hamulce tyl

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
traktorzysta
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

hamulce tyl

#1 Postautor: traktorzysta » środa, 17 września 2014, 20:05

Witam.
Dziwny przypadek z moją sorcią . Otóż grzeją mi się oba tylne koła. Dodam, że na 100% nie z powodu hamulca ręcznego. Gdy auto długo stoi brak oporów toczenia. Po przejechaniu kilku km dosłownie tył się pali. Prowadnice czyste, klocki lekko pracują, tłoczki też pracują. Mechanicy mają różne teorie. Wina reduktora hamowania, wina ABS, wina pompy hamulcowej i jeszcze wina może być zaworu zwrotnego płynu w pompie. Teraz zagadka co to może być ?
Na forum nie znalazłem takiego przypadku.
Może ktoś się spotkał z takim czymś to proszę o podpowiedź.

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#2 Postautor: wmarkoni » środa, 17 września 2014, 20:42

Trzeba podnieść auto i sprawdzić, czy koła lekko się obracają.
Ręczny można lekko poluzować na lince. Co do normalnego hamulca, to jeżeli jesteś pewien, że klocki nie blokują, to pozostają już tylko łożyska. Warto sprawdzić, czy nie ma na łożyskach luzu. Jeżeli były robione jakieś naprawy w okolicy piast, to należało by sprawdzić, czy łożyska nie zostały zbyt ciasno skręcone w piastach.
Markoni

Awatar użytkownika
traktorzysta
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#3 Postautor: traktorzysta » środa, 17 września 2014, 20:52

Źle się wyraziłem.
To jest wina hamulca zasadniczego. Po naciśnięciu pedału hamulca cylinderki nie cofają się, choć na postoju wszystko lekko pracuje i się cofa.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#4 Postautor: miro » środa, 17 września 2014, 21:19

Mogą być zapieczone cylinderki.
Jednak jeśli mechanik nie potrafi zdiagnozować takiego problemu, proponuję zmienić mechanika.

Awatar użytkownika
traktorzysta
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#5 Postautor: traktorzysta » środa, 17 września 2014, 21:28

Tłoczki nie są zapieczone.
Gdy auto jest uniesione koła nie blokują. Problem występuje podczas jazdy, bądź przyczyna występuje gdy odpalony jest silnik.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#6 Postautor: orzeł » środa, 17 września 2014, 21:46

Do wymiany przewody hamulcowe elastyczne przy tylnych zaciskach. Prawdopodobnie rozwarstwiły się wewnętrznie i blokują powrót płynu (na 99% przewód elastyczny dochodzący do mostu).
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#7 Postautor: miro » środa, 17 września 2014, 21:51

Mechanikiem samochodowym nie jestem, ale coś tam wiedzy mechanicznej przez te wszystkie lata "liznąłem".
Przecież można przejechać te parę kilometrów o których piszesz i sprawdzić co się grzeje.
Skoro piszesz że tył się pali, to po zatrzymaniu będzie widać jak z klocków idzie dym.
Jeśli to faktycznie wina hamulca, to klocki będą wściekle gorące.
Jeśli to nie klocki, wina leży być może w łożyskach.

orzeł pisze:Do wymiany przewody hamulcowe elastyczne przy tylnych zaciskach. Prawdopodobnie rozwarstwiły się wewnętrznie i blokują powrót płynu (na 99% przewód elastyczny dochodzący do mostu).


I masz diagnozę eksperta.
Dobrze pisałem zmień mechanika. :kwink:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#8 Postautor: krzysiek ardie » środa, 17 września 2014, 22:00

miro pisze:Mechanikiem samochodowym nie jestem, ale coś tam wiedzy mechanicznej przez te wszystkie lata "liznąłem".
Przecież można przejechać te parę kilometrów o których piszesz i sprawdzić co się grzeje.
Skoro piszesz że tył się pali, to po zatrzymaniu będzie widać jak z klocków idzie dym.
Jeśli to faktycznie wina hamulca, to klocki będą wściekle gorące.
Jeśli to nie klocki, wina leży być może w łożyskach.

Z tym lizaniem to z daleka od takiego doradcy :hmm: klocki czerwone a tarcze na złom. Przecież kolega pisze że klocki trzymają tarcze. No chyba że Miro nabijasz sobie posty to rozumiem :roftl:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
lol
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
Skąd jesteś: Milanówek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 240000
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#9 Postautor: lol » środa, 17 września 2014, 22:15

Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#10 Postautor: miro » środa, 17 września 2014, 22:23

krzysiek ardie pisze:Z tym lizaniem to z daleka od takiego doradcy :hmm: klocki czerwone a tarcze na złom. Przecież kolega pisze że klocki trzymają tarcze. No chyba że Miro nabijasz sobie posty to rozumiem :roftl:


Przyznam, że nie rozumiem o czym piszesz ?
Chyba coś jednak masz do mnie, tylko nie wiem co i za co ?

Awatar użytkownika
traktorzysta
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#11 Postautor: traktorzysta » czwartek, 18 września 2014, 19:53

Przyznam bez bicia że nie wymieniłem płynu hamulcowego po zakupie auta,ale już kilka osób mówiło mi o przewodach elastycznych że prawdopodobnie się rozwarstwiły i też przychylam sie do tej opinii.Czy jest jakaś metoda by sprawdzić te przewody ?

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#12 Postautor: orzeł » czwartek, 18 września 2014, 20:18

Organoleptycznie czyli zdemontować i sprawdzić
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
traktorzysta
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#13 Postautor: traktorzysta » czwartek, 18 września 2014, 20:22

Dziękuje w utwierdzeniu mnie iż to jest ta usterka , nic tylko zamówić przewody.

Awatar użytkownika
diver
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 50
Rejestracja: środa, 9 marca 2011, 18:49
Skąd jesteś: Kołobrzeg
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2005
Kolor: czarny
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#14 Postautor: diver » sobota, 20 września 2014, 10:46

Miałem podobny przypadek kilka lat temu w fordzie - przednie prawe koło grzało się okrutnie. Mechanicy chcieli wymieniać wszystko - od uszczelniaczy cylinderków do pompy...
Okazało się że przewód elastyczny - tak jak sugeruje Orzeł - spuchł w środku robiąc "banana" przepuszczając w jedną stronę. Na zewnątrz nie odkształcił się - trudne do zdiagnozowania...

Awatar użytkownika
traktorzysta
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 46
Wiek: 50
Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
Skąd jesteś: Szczecin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 190000
Kontaktowanie:

Re: hamulce tyl

#15 Postautor: traktorzysta » niedziela, 21 września 2014, 14:53

szukam już przewodów i z tego co się orientuję jest ich 4 na tyle prawda ?
A może ktoś ma na zbyciu coś takiego chetnie kupię


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości