Urwana szpilka koła
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 48
- Wiek: 61
- Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2014, 15:39
- Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Urwana szpilka koła
Wybrałem się na urlop z moją Panią na Mazury w okolice Giżycka. W czasie jednego z powrotów z zakupami na kwaterę w miejscowości Świdry wyprzedziło mnie moje koło tylne lewe. Wrażenia z łomotu i wyprzedzającego koła niezapomniane. Jedna szpilka urwana i felga do wymiany. Moja wina jest w tym że nie zorientowałem się skąd pochodzą wibracje. A co do zakładu wulkanizacyjnego, który wymieniał mi koła przed wyjazdem będę próbował wyciągnąć konsekwencje ponieważ podejrzewam że to u nich naderwali mi szpilkę i nie dokręcili śrub.
Muszę bardzo podziękować Szanownemu Orłowi do którego zwróciłem się z zapytaniem o szpilki, ponieważ mechanik do którego pojechała moja Kapsuła nie mógł nigdzie kupić. Orzeł jest wspaniały! Zaoferował pomimo pobytu w Italii pomoc w wysłaniu kurierem szpilek do mechanika w Giżycku Wielki SZACUN !!! Podsumowując, Kapsuła zrobiona za 200 zł. i dzisiaj szczęśliwy powrót do domu :-)
Muszę bardzo podziękować Szanownemu Orłowi do którego zwróciłem się z zapytaniem o szpilki, ponieważ mechanik do którego pojechała moja Kapsuła nie mógł nigdzie kupić. Orzeł jest wspaniały! Zaoferował pomimo pobytu w Italii pomoc w wysłaniu kurierem szpilek do mechanika w Giżycku Wielki SZACUN !!! Podsumowując, Kapsuła zrobiona za 200 zł. i dzisiaj szczęśliwy powrót do domu :-)
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Urwana szpilka koła
Czy jest to możliwe, żeby przez jedną niedokręcona nakrętkę popuściło się całe koło ? Z tymi szpilkami dość często są problemy, lubią się luzować i trzeba sprawdzać od czasu do czasu, a przy dokręcaniu koła można ją dodatkowo ukręcić. Widziałem w samochodach ciężarowych specjalne nakładki/blokady, które zapobiegają luzowaniu nakrętek, ciekawe czy do Sorenciucha można by coś podobnego dostać. Mam jeszcze jedno pytanie, czy komuś jest wiadomo i oczywiście chciał by się tym podzielić, z jaka siłą producent zaleca dokręcać nakrętki kół ??
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana szpilka koła
Zbychu takich podstawowych rzeczy nie wiesz to jak ty zmieniałeś amory i sprężyny bez tej wiedzy
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Urwana szpilka koła
To jest moje pierwsze auto ze szpilkami , zawsze miałem do czynienia ze śrubami, a tam nie ma takich cyrków. Naszła mnie w związku z powyższym taka konkluzja, jak sobie zatem radzą z tymi podstawami fachury, bo ja jeszcze nie widziałem, żeby któryś z wulkanizatorów używał klucza dynamometrycznego ?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana szpilka koła
Wiesz kwestia ceny w nas w Polsce dużo się zmieniło, nie wyobrażam sobie wulkanizatora i warsztatu bez klucza dynamometrycznego.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Urwana szpilka koła
Klucz można mieć, ale jakoś trudno mi uwierzyć w to, że standardem jest, że mechanik w Polsce do każdej śrubki, czy też wulkanizator do każdego koła podchodzi z dynamometrykiem, przejezdziłem cała Europę, byłem na każdym kontynencie, ale takiego czegoś nie widziałem, oczywiście nie licząc ASO, ale skoro tak mówisz, pozostaje mi wierzyć na słowo.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Re: Urwana szpilka koła
W moim poprzednim Sorento , złotym , podczas wymiany kół z zimowych na letnie odjechałem tylko 200 metrów od wulkanizatora, gdy zaczęło bujać moim samochodem jak podczas sztormu .
Zatrzymałem auto i okazało się , że na każdym kole zostało po jednej nakrętce , które były już na końcówce gwintu.
Pozostałe nakrętki wystrzeliły w nieznanym kierunku , choć cztery udało mi się znaleźć gdy wracałem do samochodu .
Wulkanizator tymczasowo nakręcił mi zwykłe nakrętki , określając moje jako ozdobne i zobowiązał się załatwić je na drugi dzień.
Od tej pory zawsze sprawdzam , gdy ktoś grzebie mi przy kołach , czy dokręcone są wszystkie nakrętki , bo po tym wszystkim nie wierzę już nikomu .
Zatrzymałem auto i okazało się , że na każdym kole zostało po jednej nakrętce , które były już na końcówce gwintu.
Pozostałe nakrętki wystrzeliły w nieznanym kierunku , choć cztery udało mi się znaleźć gdy wracałem do samochodu .
Wulkanizator tymczasowo nakręcił mi zwykłe nakrętki , określając moje jako ozdobne i zobowiązał się załatwić je na drugi dzień.
Od tej pory zawsze sprawdzam , gdy ktoś grzebie mi przy kołach , czy dokręcone są wszystkie nakrętki , bo po tym wszystkim nie wierzę już nikomu .
- Adasko555
- To ja
- Posty: 280
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 14 lutego 2016, 13:43
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 171000
- Inny Samochód: BMW
- Kontaktowanie:
Re: Re: Urwana szpilka koła
Ja również nie spotkałem sie żeby wulkanizator używał klucza dynamometrycznego, a też trochę jeżdżę
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Urwana szpilka koła
Murzyn1313 pisze:Nawet w anglii każdą śrubkę dokręcają kluczem "turbodymomenena"
jestem pewny, że od zeszłego tygodnia taka rewolucja, o której piszesz nie miała szans zaistnieć
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Re: Urwana szpilka koła
Z tym dyna kluczem przy zmianie kół spotkałem się tylko w sieciówce NA czy VV. Od lat w większości opony lub koła zmieniam u wulkanizatora, który posiada takowy na wyposażeniu ale przy moich nigdy nie używał, a zawsze patrzę mu na ręce. Pneumatyczne dokręcanie i dociągnięcie krzyżakiem. Myślę, że to praktyka czyni mistrza.
- Pain_xp
- moja ranga
- Posty: 155
- Wiek: 38
- Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: Urwana szpilka koła
ja mam gościa (dalsza rodzina) który zawsze mi na koniec sprawdza moment dokręcenia śrub. A jest to warsztat z jednym stanowiskiem, prywatny, nie żadne ASO ani sieciówka.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana szpilka koła
10 lat jestem w UK i przez moje ręcę przewinęło się ...dziesiąt aut, więc wiem o czym mówię .
Staram się wypowiadać krótko i treściwie, gdyż w dzisiejszych czasach nie każdy ma czas na czytanie wywodu czy eseju wielkości Pana Tadeusza o problemie, który go właśnie dopadł, lub dywagacji w związku z nim zaistniałym. .
Staram się wypowiadać krótko i treściwie, gdyż w dzisiejszych czasach nie każdy ma czas na czytanie wywodu czy eseju wielkości Pana Tadeusza o problemie, który go właśnie dopadł, lub dywagacji w związku z nim zaistniałym. .
-
- awansowałem na
- Posty: 48
- Wiek: 61
- Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2014, 15:39
- Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Re: Urwana szpilka koła
Admin pisze:Zatrzymałem auto i okazało się , że na każdym kole zostało po jednej nakrętce , które były już na końcówce gwintu.
Pozostałe nakrętki wystrzeliły w nieznanym kierunku , choć cztery udało mi się znaleźć gdy wracałem do samochodu .
Od tej pory zawsze sprawdzam , gdy ktoś grzebie mi przy kołach , czy dokręcone są wszystkie nakrętki , bo po tym wszystkim nie wierzę już nikomu .
Ja cztery nakrętki znalazłem na przestrzeni od miejsca gdzie koło odpadło do miejsca gdzie się zatrzymało. Szpilki z nakrętką nie znalazłem.
Podobnie jak Ty będę teraz każde gmeranie przy kołach kontrolował.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Urwana szpilka koła
Szpilka jest elementem wymiennym, który kosztuje grosze. Jak można urwać śrubę w głowicy , tak samo można i szpilkę.
Samochód jaki by nie był, ma określone specyfikacje odnośnie momentu dokręcania każdej, nawet najmniejszej śruby. Tyczy się to też i śrub/nakretek kół. Dodam tylko od siebie że najczęściej powodem zerwania takowej jest używanie pneumatycznego klucza podczas przykręcania/odkręcania. No- ale czas= pieniądz
http://kia.auto.pl/szpilka-tylnego-kola ... -2200.html
Samochód jaki by nie był, ma określone specyfikacje odnośnie momentu dokręcania każdej, nawet najmniejszej śruby. Tyczy się to też i śrub/nakretek kół. Dodam tylko od siebie że najczęściej powodem zerwania takowej jest używanie pneumatycznego klucza podczas przykręcania/odkręcania. No- ale czas= pieniądz
http://kia.auto.pl/szpilka-tylnego-kola ... -2200.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość