Smarowanie krzyżaków i wałów
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Jaki rozmiar kalamitek jest na wale w SI przedliftowym? Chciałem sobie przesmarować, pożyczyłem smarownicę od ojca a tu kiszka. Końcówka za duża i nie zaciska się na łebku
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Łeb smarowniczki/kalamitki jest standardowy, może końcówka smarownicy jest już nie do końca sprawna...
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Trzeba mieć bardzo wąską (nietypową ) końcówkę bo się nie mieści w krzyżaku
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Jestem prawie pewien, że końcówka weszła do końca. Niestety cały smar wylazł bokiem
W weekend będę wymieniał uszczelniacz tylnego wału w reduktorze więc wyjmę cały wał i sprawdzę jeszcze raz.
W weekend będę wymieniał uszczelniacz tylnego wału w reduktorze więc wyjmę cały wał i sprawdzę jeszcze raz.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Używam smarownicy , która pamięta późnego Gomułkę i wszystko pasuje .
- edek
- awansowałem na
- Posty: 59
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:06
- Skąd jesteś: Annopol
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Rok: 2007
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Ja musiałem wyciągnąć wał, żeby go nasmarować.
Końcówka nie chciała wejść.
Dwa koła na wyższym krawężniku, kilka śrubek i wał w ręku.
Końcówka nie chciała wejść.
Dwa koła na wyższym krawężniku, kilka śrubek i wał w ręku.
-
- dobry jak...
- Posty: 779
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
- Skąd jesteś: Polska
- Wersja Kia Sorento: -----------------
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 28 times
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Wyjąłem wał, a nasmarować się i tak nie dało. 2 smarownice i ten sam problem. Tawot wychodzi bokiem zamiast wciskać się do środka. Albo mam kalamitki do wymiany, albo końcówki smarownic.
BTW. Wyjęcie wału w moim przypadku nie było proste. Odkręciłem po 4 śruby na obu flanszach a wał ani drgnął. Musiałem przesunąć skrzynię na P i pobujać samochodem w przód i tył, żeby puścił. Skrócenie wału na wieloklinie okazało się niemożliwe. Musiałem na siłę odpychać reduktor od wału, żeby jakoś go wydostać w górę. Od tylnej flanszy też nie mogłem go rozłączyć bez młotka i płaskiego wkrętaka. Gdyby wał był cięższy to by mnie zabił bo jak już puścił to spadł mi prosto na klatę. Bez kanału niemożliwe do wykonania.
BTW. Wyjęcie wału w moim przypadku nie było proste. Odkręciłem po 4 śruby na obu flanszach a wał ani drgnął. Musiałem przesunąć skrzynię na P i pobujać samochodem w przód i tył, żeby puścił. Skrócenie wału na wieloklinie okazało się niemożliwe. Musiałem na siłę odpychać reduktor od wału, żeby jakoś go wydostać w górę. Od tylnej flanszy też nie mogłem go rozłączyć bez młotka i płaskiego wkrętaka. Gdyby wał był cięższy to by mnie zabił bo jak już puścił to spadł mi prosto na klatę. Bez kanału niemożliwe do wykonania.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Jedna końcówkę miałem za grubą , to ja delikatnie na tokarce przetoczyłem i pasuje .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
U mnie wszystko pasowe, ale chyba od nowości nie rozbierane i stało się prawie jednym. Tak się teraz zastanawiam. Jeśli wał nie chce zmieniać długości to zapewne duże obciążenia są przekazywane na reduktor Jak sobie z tym poradzić?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Coś tak czuję, że będę musiał rozebrać krzyżaki i minimum je wyczyścić, a potem rozgrzać wieloklin i sprawić, żeby puścił. Najgorsze, że w czwartek o 4 rano muszę mieć sprawny samochód.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Marku, nie takie rzeczy się rozbierało i składało spowrotem
Misja zakończona sukcesem. Próbowałem moczyć w nafcie i klepać młotkiem. Na nic to. Suwadło na wieloklinie stało jak zespawane. Dopiero rozgrzanie palnikiem do czerwoności i bicie młotem dwuręcznym przyniosło efekt. Oczywiście przed grzaniem rozebrałem pół krzyżaka, a gumowy pierścień uszczelniający odsunąłem na maksa do tyłu i owinąłem mokrą szmatą. Już traciłem nadzieję, ale w końcu się ruszyło.
Potem czyszczenie, smarowanie, wymiana kalamitek (uwaga — są calowe), składanie krzyżaka, montaż wału i fajrant.
Cała operacja zajęła mi 8 godzin, a zrobiłem tylko tylny wał. Gdybym odrazu wiedział, że jak podniosę tył to wał wyjdzie łatwiej, nie wyjmował wału 2 razy i że bez ognia sie nie obędzie to bym zrobił w 3 godziny.
Tak czy inaczej działa a teraz pora na i spać, bo do pracy nikt za mnie nie pójdzie.
Misja zakończona sukcesem. Próbowałem moczyć w nafcie i klepać młotkiem. Na nic to. Suwadło na wieloklinie stało jak zespawane. Dopiero rozgrzanie palnikiem do czerwoności i bicie młotem dwuręcznym przyniosło efekt. Oczywiście przed grzaniem rozebrałem pół krzyżaka, a gumowy pierścień uszczelniający odsunąłem na maksa do tyłu i owinąłem mokrą szmatą. Już traciłem nadzieję, ale w końcu się ruszyło.
Potem czyszczenie, smarowanie, wymiana kalamitek (uwaga — są calowe), składanie krzyżaka, montaż wału i fajrant.
Cała operacja zajęła mi 8 godzin, a zrobiłem tylko tylny wał. Gdybym odrazu wiedział, że jak podniosę tył to wał wyjdzie łatwiej, nie wyjmował wału 2 razy i że bez ognia sie nie obędzie to bym zrobił w 3 godziny.
Tak czy inaczej działa a teraz pora na i spać, bo do pracy nikt za mnie nie pójdzie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Smarowanie krzyżaków i wałów
Nie wątpiłem w Twoją wiedzę , tylko w krzyżakach , często wysypują się rolki . Po tej operacji nie ma luzu ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości