Zaślepienie egr 2,5crdi

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Zaślepienie egr 2,5crdi

#1 Postautor: dawtow » wtorek, 26 marca 2019, 06:12

Może się komuś przyda :)
Nie bęďę się rozpisywał że żeby dojść do egr to trzeba ściągnąć osłonę silnika i zdemontować jedną podporę oslony :)
Użyte narzędzia to :
Klucz płaski 12
Nasadka mała z przedłużką i łamaną końcówką 12
Nasadka mala 10
Nożyce do blachy
Wkrętarka z wiertłem 10
Ołówek

Materiał na zaślepki to jest blachodachówka :)

Czas pracy około godzinki :)
Załączniki
20190321_090230_800x600.jpg
20190321_090230_800x600.jpg (319.42 KiB) Przejrzano 1200 razy
20190321_091151_768x1024.jpg
20190321_091151_768x1024.jpg (660.75 KiB) Przejrzano 1201 razy
20190321_092631_1024x768_800x600.jpg
20190321_092631_1024x768_800x600.jpg (442.41 KiB) Przejrzano 1201 razy

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#2 Postautor: tommy » wtorek, 26 marca 2019, 07:40

Miałem kiedyś zaślepiony ale nie polecam. Zaślepienie usuwa skutki a nie przyczyny dymienia. Mój "nadworny" mechanik stwierdził, że skoro konstruktorzy silnika go tam umieścili to powinien tam być i być sprawny. Po kompleksowej regeneracji oprzyrządowania silnika (turbina/wtryski), także EGR został "odślepiony" i wyczyszczony id od tamtej pory (ok. 5 lat) nie mam żadnych problemów z dymieniem czy brakiem mocy.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#3 Postautor: Bodzion » wtorek, 26 marca 2019, 08:11

Koledzy. 2 posty i już powstaje pewne zamieszanie...
No więc tak od początku.

Opisany w pierwszym poście sposób zaślepiania EGR dotyczy modeli z pierwsze fazy produkcyjnej Sorento I
Modele te (chyba tylko do 2003 roku) miały opisany tu EGR sterowany podciśnieniowo za pomocą zaworka N75
I faktycznie to rozwiązanie zaślepia się w sposób opisany powyżej, jednak sugeruję zrobienie zaślepki z blaszki grubszej niż ta z "blachodachówki".
Cienka blacha możę zostać jednak przepalona. Tak stało się u mnie, dlatego druga to solidna zaślepka z blachy ok. 1,5 mm

A co do samej zasady zaślepiania EGR... Kiedyś myślałem jak Tommy :)
Teraz myślę inaczej. Jako człowiek wykształcony technicznie staram się dojrzeć jakikolwiek pozytyw z tego, że do silnika wracają spaliny zamiast czystego powietrza koniecznego do prawidłowego spalania. I nie znajduję pozytywów.
I nie chodzi o dymienie czy jego brak.
Po prostu nie widzę sensu takiego rozwiązania. Poza oczywiście zaletami prezentowanymi przez "ekoterrorystów".
Zaletami, które wydają mi się "pisane na zamówienie"

I tak na koniec. Sorento jeździ już rok z zaślepionym EGR i sprawuje się świetnie.

Ostatnio niespodziewanie zepsuł się EGR w moim drugim samochodzie. Samochód z grudnia 2016 roku i 80 tyś przebiegu...
Na szczęście się nie spaliłem... choć model ten sam :)
Na pohybel ekoterrorystom!!! :)
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ci/ps1tbtk

KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#4 Postautor: KazikW » wtorek, 26 marca 2019, 11:40

Ja mam zaślepiony 3 sezon.
Mój silnik nie będzie oddychał spalinami :mad:
Tak jak pisze Bodzion nie ma żadnego technicznego uzasadnienia tego badziewia.
Mało tego EGR szkodzi silnikowi bo powoduje powstawanie nagaru w kolektorze ssącym i w głowicy.
Korozja I Awarie

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#5 Postautor: Bodzion » wtorek, 26 marca 2019, 12:37

Masz rację.
Nawet w informacji z linku który tu załączyłem, jest informacja, że BMW się palą ponieważ:
"niewielkie ilości glikolu z chłodniczki spalin mieszają się ze złogami zalegającymi w kolektorze ssącym i tworzą mieszankę łatwopalną "
Złogi czyli NAGAR!
A nagar w kolektorze ssącym sprawnego silnika, może pojawić się tylko ze spalin wpuszczanych do kolektora ssącego przez EGR.

Aż się chce napisać w stylu starej przyśpiewki:
"A na drzewach, zamiast liści powinni wisieć ekoterroryści"... to wszystko przez nich :)

michaUU
moja ranga
moja ranga
Posty: 112
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
Skąd jesteś: okolice Wroclawia
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: 6C
Przebieg (km.): 95000
Inny Samochód: Ford Sierra
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#6 Postautor: michaUU » środa, 27 marca 2019, 18:23

Panowie, a w poliftowej Sorci (170KM) EGR też można zaślepić bezkarnie,czy jest już jakaś elektryka podpięta?

Co prawda nic złego się nie dzieje, ale w sumie po co ładować syf do dolotu :kwink:
W Mondeo kiedyś zaślepiliśmy i same pozytywy poza tym, że w zimę auto trochę wolniej się nagrzewało (w sorento jest webasto więc nie ma problemu) i check wywalało czasem bo tam był el. EGR.

Awatar użytkownika
angelus210
Jestem
Jestem
Posty: 1540
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 312000
Has thanked: 44 times
Been thanked: 158 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#7 Postautor: angelus210 » środa, 27 marca 2019, 18:34

:happy1: USEL inside :happy1:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#8 Postautor: ronin » czwartek, 28 marca 2019, 00:32

Pdf
Załączniki
SF-553.pdf
(69.03 KiB) Pobrany 110 razy

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 38
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#9 Postautor: Lukash20 » niedziela, 2 czerwca 2019, 12:52

Witam tak się zastanawiam czy jeśli zaślepię EGR to spalanie auta będzie niższe??? Jakie są wasze obserwacje po zaślepieniu EGR-a ???

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#10 Postautor: Andrzej » niedziela, 2 czerwca 2019, 14:51

Jeśli zaślepisz EGR to spalanie będzie takie samo , ponieważ jedyne co zmienisz to że zamiast spalin silnik będzie używał czyste powietrze. Reszta pozostanie bez zmian.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#11 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 06:59

Jeżeli zaślepisz sprawny EGR ,nic się nie zmieni ,jeżeli taki co się zacina, to spalanie się zmieni :)
Pozdrawiam
Grzegorz

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#12 Postautor: rudi_pl » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 09:35

Bodzion pisze:(...)
Opisany w pierwszym poście sposób zaślepiania EGR dotyczy modeli z pierwsze fazy produkcyjnej Sorento I
Modele te (chyba tylko do 2003 roku) miały opisany tu EGR sterowany podciśnieniowo za pomocą zaworka N75
(...)


W 2004 też jeszcze są takie.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 38
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#13 Postautor: Lukash20 » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 11:10

Jeśli zaślepie zacinający się EGR to spalanie się zmieni??? Hmm tzn??? Czyli będzie palił więcej czy mniej???

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#14 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 12:42

Zawsze więcej. Jeszcze nie zdarzyło się , żeby komuś coś tak się zepsuło żeby palił mniej . :kwink:
Dobrze utrzymane Sorento pali 9 litrów/100km w trasie.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

michaUU
moja ranga
moja ranga
Posty: 112
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
Skąd jesteś: okolice Wroclawia
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: 6C
Przebieg (km.): 95000
Inny Samochód: Ford Sierra
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Zaślepienie egr 2,5crdi

#15 Postautor: michaUU » wtorek, 4 czerwca 2019, 20:37

Z automatem jadąc przeciętnie to raczej bliżej dychy ;) A jadąc ambitnie więcej :rolley:


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości