kierownica raz lekko raz ciezko kreci

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#91 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 27 lutego 2018, 15:27

Licznik w postaci nowej jest niedostępny numer katalogowy 940033E282 ---> 94003-3E282 sprawdź jaki masz wstawiony, czujnik prędkości numer katalogowy 964204A600 --> 96420-4A600.

Do edycji postów służy ołówek w prawym górnym rogu.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#92 Postautor: Patrykk » wtorek, 27 lutego 2018, 16:38

W oryginalnym liczniku numer się zgadza, natomiast w tej używce co kupiłem ostatnia cyfra się nie zgadza. Nie wiem już sam ciężko przez internet będzie kupić w 100% sprawny licznik , ciekawe co mogło sie w nich uszkodzić skoro na obydwu jest to samo ale na tym nowym(używanym) wskazówka się nie waha i wszystko wydaję się być ok.
Zastanawia mnie jeszcze jedno jak już pisałem wcześniej ktoś coś kombinował przy kostkach od licznika, w niebieskiej przy kablu niebiesko czarnym, natomiast w białej kostce tej większej kombinowane było przy żółtym i zielonym nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności ale kable od zaworu w maglownicy mają takie same kolory, ja te przy białej kostce czy może to mieć coś wspólnego ze sobą :hmm: ????
Załączniki
Używany.jpg
Używany
Oryginalny.jpg
Oryginalny

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#93 Postautor: hawerek » wtorek, 27 lutego 2018, 19:19

Biała kostka z maglownicą nie ma nic wspólnego - zbieżność kolorów. Jedyny wpływ na wspomaganie mają te dwa piny zaznaczone na zdjęciu licznika. Czyli wejście sygnału prędkości do licznika i wyjście z licznika na inne odbiorniki.
Teraz tak to wszystko zbierając to ciężko coś Ci doradzić, czy to wina licznika czy wiązki przy której było coś kombinowane. Zwłaszcza, że licznik wskazuje prędkość i to poprawną, tempomat według Ciebie działa. Czyli sygnał VSS do licznika wchodzi i po obróbce wychodzi do SC-11, a tam rozdzielany jest dalej m.in na tempomat i EPS.
Teraz pytanie, dla czego ta usterka wpływała negatywnie na wspomaganie a ten sam sygnał prędkości nie wpływał negatywnie np. na tempomat.
Przejrzyj dobrze tą wiązkę co tam było kombinowane, czy nie ma w innym miejscu jakiś niespodzianek, czy w kostce nikt czegoś nie zmostkował.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#94 Postautor: Patrykk » wtorek, 27 lutego 2018, 22:42

W kostce wszystko wydaje się być ok ,wiązka od strony licznika dalej już wydaje się być nienaruszona jest oryginalnie opleciona tą gąbeczka i nie widać żeby ktoś się dobierał tylko w tym jednym miejscu.
-sprawdziłem dokładnie ten tempomat w kilku sytuacjach tj. na działającym wspomaganiu, na nie działającym , z wypiętym pinem 2 od EPS i z wpiętym, za każdym razem tempomat działa. Przejrzę jeszcze kabelki przy kolumnie, zamówiłem też moduł EPS używany za 20 zł już z przesyłką więc pomyślałem ze warto spróbować jutro powinien być. Jak nic nie dojrzę przy kolumnie i nie pomoże nowy moduł to chyba będę miał spory problem ehh najwyżej będe jeździł z przeciętym pin 2.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#95 Postautor: diodalodz » wtorek, 27 lutego 2018, 22:45

Jak się okaże winny moduł, albo licznik chętnie przyjmę zwłoki. Może uda się znaleźć przyczynę i naprawić.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#96 Postautor: Marek » wtorek, 27 lutego 2018, 22:53

Patrykk , dla świętego spokoju pomierz ciągłość tych przewodów . A jeździć tak jest niebezpiecznie , wspomaganie chodzi za lekko przy większych prędkościach .

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#97 Postautor: Patrykk » wtorek, 27 lutego 2018, 23:45

diodalodz, spoko dam znać jak uda się dojść do ładu i znajdziemy winowajcę :)
Marek, powiem szczerze że z chęcią zabrałbym się za pomierzenie tej ciągłości, ale przyznam szczerze że nie bardzo wiem jakby się wziąć za to :idn:

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#98 Postautor: Patrykk » czwartek, 1 marca 2018, 01:00

Witajcie, dziś podpiąłem drugi moduł EPS i niestety jest to samo.
Podpowie mi ktoś czy przewód od zaworu w maglownicy dochodzi bezpośrednio do tej wtyczki która umiejscowiona jest za akumulatorem, pomyślałem że może wymieniłbym wtedy ten odcinek na nowy, a nie chciałbym porozcinać wiązki a okaże się ze to nie ten sam kabel????

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#99 Postautor: Farmer1971 » czwartek, 1 marca 2018, 09:26

Tu masz schemat:

EPS.jpg
EPS.jpg (125.54 KiB) Przejrzano 1157 razy

EPS wtyczki.jpg
EPS wtyczki.jpg (226.43 KiB) Przejrzano 1157 razy


Wygląda na to, że od zaworu (wtyczka N-02) do złącza X-35 przewód biegnie bezpośrednio. Przewód żółty i zielony.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#100 Postautor: hawerek » czwartek, 1 marca 2018, 13:25

Patryk weź wyjaśnij jedno, czy po wstawieniu innego EPS bylo tak samo z podłączonym pinem 2 czy odłączonym i dalej źle. :hmm:
Analizując Twoje wcześniejsze wpisy widać, że po odpięciu pinu 2 wszystko jest w porządku i na razie nic się nie zmieniło i wspomaganie działa cały czas. Jeżeli tak, to dla czego w zaparte chcesz zmieniać wiązkę idącą do zaworu maglownicy. Skoro wspomaganie działa to drożność tych przewodów jest poprawna (moim zdaniem) :angry: . Zanim zaczniesz wyrywać instalację kup sobie wtyczkę JPT-2 i trochę kabla (3-4 metry). Wtyczkę podłącz do zaworka maglownicy w miejsce oryginalnego a drugie końce kabli do EPS w miejsce gdzie wychodzi sygnał na zaworek czyli pin 5 i 6, czyli zrobisz ominięcie istniejącej wiązki. Jeżeli ten test potwierdzi, że na tymczasowych przewodach działa lepiej czyli nie rozłacza pomimo podpięcia pinu 2 to będzie sygnał, że jednak kable do wymiany (w co wątpię). Jeżeli bez zmian i będzie rozłączało wspomaganie to oszczędziłem Ci godziny spędzone na bezsensownym dłubaniu w elektryce.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#101 Postautor: vokal » czwartek, 1 marca 2018, 16:47

Pamiętajcie, że elektrozawór na maglownicy działa tak, że zamyka obejście cylindra maglownicy przez co całe ciśnienie oleju trafia na odpowiednią stronę tłoku cylindra.
Jak prędkość auta wzrasta, to prąd podawany przez EPS maleje, siła elektromagnetyczna cewki spada i zawór obejściowy jest otwierany sprężyną przeciwstawiającą się tej sile i wspomaganie słabnie.
Jeśli odepniemy pin 2 z EPS, to EPS nie widzi, że wzrasta prędkość auta i cały czas wysterowuje zawór maksymalnym prądem, czyli zamyka obejście maglownicy, dzięki czemu wspomaganie działa lekko.
Jeśli odpielibyśmy pin 5 albo 6, to sterowanie nie będzie podawane do elektrozaworu i cały czas obejście będzie otwarte i kręcenie kierownicą w miejscu będzie działać cały czas bardzo ciężko.
Ale tego już sprawdzać nie trzeba, bo widać, ze winnym jest błędny sygnał z modułu licznika do EPS (pin 2 EPS).
Jeśli wskazania prędkościomierza są prawidłowe, to prawdopodobnie ten moduł w liczniku szwankuje.
Jeśli wskazania prędkościomierza byłyby przekłamane do góry, to winny byłby czujnik VSS, ale tak nie jest.
Więc najbardziej pewne jest to, że wina leży gdzieś na linii Wejście sygnału VSS - moduł konwertujący sygnał dla EPS - pin #2 EPS.
Ale znowu liczniki były wymieniane, więc to naprawdę niezła zagadka, no chyba, że w obu licznikach moduł VSS-EPS byłby uszkodzony :hmm: :idn:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#102 Postautor: Marek » czwartek, 1 marca 2018, 17:09

Ten drugi licznik jest inny , nie wiadomo czy są zamienne .

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#103 Postautor: Patrykk » czwartek, 1 marca 2018, 17:40

Witajcie, po wstawieniu drugiego EPS sytuacja jest identyczna jak na obecnym czy to z wpiętym czy z wypiętym pinem EPS. Też tak myślę czy jest sens wydłubywać ta instalacje, ponieważ jeżeli pin 2 jest normalnie wpięty wszystko jest tak jak oryginalnie podłączone i odpalam auto i powiedzmy że wspomaganie nie działa, to bez ruszania się z miejsca nawet bez uruchamiania ponownego, normalnie na odpalonym odpinam kostkę od EPS i wpinam z powrotem i nagle wspomaganie zaczyna chodzić leciutko i działa tak już cały czas do czasu kolejnych odpaleń.Kurcze zaczyna się robić coraz gorsza zagwozdka :hmm:
Marek, myślę o kolejnym liczniku ale może być ciężko dostać identyczny nie wiem już sam, co do uszkodzenia drugiego oczywiście istnieje takie prawdopodobieństwo ale z drugiej strony to ile jeszcze by trzeba nakupić tych liczników i modułów żeby wiedzieć że któryś jest na 100% sprawny. Koledzy nie wiecie może czy taki licznik da się jakoś sprawdzić pod kontem takich uszkodzeń przez które szwankuje wspomaganie???

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#104 Postautor: alien125 » czwartek, 1 marca 2018, 18:15

Tak sobie czytam i myślę. Może moduł ESP nie dostaje zasilania? Znaczy, czasem nie dostaje. Albo jeszcze inaczej. Dostaje zbyt niskie podczas odpalania.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#105 Postautor: vokal » czwartek, 1 marca 2018, 18:42

Patrykk pisze:....
Koledzy nie wiecie może czy taki licznik da się jakoś sprawdzić pod kontem takich uszkodzeń przez które szwankuje wspomaganie???

Takie sprawdzenie można wykonać przy pomocy oscyloskopu, albo chociaż przy pomocy miernika napięcia podawanego na pin #2 EPS w zależności od sygnału VSS, ale miernik będzie mało dokładny.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości