Zaślepienie egr 2,5crdi
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- dawtow
- Jestem
- Posty: 244
- Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
- Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Zaślepienie egr 2,5crdi
Może się komuś przyda
Nie bęďę się rozpisywał że żeby dojść do egr to trzeba ściągnąć osłonę silnika i zdemontować jedną podporę oslony
Użyte narzędzia to :
Klucz płaski 12
Nasadka mała z przedłużką i łamaną końcówką 12
Nasadka mala 10
Nożyce do blachy
Wkrętarka z wiertłem 10
Ołówek
Materiał na zaślepki to jest blachodachówka
Czas pracy około godzinki
Nie bęďę się rozpisywał że żeby dojść do egr to trzeba ściągnąć osłonę silnika i zdemontować jedną podporę oslony
Użyte narzędzia to :
Klucz płaski 12
Nasadka mała z przedłużką i łamaną końcówką 12
Nasadka mala 10
Nożyce do blachy
Wkrętarka z wiertłem 10
Ołówek
Materiał na zaślepki to jest blachodachówka
Czas pracy około godzinki
- Załączniki
-
- 20190321_090230_800x600.jpg (319.42 KiB) Przejrzano 1200 razy
-
- 20190321_091151_768x1024.jpg (660.75 KiB) Przejrzano 1201 razy
-
- 20190321_092631_1024x768_800x600.jpg (442.41 KiB) Przejrzano 1201 razy
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Miałem kiedyś zaślepiony ale nie polecam. Zaślepienie usuwa skutki a nie przyczyny dymienia. Mój "nadworny" mechanik stwierdził, że skoro konstruktorzy silnika go tam umieścili to powinien tam być i być sprawny. Po kompleksowej regeneracji oprzyrządowania silnika (turbina/wtryski), także EGR został "odślepiony" i wyczyszczony id od tamtej pory (ok. 5 lat) nie mam żadnych problemów z dymieniem czy brakiem mocy.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Koledzy. 2 posty i już powstaje pewne zamieszanie...
No więc tak od początku.
Opisany w pierwszym poście sposób zaślepiania EGR dotyczy modeli z pierwsze fazy produkcyjnej Sorento I
Modele te (chyba tylko do 2003 roku) miały opisany tu EGR sterowany podciśnieniowo za pomocą zaworka N75
I faktycznie to rozwiązanie zaślepia się w sposób opisany powyżej, jednak sugeruję zrobienie zaślepki z blaszki grubszej niż ta z "blachodachówki".
Cienka blacha możę zostać jednak przepalona. Tak stało się u mnie, dlatego druga to solidna zaślepka z blachy ok. 1,5 mm
A co do samej zasady zaślepiania EGR... Kiedyś myślałem jak Tommy
Teraz myślę inaczej. Jako człowiek wykształcony technicznie staram się dojrzeć jakikolwiek pozytyw z tego, że do silnika wracają spaliny zamiast czystego powietrza koniecznego do prawidłowego spalania. I nie znajduję pozytywów.
I nie chodzi o dymienie czy jego brak.
Po prostu nie widzę sensu takiego rozwiązania. Poza oczywiście zaletami prezentowanymi przez "ekoterrorystów".
Zaletami, które wydają mi się "pisane na zamówienie"
I tak na koniec. Sorento jeździ już rok z zaślepionym EGR i sprawuje się świetnie.
Ostatnio niespodziewanie zepsuł się EGR w moim drugim samochodzie. Samochód z grudnia 2016 roku i 80 tyś przebiegu...
Na szczęście się nie spaliłem... choć model ten sam
Na pohybel ekoterrorystom!!!
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ci/ps1tbtk
No więc tak od początku.
Opisany w pierwszym poście sposób zaślepiania EGR dotyczy modeli z pierwsze fazy produkcyjnej Sorento I
Modele te (chyba tylko do 2003 roku) miały opisany tu EGR sterowany podciśnieniowo za pomocą zaworka N75
I faktycznie to rozwiązanie zaślepia się w sposób opisany powyżej, jednak sugeruję zrobienie zaślepki z blaszki grubszej niż ta z "blachodachówki".
Cienka blacha możę zostać jednak przepalona. Tak stało się u mnie, dlatego druga to solidna zaślepka z blachy ok. 1,5 mm
A co do samej zasady zaślepiania EGR... Kiedyś myślałem jak Tommy
Teraz myślę inaczej. Jako człowiek wykształcony technicznie staram się dojrzeć jakikolwiek pozytyw z tego, że do silnika wracają spaliny zamiast czystego powietrza koniecznego do prawidłowego spalania. I nie znajduję pozytywów.
I nie chodzi o dymienie czy jego brak.
Po prostu nie widzę sensu takiego rozwiązania. Poza oczywiście zaletami prezentowanymi przez "ekoterrorystów".
Zaletami, które wydają mi się "pisane na zamówienie"
I tak na koniec. Sorento jeździ już rok z zaślepionym EGR i sprawuje się świetnie.
Ostatnio niespodziewanie zepsuł się EGR w moim drugim samochodzie. Samochód z grudnia 2016 roku i 80 tyś przebiegu...
Na szczęście się nie spaliłem... choć model ten sam
Na pohybel ekoterrorystom!!!
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ci/ps1tbtk
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Ja mam zaślepiony 3 sezon.
Mój silnik nie będzie oddychał spalinami
Tak jak pisze Bodzion nie ma żadnego technicznego uzasadnienia tego badziewia.
Mało tego EGR szkodzi silnikowi bo powoduje powstawanie nagaru w kolektorze ssącym i w głowicy.
Mój silnik nie będzie oddychał spalinami
Tak jak pisze Bodzion nie ma żadnego technicznego uzasadnienia tego badziewia.
Mało tego EGR szkodzi silnikowi bo powoduje powstawanie nagaru w kolektorze ssącym i w głowicy.
Korozja I Awarie
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Masz rację.
Nawet w informacji z linku który tu załączyłem, jest informacja, że BMW się palą ponieważ:
"niewielkie ilości glikolu z chłodniczki spalin mieszają się ze złogami zalegającymi w kolektorze ssącym i tworzą mieszankę łatwopalną "
Złogi czyli NAGAR!
A nagar w kolektorze ssącym sprawnego silnika, może pojawić się tylko ze spalin wpuszczanych do kolektora ssącego przez EGR.
Aż się chce napisać w stylu starej przyśpiewki:
"A na drzewach, zamiast liści powinni wisieć ekoterroryści"... to wszystko przez nich
Nawet w informacji z linku który tu załączyłem, jest informacja, że BMW się palą ponieważ:
"niewielkie ilości glikolu z chłodniczki spalin mieszają się ze złogami zalegającymi w kolektorze ssącym i tworzą mieszankę łatwopalną "
Złogi czyli NAGAR!
A nagar w kolektorze ssącym sprawnego silnika, może pojawić się tylko ze spalin wpuszczanych do kolektora ssącego przez EGR.
Aż się chce napisać w stylu starej przyśpiewki:
"A na drzewach, zamiast liści powinni wisieć ekoterroryści"... to wszystko przez nich
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Panowie, a w poliftowej Sorci (170KM) EGR też można zaślepić bezkarnie,czy jest już jakaś elektryka podpięta?
Co prawda nic złego się nie dzieje, ale w sumie po co ładować syf do dolotu
W Mondeo kiedyś zaślepiliśmy i same pozytywy poza tym, że w zimę auto trochę wolniej się nagrzewało (w sorento jest webasto więc nie ma problemu) i check wywalało czasem bo tam był el. EGR.
Co prawda nic złego się nie dzieje, ale w sumie po co ładować syf do dolotu
W Mondeo kiedyś zaślepiliśmy i same pozytywy poza tym, że w zimę auto trochę wolniej się nagrzewało (w sorento jest webasto więc nie ma problemu) i check wywalało czasem bo tam był el. EGR.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Witam tak się zastanawiam czy jeśli zaślepię EGR to spalanie auta będzie niższe??? Jakie są wasze obserwacje po zaślepieniu EGR-a ???
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Jeśli zaślepisz EGR to spalanie będzie takie samo , ponieważ jedyne co zmienisz to że zamiast spalin silnik będzie używał czyste powietrze. Reszta pozostanie bez zmian.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Jeżeli zaślepisz sprawny EGR ,nic się nie zmieni ,jeżeli taki co się zacina, to spalanie się zmieni
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Bodzion pisze:(...)
Opisany w pierwszym poście sposób zaślepiania EGR dotyczy modeli z pierwsze fazy produkcyjnej Sorento I
Modele te (chyba tylko do 2003 roku) miały opisany tu EGR sterowany podciśnieniowo za pomocą zaworka N75
(...)
W 2004 też jeszcze są takie.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Lukash20
- moja ranga
- Posty: 133
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
- Skąd jesteś: Darłowo
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Jeśli zaślepie zacinający się EGR to spalanie się zmieni??? Hmm tzn??? Czyli będzie palił więcej czy mniej???
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Zawsze więcej. Jeszcze nie zdarzyło się , żeby komuś coś tak się zepsuło żeby palił mniej .
Dobrze utrzymane Sorento pali 9 litrów/100km w trasie.
Dobrze utrzymane Sorento pali 9 litrów/100km w trasie.
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Zaślepienie egr 2,5crdi
Z automatem jadąc przeciętnie to raczej bliżej dychy ;) A jadąc ambitnie więcej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości