Rudiego walka z rudą i wiele napraw

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#1 Postautor: rudi_pl » czwartek, 16 maja 2019, 22:26

:girl1: Witam,

Nadszedł czas na porządne prace przy nadwoziu.
Demontaż wszystkich zderzaków, osłon, foteli i dywaników. Robiłem rozeznanie - za taką pracę warsztaty na zamojszczyźnie wołają około 4kPLN. A że jestem skąpy ...
Dodatkowo remont/wymiana mostu, intercoolera, turbiny, rolek i paska napinacza, praktycznie wszystkich płynów ustrojowych, wszystkie tarcze i klocki i przewody hydrauliczne, klima, czujniki parkowania. I z pewnością wiele innych które po drodze wynikną. Zderzaki i listwy będą robione na czarny mat, może raptor.
Poczyniłem zakupy - narazie dotyczące walki z "rudą"
- reparaturki progi,
- niektóre mocowania zderzaków,
- zestaw do konserwacji: Rust filler w sprayu i na pędzel, Corizon, epoksyd, baranek, pastę cynkową, coś do profili, masę uszczelniającą,
- klej do szyb (prawdopodobnie będę nim mocował plastiki,
- krążki tarcze na kątówkę (diaks), i na wiertarkę,
- szpachlę, żywicę, farby i papier ścierny,
- migomat,
- kobyłki,
- kompresor,
- pistolet do malowania.

Cel jest taki aby fura posłużyła jeszcze z 3 lata, a zapowiada się powrót do intensywnego jej użytkowania. Prace zaczynam codziennie od około 13:15, kończę przed 23. Narazie wszystko rozbabrałem.


Nic nowego, ciekawego nie robię - co by forumowa brać nie wiedziała. Robię fotki - będę wrzucał (dziś jest jakiś problem i nie chcą się ładować zdjęcia).
Piszę ten wątek aby raczej szukać u Was pomocy, trochę ze względów "kronikarskich" - aby był komplet dzialań w jednym miejscu. Może komuś po podobnej naprawie zostały jakieś elementy które mu zostaly a mi się przydadzą, może mi coś zostanie ... Może jakieś cenne rady.
Na pewno będę potrzebował dużo spinek - do listew, wnętrza, zaślepkę lampy przedniej.

Życzę sobie powodzenia.
Załączniki
20190515_172639-800x450-600x338.jpg
Nie zamieściłem się w garażu - przeprowadzka
20190515_172639-800x450-600x338.jpg (77.46 KiB) Przejrzano 2468 razy
20190509_115235-288x512-216x384.jpg
Właśnie takiej spinki szukam - mocowanie zdedzaka tył - w całym "googlu" nie znalazłem
20190509_115235-288x512-216x384.jpg (8.9 KiB) Przejrzano 2468 razy
20190516_143344-600x1067-450x800.jpg
Do cynowania otworów, odbudowy powierzchni bez szpachli.
20190516_143344-600x1067-450x800.jpg (48.53 KiB) Przejrzano 2468 razy
20190516_142601-800x450-600x338.jpg
Zestaw do malowania, brakuje na focie Corizon
20190516_142601-800x450-600x338.jpg (77.75 KiB) Przejrzano 2468 razy
20190515_172731-800x450-600x338.jpg
Tak go zjadło - druga strona podobna.
20190515_172731-800x450-600x338.jpg (68.68 KiB) Przejrzano 2468 razy
20190516_142129-600x1067.jpg
Zestaw naprawczy
20190516_142129-600x1067.jpg (221.55 KiB) Przejrzano 2469 razy
20190516_223900-800x450.jpg
Teraz tylko to mi zostało do wożenia tyłka
20190516_223900-800x450.jpg (38.4 KiB) Przejrzano 2471 razy
20190516_215010-800x450.jpg
Rama zdrowa. Rdzawy kolor podłogi nalot po szlifowaniu - też jest zdrowa
20190516_215010-800x450.jpg (104.19 KiB) Przejrzano 2472 razy
20190514_153630-800x450.jpg
Rozgrzany drut - naprawdę mocne połączenie
20190514_153630-800x450.jpg (103.48 KiB) Przejrzano 2473 razy
20190514_153646-450x800.jpg
Narzędzia do łączenia pęknięć zderzaków
20190514_153646-450x800.jpg (118.19 KiB) Przejrzano 2473 razy
20190514_160117-800x450.jpg
Wzmocnienia zderzaków - jak z papieru
20190514_160117-800x450.jpg (136.32 KiB) Przejrzano 2473 razy
20190510_203645-512x288.jpg
20190510_203645-512x288.jpg (53.95 KiB) Przejrzano 2485 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1540
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#2 Postautor: angelus210 » piątek, 17 maja 2019, 05:20

Też się tak bawiłem. :lol:
:happy1: USEL inside :happy1:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#3 Postautor: Andrzej » piątek, 17 maja 2019, 06:52

Czasem lepiej w niektóre miejsca nie zaglądać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#4 Postautor: jacek2 » piątek, 17 maja 2019, 09:00

Ostro się wziąłeś za robotę. Szacun za dokładność i perfekcyjne podejście do tematu. Powodzenia w pracach. Oby duch "chęci" cię nie opuścił... :bye:
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#5 Postautor: rudi_pl » piątek, 17 maja 2019, 09:26

angelus210 pisze:Też się tak bawiłem. :lol:


Jak zaczepiałeś listwy? Na kołki? Czy klej?
Martwię się o wycinanie prostokątnych otworów w reparaturkach - nie mam stempla - wiec jedyne co mi przychodzi do głowy to dremel, ale to zrujnuje blachę i "zaprosi rudą".
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1540
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#6 Postautor: angelus210 » piątek, 17 maja 2019, 12:27

Zakładałem na kołkach a tam gdzie była taśma dwustronna dawałem czarny silikon, jak wrócę do domu to wrzucę zdjęcie tych kołków które zamawiałem .
:happy1: USEL inside :happy1:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#7 Postautor: Sajmon27 » piątek, 17 maja 2019, 14:03

Gratuluję samozaparcia i chęci do pracy :tup: Satysfakcja gwarantowana :happy2:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#8 Postautor: rudi_pl » piątek, 17 maja 2019, 16:45

Dzięki za słowa otuchy.
Walczę.
Dla tych co by się podejmowali prac przy czyszczeniu podwozia - dobra rada - kupcie sobie "przyłbicę", taką jak na fotce. Okulary ochronne nie sprawdzają się, druciki ze szczotki zamocowanej na kątówce ranią twarz i parują od środka, koszt kilkanaście PLN (psb mrówka). Koniecznie używacie jakiejś czapki, bądź czepka szpitalnego - bez niego pod prysznicem ciężko pozbyć się z głowy elementów dawnej konserwacji.

Przyjechały dziś kolejne zabawki, nie dotarł klucz udarowy - a chciałem dziś wyjąć most i zbiornik. Na szczęście jest sporo innej roboty.
Załączniki
20190517_163324-800x450-600x338.jpg
20190517_163324-800x450-600x338.jpg (69.1 KiB) Przejrzano 2390 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#9 Postautor: Andrzej » piątek, 17 maja 2019, 17:55

Bardzo ciekawa relacja.
Witamy nowego Czołgistę :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#10 Postautor: alien125 » piątek, 17 maja 2019, 18:36

Pisz jak najwięcej i rób zdjęcia. Będę miał ściągawkę. Też powoli przyzwyczajam się do myśli o zakotwiczeniu i rozebraniu czołga. Mam tylny most do zrobienia, ramę do konserwacji, wydech do uszczelnienia, maglownicę do remontu a na dokładkę dziś przestał się zasprzęglać przedni most. Zabawa na całe lato.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#11 Postautor: rudi_pl » piątek, 17 maja 2019, 19:01

Czyszczę i się wk...am. Są miejsca gdzie nie da rady dojść. Ktoś już rozłanczał nadwozie od ramy? Dużo to zachodu?
Mam taki gen dokładności, przez co może częściej tracę niż zyskam. Nie potrafię odwalać hałtury, brzydzę się bylejakością.
A tak serio to nie mam warunków do zdejmowania budy.

Z innej beczki - patent na czyszczenie rur poprzecznych ramy od środka - wycior do kominów. Kosztuje 8,99 a robotę robi że ho! Ja kupiłem fi90 i jest za duży - wiertarka o mało co łap mi nie poukręcała. Musiałem "ostrzyc" wycior norzycami do blachy.

/Edyta/ godz. 19:45
Kolejna sprawa, próba środków do walki z rudą, na małej części ramy i blach. Wnioski:
- koniecznie należy się pozbyć w rejonach objętych korozją resztek starej konserwacji - do żywej blachy - w tłustych miejscach nie me efektów,
- powierzchnie koniecznie przedmuchać sprężonym powietrzem,
- powierzchnie odtłuścić - ja robię to acetonem,
- lepiej sprawdza się (robi robotę) troton z pędzelkiem - jest w formie bardzo rzadkiego płynu o kolorze mleka -fajnie zacieka, tworzy po 2-3 godz niebiesko czarną powierzchnię,
- gdy malujesz pędzlem Corizonem i nie zużyjesz całej puszki to przelewaj do innego naczynia i z niego nakładaj - brud który się dostaje do puszki powoduje szybką destrukcję aktywnego czynnika. Zauważyłem że w ciągu kilku minut kolor w naczyniu zmienił barwę.

To są moje spostrzeżenia - nie jestem ekspertem - pierwszy raz to robię. Jeśli ma ktoś inne spostrzeżenia - zapraszam do podzielenia, ewentualnie do Hrubieszowia (kupiłem 10-ciopak).
Załączniki
20190517_193016-512x288-384x216.jpg
Zestaw Troton i Korina - stosować od lewej do prawej
20190517_193016-512x288-384x216.jpg (32.99 KiB) Przejrzano 2326 razy
Ostatnio zmieniony piątek, 17 maja 2019, 22:15 przez rudi_pl, łącznie zmieniany 3 razy.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#12 Postautor: Andrzej » piątek, 17 maja 2019, 19:17

Jak czytam posty MUcha88_OKC to mam wrażenie , że on codziennie coś robi przy swojej budzie , między innymi ją podnosi .
Więc myślę , że coś wie :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#13 Postautor: alien125 » piątek, 17 maja 2019, 19:38

@rudi, też się zastanawiam jak zabezpieczyć blachy między ramą a budą. Zdejmowanie budy widzę tylko przy pomocy podnośnika, a takiego nie mam niestety. Swoją drogą jakbym wydostał całą ramę na zewnątrz to nic innego jak cynkować i spokój na 10 lat.
Powiedź mi jeszcze, z jakiej pozycji czyścisz dół. Na leżąco, z kanału czy podnośnik?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#14 Postautor: rudi_pl » piątek, 17 maja 2019, 19:57

Jestem na etapie czyszczenia miejsca koła zapasowego. Siedzę po turecku na kalimacie - to wygodna wysokość do pracy. Mam kobyłki o max wysokości 55cm, więc mogę regulować - jedyne do mnie ogranicza to wysokość garażu.
Jak będzie dalej? Hmmm będę informował. Z moimi gabarytami będzie trudno 130kg, wyspa (brzuch) przedemną.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2089
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#15 Postautor: Mucha » piątek, 17 maja 2019, 20:31

Ja jeszcze budy całkiem nie zdejmowałem w sumie. Ale bez kolumnowego podnośnika będzie ciężko
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości