Urwana szpilka koła

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
loczek62
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Wiek: 61
Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2014, 15:39
Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Urwana szpilka koła

#1 Postautor: loczek62 » środa, 13 lipca 2016, 23:11

Wybrałem się na urlop z moją Panią na Mazury w okolice Giżycka. W czasie jednego z powrotów z zakupami na kwaterę w miejscowości Świdry wyprzedziło mnie moje koło tylne lewe. Wrażenia z łomotu i wyprzedzającego koła niezapomniane. Jedna szpilka urwana i felga do wymiany. Moja wina jest w tym że nie zorientowałem się skąd pochodzą wibracje. A co do zakładu wulkanizacyjnego, który wymieniał mi koła przed wyjazdem będę próbował wyciągnąć konsekwencje ponieważ podejrzewam że to u nich naderwali mi szpilkę i nie dokręcili śrub.
Muszę bardzo podziękować Szanownemu Orłowi do którego zwróciłem się z zapytaniem o szpilki, ponieważ mechanik do którego pojechała moja Kapsuła nie mógł nigdzie kupić. Orzeł jest wspaniały! Zaoferował pomimo pobytu w Italii pomoc w wysłaniu kurierem szpilek do mechanika w Giżycku Wielki SZACUN !!! Podsumowując, Kapsuła zrobiona za 200 zł. i dzisiaj szczęśliwy powrót do domu :-)

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Urwana szpilka koła

#2 Postautor: Peter » środa, 13 lipca 2016, 23:25

Czy jest to możliwe, żeby przez jedną niedokręcona nakrętkę popuściło się całe koło ? Z tymi szpilkami dość często są problemy, lubią się luzować i trzeba sprawdzać od czasu do czasu, a przy dokręcaniu koła można ją dodatkowo ukręcić. Widziałem w samochodach ciężarowych specjalne nakładki/blokady, które zapobiegają luzowaniu nakrętek, ciekawe czy do Sorenciucha można by coś podobnego dostać. Mam jeszcze jedno pytanie, czy komuś jest wiadomo i oczywiście chciał by się tym podzielić, z jaka siłą producent zaleca dokręcać nakrętki kół ??

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#3 Postautor: krzysiek ardie » środa, 13 lipca 2016, 23:32

Zbychu takich podstawowych rzeczy nie wiesz :hmm: to jak ty zmieniałeś amory i sprężyny bez tej wiedzy :hmm:
kolo.png
kolo.png (84.54 KiB) Przejrzano 1635 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Urwana szpilka koła

#4 Postautor: Peter » środa, 13 lipca 2016, 23:44

To jest moje pierwsze auto ze szpilkami , zawsze miałem do czynienia ze śrubami, a tam nie ma takich cyrków. Naszła mnie w związku z powyższym taka konkluzja, jak sobie zatem radzą z tymi podstawami fachury, bo ja jeszcze nie widziałem, żeby któryś z wulkanizatorów używał klucza dynamometrycznego ?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#5 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 14 lipca 2016, 00:04

Wiesz kwestia ceny w nas w Polsce dużo się zmieniło, nie wyobrażam sobie wulkanizatora i warsztatu bez klucza dynamometrycznego.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Urwana szpilka koła

#6 Postautor: Peter » czwartek, 14 lipca 2016, 00:14

Klucz można mieć, ale jakoś trudno mi uwierzyć w to, że standardem jest, że mechanik w Polsce do każdej śrubki, czy też wulkanizator do każdego koła podchodzi z dynamometrykiem, przejezdziłem cała Europę, byłem na każdym kontynencie, ale takiego czegoś nie widziałem, oczywiście nie licząc ASO, ale skoro tak mówisz, pozostaje mi wierzyć na słowo.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#7 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 14 lipca 2016, 07:50

Nawet w anglii każdą śrubkę dokręcają kluczem "turbodymomenena" .
Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Re: Urwana szpilka koła

#8 Postautor: Admin » czwartek, 14 lipca 2016, 08:22

W moim poprzednim Sorento , złotym , podczas wymiany kół z zimowych na letnie odjechałem tylko 200 metrów od wulkanizatora, gdy zaczęło bujać moim samochodem jak podczas sztormu .
Zatrzymałem auto i okazało się , że na każdym kole zostało po jednej nakrętce , które były już na końcówce gwintu.
Pozostałe nakrętki wystrzeliły w nieznanym kierunku , choć cztery udało mi się znaleźć gdy wracałem do samochodu .
Wulkanizator tymczasowo nakręcił mi zwykłe nakrętki , określając moje jako ozdobne i zobowiązał się załatwić je na drugi dzień.
Od tej pory zawsze sprawdzam , gdy ktoś grzebie mi przy kołach , czy dokręcone są wszystkie nakrętki , bo po tym wszystkim nie wierzę już nikomu .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Adasko555
To ja
To ja
Posty: 280
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 14 lutego 2016, 13:43
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 171000
Inny Samochód: BMW
Kontaktowanie:

Re: Re: Urwana szpilka koła

#9 Postautor: Adasko555 » czwartek, 14 lipca 2016, 09:36

Ja również nie spotkałem sie żeby wulkanizator używał klucza dynamometrycznego, a też trochę jeżdżę

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Urwana szpilka koła

#10 Postautor: Peter » czwartek, 14 lipca 2016, 09:48

Murzyn1313 pisze:Nawet w anglii każdą śrubkę dokręcają kluczem "turbodymomenena"


jestem pewny, że od zeszłego tygodnia taka rewolucja, o której piszesz nie miała szans zaistnieć :kwink:

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Re: Urwana szpilka koła

#11 Postautor: Edgar » czwartek, 14 lipca 2016, 10:29

Z tym dyna kluczem przy zmianie kół spotkałem się tylko w sieciówce NA czy VV. Od lat w większości opony lub koła zmieniam u wulkanizatora, który posiada takowy na wyposażeniu ale przy moich nigdy nie używał, a zawsze patrzę mu na ręce. Pneumatyczne dokręcanie i dociągnięcie krzyżakiem. Myślę, że to praktyka czyni mistrza.

Awatar użytkownika
Pain_xp
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Wiek: 38
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 10:50
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 280000
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#12 Postautor: Pain_xp » czwartek, 14 lipca 2016, 11:16

ja mam gościa (dalsza rodzina) który zawsze mi na koniec sprawdza moment dokręcenia śrub. A jest to warsztat z jednym stanowiskiem, prywatny, nie żadne ASO ani sieciówka.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#13 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 14 lipca 2016, 11:35

10 lat jestem w UK i przez moje ręcę przewinęło się ...dziesiąt aut, więc wiem o czym mówię .
Staram się wypowiadać krótko i treściwie, gdyż w dzisiejszych czasach nie każdy ma czas na czytanie wywodu czy eseju wielkości Pana Tadeusza o problemie, który go właśnie dopadł, lub dywagacji w związku z nim zaistniałym. .
Obrazek

loczek62
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Wiek: 61
Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2014, 15:39
Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Re: Urwana szpilka koła

#14 Postautor: loczek62 » czwartek, 14 lipca 2016, 11:55

Admin pisze:Zatrzymałem auto i okazało się , że na każdym kole zostało po jednej nakrętce , które były już na końcówce gwintu.
Pozostałe nakrętki wystrzeliły w nieznanym kierunku , choć cztery udało mi się znaleźć gdy wracałem do samochodu .

Od tej pory zawsze sprawdzam , gdy ktoś grzebie mi przy kołach , czy dokręcone są wszystkie nakrętki , bo po tym wszystkim nie wierzę już nikomu .


Ja cztery nakrętki znalazłem na przestrzeni od miejsca gdzie koło odpadło do miejsca gdzie się zatrzymało. Szpilki z nakrętką nie znalazłem.
Podobnie jak Ty będę teraz każde gmeranie przy kołach kontrolował.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#15 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 14 lipca 2016, 16:04

Szpilka jest elementem wymiennym, który kosztuje grosze. Jak można urwać śrubę w głowicy , tak samo można i szpilkę.
Samochód jaki by nie był, ma określone specyfikacje odnośnie momentu dokręcania każdej, nawet najmniejszej śruby. Tyczy się to też i śrub/nakretek kół. Dodam tylko od siebie że najczęściej powodem zerwania takowej jest używanie pneumatycznego klucza podczas przykręcania/odkręcania. No- ale czas= pieniądz


http://kia.auto.pl/szpilka-tylnego-kola ... -2200.html
Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości