tylko musiała by je wybrać osoba która wie co kupić . Jestem gotowy na propozycje.
-
- moja ranga
- Posty: 132
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
- Skąd jesteś: Zbąszynek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Opel Ve tra b
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Mam w 2.5 crdi przedlift manometr pod króciec pompy wakum, wąż zbrojony i do kabiny koło prawej nogi. Więc wystarczy tylko zerknąć i głowa spokojna
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Ja osobiście bałbym się wąż ciśnieniowy z olejem wprowadzać do kabiny.
Jeśli już to same przewody do wskaźnika.
Jeśli już to same przewody do wskaźnika.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Przecież są wskaźniki elektryczne, stosowanie przewodu ciśnieniowego (jak w starym Mercedesie) to faktycznie troszkę ryzykowne.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Przy zamianie ciśnienia na sygnał elektryczny nie ma ryzyka pęknięcia wężyka, ale jest kolejny element, który może działać nieprawidłowo (przetwornik). Z drugiej strony zbrojony wężyk ma ciśnienie robocze min. 150 bar, więc ryzyko pęknięcia jest niewielkie.
Tam jest super dojście do układu smarowania, niestety w 3.3 jest to masakra.
sebol13 pisze: Mam w 2.5crdi przedlift manometr pod kruciec pompy wakum, wąż zbrojony i do kabiny koło prawej nogi. Więc wystarczy tylko zerknąć i głowa spokojna
Tam jest super dojście do układu smarowania, niestety w 3.3 jest to masakra.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Chyba założę nowy temat Projekt czujnik ciśnienia bo jednak są różnice w wersjach silnikowych . Tutaj mam wskazania dla diesla przy wolnych obrotach, przy 2000 i 3000 obrotów .
- Załączniki
-
- FB_IMG_1595087930894.jpg (45.83 KiB) Przejrzano 2503 razy
-
- FB_IMG_1595087940413.jpg (36.21 KiB) Przejrzano 2503 razy
-
- FB_IMG_1595087952644.jpg (35.23 KiB) Przejrzano 2503 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
W wielu silnikach Sorento występuje taki sam czujnik 9475037000 jak u mnie. Tylko żeby zastosować wskaźnik to musi być czujnik innego typy, ale o takim samym gwincie i ciśnieniu początkowym 0,20-0,30 bar.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Witaj!
Czy mógłbyś podać , dla potomnych, numery oryginału pompy oleju do 3.3
i ewentualnie co jeszcze (uszczelki) żeby zmienić zanim panewki szlag trafi?
Czy to taka pompa: https://www.fox.rzeszow.pl/pompa-oleju-hyundai-kia-3-3-benz,4,257071,264698
U mnie po zrobieniu (przy 150kkm) rozrządu oraz regulacji zaworów w lutym
i wlaniu oleju 5w30 valvoline synhpower jest cisza pod maską, nie stuka luźny łańcuch, zawory ani wariatory.
Na pocieszenie, niektóre marki z ofertą SUV/terenowe maja większe i droższe bolączki niż 3.3 Hyundai/Kia
Czy mógłbyś podać , dla potomnych, numery oryginału pompy oleju do 3.3
i ewentualnie co jeszcze (uszczelki) żeby zmienić zanim panewki szlag trafi?
Czy to taka pompa: https://www.fox.rzeszow.pl/pompa-oleju-hyundai-kia-3-3-benz,4,257071,264698
U mnie po zrobieniu (przy 150kkm) rozrządu oraz regulacji zaworów w lutym
i wlaniu oleju 5w30 valvoline synhpower jest cisza pod maską, nie stuka luźny łańcuch, zawory ani wariatory.
Na pocieszenie, niektóre marki z ofertą SUV/terenowe maja większe i droższe bolączki niż 3.3 Hyundai/Kia
Do what you like.
-
- Jestem
- Posty: 1049
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
pompa raczej taka jak wrzuciłeś.
Co do pomiarów ciśnienia oleju, to ważne jest też gdzie mierzymy. Albo na końcu głowicy albo na zasilaniu panewek głównych. Najczulsza jest metoda na końcu kanałów olejowych głowicy, bo tam ciśnienie jest zawsze najniższe, i ewentualne problemy najszybciej widać.
Co do pomiarów ciśnienia oleju, to ważne jest też gdzie mierzymy. Albo na końcu głowicy albo na zasilaniu panewek głównych. Najczulsza jest metoda na końcu kanałów olejowych głowicy, bo tam ciśnienie jest zawsze najniższe, i ewentualne problemy najszybciej widać.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Pompa taka. Numery uszczelek postaram się wrzucić wieczorem.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Super, dziękuję za potwierdzenie.
Ja walczę z liftem budy właśnie...
Ja walczę z liftem budy właśnie...
Do what you like.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
To moja lista zakupów do remontu bez wału, panewek i korbowodu. Niektóre części występują pod kilkoma numerami.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Pipper
- moje konto
- Posty: 213
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
- Skąd jesteś: okolice Sulejowa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 163000
- Inny Samochód: CRV2/CRV3
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne... - Has thanked: 26 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
Dzięki za listę z numerami części
Czy ta pompa https://www.ebay.com/itm/New-OEM-Engine-Oil-Pump-21310-3C300-for-Hyundai-Azera-3-8L-Sonata-3-3L-06-11/332298741190?hash=item4d5e8c65c6:g:oDkAAOxyBPZTjEbLto to samo co w Rzeszowie?
Tylko cena troszkę inna za ori...
Czy ta pompa https://www.ebay.com/itm/New-OEM-Engine-Oil-Pump-21310-3C300-for-Hyundai-Azera-3-8L-Sonata-3-3L-06-11/332298741190?hash=item4d5e8c65c6:g:oDkAAOxyBPZTjEbLto to samo co w Rzeszowie?
Tylko cena troszkę inna za ori...
Do what you like.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6
To jest ta sama pompa nr 213103C300 lub C200. Ale cena rewelacja. Ja za MOBISa płaciłem 950 zł. Śmiało możesz brać.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości