Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#16 Postautor: Farmer1971 » sobota, 18 lipca 2020, 13:20

W 3.3 problemem jest brak miejsca. Tam gdzie siedzi czujnik oleju jest bardzo ciasno i żadnej większej puszki nie da się wstawić. Są fabryczne otwory zamknięte gwintowanymi zaślepkami na imbus, ale są wklejone na jakiś cholernie mocny klej. Próbowałem nawet pneumatem 800 Nm i nawet nie drgnęło. Trzeba by było wyprowadzić zbrojonym wężykiem ciśnienie z gniazda czujnika w jakieś bardziej dostępne miejsce i tam dać czujnik na kontrolkę i na wskaźnik. Jak będę miał więcej czasu, to chyba nad czymś takim pomyślę.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#17 Postautor: Andrzej » sobota, 18 lipca 2020, 13:45

Dokładnie tak . Wszyscy którzy próbowali rozgryźć problem z czujnikiem sygnalizowali brak miejsca . Wydaje mi się , że trzeba będzie skorzystać w doświadczenia innych użytkowników , mianowicie aut sportowych . Tam muszą takie rzeczy montować , bo by po pierwszej jeździe stracili silnik . Jest o tyle dobrze , że posiadacze seryjnych Audi i BMW już się czują posiadaczami aut sportowych więc nagminnie montują takie dodatki . To powinno trochę ułatwić sprawę , z tym że jak spojrzałem to wskaźniki są wyskalowane do 10 bar a interesujący nas zakres to max do 6 , może to powodować , że wskaźnik nie będzie czytelny albo mało dokładny . Hunter zwrócił uwagę na chińskie czujniki , wydaje mi się , że zanim trafimy na taki który będzie odpowiedni trzeba będzie przetestować kilka.
Teraz uwaga . Mam ofertę od sponsora który oferuje 100 zł na zakup części w iParts. Sprawdzałem przed chwilą i jest w ofercie 950 czujników ciśnienia oleju. Mogę przeznaczyć te pieniądze na zakup kilku takich czujników do testów. Tylko musiała by je wybrać osoba która wie co kupić . Jestem gotowy na propozycje.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

sebol13
moja ranga
moja ranga
Posty: 132
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
Skąd jesteś: Zbąszynek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Opel Ve tra b
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#18 Postautor: sebol13 » sobota, 18 lipca 2020, 15:32

Mam w 2.5 crdi przedlift manometr pod króciec pompy wakum, wąż zbrojony i do kabiny koło prawej nogi. :happy1: Więc wystarczy tylko zerknąć i głowa spokojna :happy2:

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#19 Postautor: tabast » sobota, 18 lipca 2020, 18:27

Ja osobiście bałbym się wąż ciśnieniowy z olejem wprowadzać do kabiny.
Jeśli już to same przewody do wskaźnika.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#20 Postautor: Marek » sobota, 18 lipca 2020, 18:36

Przecież są wskaźniki elektryczne, stosowanie przewodu ciśnieniowego (jak w starym Mercedesie) to faktycznie troszkę ryzykowne.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#21 Postautor: Farmer1971 » sobota, 18 lipca 2020, 18:46

Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Przy zamianie ciśnienia na sygnał elektryczny nie ma ryzyka pęknięcia wężyka, ale jest kolejny element, który może działać nieprawidłowo (przetwornik). Z drugiej strony zbrojony wężyk ma ciśnienie robocze min. 150 bar, więc ryzyko pęknięcia jest niewielkie.

sebol13 pisze: Mam w 2.5crdi przedlift manometr pod kruciec pompy wakum, wąż zbrojony i do kabiny koło prawej nogi. :happy1: Więc wystarczy tylko zerknąć i głowa spokojna :happy2:

Tam jest super dojście do układu smarowania, niestety w 3.3 jest to masakra.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#22 Postautor: Andrzej » sobota, 18 lipca 2020, 22:35

Chyba założę nowy temat Projekt czujnik ciśnienia bo jednak są różnice w wersjach silnikowych . Tutaj mam wskazania dla diesla przy wolnych obrotach, przy 2000 i 3000 obrotów .
Załączniki
FB_IMG_1595087930894.jpg
FB_IMG_1595087930894.jpg (45.83 KiB) Przejrzano 2432 razy
FB_IMG_1595087940413.jpg
FB_IMG_1595087940413.jpg (36.21 KiB) Przejrzano 2432 razy
FB_IMG_1595087952644.jpg
FB_IMG_1595087952644.jpg (35.23 KiB) Przejrzano 2432 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#23 Postautor: Marek » niedziela, 19 lipca 2020, 00:42

W wielu silnikach Sorento występuje taki sam czujnik 9475037000 jak u mnie. Tylko żeby zastosować wskaźnik to musi być czujnik innego typy, ale o takim samym gwincie i ciśnieniu początkowym 0,20-0,30 bar.

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#24 Postautor: Pipper » niedziela, 19 lipca 2020, 10:01

Witaj!
Czy mógłbyś podać , dla potomnych, numery oryginału pompy oleju do 3.3
i ewentualnie co jeszcze (uszczelki) żeby zmienić zanim panewki szlag trafi? :beer:
Czy to taka pompa: https://www.fox.rzeszow.pl/pompa-oleju-hyundai-kia-3-3-benz,4,257071,264698
U mnie po zrobieniu (przy 150kkm) rozrządu oraz regulacji zaworów w lutym
i wlaniu oleju 5w30 valvoline synhpower jest cisza pod maską, nie stuka luźny łańcuch, zawory ani wariatory.
Na pocieszenie, niektóre marki z ofertą SUV/terenowe maja większe i droższe bolączki niż 3.3 Hyundai/Kia :kwink:
Do what you like. :rolley:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#25 Postautor: diodalodz » niedziela, 19 lipca 2020, 11:01

pompa raczej taka jak wrzuciłeś.
Co do pomiarów ciśnienia oleju, to ważne jest też gdzie mierzymy. Albo na końcu głowicy albo na zasilaniu panewek głównych. Najczulsza jest metoda na końcu kanałów olejowych głowicy, bo tam ciśnienie jest zawsze najniższe, i ewentualne problemy najszybciej widać.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#26 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 19 lipca 2020, 11:30

Pompa taka. Numery uszczelek postaram się wrzucić wieczorem.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#27 Postautor: Pipper » niedziela, 19 lipca 2020, 15:42

Super, dziękuję za potwierdzenie. :beer:
Ja walczę z liftem budy właśnie... :kwink:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#28 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 19 lipca 2020, 21:27

To moja lista zakupów do remontu bez wału, panewek i korbowodu. Niektóre części występują pod kilkoma numerami.
LISTA CZĘŚCI.pdf
(50.27 KiB) Pobrany 133 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Pipper
moje konto
moje konto
Posty: 213
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 22 lipca 2015, 06:16
Skąd jesteś: okolice Sulejowa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 163000
Inny Samochód: CRV2/CRV3
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.4 16v z lpg i 4WD Auto.
Było fajne...
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#29 Postautor: Pipper » poniedziałek, 20 lipca 2020, 06:20

Dzięki za listę z numerami części :beer:
Czy ta pompa https://www.ebay.com/itm/New-OEM-Engine-Oil-Pump-21310-3C300-for-Hyundai-Azera-3-8L-Sonata-3-3L-06-11/332298741190?hash=item4d5e8c65c6:g:oDkAAOxyBPZTjEbLto to samo co w Rzeszowie?
Tylko cena troszkę inna za ori... :jaw:
Do what you like. :rolley:

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#30 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 20 lipca 2020, 11:58

To jest ta sama pompa nr 213103C300 lub C200. Ale cena rewelacja. Ja za MOBISa płaciłem 950 zł. Śmiało możesz brać.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości