TARCZE + KLOCKI
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
A ja mam przelatane Tarzce +klocki :
- w Kia Sorento 30 tyś. km na Boschu i nie narzekam.
- w Oplu Vivaro 45 tyś km właśnie przód do wymiany kpl - znowu Bosch.
Tylko ,że kupione u autoryzowanego przedstawiciela.
- w Kia Sorento 30 tyś. km na Boschu i nie narzekam.
- w Oplu Vivaro 45 tyś km właśnie przód do wymiany kpl - znowu Bosch.
Tylko ,że kupione u autoryzowanego przedstawiciela.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
Nie neguję jakości marki Bosch, ale w przypadku klocków hamulcowych są zwykłym pakowaczem, nie zmieniają komponentów proszku ciernego.
Jesienią ubiegłego roku byłem zaproszony do największej fabryki klocków i okładzin hamulcowych w Europie.
Spędziłem tam 3 dni i to, co zobaczyłem w magazynie wyrobów gotowych, przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
Niestety nie mogę napisać, jakich renomowanych producentów wyroby czekały na wysyłkę do dystrybucji, ale proszę, nie wierzcie w magię marketingu.
Jesienią ubiegłego roku byłem zaproszony do największej fabryki klocków i okładzin hamulcowych w Europie.
Spędziłem tam 3 dni i to, co zobaczyłem w magazynie wyrobów gotowych, przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
Niestety nie mogę napisać, jakich renomowanych producentów wyroby czekały na wysyłkę do dystrybucji, ale proszę, nie wierzcie w magię marketingu.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Re: TARCZE + KLOCKI
3 największe fabryki okładzin ciernych w EU produkujące chyba dla wszystkich marek na rynku: TMD Friction GmbH (Textar), (kiedyś) polski Fomar Borg Automotive SA (Fomar Friction) i Federal-Mogul Friction GmbH (Jurid). W nawiasach "własne" marki tych fabryk.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
Znana marka hamulcową w Federal-Mogul Friction GmbH - jest FERODO.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
A ja tam stosuje klocki EBC, i wlasnie szukam tarcz i klockow do zafiry, 200 funa pójdzie jak nic :{
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
Jeszcze kilka dni i będzie doktorat jak o olejach
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
To ja jeszcze dodam, że nie wiem jakie mam tarcze i klocki.... . Po prostu, konieczność wymiany zaistniała podczas mojej półrocznej nieobecności i Dorota podjechała do zaufanego mechanika, który stale "opiekuje się nasza Sorcią. On zakupił, wymienił i jak na razie przejechaliśmy 10 tys. km bez żadnych problemów.
-
- moja ranga
- Posty: 103
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 13 października 2012, 22:03
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 141000
- Inny Samochód: Kia
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
Zrobiła się luka u mechanika z dnia na dzień i padła decyzja na tarcze i klocki firmy Bosch.
Zdam relacje za 200km czy piszczą :-P
Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.
Mojej sorci stuknęło 200tys wymieniłem też górne wahacze, się okazało, że były od nowości.
Olej do 3.5 V6 Castrol 5W40 i można jeździć dalej...
Dla zainteresowanych koszt wymiany klocków, tarcz, wahaczy i oleju z filtrem to 270 brutto
klocki Bosch 150
tarcze Bosch 220 szt
Wahacze górne 150 szt
Pozdrawiam
Zdam relacje za 200km czy piszczą :-P
Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.
Mojej sorci stuknęło 200tys wymieniłem też górne wahacze, się okazało, że były od nowości.
Olej do 3.5 V6 Castrol 5W40 i można jeździć dalej...
Dla zainteresowanych koszt wymiany klocków, tarcz, wahaczy i oleju z filtrem to 270 brutto
klocki Bosch 150
tarcze Bosch 220 szt
Wahacze górne 150 szt
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- image-1.jpg (106.26 KiB) Przejrzano 1255 razy
-
- image.jpg (110.1 KiB) Przejrzano 1258 razy
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
arkadius pisze:Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka
Powiedz mu żeby brał połowę lub zmienił dilera
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- moja ranga
- Posty: 103
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 13 października 2012, 22:03
- Skąd jesteś: Bydgoszcz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 141000
- Inny Samochód: Kia
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
orzeł pisze:arkadius pisze:Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka
Powiedz mu żeby brał połowę lub zmienił dilera
Już bierze połowę a tak przy okazji masz wiadomość na prv o nie do końca pasującej osłonie pod silnik.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
arkadius pisze:...
Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą......
To chyba jeden z najwiekszych bezsensów które usłyszałem w tym roku.
Chciał bym usłyszeć podparcie tej jego tezy
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
To jak tak kolo zera jest idealna temperatura to w lecie trzeba by klocki w jakiejś chłodni wymieniac
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- rfs89
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
- Skąd jesteś: WOLFSBURG
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
Podrzuci ktoś jak wymienic tarcze i klocki w Sorci?
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
rfs89 pisze:Podrzuci ktoś jak wymienić tarcze i klocki w Sorci?
Z układem hamulcowym nie ma żartów,Jeżeli nigdy nie wymieniałeś tarcz i klocków to sobie odpuść i zleć to komuś,kto to robił,a jeśli wymieniałeś w jakimś innym aucie,to w sorento będzie identycznie (piszę o przodzie)
tylko trochę większe tarcze mogą być niż w fiacie punto
Do rzeczy
1.Poluzować koło,podnieść pojazd (zabezpieczając przed toczeniem się)zdjąć koło
2.Odkręcić zacisk hamulcowy od sworzni kotwicznych,zdjąć zacisk,usunąć stare klocki i wcisnąć tłoczek hamulcowy,następnie odkręcić tarczę kotwiczną od zwrotnicy.Po zdjęciu tarczy kotw. można zdjąć tarczę hamulcową po uprzednim odkręceniu śruby ustalającej tarczę.Montaż w odwrotnej kolejności
Ważne ! po zakończonych pracach przepompować pedałem hamulcowym aby nie mieć głupiej miny podczas próby hamowania
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: TARCZE + KLOCKI
O ile klocki można jeszcze samemu zmienić ( tłoczek wcisnąć można robiąc dźwignie np: z młotka ) to tarcze ciężko będzie.
Jak będzie zapieczona i nie dasz rady jej ściągnąć to będziesz składał wszystko z powrotem i jechał do najbliższego warsztatu albo szukał lawety .
Jak będzie zapieczona i nie dasz rady jej ściągnąć to będziesz składał wszystko z powrotem i jechał do najbliższego warsztatu albo szukał lawety .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości