kierownica raz lekko raz ciezko kreci

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#16 Postautor: regi » sobota, 3 stycznia 2015, 17:06

Dostalem od Alkraka modul sterowania wspomaganiem. Wlasnie go wymienilem. Bede jezdzil na rozebranych plastikach tymczasowo. Zanim wymienilem zauwazylem, ze wspomaganie przestaje dzialac, jak jade bardzo wolno. Glownie przy wolnej jezdzie i hamowaniu lekkim. Parking przy markecie, korek, dojezdzanie wolne do skrzyzowania. Tak 1/10 czyli da sie z tym zyc :kwink: Przy szybkiej jezdzie lub na trasie nie ma takiej przypadlosci.

Trzeba bylo rozebrac troche plastikow.

Obrazek

Zlokalizowac modul od dolu.

Obrazek

Numery inne ale pasuje.

Obrazek

Trzeba teraz jezdzic i liczyc ze to to. Narazie nie skladam. Pojezdze i sie zobaczy.

Obrazek
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#17 Postautor: regi » niedziela, 4 stycznia 2015, 21:28

Hessus pisze:U mnie był podobny problem ze wspomaganiem - czasami się odłączało ale dosłownie na kilka sekund i nigdy nie było wiadomo kiedy to nastąpi - czy podczas jazdy czy podczas parkowania. Problemem okazał się wadliwy czujnik prędkościomierza (wahajaca się wskazówka podczas jazdy), po wymianie którego i probelmy z elektornicznie reagującym wspomaganiem zniknęły.

Gdzie ten czujnik predkosciomierza jest? Chyba to nie modul EPS, bo na nowym od Alkraka, dzis znow na wolnym dohamowaniu do skrzyzowania wspomaganie sie wylaczylo, a przynajmniej takie mialem wrazenie. Slisko jak cholera wieczorkiem. Szklanka jakiej dawno nie pamietam.
Mam jeszcze na uwadze te kable sobie pokombinowac, ale znow zimno sie robi i nie zrobie tego teraz.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#18 Postautor: vokal » niedziela, 4 stycznia 2015, 21:38

Czujnik prędkościomierza masz na wyjściu tylnego wału z reduktora.
Wstawiony jest prostopadle do osi wału. Złącze 3-pinowe, płaskie, albo trójkątne.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#19 Postautor: regi » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 01:43

Obrazek

Jezeli to wykrece to poleje sie olej ?
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#20 Postautor: alkrak » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 08:16

Olej się nie wyleje, ale jeżeli licznik działa dobrze, nie "skacze" wskazówka, to nie bardzo widzę sens wymiany czujnika prędkości.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#21 Postautor: regi » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:29

alkrak pisze:Olej się nie wyleje, ale jeżeli licznik działa dobrze, nie "skacze" wskazówka, to nie bardzo widzę sens wymiany czujnika prędkości.


Alku pojezdze jeszcze chwile na Twoim module, bo musze sprawdzic czy to napewno nie on. Czujnika predkosci w takim razie nie wymieniam. Czekam na cieplo i robie kabelki na krotko. A wtyczke JPT-2 do zaworu N-02 to kupie tylko na serwisie KIA ? Czy moze gdzies jeszcze ?
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#22 Postautor: regi » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 12:00

hawerek pisze:Na podstawie twojego opisu wnioskuję, że wspomaganie do momentu rozłączenia działa prawidłowo więc według mnie na wstępie skupił bym się na wiązce idącej do maglownicy:
(objaw masz podobny do mnie - czyli może być że robi ci się zwarcie żółtego z zielonym lub jakieś przebicie)
1. sprawdzić dokładnie czy nie masz uszkodzonej wiązki
2. jeszcze raz dobrze przeczyścić styki w kostce X-35 oraz w N-02 (zawór maglownicy) i popsikać jakimś np. Kontakt spray
3. Jeżeli to nie pomoże to polecam kupić wtyczkę JPT-2 - to jest taka sama do podłączenia przy zaworze maglownicy
Obrazek
a w tedy zrób sobie wiązka dwóch kabli (odpowiednik dla żółtego i zielonego) około 2-2,5m zakończoną tą wtyczką.
Wtyczkę podłączysz do zaworu maglownicy a końce wiązki możesz pierw wpiąć do X-35 od strony EPS a potem do samego EPS (pod pin 5 i 6).
Zabieg ten zweryfikuje Ci drożność istniejącej instalacji między EPS a zaworkiem maglownicy na poszczególnych odcinkach (N-02 do X-35 oraz N-02 do EPS), a przy tym na razie nie musisz do testów niszczyć istniejącej wiązki.

4. A dopiero na końcu jeśli inne zbiegi nie pomogą zabrałbym się za wymianę EPS.


Czyli majac wtyczke JPT-2 moge zrobic polaczenie od zaworu N-02 do modulu EPS (pinu 5 i 6)
A te dwa kabelki zielony i zolty (pin 5 i 6) to wlanie te od zaworu maglownicy N-02 i wtyczki JPT-2 ?

Obrazek
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#23 Postautor: alkrak » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 16:30

regi pisze:.....
Czyli majac wtyczke JPT-2 moge zrobic polaczenie od zaworu N-02 do modulu EPS (pinu 5 i 6)
A te dwa kabelki zielony i zolty (pin 5 i 6) to wlanie te od zaworu maglownicy N-02 i wtyczki JPT-2 ?

Tak, możesz tak zrobić.
A te dwa kabelki, to rzeczywiście są od zaworu maglownicy. Zielony - pin6 modułu, żółty - pin5 modułu. Trzeba je przeciąć i połączyć z Twoimi, nowymi kabelkami.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#24 Postautor: hawerek » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 20:14

alkrak pisze:
regi pisze:.....
Czyli majac wtyczke JPT-2 moge zrobic polaczenie od zaworu N-02 do modulu EPS (pinu 5 i 6)
A te dwa kabelki zielony i zolty (pin 5 i 6) to wlanie te od zaworu maglownicy N-02 i wtyczki JPT-2 ?

Tak, możesz tak zrobić.
A te dwa kabelki, to rzeczywiście są od zaworu maglownicy. Zielony - pin6 modułu, żółty - pin5 modułu. Trzeba je przeciąć i połączyć z Twoimi, nowymi kabelkami.


Ewentualnie możesz sobie zrobić przejscówkę łączącą EPS z kostką i wtedy nie trzeba kabli przy EPS ciąć. Dla przykładu z poprzedniego tematu zjęcia jak przejściówkę ja zrobiłem:

hawerek pisze: Do pomiarów wykonałem sobie- można to nazwać taki mostek:
Obrazek
łączący kostkę od EPS i samego EPS, umożliwi mi teraz podłączenie wszelkiego rodzaju urządzeń pomiarowych w instalację jak i innych obciążeń, oraz odłączenie w instalacji poszczególnych linii instalacji. Takie proste a bardzo przydatne bo nie trzeba nic ciąć w instalacji.
Obrazek


Jeżeli jest u Ciebie w mieście sklep elektryczny to koszt max. 5 zł na elementy do produkcji, a jeżeli nie ma a przydała by Ci się przejściówka to dawaj adres na wysylkę na PW a w środę Ci wyślę.

A JPT-2 np. na allegro
http://allegro.pl/wtyczka-jpt-2-pinowa-i4964513994.html
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

kaziunciu
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 9 listopada 2014, 21:32
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 125
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#25 Postautor: kaziunciu » piątek, 9 stycznia 2015, 14:55

I jak? Udało się rozwikłać problem? U mnie zauważyłem coś podobnego zwłaszcza na parkingu, przy wolnej jeżdzie i manewrowaniu, o mało nie przydzwoniłem w zaprkowane auto bo sie wspomaganie wyłączyło dosłownie na pół obrotu kierownicą
Stefek Pizza aka Kaziunciu

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#26 Postautor: regi » sobota, 10 stycznia 2015, 20:38

Wzialem sie za to dzis o 15:00. Deszcz mzyl. Mokra kostka brukowa na podworku, ale twardo chcialem to zrobic. Rozlozylem sie pod autem. Posciagalem oslony. Zlokalizowalem kostke. I powiem tak: Dostanie sie do wtyczki X-35 to jak pocalowac sie w palec. Dostanie sie do wtyczki JPT-2 to jak pocalowanie sie w lokiec. Caly czas widzialem wtyczke. Widac ja z kazdej strony, ale dotknac jej czubkiem palcow graniczy z cudem. A rozlaczyc to niemozliwe.
Od strony kola zaslania rama.
Od spodu rama z mocowaniem wahacza.
Od gory, nie ma takiej reki ktora dotknie wtyczki.
Od tylu przeszkadza wal, katalizator od kolektora i sama pompa, bo wtyczka jest z drugiej strony.
Od przodu jest reduktor i przegub. Dodatkowo jakies rurki i tyle.
Nie wypialem, bo moze bym nawet jakims przedluzaczem to zrobil, ale co pozniej? Kazda dziura to jak mala c....nie powiem co.
Poskladalem sie i tyle. Zona pojechala przedtem do sklepu, ale krecilo sie dobrze. Zreszta ostanio jak te mrozy byly to ani raz sie nie chrzanilo.
Wspomaganie jezeli sie wylaczalo to tak w polowie. 50% ciezko sie krecilo. Jak wypialem modul to wtedy wspomaganie w 100% ciezko sie kreci i z jazda bylby problem.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#27 Postautor: hawerek » sobota, 10 stycznia 2015, 21:26

Też miałem problem z tą JPT-2 i jak pamiętam to odkręciłem nawet ją od ramy (3 śruby) i starałem się ją odsunąć. Ale z marnym skutkiem bo za daleko nie odeszła, ewentualnie jeszcze odkręcenie lewej końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy umożliwiło by wystarczające odsunięcie. W każdym bądź razie wtedy się poddałem. Potem udało się koledze u mnie ją odłączyć - przede wszystkim to na kanale, dwa długie wkrętki, na jednym delikatne nacięcie aby sprężynka przy wciskaniu się nie ślizgała i jakoś się udało. A zakładał poprzez przyczepiony drucik do kostki którym naciągał kostkę a wkrętakiem nakierowywał i dociskał.

Z tego co piszesz, że na mrozach jest zdecydowanie lepiej to może faktycznie jakaś wilgoć się wdała. A skoro już oczyszczałeś X-35 to chyba została ta na maglownicy do potraktowania "Kontaktem".
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#28 Postautor: regi » wtorek, 13 stycznia 2015, 12:20

Dzieki Hawerek za linka do allegro. Kupilem wlasnie. Chyba bede odkrecal wal przedni. Tam wtedy zrobi sie wieksza dziura.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
regi
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 777
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
Skąd jesteś: Nowy Sącz
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: granatowy ?
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#29 Postautor: regi » wtorek, 13 stycznia 2015, 13:21

A napisz mi jeszcze czy kolorystyka zielony zolty przy wtyczce jest zachowana ?
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck

265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: kierownica raz lekko raz ciezko kreci

#30 Postautor: alkrak » wtorek, 13 stycznia 2015, 13:43

regi pisze:A napisz mi jeszcze czy kolorystyka zielony zolty przy wtyczce jest zachowana ?

Możesz pomylić kolory i też będzie dobrze. :ok:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości