Rudiego walka z rudą i wiele napraw

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#61 Postautor: rudi_pl » środa, 19 czerwca 2019, 22:37

Dokładnie. Niestety czas mnie goni i nie będę bawił się w reklamacje. Podoginałem, nawet nie wygląda źle.
Rada dla wymieniających błotniki przednie - warto okleić na czas pasowania słupek i drzwi - łatwo je porysować. Do demontażu/montażu nie trzeba wyjmować plastików z podszybia - wystarczy odgiać i płaskim kluczem odkręcić.
Zdjąć koło, nadkole, koniecznie przednią lampę, zderzak miałem zdjęty, może i się da bez jego całkowitego demontażu.
Śróbki:
- po otwarciu maski pionowo są dwie widoczne,
- jedna pod plastikiem podszybia (nieco w stronę szyby od amortyzatora maski),
- jedna przy samiutkiej szybie - w jej rogu,
- w rogu górnym błotnika - widać po otwarciu drzwi,
- nieco powyżej dolnego zawiasu drzwi - dostęp od przodu auta - od nadkola,
- dwie na samym dole błotnika,
- dwie od boku - pod przednią lampą,

Należy pamiętać o antenie, odaz odpięciu kabla od kierunkowskazu,
Poniżej fotki do tekstu.
Załączniki
20190619_220808-288x512.jpg
Tak warto okleić
20190619_220808-288x512.jpg (33.88 KiB) Przejrzano 1672 razy
20190619_221542-512x288.jpg
Dwie tam gdzie rdzawe punkty, jeden koło kciuka
20190619_221542-512x288.jpg (40.61 KiB) Przejrzano 1672 razy
20190619_221552-471x265.jpg
Róg szyby
20190619_221552-471x265.jpg (35.67 KiB) Przejrzano 1672 razy
20190619_221745-288x512.jpg
Ta po otwarciu drzwi
20190619_221745-288x512.jpg (42.25 KiB) Przejrzano 1672 razy
20190619_221615-512x288.jpg
Nad zawiasem
20190619_221615-512x288.jpg (32.98 KiB) Przejrzano 1672 razy
20190619_221636-614x345.jpg
Te pod lampą
20190619_221636-614x345.jpg (46.97 KiB) Przejrzano 1672 razy
20190619_221658-345x613.jpg
A to dół błotnika
20190619_221658-345x613.jpg (42.18 KiB) Przejrzano 1672 razy
Ostatnio zmieniony środa, 19 czerwca 2019, 22:38 przez rudi_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11396
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#62 Postautor: Marek » środa, 19 czerwca 2019, 22:38

Sprawdziłeś czy reflektor pasuje ?

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#63 Postautor: rudi_pl » środa, 19 czerwca 2019, 22:41

Tak, w czasie pasowania przymierzałem.
Aaa, do wyjęcia błotnika najpierw pociagamy do boku, aby zrzucić srubkę "nad zawiasem" tak najłatwiej
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#64 Postautor: rudi_pl » środa, 26 czerwca 2019, 09:06

Złożyłem dyfer, jak się okazuje za cześć luzu odpowiadał wałek ataku, ale bardziej półosie ...
Ukrecił ktoś tylne półosie?

Rada dla skrecających gruchę - powierzchnie styku odtłuszczamy i czyścimy na błysk papierem ściernym 1000 na czymś idealnie płaskim - ja robiłem to kawałkiem szkła. Żadna szlifierka bo pokancerujemy powierzchnię. Otwory na śrubki są przelotowe, dlatego też silikon należy aplikować do otworów. Oczywiście dokręcamy "na krzyż" - np śrubę z godziny 12, następnie z godziny 6. Padł mi telefon, nie robilem fotek.
Oleju miałem 1,5 litra i tyle wlałem.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#65 Postautor: alien125 » środa, 26 czerwca 2019, 12:22

Półosie? Znaczy tam na wieloklinie co wchodzi w dyfer? Bardziej bym się spodziewał luzu na kołach zębatych w samym mechanizmie różnicowym.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#66 Postautor: rudi_pl » środa, 26 czerwca 2019, 13:02

Właśnie zęby wielowypustu półosi są zjechane. Miałem porównanie gdyż leżały obok siebie moje i "prawie nowe" co dostałem w promocji. Materiał jest tak dobrany że na elementach mechanizmu różnicowego nie ma śladu zużycia. Niestety nie było czasu i możliwości wymiany, wszelkie domowe metody zbicia łożyska upadły. A te podarowane nie miały osłon. Włożyłem stare. Może będzie okazja to się wymieni.
Dlatego dopytuję czy komuś udało się ukręcić tylną półoś, mi tak stuka dobrych 100000, a w najbliższych dniach mam do zrobienia 8kkm.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#67 Postautor: alien125 » środa, 26 czerwca 2019, 23:29

Sorento lubi zaskakiwać. Szkoda, że w taki sposób. Pewnie nie miałeś czasu cyknąć fotki zużytej półosi?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11396
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#68 Postautor: Marek » czwartek, 27 czerwca 2019, 00:02

Rudi_pl , żeby zdjąć łożysko trzeba rozciąć lub rozklepać pierścień trzymający . Jeżeli próbowałeś siłowo zdjąć łożysko bez usunięcia pierścienia , to prawdopodobnie jest już uszkodzone i istnieje zagrożenie że się rozleci .

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#69 Postautor: rudi_pl » czwartek, 27 czerwca 2019, 01:08

Z doświadczenia wiem iż łożyska zakłada się za pomocą prasy. Domowe sposoby zawsze skracają ich żywotność. No chyba że to wyjątkowo luźne pasowanie.
Pierścień segera oczywiście zauważyłem - mam nawet specjalnie szczypce. Próbowałem klinem - pomiędzy główkę półosi a element na którym mocowany jest hamulec ręczny. Postukałem - zauważyłem iż odkształca się obudowa łożyska. Dałem sobie spokój. Muszę uruchomić auto ... aby pojechać do mechanika z prasą.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#70 Postautor: rudi_pl » sobota, 29 czerwca 2019, 14:00

Czy pompa ABS ma jakiś odpowietrznik? Przez to google człowiek głupieje, kiedyś się robiło od najdłuższego przewodu do najkrótszego. Dziś dowiedziałem się iż "słoiczek/pojemnik do którego będzie ściekał plyn powinien być do połowy napełniony płynem hamulcowym". Ja się kurna pytam: po co!?
Zadanie polega na wypchnięciu powietrza z układu - po co zanurzać - aby się bakterie i wirusy nie dostały!? Czy aby niesforny pomocnik co będzie pompował pedałem zasysał olej od "d...strony"
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11396
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#71 Postautor: Marek » sobota, 29 czerwca 2019, 18:00

ABS nie ma dodatkowego odpowietrznika , odpowietrzaj normalnie . W gogle można też się dowiedzieć że ziemia jest płaska . :)

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#72 Postautor: rudi_pl » sobota, 29 czerwca 2019, 20:17

Wielki dzień!
Malowanie!
Jako że moje pierwsze to się pochwalę, pochwalę że całkiem nieźle mi wyszło. Jeszcze bezbarwny nie położony.
Pytanie: gdzie był spaw? Nr 1, 2 czw 3?

Rada dla początkujących blacharzy - lakierników:
1. Miejsce spawu warto zaklepać do środka - znaczy zrobić dołek. Ja pod spód w miejscu złączenia dałem wąski kawałek blachy,
2. Szpachlowanie i tarcie - dotarłeś i okazuje się iż jest zagłębienie które trzeba wypełnić - prysnij jakąś farbą w sprayu, epoksyd, srebrzanka, cokolwiek, przy ponownym tarciu będziesz widział granice,
3. W trakcie tarcia pojawił się metal - pryśnij epoksydem - szpachla nie izoluje, wręcz chłonie wodę sprzyjając korozji, papier - najpierw 240, później 400,
4. Przed malowaniem oczywiście odmuchać, odtłuścić (zmywacz, aceton), przetrzeć szmatą w jednym kierunku,
5. Mieszanie farby - warto zmieszać za dużo, robić próby na drzwiach garażu, ustawienie pistoletu to nie takie hop-siup, albo leje, albo noc nie robi, albo pęd powietrza powoduje powstawanie nierówności, ponowne zmieszanie małej dawki farby i ustawianie pod to pistoletu (mimo użycia wagi), to stracony czas i marny efekt,
5. Lepiej zrobić 5 bardzo cienkich warstw co kilkanaście minut, niż jedną z zaciekami,
Załączniki
20190629_195432-512x288.jpg
20190629_195432-512x288.jpg (38.63 KiB) Przejrzano 1563 razy
20190629_195200-512x288.jpg
20190629_195200-512x288.jpg (30.87 KiB) Przejrzano 1563 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11396
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#73 Postautor: Marek » sobota, 29 czerwca 2019, 20:28

Rudi pl , nie chce mi się wierzyć że nie miałeś wcześniej do czynienia z blacharstwem i lakiernictwem :) , widziałem nie jedna chałupniczą robotę ale nie taką . Pewnie powiesz że tego wszystkiego nauczyłeś się z internetu :)

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#74 Postautor: rudi_pl » sobota, 29 czerwca 2019, 20:34

Tak nie powiem. Ale to jest 5 próba lakierowania. Ponownego tarcia, szpachlowania i kolejnego malowania.
Szkoda że kolor ma się nijak do pozostałej części karoserii . Tak został dobrany w mieszalni... Podałem kod koloru i zawiozłem kawałek błotnika. Na szczęście malowane jest tyle co będzie widać po otwarciu drzwi, minus nakładki progowe. Uznałem że to dobre miejsce na naukę, zanim wezmę się za przednie błotniki.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Rudiego walka z rudą i wiele napraw

#75 Postautor: alien125 » niedziela, 30 czerwca 2019, 10:25

rudi, wymieniałeś rurki hamulcowe? Moje są już lekko nadgryzione. Zwłaszcza za zbiornikiem paliwa i tak się nad nimi zastanawiam :think:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości