USEL- instrukcja montażu
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
USEL- instrukcja montażu
Przy okazji zakładania USEL-a w mojej kijance postanowiłem zrobić instrukcję jego montażu tak, aby każdy forumowicz mający choćby podstawowe rozeznanie w elektrotechnice mógł tego dokonać samodzielnie.
Z opisem montażu USEL-a jest taki problem, że ten układ jest wykonywany amatorsko przez różne osoby, w związku z czym nie podlega żadnej standaryzacji. Egzemplarze pochodzące od różnych wykonawców będą różnić się kolorami przewodów, typami złącz i.t.p. W związku z tym na wstępie zamieszczam schemat USEL-a (opracowany przez kol. Alkarak-a) z zaznaczonymi kolorami wyprowadzeń użytych przeze mnie. Ułatwi to być może zamontowanie USEL-a wykonanego przez inną osobę.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Widok USEL-a gotowego do zamontowania:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Do zamontowania USEL-a niezbędne będą następujące rzeczy:
- wiertarka/wkrętarka z wiertłem 8 mm.
- ok. 2 m cienkiego, dosyć sztywnego drutu do przeciągnięcia przewodów
- lutownica
- wkrętak krzyżakowy, szczypce, taśma izolacyjna
- coś do wycięcia otworu pod przełącznik w osłonie pod kierownicą (ja użyłem zeszlifowanego brzeszczotu do metalu).
Przydać się też mogą narzędzia do demontażu tapicerki, ale bez nich też sobie poradzimy.
W pierwszej kolejności odłączamy klemy akumulatora (najpierw - potem +).
Następnie przystępujemy do demontażu tapicerki pod kierownicą. W tym celu podważamy i zdejmujemy pokrywę boczną (trzyma się tylko na zatrzaskach) a następnie odkręcamy zaznaczone wkręty .
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Następnie odłączamy linkę od dźwigni otwierania maski i pociągając za bok i górę przedniej osłony wyciągamy ją z zatrzasków. Należy to czynić ostrożnie, aby nie urwać przewodów od przełącznika napędów, które wypinamy z gniazd po odchyleniu przedniej osłony:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Odkręcamy gniazdo OBD2 wraz ze wspornikiem, które znajduje się w prawej dolnej części od wewnątrz przedniej osłony i wyjmujemy osłonę.
Przechodzimy na stronę pasażera, gdzie demontujemy plastikową nakładkę progu pociągając ją do góry. W przedniej części znajduje się wkręt, który wykręcamy i podważamy oraz wyciągamy osłonę złącz.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Po jej zdjęciu zobaczymy szereg złącz. Nas interesuje najniższe, które rozpinamy.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Następnie odnajdujemy żółty przewód połączony z 4 pinem wtyczki, przecinamy go ok. 3 cm od wtyczki i ściągamy izolację z obydwu końców przeciętego przewodu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Teraz przystępujemy do przeciągnięcia przewodów USEL-a do przeciętego przewodu. Bierzemy przewody zielony i żółty znajdujące się w długiej (ok. 2 m) karbowanej osłonce i przy pomocy kawałka drutu przeciągamy ich wolne końce wraz z osłonką od strony kierowcy do pasażera.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Wtyczka na drugim końcu przewodów wraz z przewodami czarnym i czerwonym ma pozostać przy lewym boku samochodu.
Następnie łączymy przeciągnięte końce przewodów z przewodem przeciętym przy kostce w następujący sposób (WAŻNE!):
- zielony przewód łączymy z przewodem biegnącym w stronę kostki
- żółty przewód łączymy z przewodem biegnącym do wiązki przewodów.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przewody skręcamy i lutujemy, a następnie izolujemy. Wpinamy wtyczkę z powrotem w gniazdo, układamy przewód w osłonce wzdłuż biegnących wiązek przewodów i mocujemy do nich za pomocą opasek zaciskowych. Zakładamy osłonę złączy i nakładkę progu po czym przechodzimy na lewa stronę samochodu.
Na drugim końcu osłonki mamy wtyczkę, gdzie zostały nam niepodłączone przewody czarny i czerwony.
Przewód czarny mocujemy końcówką oczkową do śruby masowej M6 znajdującej się na lewej ściance samochodu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Następnie odnajdujemy gruby, żółty przewód biegnący we wiązce po lewej stronie. Jest to przewód, w którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zdejmujemy z niego izolację na odcinku ok. 1,5 cm nie przecinając go. Dolutowujemy do tego miejsca koniec czerwonego przewodu z oprawką bezpiecznika biegnącego od wtyczki i izolujemy złącze.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Mocujemy moduł USEL-a do metalowego wspornika za pomocą długiej opaski zaciskowej i łączymy gniazdo z wtyczką na przewodzie.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obok mocujemy zworkę, która pozwoli powrócić nam do połączenia fabrycznego w przypadku awarii USEL-a. Wystarczy w tym celu rozpiąć złącze zasilania i sterowania i zastąpić USEL zworką.
Teraz w przedniej osłonie, którą demontowaliśmy na początku wycinamy otwór pod przełącznik i wiercimy obok otwór 8 mm pod oprawkę diody LED. Ja zrobiłem to nad przełącznikiem napędów, ale miejsce jest dowolne.
Po przygotowaniu otworów zdejmujemy konektory z przełącznika USEL-a i wciskamy go z zewnętrznej strony w wykonany otwór. Zakładamy konektory na przełącznik tak, aby przewody były połączone tak, jak na zdjęciu:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przekładamy diodę LED przez wywiercony otwór, zakładamy na nią oprawkę i wciskamy do otworu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Podłączamy wtyczki przełącznika napędów i montujemy osłonę przednią i boczną.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
W położeniu przełącznika I (dioda świeci na zielono) mamy napęd tylko na tył.
W położeniu przełącznika 0 (dioda nie świeci) mamy ustawienie fabryczne AUTO.
W położeniu przełącznika II (dioda świeci na czerwono) mamy obie osie spięte ,,na sztywno''.
Jakby ktoś chciał pobrać tę instrukcję w PDF, to jest tutaj:
https://www.dropbox.com/s/wl50q0zmy9vzpu5/USEL-%20INSTRUKCJA%20MONTA%C5%BBU.pdf?dl=0
W razie wątpliwości chętnie służę pomocą .
Z opisem montażu USEL-a jest taki problem, że ten układ jest wykonywany amatorsko przez różne osoby, w związku z czym nie podlega żadnej standaryzacji. Egzemplarze pochodzące od różnych wykonawców będą różnić się kolorami przewodów, typami złącz i.t.p. W związku z tym na wstępie zamieszczam schemat USEL-a (opracowany przez kol. Alkarak-a) z zaznaczonymi kolorami wyprowadzeń użytych przeze mnie. Ułatwi to być może zamontowanie USEL-a wykonanego przez inną osobę.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Widok USEL-a gotowego do zamontowania:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Do zamontowania USEL-a niezbędne będą następujące rzeczy:
- wiertarka/wkrętarka z wiertłem 8 mm.
- ok. 2 m cienkiego, dosyć sztywnego drutu do przeciągnięcia przewodów
- lutownica
- wkrętak krzyżakowy, szczypce, taśma izolacyjna
- coś do wycięcia otworu pod przełącznik w osłonie pod kierownicą (ja użyłem zeszlifowanego brzeszczotu do metalu).
Przydać się też mogą narzędzia do demontażu tapicerki, ale bez nich też sobie poradzimy.
W pierwszej kolejności odłączamy klemy akumulatora (najpierw - potem +).
Następnie przystępujemy do demontażu tapicerki pod kierownicą. W tym celu podważamy i zdejmujemy pokrywę boczną (trzyma się tylko na zatrzaskach) a następnie odkręcamy zaznaczone wkręty .
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Następnie odłączamy linkę od dźwigni otwierania maski i pociągając za bok i górę przedniej osłony wyciągamy ją z zatrzasków. Należy to czynić ostrożnie, aby nie urwać przewodów od przełącznika napędów, które wypinamy z gniazd po odchyleniu przedniej osłony:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Odkręcamy gniazdo OBD2 wraz ze wspornikiem, które znajduje się w prawej dolnej części od wewnątrz przedniej osłony i wyjmujemy osłonę.
Przechodzimy na stronę pasażera, gdzie demontujemy plastikową nakładkę progu pociągając ją do góry. W przedniej części znajduje się wkręt, który wykręcamy i podważamy oraz wyciągamy osłonę złącz.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Po jej zdjęciu zobaczymy szereg złącz. Nas interesuje najniższe, które rozpinamy.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Następnie odnajdujemy żółty przewód połączony z 4 pinem wtyczki, przecinamy go ok. 3 cm od wtyczki i ściągamy izolację z obydwu końców przeciętego przewodu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Teraz przystępujemy do przeciągnięcia przewodów USEL-a do przeciętego przewodu. Bierzemy przewody zielony i żółty znajdujące się w długiej (ok. 2 m) karbowanej osłonce i przy pomocy kawałka drutu przeciągamy ich wolne końce wraz z osłonką od strony kierowcy do pasażera.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Wtyczka na drugim końcu przewodów wraz z przewodami czarnym i czerwonym ma pozostać przy lewym boku samochodu.
Następnie łączymy przeciągnięte końce przewodów z przewodem przeciętym przy kostce w następujący sposób (WAŻNE!):
- zielony przewód łączymy z przewodem biegnącym w stronę kostki
- żółty przewód łączymy z przewodem biegnącym do wiązki przewodów.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przewody skręcamy i lutujemy, a następnie izolujemy. Wpinamy wtyczkę z powrotem w gniazdo, układamy przewód w osłonce wzdłuż biegnących wiązek przewodów i mocujemy do nich za pomocą opasek zaciskowych. Zakładamy osłonę złączy i nakładkę progu po czym przechodzimy na lewa stronę samochodu.
Na drugim końcu osłonki mamy wtyczkę, gdzie zostały nam niepodłączone przewody czarny i czerwony.
Przewód czarny mocujemy końcówką oczkową do śruby masowej M6 znajdującej się na lewej ściance samochodu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Następnie odnajdujemy gruby, żółty przewód biegnący we wiązce po lewej stronie. Jest to przewód, w którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zdejmujemy z niego izolację na odcinku ok. 1,5 cm nie przecinając go. Dolutowujemy do tego miejsca koniec czerwonego przewodu z oprawką bezpiecznika biegnącego od wtyczki i izolujemy złącze.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Mocujemy moduł USEL-a do metalowego wspornika za pomocą długiej opaski zaciskowej i łączymy gniazdo z wtyczką na przewodzie.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Obok mocujemy zworkę, która pozwoli powrócić nam do połączenia fabrycznego w przypadku awarii USEL-a. Wystarczy w tym celu rozpiąć złącze zasilania i sterowania i zastąpić USEL zworką.
Teraz w przedniej osłonie, którą demontowaliśmy na początku wycinamy otwór pod przełącznik i wiercimy obok otwór 8 mm pod oprawkę diody LED. Ja zrobiłem to nad przełącznikiem napędów, ale miejsce jest dowolne.
Po przygotowaniu otworów zdejmujemy konektory z przełącznika USEL-a i wciskamy go z zewnętrznej strony w wykonany otwór. Zakładamy konektory na przełącznik tak, aby przewody były połączone tak, jak na zdjęciu:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Przekładamy diodę LED przez wywiercony otwór, zakładamy na nią oprawkę i wciskamy do otworu.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Podłączamy wtyczki przełącznika napędów i montujemy osłonę przednią i boczną.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
W położeniu przełącznika I (dioda świeci na zielono) mamy napęd tylko na tył.
W położeniu przełącznika 0 (dioda nie świeci) mamy ustawienie fabryczne AUTO.
W położeniu przełącznika II (dioda świeci na czerwono) mamy obie osie spięte ,,na sztywno''.
Jakby ktoś chciał pobrać tę instrukcję w PDF, to jest tutaj:
https://www.dropbox.com/s/wl50q0zmy9vzpu5/USEL-%20INSTRUKCJA%20MONTA%C5%BBU.pdf?dl=0
W razie wątpliwości chętnie służę pomocą .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: USEL- instrukcja montażu
Dobra robota Farmer!
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
Świetnie opisane i zobrazowane , teraz nawet ja bym dał radę, gdybym tylko miał.
- tygrys
- wiem wszystko
- Posty: 2769
- Rejestracja: piątek, 13 maja 2016, 17:32
- Skąd jesteś: Leszno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 27 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
Farmer, super opis i przejrzyście
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać!
Bądź miły dla osoby która próbuje ci na forum pomóc, tym bardziej że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: USEL- instrukcja montażu
Kawał dobrej roboty, tak powinien wyglądać wzorcowy tutorial U mnie jest wszystko po drugiej stronie, ale myślę, że umiejscowienie i kolorystyka przewodów będzie taka sama. Dziękuje Farmer1971
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
gomez953 pisze:Świetnie opisane i zobrazowane , teraz nawet ja bym dał radę, gdybym tylko miał.
Jeszcze dwa USEL-e mi zostały, więc jak chcesz...
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: USEL- instrukcja montażu
Jeżeli mowa o tej całej elektronice, to ja bardzo chętnie bym przytulił.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
Juupi sorcia będzie miała nowy gadżet
Dzięki Farmer,warto było czekać. Sorcia też będzie zadowolona.
Dzięki Farmer,warto było czekać. Sorcia też będzie zadowolona.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
Farmer, bardzo fajny opis. Kiedyś był, ale fotki chyba już zniknęły, poza tym każde info się przydaje.
Poniżej fotka mojego przełącznika do USEL'a. Nie mogłem się zdecydować, w którym miejscu wyciąć otwór, więc roboczo wymyśliłem coś takiego. Każdy z nas ma w tym miejscu zaślepkę. Wystarczy ją wyjąć i obciąć. Przełącznik idealnie pasuje w otwór po zaślepce i dobrze się trzyma. Miało być tymczasowo, ale raczej zostanie. Diodę wsadziłem z boku obudowy licznika. Nie widać jej, ale widać jak świeci. Niestety fotki tylko nocne.
Poniżej fotka mojego przełącznika do USEL'a. Nie mogłem się zdecydować, w którym miejscu wyciąć otwór, więc roboczo wymyśliłem coś takiego. Każdy z nas ma w tym miejscu zaślepkę. Wystarczy ją wyjąć i obciąć. Przełącznik idealnie pasuje w otwór po zaślepce i dobrze się trzyma. Miało być tymczasowo, ale raczej zostanie. Diodę wsadziłem z boku obudowy licznika. Nie widać jej, ale widać jak świeci. Niestety fotki tylko nocne.
- Załączniki
-
- przelacznik usel.jpg (46.86 KiB) Przejrzano 5489 razy
-
- usel dioda.jpg (46.58 KiB) Przejrzano 5489 razy
Ostatnio zmieniony czwartek, 8 grudnia 2016, 23:09 przez staszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: USEL- instrukcja montażu
Stachu, mniejszych fot nie miałeś Mnie to się bardzo podobały przełączniki, które miał Bogunow w swoim byłym Sorenciuchu, ale one były tylko dwupozycyjne
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
Piszesz i masz. Zmniejszyłem może trochę za bardzo, ale już są większe.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
staszek pisze:Farmer, bardzo fajny opis. Kiedyś był, ale fotki chyba już zniknęły, poza tym każde info się przydaje....
Nic nie zniknęło. Opis i fotki są cały czas dostępne:
viewtopic.php?f=39&t=3975
- arturiewa5
- możesz mi ufać
- Posty: 1224
- Wiek: 58
- Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
- Skąd jesteś: Wołów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: BORDO
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: ML 280 CDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: USEL- instrukcja montażu
Farmer1971, ile by kosztowało takie cacko? Zacząłem się poważnie zastanawiać nad zamontowaniem tego ustrojstwa. Podejrzewam że zużycie paliwa na trasie spadnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości