kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Moderator: Moderator
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Licznik w postaci nowej jest niedostępny numer katalogowy 940033E282 ---> 94003-3E282 sprawdź jaki masz wstawiony, czujnik prędkości numer katalogowy 964204A600 --> 96420-4A600.
Do edycji postów służy ołówek w prawym górnym rogu.
Do edycji postów służy ołówek w prawym górnym rogu.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
W oryginalnym liczniku numer się zgadza, natomiast w tej używce co kupiłem ostatnia cyfra się nie zgadza. Nie wiem już sam ciężko przez internet będzie kupić w 100% sprawny licznik , ciekawe co mogło sie w nich uszkodzić skoro na obydwu jest to samo ale na tym nowym(używanym) wskazówka się nie waha i wszystko wydaję się być ok.
Zastanawia mnie jeszcze jedno jak już pisałem wcześniej ktoś coś kombinował przy kostkach od licznika, w niebieskiej przy kablu niebiesko czarnym, natomiast w białej kostce tej większej kombinowane było przy żółtym i zielonym nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności ale kable od zaworu w maglownicy mają takie same kolory, ja te przy białej kostce czy może to mieć coś wspólnego ze sobą ????
Zastanawia mnie jeszcze jedno jak już pisałem wcześniej ktoś coś kombinował przy kostkach od licznika, w niebieskiej przy kablu niebiesko czarnym, natomiast w białej kostce tej większej kombinowane było przy żółtym i zielonym nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności ale kable od zaworu w maglownicy mają takie same kolory, ja te przy białej kostce czy może to mieć coś wspólnego ze sobą ????
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Biała kostka z maglownicą nie ma nic wspólnego - zbieżność kolorów. Jedyny wpływ na wspomaganie mają te dwa piny zaznaczone na zdjęciu licznika. Czyli wejście sygnału prędkości do licznika i wyjście z licznika na inne odbiorniki.
Teraz tak to wszystko zbierając to ciężko coś Ci doradzić, czy to wina licznika czy wiązki przy której było coś kombinowane. Zwłaszcza, że licznik wskazuje prędkość i to poprawną, tempomat według Ciebie działa. Czyli sygnał VSS do licznika wchodzi i po obróbce wychodzi do SC-11, a tam rozdzielany jest dalej m.in na tempomat i EPS.
Teraz pytanie, dla czego ta usterka wpływała negatywnie na wspomaganie a ten sam sygnał prędkości nie wpływał negatywnie np. na tempomat.
Przejrzyj dobrze tą wiązkę co tam było kombinowane, czy nie ma w innym miejscu jakiś niespodzianek, czy w kostce nikt czegoś nie zmostkował.
Teraz tak to wszystko zbierając to ciężko coś Ci doradzić, czy to wina licznika czy wiązki przy której było coś kombinowane. Zwłaszcza, że licznik wskazuje prędkość i to poprawną, tempomat według Ciebie działa. Czyli sygnał VSS do licznika wchodzi i po obróbce wychodzi do SC-11, a tam rozdzielany jest dalej m.in na tempomat i EPS.
Teraz pytanie, dla czego ta usterka wpływała negatywnie na wspomaganie a ten sam sygnał prędkości nie wpływał negatywnie np. na tempomat.
Przejrzyj dobrze tą wiązkę co tam było kombinowane, czy nie ma w innym miejscu jakiś niespodzianek, czy w kostce nikt czegoś nie zmostkował.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
W kostce wszystko wydaje się być ok ,wiązka od strony licznika dalej już wydaje się być nienaruszona jest oryginalnie opleciona tą gąbeczka i nie widać żeby ktoś się dobierał tylko w tym jednym miejscu.
-sprawdziłem dokładnie ten tempomat w kilku sytuacjach tj. na działającym wspomaganiu, na nie działającym , z wypiętym pinem 2 od EPS i z wpiętym, za każdym razem tempomat działa. Przejrzę jeszcze kabelki przy kolumnie, zamówiłem też moduł EPS używany za 20 zł już z przesyłką więc pomyślałem ze warto spróbować jutro powinien być. Jak nic nie dojrzę przy kolumnie i nie pomoże nowy moduł to chyba będę miał spory problem ehh najwyżej będe jeździł z przeciętym pin 2.
-sprawdziłem dokładnie ten tempomat w kilku sytuacjach tj. na działającym wspomaganiu, na nie działającym , z wypiętym pinem 2 od EPS i z wpiętym, za każdym razem tempomat działa. Przejrzę jeszcze kabelki przy kolumnie, zamówiłem też moduł EPS używany za 20 zł już z przesyłką więc pomyślałem ze warto spróbować jutro powinien być. Jak nic nie dojrzę przy kolumnie i nie pomoże nowy moduł to chyba będę miał spory problem ehh najwyżej będe jeździł z przeciętym pin 2.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Jak się okaże winny moduł, albo licznik chętnie przyjmę zwłoki. Może uda się znaleźć przyczynę i naprawić.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Patrykk , dla świętego spokoju pomierz ciągłość tych przewodów . A jeździć tak jest niebezpiecznie , wspomaganie chodzi za lekko przy większych prędkościach .
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
diodalodz, spoko dam znać jak uda się dojść do ładu i znajdziemy winowajcę
Marek, powiem szczerze że z chęcią zabrałbym się za pomierzenie tej ciągłości, ale przyznam szczerze że nie bardzo wiem jakby się wziąć za to
Marek, powiem szczerze że z chęcią zabrałbym się za pomierzenie tej ciągłości, ale przyznam szczerze że nie bardzo wiem jakby się wziąć za to
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Witajcie, dziś podpiąłem drugi moduł EPS i niestety jest to samo.
Podpowie mi ktoś czy przewód od zaworu w maglownicy dochodzi bezpośrednio do tej wtyczki która umiejscowiona jest za akumulatorem, pomyślałem że może wymieniłbym wtedy ten odcinek na nowy, a nie chciałbym porozcinać wiązki a okaże się ze to nie ten sam kabel????
Podpowie mi ktoś czy przewód od zaworu w maglownicy dochodzi bezpośrednio do tej wtyczki która umiejscowiona jest za akumulatorem, pomyślałem że może wymieniłbym wtedy ten odcinek na nowy, a nie chciałbym porozcinać wiązki a okaże się ze to nie ten sam kabel????
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Tu masz schemat:
Wygląda na to, że od zaworu (wtyczka N-02) do złącza X-35 przewód biegnie bezpośrednio. Przewód żółty i zielony.
Wygląda na to, że od zaworu (wtyczka N-02) do złącza X-35 przewód biegnie bezpośrednio. Przewód żółty i zielony.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Patryk weź wyjaśnij jedno, czy po wstawieniu innego EPS bylo tak samo z podłączonym pinem 2 czy odłączonym i dalej źle.
Analizując Twoje wcześniejsze wpisy widać, że po odpięciu pinu 2 wszystko jest w porządku i na razie nic się nie zmieniło i wspomaganie działa cały czas. Jeżeli tak, to dla czego w zaparte chcesz zmieniać wiązkę idącą do zaworu maglownicy. Skoro wspomaganie działa to drożność tych przewodów jest poprawna (moim zdaniem) . Zanim zaczniesz wyrywać instalację kup sobie wtyczkę JPT-2 i trochę kabla (3-4 metry). Wtyczkę podłącz do zaworka maglownicy w miejsce oryginalnego a drugie końce kabli do EPS w miejsce gdzie wychodzi sygnał na zaworek czyli pin 5 i 6, czyli zrobisz ominięcie istniejącej wiązki. Jeżeli ten test potwierdzi, że na tymczasowych przewodach działa lepiej czyli nie rozłacza pomimo podpięcia pinu 2 to będzie sygnał, że jednak kable do wymiany (w co wątpię). Jeżeli bez zmian i będzie rozłączało wspomaganie to oszczędziłem Ci godziny spędzone na bezsensownym dłubaniu w elektryce.
Analizując Twoje wcześniejsze wpisy widać, że po odpięciu pinu 2 wszystko jest w porządku i na razie nic się nie zmieniło i wspomaganie działa cały czas. Jeżeli tak, to dla czego w zaparte chcesz zmieniać wiązkę idącą do zaworu maglownicy. Skoro wspomaganie działa to drożność tych przewodów jest poprawna (moim zdaniem) . Zanim zaczniesz wyrywać instalację kup sobie wtyczkę JPT-2 i trochę kabla (3-4 metry). Wtyczkę podłącz do zaworka maglownicy w miejsce oryginalnego a drugie końce kabli do EPS w miejsce gdzie wychodzi sygnał na zaworek czyli pin 5 i 6, czyli zrobisz ominięcie istniejącej wiązki. Jeżeli ten test potwierdzi, że na tymczasowych przewodach działa lepiej czyli nie rozłacza pomimo podpięcia pinu 2 to będzie sygnał, że jednak kable do wymiany (w co wątpię). Jeżeli bez zmian i będzie rozłączało wspomaganie to oszczędziłem Ci godziny spędzone na bezsensownym dłubaniu w elektryce.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Pamiętajcie, że elektrozawór na maglownicy działa tak, że zamyka obejście cylindra maglownicy przez co całe ciśnienie oleju trafia na odpowiednią stronę tłoku cylindra.
Jak prędkość auta wzrasta, to prąd podawany przez EPS maleje, siła elektromagnetyczna cewki spada i zawór obejściowy jest otwierany sprężyną przeciwstawiającą się tej sile i wspomaganie słabnie.
Jeśli odepniemy pin 2 z EPS, to EPS nie widzi, że wzrasta prędkość auta i cały czas wysterowuje zawór maksymalnym prądem, czyli zamyka obejście maglownicy, dzięki czemu wspomaganie działa lekko.
Jeśli odpielibyśmy pin 5 albo 6, to sterowanie nie będzie podawane do elektrozaworu i cały czas obejście będzie otwarte i kręcenie kierownicą w miejscu będzie działać cały czas bardzo ciężko.
Ale tego już sprawdzać nie trzeba, bo widać, ze winnym jest błędny sygnał z modułu licznika do EPS (pin 2 EPS).
Jeśli wskazania prędkościomierza są prawidłowe, to prawdopodobnie ten moduł w liczniku szwankuje.
Jeśli wskazania prędkościomierza byłyby przekłamane do góry, to winny byłby czujnik VSS, ale tak nie jest.
Więc najbardziej pewne jest to, że wina leży gdzieś na linii Wejście sygnału VSS - moduł konwertujący sygnał dla EPS - pin #2 EPS.
Ale znowu liczniki były wymieniane, więc to naprawdę niezła zagadka, no chyba, że w obu licznikach moduł VSS-EPS byłby uszkodzony
Jak prędkość auta wzrasta, to prąd podawany przez EPS maleje, siła elektromagnetyczna cewki spada i zawór obejściowy jest otwierany sprężyną przeciwstawiającą się tej sile i wspomaganie słabnie.
Jeśli odepniemy pin 2 z EPS, to EPS nie widzi, że wzrasta prędkość auta i cały czas wysterowuje zawór maksymalnym prądem, czyli zamyka obejście maglownicy, dzięki czemu wspomaganie działa lekko.
Jeśli odpielibyśmy pin 5 albo 6, to sterowanie nie będzie podawane do elektrozaworu i cały czas obejście będzie otwarte i kręcenie kierownicą w miejscu będzie działać cały czas bardzo ciężko.
Ale tego już sprawdzać nie trzeba, bo widać, ze winnym jest błędny sygnał z modułu licznika do EPS (pin 2 EPS).
Jeśli wskazania prędkościomierza są prawidłowe, to prawdopodobnie ten moduł w liczniku szwankuje.
Jeśli wskazania prędkościomierza byłyby przekłamane do góry, to winny byłby czujnik VSS, ale tak nie jest.
Więc najbardziej pewne jest to, że wina leży gdzieś na linii Wejście sygnału VSS - moduł konwertujący sygnał dla EPS - pin #2 EPS.
Ale znowu liczniki były wymieniane, więc to naprawdę niezła zagadka, no chyba, że w obu licznikach moduł VSS-EPS byłby uszkodzony
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Ten drugi licznik jest inny , nie wiadomo czy są zamienne .
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Witajcie, po wstawieniu drugiego EPS sytuacja jest identyczna jak na obecnym czy to z wpiętym czy z wypiętym pinem EPS. Też tak myślę czy jest sens wydłubywać ta instalacje, ponieważ jeżeli pin 2 jest normalnie wpięty wszystko jest tak jak oryginalnie podłączone i odpalam auto i powiedzmy że wspomaganie nie działa, to bez ruszania się z miejsca nawet bez uruchamiania ponownego, normalnie na odpalonym odpinam kostkę od EPS i wpinam z powrotem i nagle wspomaganie zaczyna chodzić leciutko i działa tak już cały czas do czasu kolejnych odpaleń.Kurcze zaczyna się robić coraz gorsza zagwozdka
Marek, myślę o kolejnym liczniku ale może być ciężko dostać identyczny nie wiem już sam, co do uszkodzenia drugiego oczywiście istnieje takie prawdopodobieństwo ale z drugiej strony to ile jeszcze by trzeba nakupić tych liczników i modułów żeby wiedzieć że któryś jest na 100% sprawny. Koledzy nie wiecie może czy taki licznik da się jakoś sprawdzić pod kontem takich uszkodzeń przez które szwankuje wspomaganie???
Marek, myślę o kolejnym liczniku ale może być ciężko dostać identyczny nie wiem już sam, co do uszkodzenia drugiego oczywiście istnieje takie prawdopodobieństwo ale z drugiej strony to ile jeszcze by trzeba nakupić tych liczników i modułów żeby wiedzieć że któryś jest na 100% sprawny. Koledzy nie wiecie może czy taki licznik da się jakoś sprawdzić pod kontem takich uszkodzeń przez które szwankuje wspomaganie???
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Tak sobie czytam i myślę. Może moduł ESP nie dostaje zasilania? Znaczy, czasem nie dostaje. Albo jeszcze inaczej. Dostaje zbyt niskie podczas odpalania.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci
Patrykk pisze:....
Koledzy nie wiecie może czy taki licznik da się jakoś sprawdzić pod kontem takich uszkodzeń przez które szwankuje wspomaganie???
Takie sprawdzenie można wykonać przy pomocy oscyloskopu, albo chociaż przy pomocy miernika napięcia podawanego na pin #2 EPS w zależności od sygnału VSS, ale miernik będzie mało dokładny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości