Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#1 Postautor: alwo76 » sobota, 15 grudnia 2018, 22:16

Z uwagi na uszkodzony regulator napięcia zmuszony byłem wymontować alternator

Narzędzia jakie użyłem:
- klucz oczkowy gięty (17)
- klucze oczkowe (10),(12),(14)
- klucze nasadowe (10),(12),(13),(14) z uchwtem i przedłużką
- wkrętak(śrubokręt) płaski i krzyżak
- kombinerki
- mały młotek
- łyżka do opon

Po otwarciu maski pierwsza czynność to odłączenie klem z akumulatora.

Luzujemy pasek wieloklinowy.Nakładamy na koło napinacza klucz gięty oczkowy(17) i obracamy do oporu zgodnie z ruchem wskazowek.Pasek się luzuje i zrzucamy go z koła alternatora.

Demontujemy obudowę filtra powietrza. W tym celu odłączyć przewód gumowy od pokrywy zaworów i przewód prowadzący do turbosprężarki.
Odpinamy wtyczkę od przepływomierza.
Odciągamy spinki obudowy filtra i ściągamy górną jego część. Zabezpieczamy wlot do turbo tak by nic tam nie wpadło.
Pozostałą dolną część obudowy można zostawić ale chciałem mieć lepszy dostęp i ją również wyjąłem. To tylko trzy nakrętki.

Kluczem (12) odkręcamy nakrętke przewodu prądowego z alternatora.
Odpinamy złącze elektryczne od alternatora,najlepiej za pomocą płaskiego śrubokręta.
Odpinamy spinkę z obudowy alternatora,mocującą przewód elektryczny tego złącza.

Odkręcamy kluczem (12) mocowanie przewodu podciśnienia od kolektora wydechowego.
Odbezpieczamy spinki i wyjmujemy przewody podciśnienia z pompy vakum.
Odkręcamy mocowanie przewodu zbiorniczka wyrównawczego. Przymocowane jest to do głowicy na trzy śruby,odkręcamy kluczem(10)
Kluczem (12) odkręcamy przewód olejowy od pompy vacum i zabezpieczamy go.

Kluczem (14) odkręcamy alternator od jego mocowania i wyjmujemy śruby. Górna śruba siedzi dość ciasno.Można ją lekko uderzyć młotkiem poprzez nakręconą nakrętkę aby ruszyła do tyłu.
Dolna też trochę opornie wychodzi. Trzeba ją cały czas wykręcać i podciągać do siebie. Praktycznie do całej swojej długości.

Alternator mamy uwolniony.
Wkładamy łyżke pomiędzy mocowanie,a alternator aby go trochę obruszyć.
Chwytamy alternator i wyciągamy go z komory silnika.
Załączniki
20181213_161822-1024x768.jpg
20181213_161822-1024x768.jpg (348.05 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_161341-1024x768.jpg
20181213_161341-1024x768.jpg (201.88 KiB) Przejrzano 3081 razy
Studio_20181215_212156-1024x768.jpg
Studio_20181215_212156-1024x768.jpg (207.33 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_143507-1024x768.jpg
20181213_143507-1024x768.jpg (174.32 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_145911-1024x768.jpg
20181213_145911-1024x768.jpg (200.87 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_150150-1024x768.jpg
20181213_150150-1024x768.jpg (227.97 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_145207-1024x768.jpg
20181213_145207-1024x768.jpg (239.26 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_150441-768x1024.jpg
20181213_150441-768x1024.jpg (226.47 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_150627-1024x768.jpg
20181213_150627-1024x768.jpg (201.27 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_150929-1024x768.jpg
20181213_150929-1024x768.jpg (199.76 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_151234-1024x768.jpg
20181213_151234-1024x768.jpg (234.74 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_151301-1024x768.jpg
20181213_151301-1024x768.jpg (171.15 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_153134-1024x768.jpg
20181213_153134-1024x768.jpg (230.13 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_152406-1024x768.jpg
20181213_152406-1024x768.jpg (206.76 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_152754-1024x768.jpg
20181213_152754-1024x768.jpg (258.35 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_155220-1024x768.jpg
20181213_155220-1024x768.jpg (205.88 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_155346-1024x768.jpg
20181213_155346-1024x768.jpg (215.92 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_155819-768x1024.jpg
20181213_155819-768x1024.jpg (242.41 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_151654-768x1024.jpg
20181213_151654-768x1024.jpg (249.57 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_153322-1024x768.jpg
20181213_153322-1024x768.jpg (219.36 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_153536-1024x768.jpg
20181213_153536-1024x768.jpg (188.55 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_160007-1024x768.jpg
20181213_160007-1024x768.jpg (236.37 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_153912-1024x768.jpg
20181213_153912-1024x768.jpg (215.54 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_160610-1024x768.jpg
20181213_160610-1024x768.jpg (207.91 KiB) Przejrzano 3081 razy
20181213_160958-1024x768.jpg
20181213_160958-1024x768.jpg (241.58 KiB) Przejrzano 3081 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#2 Postautor: Marek » sobota, 15 grudnia 2018, 22:52

Bardzo ładny opis . :) Zauważyłem lekko przetartą rurkę przez koło alternatora , od płynu chłodzącego z chłodnicy do zbiorniczka ,

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#3 Postautor: alwo76 » sobota, 15 grudnia 2018, 23:42

Tak,zgadza się co do tej rurki. To już druga. Kupiłem rok temu "nówkę sztukę" i znowu ją przetarło. Muszę kupić górną część osłony chłodnicy bo na tej nie mam mocowania na tą rurkę. Ktoś tam kiedyś "rzeźbił" i pożałował na osłonie kitując starą połamaną.

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#4 Postautor: alwo76 » sobota, 5 stycznia 2019, 20:03

To elementy które wymieniałem w alternatorze:

- łożysko (od strony koła pasowego) B17-116DG – NSK
- łożysko (od strony pompy vakum) 6202 NTN
- regulator napięcia 37370-42300
- koło pasowe alternatora F-232774.03 INA
To są numery gratów,które wyjąłem ze starego alternatora.

Jeżeli ktoś ma ochotę samodzielnie pobawić się w wymianę wyżej wymienionych części to trzeba się przygotować na parę niedogodności.
Łożyska siedzą bardzo mocno i jest trochę zabawy aby je zdjąć.
Odkręcenie koła pasowego alternatora wymaga specjalnego klucza (33zęby).Można kupić bez problemu za parę groszy.
Koło jest bardzo mocno dokręcone i dopiero klucz udarowy dał radę. Gwint jest prawy więc odkręcamy w lewo :)
Potrzebna jest też lutownica. Regulator napięcia jest przylutowany w jednym punkcie.

Jeszcze jedna uwaga.
Przy montażu alternatora już do samochodu,ostrożnie z dokręcaniem śruby od przewodu oleju idącego do pompy vakum. Jest ona w środku drążona i łatwo ją ukręcić.
Załączniki
20181219_212607-1280x960.jpg
20181219_212749-1280x960.jpg
20181219_212657-1280x960.jpg
20181219_212649-1280x960.jpg

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#5 Postautor: Mucha » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 09:53

Normalnie z nieba mi spadłeś :) jutro będę wymieniał regulator :)
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#6 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 10:42

Jak to "z nieba" ?
Przecież po to jest Forum :lol:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#7 Postautor: alwo76 » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 10:45

Miło mi gdy mogę chociaż w taki sposób trochę pomóc :)

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#8 Postautor: Mucha » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:08

A powiedz mi do wymiany samego regulatora będę musiał zdejmować rolkę?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#9 Postautor: alwo76 » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:33

Kurcze,to zadałeś mi klina :think:
Ja wymieniałem również koło i teraz tak na szybko to nie chcę wprowadzać Ciebie w błąd czy bez jego ściągania da się wymienić regulator.
Podejrzewam,że powinno dać radę ale pewności nie mam.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:39 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#10 Postautor: Mucha » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:37

Bo z tego co się już dowiedziałem żeby go wymienić trzeba rozebrać alternator prawda?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#11 Postautor: alwo76 » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:41

Tak,trzeba rozbierać. Regulator jest wewnątrz alternatora.
Wracając do tego czy da się wymienić regulator napięcia bez odkręcania koła to powinno dać radę. Po odkręceniu śrub wyjdzie wirnik z przednią częścią obudowy i tym kołem.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 12:01 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#12 Postautor: Mucha » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:51

Więc teraz pytanie czy po rozkręceniu zejdzie tył z pompą czy przód z rolką
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#13 Postautor: alwo76 » poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 12:14

Po odkręceniu śrub ściągających obudowę alternatora zejdzie przód z rolką.
Pompa vacum jest przykręcona śrubami do tylnej części obudowy.

Tomek12345
jestem
jestem
Posty: 3
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 29 maja 2021, 10:15
Skąd jesteś: Lubuskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 260000
Inny Samochód: Corsa
Has thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"

#14 Postautor: Tomek12345 » wtorek, 1 czerwca 2021, 20:03

Dzięki za pomoc


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości