Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Hej
Niedawno wymieniałem wszystkie płyny w aucie i po tym zabiegu po dłuższej jeździe pod domem zastałem to:
Jeśli macie podobny problem należy zdiagnozować skąd jest wyciek i przystąpić do naprawy. W moim przypadku problemem był uszczelniacz półosi w przednim moście.
A teraz jak to zrobiłem:
1. Podnosimy i zabezpieczamy auto żeby nas nie przygniotło
2. Odkręcamy koło
3. Luzujemy kabel od ABS i odkręcamy czujnik lub nie
4. Odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą półoś w piaście
5. Ja odkręciłem sworzeń górnego wahacza i mi to w zupełności wystarczyło do wyjęcia półosi
6. Odchylamy zwrotnice uważając na przewody, ja wspomogłem się drutem który mi pomagał w nienaprężaniu kabli i wyjmujemy półoś ze zwrotnicy
7. Zdecydowanym ruchem (szarpnięciem) wyjmujemy półoś z mostu, na końcu jest pierścień zabezpieczający
8. Łyżką do opon lub dużym śrubokrętem podważamy uszczelniacz i wyskakuje (dobrze wcześniej sobie przeczyścić to miejsce z piachu i smaru
9. Wkładamy nowy uszczelniacz i przy pomocy starego (włożony jeden w drugi) wbijamy nowy delikatnie młoteczkiem do środka, oczywiście równo. Ważne żeby nie wbić go za głęboko tak jak tu:
Wbity za głęboko, jak w moim przypadku, uszczelniacz trafia na jakieś drugie wcięcie. Jest ono większe i zaczyna luźno latać, ja musiałem poprawiać i tak wygląda prawidłowo:
10. Wkładamy półoś, zakładamy na zwrotnice, skręcamy ją, dokręcamy sworzeń i zakładamy koło
Tak wygląda uszkodzony uszczelniacz:
Gratulacje wymieniłeś uszczelniacz półosi lewej w przednim moście
Niedawno wymieniałem wszystkie płyny w aucie i po tym zabiegu po dłuższej jeździe pod domem zastałem to:
Jeśli macie podobny problem należy zdiagnozować skąd jest wyciek i przystąpić do naprawy. W moim przypadku problemem był uszczelniacz półosi w przednim moście.
A teraz jak to zrobiłem:
1. Podnosimy i zabezpieczamy auto żeby nas nie przygniotło
2. Odkręcamy koło
3. Luzujemy kabel od ABS i odkręcamy czujnik lub nie
4. Odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą półoś w piaście
5. Ja odkręciłem sworzeń górnego wahacza i mi to w zupełności wystarczyło do wyjęcia półosi
6. Odchylamy zwrotnice uważając na przewody, ja wspomogłem się drutem który mi pomagał w nienaprężaniu kabli i wyjmujemy półoś ze zwrotnicy
7. Zdecydowanym ruchem (szarpnięciem) wyjmujemy półoś z mostu, na końcu jest pierścień zabezpieczający
8. Łyżką do opon lub dużym śrubokrętem podważamy uszczelniacz i wyskakuje (dobrze wcześniej sobie przeczyścić to miejsce z piachu i smaru
9. Wkładamy nowy uszczelniacz i przy pomocy starego (włożony jeden w drugi) wbijamy nowy delikatnie młoteczkiem do środka, oczywiście równo. Ważne żeby nie wbić go za głęboko tak jak tu:
Wbity za głęboko, jak w moim przypadku, uszczelniacz trafia na jakieś drugie wcięcie. Jest ono większe i zaczyna luźno latać, ja musiałem poprawiać i tak wygląda prawidłowo:
10. Wkładamy półoś, zakładamy na zwrotnice, skręcamy ją, dokręcamy sworzeń i zakładamy koło
Tak wygląda uszkodzony uszczelniacz:
Gratulacje wymieniłeś uszczelniacz półosi lewej w przednim moście
Ostatnio zmieniony sobota, 9 marca 2019, 12:22 przez Mucha, łącznie zmieniany 2 razy.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- cus10
- expert
- Posty: 4195
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
MUcha88_OKC , wbiłeś go dużo za głęboko , wewnętrzna warga może nie wchodzić na powierzchnię uszczelnienia .
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2090
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Jakoś tak pukałem, pukałem i przepukałem liczyłem że się oprze na czymś ale wszedł za głęboko. Nie chciałem już ruszać żeby go nie zniszczyć. Narazie obserwuje. Jak będzie źle kupię następny i wymienię jeszcze raz. Teraz to robota na 30 minut
Edit:
Marku miałeś rację! Nie mogłem spać w nocy zastanawiałem się nad tym i rano po kawie ruszyłem poprawić. Uszczelniacz w miejscu gdzie już był, latał luźno. wyjąłem i włożyłem prawidłowo, poprawiłem opis. Dobrze że tego tak nie zostawiłem jednak
Edit:
Marku miałeś rację! Nie mogłem spać w nocy zastanawiałem się nad tym i rano po kawie ruszyłem poprawić. Uszczelniacz w miejscu gdzie już był, latał luźno. wyjąłem i włożyłem prawidłowo, poprawiłem opis. Dobrze że tego tak nie zostawiłem jednak
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 12:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2002
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Wymieniłem dzisiaj ten uszczelniacz, ale leje się dalej. Zastanawiam się co mogło pójść źle. Wbiłem go chyba identycznie jak Mucha. Uszczelniacz ori Kia. Macie jakieś pomysły?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Identycznie, czyli jak? Na jednym zdjęciu jest za głęboko wbity. Dobrze jest na tym gdzie wystaje na zewnątrz.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Ja zakładałem tak jak na drugim zdjęciu i jest sucho.
USEL inside
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 12:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2002
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Oczywiście identycznie jak na tym zdjęciu co jest prawidłowo Widziałem to pierwsze z opisem że jest za głęboko. Na naklejce po uszczelniaczu mam napisane że pasuje do Kia Sorento 2.5 crdi 08.2002. Ja mam chyba początek 2002, może być inny? Mój VIN KNEJC521535024010
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Lewy uszczelniacz-0P01627238 . Może na przegubie wewnętrznym jest wypiłowany rowek?
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 12:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2002
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana uszczelniacza półosi lewej w przednim moście
Nr się zgadza, kupiłem taki sam. Sprawdzę ten rowek albo oddam do mechanika niech on się męczy. Dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości