hamulce tyl
Moderator: Moderator
- traktorzysta
- awansowałem na
- Posty: 46
- Wiek: 50
- Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 190000
- Kontaktowanie:
hamulce tyl
Witam.
Dziwny przypadek z moją sorcią . Otóż grzeją mi się oba tylne koła. Dodam, że na 100% nie z powodu hamulca ręcznego. Gdy auto długo stoi brak oporów toczenia. Po przejechaniu kilku km dosłownie tył się pali. Prowadnice czyste, klocki lekko pracują, tłoczki też pracują. Mechanicy mają różne teorie. Wina reduktora hamowania, wina ABS, wina pompy hamulcowej i jeszcze wina może być zaworu zwrotnego płynu w pompie. Teraz zagadka co to może być ?
Na forum nie znalazłem takiego przypadku.
Może ktoś się spotkał z takim czymś to proszę o podpowiedź.
Dziwny przypadek z moją sorcią . Otóż grzeją mi się oba tylne koła. Dodam, że na 100% nie z powodu hamulca ręcznego. Gdy auto długo stoi brak oporów toczenia. Po przejechaniu kilku km dosłownie tył się pali. Prowadnice czyste, klocki lekko pracują, tłoczki też pracują. Mechanicy mają różne teorie. Wina reduktora hamowania, wina ABS, wina pompy hamulcowej i jeszcze wina może być zaworu zwrotnego płynu w pompie. Teraz zagadka co to może być ?
Na forum nie znalazłem takiego przypadku.
Może ktoś się spotkał z takim czymś to proszę o podpowiedź.
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Trzeba podnieść auto i sprawdzić, czy koła lekko się obracają.
Ręczny można lekko poluzować na lince. Co do normalnego hamulca, to jeżeli jesteś pewien, że klocki nie blokują, to pozostają już tylko łożyska. Warto sprawdzić, czy nie ma na łożyskach luzu. Jeżeli były robione jakieś naprawy w okolicy piast, to należało by sprawdzić, czy łożyska nie zostały zbyt ciasno skręcone w piastach.
Ręczny można lekko poluzować na lince. Co do normalnego hamulca, to jeżeli jesteś pewien, że klocki nie blokują, to pozostają już tylko łożyska. Warto sprawdzić, czy nie ma na łożyskach luzu. Jeżeli były robione jakieś naprawy w okolicy piast, to należało by sprawdzić, czy łożyska nie zostały zbyt ciasno skręcone w piastach.
Markoni
- traktorzysta
- awansowałem na
- Posty: 46
- Wiek: 50
- Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 190000
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Źle się wyraziłem.
To jest wina hamulca zasadniczego. Po naciśnięciu pedału hamulca cylinderki nie cofają się, choć na postoju wszystko lekko pracuje i się cofa.
To jest wina hamulca zasadniczego. Po naciśnięciu pedału hamulca cylinderki nie cofają się, choć na postoju wszystko lekko pracuje i się cofa.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Mogą być zapieczone cylinderki.
Jednak jeśli mechanik nie potrafi zdiagnozować takiego problemu, proponuję zmienić mechanika.
Jednak jeśli mechanik nie potrafi zdiagnozować takiego problemu, proponuję zmienić mechanika.
- traktorzysta
- awansowałem na
- Posty: 46
- Wiek: 50
- Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 190000
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Tłoczki nie są zapieczone.
Gdy auto jest uniesione koła nie blokują. Problem występuje podczas jazdy, bądź przyczyna występuje gdy odpalony jest silnik.
Gdy auto jest uniesione koła nie blokują. Problem występuje podczas jazdy, bądź przyczyna występuje gdy odpalony jest silnik.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Do wymiany przewody hamulcowe elastyczne przy tylnych zaciskach. Prawdopodobnie rozwarstwiły się wewnętrznie i blokują powrót płynu (na 99% przewód elastyczny dochodzący do mostu).
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Mechanikiem samochodowym nie jestem, ale coś tam wiedzy mechanicznej przez te wszystkie lata "liznąłem".
Przecież można przejechać te parę kilometrów o których piszesz i sprawdzić co się grzeje.
Skoro piszesz że tył się pali, to po zatrzymaniu będzie widać jak z klocków idzie dym.
Jeśli to faktycznie wina hamulca, to klocki będą wściekle gorące.
Jeśli to nie klocki, wina leży być może w łożyskach.
I masz diagnozę eksperta.
Dobrze pisałem zmień mechanika.
Przecież można przejechać te parę kilometrów o których piszesz i sprawdzić co się grzeje.
Skoro piszesz że tył się pali, to po zatrzymaniu będzie widać jak z klocków idzie dym.
Jeśli to faktycznie wina hamulca, to klocki będą wściekle gorące.
Jeśli to nie klocki, wina leży być może w łożyskach.
orzeł pisze:Do wymiany przewody hamulcowe elastyczne przy tylnych zaciskach. Prawdopodobnie rozwarstwiły się wewnętrznie i blokują powrót płynu (na 99% przewód elastyczny dochodzący do mostu).
I masz diagnozę eksperta.
Dobrze pisałem zmień mechanika.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
miro pisze:Mechanikiem samochodowym nie jestem, ale coś tam wiedzy mechanicznej przez te wszystkie lata "liznąłem".
Przecież można przejechać te parę kilometrów o których piszesz i sprawdzić co się grzeje.
Skoro piszesz że tył się pali, to po zatrzymaniu będzie widać jak z klocków idzie dym.
Jeśli to faktycznie wina hamulca, to klocki będą wściekle gorące.
Jeśli to nie klocki, wina leży być może w łożyskach.
Z tym lizaniem to z daleka od takiego doradcy klocki czerwone a tarcze na złom. Przecież kolega pisze że klocki trzymają tarcze. No chyba że Miro nabijasz sobie posty to rozumiem
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- lol
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 22 lipca 2012, 22:15
- Skąd jesteś: Milanówek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Kontaktowanie:
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
krzysiek ardie pisze:Z tym lizaniem to z daleka od takiego doradcy klocki czerwone a tarcze na złom. Przecież kolega pisze że klocki trzymają tarcze. No chyba że Miro nabijasz sobie posty to rozumiem
Przyznam, że nie rozumiem o czym piszesz ?
Chyba coś jednak masz do mnie, tylko nie wiem co i za co ?
- traktorzysta
- awansowałem na
- Posty: 46
- Wiek: 50
- Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 190000
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Przyznam bez bicia że nie wymieniłem płynu hamulcowego po zakupie auta,ale już kilka osób mówiło mi o przewodach elastycznych że prawdopodobnie się rozwarstwiły i też przychylam sie do tej opinii.Czy jest jakaś metoda by sprawdzić te przewody ?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Organoleptycznie czyli zdemontować i sprawdzić
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- traktorzysta
- awansowałem na
- Posty: 46
- Wiek: 50
- Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 190000
- Kontaktowanie:
- diver
- awansowałem na
- Posty: 50
- Rejestracja: środa, 9 marca 2011, 18:49
- Skąd jesteś: Kołobrzeg
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
Miałem podobny przypadek kilka lat temu w fordzie - przednie prawe koło grzało się okrutnie. Mechanicy chcieli wymieniać wszystko - od uszczelniaczy cylinderków do pompy...
Okazało się że przewód elastyczny - tak jak sugeruje Orzeł - spuchł w środku robiąc "banana" przepuszczając w jedną stronę. Na zewnątrz nie odkształcił się - trudne do zdiagnozowania...
Okazało się że przewód elastyczny - tak jak sugeruje Orzeł - spuchł w środku robiąc "banana" przepuszczając w jedną stronę. Na zewnątrz nie odkształcił się - trudne do zdiagnozowania...
- traktorzysta
- awansowałem na
- Posty: 46
- Wiek: 50
- Rejestracja: niedziela, 2 lutego 2014, 13:40
- Skąd jesteś: Szczecin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 190000
- Kontaktowanie:
Re: hamulce tyl
szukam już przewodów i z tego co się orientuję jest ich 4 na tyle prawda ?
A może ktoś ma na zbyciu coś takiego chetnie kupię
A może ktoś ma na zbyciu coś takiego chetnie kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości