Częsty problem z regulacja nawiewów zmusił mnie do poczynienia pewnych kroków. Problem silniczka do regulacji nawiewów niejednokrotnie opisywany był na Naszym forum. W chwilach swego kryzysu potrafi nie działać w ogóle, przeskakiwać, zgrzytać lub pracować tylko w ograniczonym zakresie. U mnie akurat problem związany był z ograniczeniem jego zakresu a przy tym wydawał dziwne dźwięki. Ze względu na mała dostępnosć tego modelu na rynku wtórnym postanowiłem, że za drobne zł naprawię sam. U mnie siedzi model o nr H40073-0590 ale podejrzewam, że w tym przypadku nie ma najmniejszego znaczenia więc zaczynamy:
1. w pierwszej kolejności trzeba go wyjąć z auta - 10 min pracy - najlepiej dla większej swobody zdjąć osłonę nad nogami kierowcy: 6 śrubek, 1 kołek plastikowy, 3 kostki (w zależności od wersji) elektryczne od zmiany napędu i tempomatu, gniazdo OBD i linka klapy.
2. zabieramy się za silniczek - 3 śrubki montażowe, 1 kostka zasilająca i dźwigienka regulująca nawiewy.
3. silniczek wyciągnięty
więc zaczynamy rozbierać podwadzając każdy zatrzask delikatnie z każdej strony.
Po otworzeniu przedstawia nam się taki widok:
Naprawa będzie polegała na wymianie samego silniczka. Po numerach spisanych ze starego silniczka udało mi się dobrac i kupić silniczek cechowany jako oryginalny na alliexpresie:
https://pl.aliexpress.com/item/32878340 ... 5c0f7O5bBj
Oczywiście okres oczekiwania to około 3 tygodni, ale w sumie nigdzie mi się nie spieszyło.
Silniczek faktycznie wygląda identycznie. NAJWAŻNIEJSZE aby od czoła miał dwa gwintowane otwory na przykręcenie (ciężko to nazwać ale) kawałka blaszki będący blokadą lub stabilizatorem w obudowie.
Wylutowałem stary silniczek, pomierzyłem jego długość ze ślimakiem aby na nowym silniczku ustawić tak samo.
Ściągamy ślimaka ze starego silniczka, odkręcamy blaszkę i przekładamy do nowego silniczka z zachowaniem długości całego silniczka ze ślimakiem. (te mierzenie pewnie też nie ma sensu, aby tylko komplet silniczka zmieścił nam się w obudowie i nie był blokowany).
Nowy silniczek lutujemy do układu. Piny są tak samo oznaczone w silniczkach więc nie ma problemu.
Wkładamy silniczek do obudowy i wszystko zamykamy. PAMIĘTAĆ aby dźwigienkę ustawić w górnym położeniu (tak że wystaje nad obudową- czerwona strzałka).
Podłączamy do samochodu, tylko w pierwszej kolejności samą kostkę i bez obciążenia sprawdzamy czy działa(przełączamy wszystkie tryby nawiewów). Jeżeli przejdzie test dopiero montujemy na stałe i CIESZYMY SIĘ NAWIEWAMI.
Naprawę wykonałem w sierpniu, ale dopiero się nią dzielę bo sam wolałem trochę posprawdzać, żeby nie było wtopy. Tak więc u mnie działa już dobre 4 miesiące, więc powinno już działać i działać i ....
Naprawa silniczka regulacji nawiewów.
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Naprawa silniczka regulacji nawiewów.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości