USEL- instrukcja montażu

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#31 Postautor: staszek » piątek, 9 grudnia 2016, 23:44

Farmer1971 pisze:To są takie przekaźniki:
http://www.klubsorento.pl/Coppermine/albums/userpics/10011/f_03022.pdf
Nie chciałem stosować typowych przekaźników samochodowych właśnie dlatego, żeby z USEL-a nie wyszedł wielki kloc :lol: .

O, dzięki za link :) Z normalnymi faktycznie wychodzi klocuś, ale podobo są mniej awaryjne i w razie czego można na szybko wymienić, szczególnie jak zastosuje się do nich podstawki... tyle, że wtedy wychodzi już mega-kloc. :)
Zgrabnie Ci to wyszło. :happy2:

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#32 Postautor: Peter » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 04:56

Mam parę pytań odnośnie działania i montażu, być może banalne, ale kto pyta nie błądzi.

1. Jak włączać przełącznik USELa, tak jak fabryczny ze sprzęgłem ?
2. Jeżeli przełącznik USELa jest w pozycji 0, to fabrycznym przełącznikiem można normalnie zmieniać napędy ?
3. Czy USEL działa tylko na "szybszych" biegach ?
4. Czy w momencie przejścia na LOW fabrycznym sterowaniem przełącznik USELa musi być na 0 ?

A teraz odnoście montażu

1. Zasilanie USELa jest po pierwszym zapłonie (jak radio), czy po drugim?
2. Czy jest możliwość "złapania" zasilania USELa po stronie pasażera ?

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#33 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 10:36

ad.1 USELa można przełączać w czasie jazdy bez sprzęgła (zaleca się poniżej 80 km/h)
ad. 2,3,4 USEL i fabryczny przełącznik napędów są niezależne i można ustawiać je w dowolnych kombinacjach:
USEL poz. I + AUTO- napęd bez reduktora tylko na tył
USEL poz. 0 + AUTO- napęd bez reduktora, ustawienie fabryczne, napęd na przód dołączany automatycznie
USEL poz. II + AUTO- napęd bez reduktora, przód i tył spięty "na sztywno"
USEL poz. I + LOW- napęd z reduktorem tylko na tył
USEL poz. 0 + LOW- napęd z reduktorem, ustawienie fabryczne, przód dopięty na ok. 80%
USEL poz. II + LOW- napęd z reduktorem, przód i tył spięty "na sztywno"
Przy przełączaniu na LOW USEL może być w dowolnym położeniu.

Zasilanie USELa jest po drugim zapłonie- wtedy gdy zapalają się kontrolki.
Jeżeli wygodniej Tobie poprowadzić zasilanie od strony pasażera, to możesz wpiąć się w gruby, żółty przewód idący do silnika dmuchawy pod schowkiem pasażera.

PRZEWÓD DMUCHAWY.JPG
PRZEWÓD DMUCHAWY.JPG (141.54 KiB) Przejrzano 3605 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#34 Postautor: vokal » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 17:43

Zbychu pisze:4. Czy w momencie przejścia na LOW fabrycznym sterowaniem przełącznik USELa musi być na 0 ?

U mnie czasami się zdarza tak, że po ustawieniu ALSELa w pozycji I/II, nie działa przełączanie AUTO<->LOW. Muszę wtedy ustawić ALSELa na 0 i ponownie przełączyć fabryczne napędy po czym przełączyć ALSELa na I/II.
Dzieje się to sporadycznie i nie wiem, co ma na to wpływ :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#35 Postautor: Peter » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 18:01

Dziękuję Farmer za kompleksową i przejrzystą odpowiedz. Co do montażu, u mnie wszystko jest odwrotnie z uwagi na lewostronny ruch, ale i też mam własną koncepcję, która z montażem zatrzyma się tylko po jednej stronie. W moim przed lifcie schowek od strony pasażera demontuje się w parę sekund, przestrzeni za nim dużo, a i z przełącznikiem do USELa i kontrolką celuję w rejony wyświetlacza zegarka, trzymało mnie jedynie zasilanie, ale i tu dzięki Tobie problem się rozwiązał. Dziś mam nieco zagoniony dzień, ale jednak podkusiło mnie zaglądnąć tam i wygląda to u mnie tak

Ta najniżej położona kostka jest bogatsza w ilość przewodów, ale te najistotniejsze chyba są takie same. Zaznaczyłem ten, który zamierzam przeciąć, czy możesz potwierdzić czy to ten ?

Obrazek

Natomiast jeżeli chodzi o dmuchawę, to u mnie biedniej :lol:

Obrazek

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#36 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 18:51

Z tego, co widzę to dobry przewód (żółty, wyraźnie grubszy od innych). Ten żółty przy dmuchawie tez może być.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#37 Postautor: Peter » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 20:56

Taki gruby to on nie jest, raczej bym powiedział, że jest taki sam, jak wszystkie inne w tej kostce :hmm:

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#38 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:22

U mnie jest grubszy niż pozostałe przewody. Sprawdź może próbnikiem albo miernikiem, czy pojawia się na nim napięcie po włączeniu zapłonu. Albo wepnij się w ten żółty bezpośrednio przy dmuchawie.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#39 Postautor: Peter » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:46

My się chyba nie rozumiemy, z tym zasilaniem dam sobie radę, do dmuchawy idą dwa grube, jednakowe przewody i to sobie pomierzę, mnie bardziej chodzi o przewód, który się przecina (żółty) opisany jako połączenie do TCCU i do EM

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#40 Postautor: Farmer1971 » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 21:58

Aaaa... to było tak od razu... :lol: . Tak to ten żółty przewód obok podwójnego zielono-pomarańczowego.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#41 Postautor: Peter » poniedziałek, 12 grudnia 2016, 22:07

Aż poszedłem sprawdzić, bo mi ten pomarańczowy nie dawał spokoju, faktycznie jest podwójny zielony z pomarańczowym paskiem, teraz wszystko jest już jasne, proste i przejrzyste, dziękuje :beer:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#42 Postautor: ronin » niedziela, 18 grudnia 2016, 13:49

Cześć ja wczoraj zamontowałem moją wersję.
Inną ponieważ jak niektórzy wiedzą mam troszkę naszmoncone w napędzie i musiałem zasilić jeszcze pompkę zasilającą siłownik przedniego mostu.
Mój sterownik będzie ewoluował ponieważ po nowym roku mam zamiar się pozbyć felernego mostu i wtedy zrobię układ taki jak wszyscy.
Mój sterownik zamontowałem pod maską obok akumulatora i zasiliłem ze skrzynki bezpieczników (oczywiście po zapłonie) .
Chciałem mieć wszystko na wierzchu i łatwo dostępne dlatego pod maską.
Dzisiaj rano w Lublinie była piękna gołoledz więc było jak przetestować działanie. Wszystko działa ok ;)
Załączniki
20161218_111945_filtered.jpg

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: USEL- instrukcja montażu

#43 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 18 grudnia 2016, 15:06

Przez tę pompkę miałeś trochę więcej komplikacji. Najważniejsze, że działa jak należy. Dobra robota :ok: .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#44 Postautor: Peter » czwartek, 5 stycznia 2017, 19:18

Mają inni, mam i ja :kwink: Tak jak już wcześniej wspominałem u mnie montaż jest odwrotny, ale mimo to nie chciałem przechodzić na drugą stronę. Umiejscowiłem więc USELa za schowkiem pasażera, przytwierdzając go do wspornika, niebawem wstawię foty. Farmer, jeszcze raz bardzo dziękuję, Twój USEL przejechał już ponad 10k km i nadal działa, a napędy mają się świetnie. Przydał się w Norwegi, a i spore zainteresowanie wzbudził w Wiedniu :happy2:

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: USEL- instrukcja montażu

#45 Postautor: Peter » czwartek, 5 stycznia 2017, 20:09

Dokładnie jest tak, jak napisałeś :friends: Jedynym podejrzanym symptomem były dziwne dzwięki wydobywające się od silnika przy dłuższej jezdzie powyżej 120km/h , poniżej było wszystko ok.


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość