TARCZE + KLOCKI

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#31 Postautor: hunter » wtorek, 17 lutego 2015, 19:39

A ja mam przelatane Tarzce +klocki :
- w Kia Sorento 30 tyś. km na Boschu i nie narzekam.
- w Oplu Vivaro 45 tyś km właśnie przód do wymiany kpl - znowu Bosch.

Tylko ,że kupione u autoryzowanego przedstawiciela.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#32 Postautor: orzeł » wtorek, 17 lutego 2015, 22:59

Nie neguję jakości marki Bosch, ale w przypadku klocków hamulcowych są zwykłym pakowaczem, nie zmieniają komponentów proszku ciernego.
Jesienią ubiegłego roku byłem zaproszony do największej fabryki klocków i okładzin hamulcowych w Europie.
Spędziłem tam 3 dni i to, co zobaczyłem w magazynie wyrobów gotowych, przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
Niestety nie mogę napisać, jakich renomowanych producentów wyroby czekały na wysyłkę do dystrybucji, ale proszę, nie wierzcie w magię marketingu.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Giza

Re: TARCZE + KLOCKI

#33 Postautor: Giza » środa, 18 lutego 2015, 07:20

3 największe fabryki okładzin ciernych w EU produkujące chyba dla wszystkich marek na rynku: TMD Friction GmbH (Textar), (kiedyś) polski Fomar Borg Automotive SA (Fomar Friction) i Federal-Mogul Friction GmbH (Jurid). W nawiasach "własne" marki tych fabryk.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#34 Postautor: hunter » środa, 18 lutego 2015, 10:24

Znana marka hamulcową w Federal-Mogul Friction GmbH - jest FERODO.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#35 Postautor: Murzyn1313 » środa, 18 lutego 2015, 10:27

A ja tam stosuje klocki EBC, i wlasnie szukam tarcz i klockow do zafiry, 200 funa pójdzie jak nic :{
Obrazek

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#36 Postautor: orzeł » środa, 18 lutego 2015, 11:34

:roftl: Jeszcze kilka dni i będzie doktorat jak o olejach :roftl:
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#37 Postautor: tommy » środa, 18 lutego 2015, 19:13

:happy2: To ja jeszcze dodam, że nie wiem jakie mam tarcze i klocki.... :hmm:. Po prostu, konieczność wymiany zaistniała podczas mojej półrocznej nieobecności i Dorota podjechała do zaufanego mechanika, który stale "opiekuje się nasza Sorcią. On zakupił, wymienił i jak na razie przejechaliśmy 10 tys. km bez żadnych problemów.

arkadius
moja ranga
moja ranga
Posty: 103
Wiek: 38
Rejestracja: sobota, 13 października 2012, 22:03
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 141000
Inny Samochód: Kia
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#38 Postautor: arkadius » czwartek, 19 lutego 2015, 20:41

Zrobiła się luka u mechanika z dnia na dzień i padła decyzja na tarcze i klocki firmy Bosch.
Zdam relacje za 200km czy piszczą :-P
Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.

Mojej sorci stuknęło 200tys wymieniłem też górne wahacze, się okazało, że były od nowości.
Olej do 3.5 V6 Castrol 5W40 i można jeździć dalej...
Dla zainteresowanych koszt wymiany klocków, tarcz, wahaczy i oleju z filtrem to 270 brutto
klocki Bosch 150
tarcze Bosch 220 szt
Wahacze górne 150 szt

Pozdrawiam
Załączniki
image-1.jpg
image-1.jpg (106.26 KiB) Przejrzano 1255 razy
image.jpg
image.jpg (110.1 KiB) Przejrzano 1258 razy

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#39 Postautor: orzeł » czwartek, 19 lutego 2015, 21:42

arkadius pisze:Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka :roftl: :roftl:
Powiedz mu żeby brał połowę lub zmienił dilera
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

arkadius
moja ranga
moja ranga
Posty: 103
Wiek: 38
Rejestracja: sobota, 13 października 2012, 22:03
Skąd jesteś: Bydgoszcz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 141000
Inny Samochód: Kia
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#40 Postautor: arkadius » piątek, 20 lutego 2015, 10:14

orzeł pisze:
arkadius pisze:Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą.

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka :roftl: :roftl:
Powiedz mu żeby brał połowę lub zmienił dilera


Już bierze połowę :beer: a tak przy okazji masz wiadomość na prv o nie do końca pasującej osłonie pod silnik.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#41 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 20 lutego 2015, 10:34

arkadius pisze:...
Mechanik wspomniał taką ciekawostkę, że idealna pora na wymianę klocków temperatura na zewnątrz koło zera wiec duże prawdopodobieństwo, że tarcze idealnie się ułożą......


To chyba jeden z najwiekszych bezsensów które usłyszałem w tym roku.
Chciał bym usłyszeć podparcie tej jego tezy
Obrazek

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#42 Postautor: Madej » piątek, 20 lutego 2015, 11:11

To jak tak kolo zera jest idealna temperatura to w lecie trzeba by klocki w jakiejś chłodni wymieniac :)
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
rfs89
moja ranga
moja ranga
Posty: 155
Rejestracja: wtorek, 22 kwietnia 2014, 12:30
Skąd jesteś: WOLFSBURG
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#43 Postautor: rfs89 » niedziela, 1 marca 2015, 14:53

Podrzuci ktoś jak wymienic tarcze i klocki w Sorci?
Kia Sorento 2.5 CRDi EX 140km 2004 :ok:
Moja Kijanka: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=8207

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#44 Postautor: orzeł » niedziela, 1 marca 2015, 16:39

rfs89 pisze:Podrzuci ktoś jak wymienić tarcze i klocki w Sorci?

Z układem hamulcowym nie ma żartów,Jeżeli nigdy nie wymieniałeś tarcz i klocków to sobie odpuść i zleć to komuś,kto to robił,a jeśli wymieniałeś w jakimś innym aucie,to w sorento będzie identycznie (piszę o przodzie)
tylko trochę większe tarcze mogą być niż w fiacie punto
Do rzeczy
1.Poluzować koło,podnieść pojazd (zabezpieczając przed toczeniem się)zdjąć koło
2.Odkręcić zacisk hamulcowy od sworzni kotwicznych,zdjąć zacisk,usunąć stare klocki i wcisnąć tłoczek hamulcowy,następnie odkręcić tarczę kotwiczną od zwrotnicy.Po zdjęciu tarczy kotw. można zdjąć tarczę hamulcową po uprzednim odkręceniu śruby ustalającej tarczę.Montaż w odwrotnej kolejności
Ważne ! po zakończonych pracach przepompować pedałem hamulcowym aby nie mieć głupiej miny podczas próby hamowania
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: TARCZE + KLOCKI

#45 Postautor: Admin » niedziela, 1 marca 2015, 17:40

O ile klocki można jeszcze samemu zmienić ( tłoczek wcisnąć można robiąc dźwignie np: z młotka ) to tarcze ciężko będzie.
Jak będzie zapieczona i nie dasz rady jej ściągnąć to będziesz składał wszystko z powrotem i jechał do najbliższego warsztatu albo szukał lawety .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości