Otwór do spuszczania płynu z chłodnicy w naszych Kiankach jest zamknięty zwykłym wkręcanym korkiem. Skutek jest taki, że przy każdym spuszczaniu płynu pomimo podstawiania przeze mnie dużego wiadra trochę płynu zawsze wylewało się na podłogę i zawieszenie.
Ponieważ musiałem w krótkim okresie czasu dwa razy spuszczać płyn, zeźliło mnie to do tego stopnia, że postanowiłem wprowadzić usprawnienie.
Postanowiłem zastąpić fabryczny korek kranikiem kupionym w sklepie z częściami rolniczymi.
Gwint fabrycznego korka ma wymiar M10x1.25 i niestety nie ma fabrycznych kraników z takim gwintem. Kupiłem więc kranik z gwintem M12 i tokarz naciął mi na nim nowy, odpowiedni gwint.
Połączenie uszczelniłem taśmą teflonową.
Po wkręceniu wygląda to tak:
Teraz wystarczy założyć wężyk na końcówkę kranika i możemy spuścić cały płyn bez rozlewania.
Spust płynu z chłodnicy
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: fotlot i 3 gości