Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Wymieniłem, zamów sobie 2 x 340mm - to jest ten odcinek wzdłuż ramy. Troszkę (7-10cm) za długi - to sobie zrobisz gdzieś pentelkę ... zaraz sprawdzę te na moście.
Tych elastycznych nie ruszałem.
Edyta,
Te na moście mają 1000 lewy i 700mm prawy.
Ja kupiłem gotowe miedziane, wyszło coś koło 120 PLN, nie chciałem bawić się maszynką do zarabiania (którą musiałbym kupić). Plan był taki aby zastosować specjalne złączki metal - miedź gdzieś na wysokości zbiornika. Jedna złączka kosztuje ponad 30PLN i aby ją zastosować powierzchnia metalowego odcinka powinna być idealnie gładka. Bałem się z miom brzuchem i grabiasyymi łapami przedzierwć się przez komorę silnika. Okazało się że przy prawym przednim nadkolu jest kolejne złącze sztywno-elastyczne.
Są różnego rodzaju końcówki (grzybki), dlatego najlepiej udać się do sklepu z najkrótszym z przewodów lub odciąć sobie kawałek.
Aaa, nie ma się co pieścić z wyjmowaniem przewodów - ja ciachałem co chwila.
Tych elastycznych nie ruszałem.
Edyta,
Te na moście mają 1000 lewy i 700mm prawy.
Ja kupiłem gotowe miedziane, wyszło coś koło 120 PLN, nie chciałem bawić się maszynką do zarabiania (którą musiałbym kupić). Plan był taki aby zastosować specjalne złączki metal - miedź gdzieś na wysokości zbiornika. Jedna złączka kosztuje ponad 30PLN i aby ją zastosować powierzchnia metalowego odcinka powinna być idealnie gładka. Bałem się z miom brzuchem i grabiasyymi łapami przedzierwć się przez komorę silnika. Okazało się że przy prawym przednim nadkolu jest kolejne złącze sztywno-elastyczne.
Są różnego rodzaju końcówki (grzybki), dlatego najlepiej udać się do sklepu z najkrótszym z przewodów lub odciąć sobie kawałek.
Aaa, nie ma się co pieścić z wyjmowaniem przewodów - ja ciachałem co chwila.
- Załączniki
-
- To że taki zloty kolor to zasługa małego pomocnika, ktory chciał mieć swoj udział w naprawie (smar miedziowy)
- 20190630_113933-430x242.jpg (43.53 KiB) Przejrzano 1611 razy
-
- Metka/etykieta na przewodzie hamulcowym prawym
- 20190630_114057-368x654.jpg (46.26 KiB) Przejrzano 1611 razy
-
- Dla zainteresowanych - metka, gwint pasuje idealnie, no może jest z 1cm za długi, za to koszt ...
- 20190627_200855-264x469.jpg (45.78 KiB) Przejrzano 1611 razy
-
- Moje alternatywne odboje ...
- 20190630_114113-491x276.jpg (48.17 KiB) Przejrzano 1611 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Właśnie tak się zastanawiam, czy dać miedź, czy ze stalą się bawić. Maszynkę mam. Ojciec właśnie zakończył wymianę przewodów, więc wszystko jest na miejscu. Nawet rurki. Chyba jednak zrobię tak jak ty.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Jutro rano muszę wyjechać Sorento. Nie ma jeszcze zderzaków lamp i plastików, drzwi (ma wszystkie koła).
Przypomniałem sobie iż nie zalałem płynu i nie odpowietrzyłem hamulców. Dodatkowo pusta chata - brak pomocnika ...
Jak by ktoś tak o 5-6 rano był w okolicach i chciał troszkę podymać ...
Przypomniałem sobie iż nie zalałem płynu i nie odpowietrzyłem hamulców. Dodatkowo pusta chata - brak pomocnika ...
Jak by ktoś tak o 5-6 rano był w okolicach i chciał troszkę podymać ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
To Ci współczuję , ale trzymam kciuki , na pewno dasz radę .
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
3:30 idę do garażu. O 6:00 sąsiad przychodzi ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Pojechałem. Nowe hamulce trzymają że ho ho. Trzeba się przyzwyczaić bo za każdym naciśnięciem pedału całuję kierownicę.
Nie założyłem zderzaków, może się nie trafi nadgorliwy glina. Drzwi mam wszystkie, lapmy też (nie wszystko podłączone).
Wymieniłem rano ostatnią tarczę i klocki - lewy przód. Oba wkręty trzymające tarczę się ukręciły. Rozwiercałem i próbowałem ruszyć je wykrętakiem do urwanych śrub - też się złamał, jak również kolejne 3 wiertła. W końcu uszkodziłem gwint w piaście. I tak uważam iż te wkręty są zbyteczne - tarcza trzyma się i jest dociskana przez felgę, centruje się na piaście. W toyocie w ogóle nie było miejsca na taką śrubę.
Muszę dorobić jeszcze osłonę tarczy - w ręku mi się rozpadła, ale to jak wrócę.
Nie założyłem zderzaków, może się nie trafi nadgorliwy glina. Drzwi mam wszystkie, lapmy też (nie wszystko podłączone).
Wymieniłem rano ostatnią tarczę i klocki - lewy przód. Oba wkręty trzymające tarczę się ukręciły. Rozwiercałem i próbowałem ruszyć je wykrętakiem do urwanych śrub - też się złamał, jak również kolejne 3 wiertła. W końcu uszkodziłem gwint w piaście. I tak uważam iż te wkręty są zbyteczne - tarcza trzyma się i jest dociskana przez felgę, centruje się na piaście. W toyocie w ogóle nie było miejsca na taką śrubę.
Muszę dorobić jeszcze osłonę tarczy - w ręku mi się rozpadła, ale to jak wrócę.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Osłona zrobiona - ot kawałek blachy.
Kilka godzin zajęło mi przełożenie instalacji drzwi - kupiłem w kolorze od anglika. Nieco inna tapicerka, no i za dużo przycisków, kostki pasują,lecz nie działa podnoszenie szyby. Podmieniłem wiazkę, glośnik, klamkę zewnętrzną i wewnętrzną, zależało mi aby kluczyk do prawych drzwi pasował (choć jeszcze niet zdarzyło korzystać). Zaskakująco dużo czasu zajęły mi te pierdoły.
Na piątek umówiłem się na klimatyzację, i przyciemnianie szyb. Jeszcze tylko nowa zaślepka EGR, łożyska paska i w drogę!
Aaa, zapomniałem o plastikach, większość już poszpachlowana wygładzona i zmatowiona. Idzie na czarno, jak w starym maluchu.
Edyda 02.07
Żeby nie było - niektóre części są orginalne!
Kilka godzin zajęło mi przełożenie instalacji drzwi - kupiłem w kolorze od anglika. Nieco inna tapicerka, no i za dużo przycisków, kostki pasują,lecz nie działa podnoszenie szyby. Podmieniłem wiazkę, glośnik, klamkę zewnętrzną i wewnętrzną, zależało mi aby kluczyk do prawych drzwi pasował (choć jeszcze niet zdarzyło korzystać). Zaskakująco dużo czasu zajęły mi te pierdoły.
Na piątek umówiłem się na klimatyzację, i przyciemnianie szyb. Jeszcze tylko nowa zaślepka EGR, łożyska paska i w drogę!
Aaa, zapomniałem o plastikach, większość już poszpachlowana wygładzona i zmatowiona. Idzie na czarno, jak w starym maluchu.
Edyda 02.07
Żeby nie było - niektóre części są orginalne!
- Załączniki
-
- Wzmocnienie tylnego zderzaka, oryginał w cenie rzemieślika
- 20190701_155440-512x288.jpg (49.53 KiB) Przejrzano 1532 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
rudi, nie masz gdzieś zdjęcia ramy po oczyszczeniu? Spędziłem wczoraj kilka godzin na młotkowaniu, skrobaniu i szczotkowaniu. Gdy opadłem z sił, byłem czarny jak ten gościu z YouTube, co wkłada głowę do worka z węglem. Zrobiłem niewiele. Odcinek od tyłu do mocowania dolnego wahacza z jednej strony, a i tak zostały same krosty. Stal na ramie jest taka słaba, że rdzewieje od środka. Młotkując i szczotkując, łuszczą się kolejne warstwy, a pod nimi rdza. Nawet miejsca, gdzie pod oryginalną farbą jest świecący materiał, po obiciu się łuszczą. Mógłbym tak całą ramę zetrzeć w pył
I jeszcze kto mi powie jak wyczyścić zakamarki przy kielichach sprężyn?
I jeszcze kto mi powie jak wyczyścić zakamarki przy kielichach sprężyn?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Miałem dokładnie tak jak Ty!
Zdjęć nie mam. To jedno to jeszcze nie doczyszczone. Ja to nazywam pędzel - szczotka druciana na wiertarce. Tą poziomą rurę/belkę ramy to w miejscach gdzie się dało "obejmowałem/opasywałem" papierem ściernym (taki na płótnie), długi wąski kawałek i ręczna robota. Zaraz będę w garażu to porobię zdjęcia narzędzi których używałem.
Wszędzie i tak nie dojdziesz! Daruj sobie. Ja podnosiłem budę tak kilkanaście cm i nadal byłem zły że np za mało i nie doczysciłm wszystich zakamarków. Od tego jest chemia - odrdzewiacz, troton rust filler, czasem 2-3 razy.
U mnie rama miejscami się świeciła, wokół otworów jest jakby głębiej zżarta. Tam faktycznie można by ją było w pył zetrzeć. Ze względu na to że mam sporo ciężkich przyczep do taszczenia to Sorento ma mi służyć max 2 lata ponieważ obawiam się o ramę - to co widzimy to pikuś - tam w środku też nie ciekawie.
Tylko coś mi dodawanie fotek się skiepściło ...
Zdjęć nie mam. To jedno to jeszcze nie doczyszczone. Ja to nazywam pędzel - szczotka druciana na wiertarce. Tą poziomą rurę/belkę ramy to w miejscach gdzie się dało "obejmowałem/opasywałem" papierem ściernym (taki na płótnie), długi wąski kawałek i ręczna robota. Zaraz będę w garażu to porobię zdjęcia narzędzi których używałem.
Wszędzie i tak nie dojdziesz! Daruj sobie. Ja podnosiłem budę tak kilkanaście cm i nadal byłem zły że np za mało i nie doczysciłm wszystich zakamarków. Od tego jest chemia - odrdzewiacz, troton rust filler, czasem 2-3 razy.
U mnie rama miejscami się świeciła, wokół otworów jest jakby głębiej zżarta. Tam faktycznie można by ją było w pył zetrzeć. Ze względu na to że mam sporo ciężkich przyczep do taszczenia to Sorento ma mi służyć max 2 lata ponieważ obawiam się o ramę - to co widzimy to pikuś - tam w środku też nie ciekawie.
Tylko coś mi dodawanie fotek się skiepściło ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Chemia, chemią, ale niektórych miejsc się nie da nawet dobrze pomalować. Podniosłem sam tył budy o jakieś 6cm. Do operacji wystarczy standardowy lewarek i trochę drewna. Niestety wyżej się nie da, bo rama idzie w górę. Przód budy naciska na przód ramy i przez dźwignię wszystko się podnosi. No ale postanowiłem. Robię ile się da do końca tego tygodnie, w następnym składam wszystko do kupy. Jak Bóg da to za rok, max 2 zdejmę budę z ramy i na cynk. Tylko, nie wiem, czy budę bez ramy da się bezpiecznie przewrócić na bok, żeby podłogę zrobić.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Jak coś to mamy w tej kwestii doświadczenie z Adminem
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Trzeba było wyciąć dobre części z elementów karoserii , teraz to już się pogięły . A może uszczelka prawych drzwi przód przeżyła ?
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Trochę mnie tu nie było.
Na usprawiedliwienie załączam fotkę, a to nie najdalszy etep wyprawy...
Szczegóły zamieszczę w najbliższych dniach.
Fakt iż 8860km minęło bez usterek - 2 żarówki świateł mijania, kilku godzinna "czkawka" klimatyzacji, niecały litr oleju silnikowego.
Na usprawiedliwienie załączam fotkę, a to nie najdalszy etep wyprawy...
Szczegóły zamieszczę w najbliższych dniach.
Fakt iż 8860km minęło bez usterek - 2 żarówki świateł mijania, kilku godzinna "czkawka" klimatyzacji, niecały litr oleju silnikowego.
- Załączniki
-
- IMG_20190713_194231904-480x640.jpg (96.53 KiB) Przejrzano 1438 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw
Ładnie dałeś czadu. Prawie 9000 km. Podziwiam
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości