Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Może marcelo08 się wypowie ostatnio pod Sandomierzem był wypadek, winny miał bieżnikowane opony, ubezpieczyciel na tej podstawie odmówił wypłacenia odszkodowania, koszt remontu mostu i inne straty materialne ponad 3mln złotych... sprawca nie wytrzymał psychicznie............
- Mareczek
- awansowałem na
- Posty: 29
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 01:20
- Skąd jesteś: Gorzów/Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Temat wypadku należałoby dokładniej zbadać. Mianowicie:
1. Czy opony posiadały homologacje itp itd? To jest bardzo ważne. Sprawca wypadku mógł mieć jakieś zwykłe oponki regenerowane przez pana Kazia w garażu, które nie zostały dopuszczone do ruchu. W tym przypadku decyzja ubezpieczyciela była oczywista...
2. Trzeba by poznać dokładniej przebieg wypadku! Sprawca wypadku mógł jechać przepisowo i to opony zawiniły a mógł też grzać 150km/h i tutaj żadne opony by mu nie pozwoliły wyhamować w danej sytuacji....
Właśnie dlatego nie ma od razu co skreślać z tego powodu opon bieżnikowanych. Kolega wmarkoni jeździ już drugi sezon i jak sami widzicie nie narzeka. A wypadków na oponach nowych/używanych też jest w Polsce mnóstwo każdego dnia...
1. Czy opony posiadały homologacje itp itd? To jest bardzo ważne. Sprawca wypadku mógł mieć jakieś zwykłe oponki regenerowane przez pana Kazia w garażu, które nie zostały dopuszczone do ruchu. W tym przypadku decyzja ubezpieczyciela była oczywista...
Opony nie posiadające homologacji, w przypadku kontroli policji może dojść do zatrzymania dowódu rejestracyjnego, w przypadku kolizji Ubezpieczyciel ma prawo nie wypłacić odszkodowania.
2. Trzeba by poznać dokładniej przebieg wypadku! Sprawca wypadku mógł jechać przepisowo i to opony zawiniły a mógł też grzać 150km/h i tutaj żadne opony by mu nie pozwoliły wyhamować w danej sytuacji....
Właśnie dlatego nie ma od razu co skreślać z tego powodu opon bieżnikowanych. Kolega wmarkoni jeździ już drugi sezon i jak sami widzicie nie narzeka. A wypadków na oponach nowych/używanych też jest w Polsce mnóstwo każdego dnia...
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Mareczek pisze:
Co prawda temat raczej dotyczył wyboru między używkami a bieżnikami. Wiadomo, że nowa firmowa opona będzie lepsza. Poruszasz jednak kwestię niewielkiej różnicy kosztów. Zakładając zakup nowych gum w cenie ok 500zł otrzymujemy 2000zł za komplet. Komplet opon bieżnikowanych to ok 1200zł za komplet. Bo ja wiem czy 800zł to tak mało?
przepraszam,ale w temacie nie ma nic o "używkach" tylko czy bieżnikować opony czy nie !!!
Mareczek pisze: Zakładamy zakup opon z pewnej bieżnikowni, znanej na polskim rynku oraz posiadającej stosowne certyfikaty i homologacje W takich firmach park maszyn jest stosunkowo nowy co gwarantuje nowoczesną technologię a co za tym idzie wszelkie badania, testy, kontrole jakości itp
A ja zakładam zakup z punktu x- nie chce grzebać po necie opinii o producencie. i co wtedy ? dodatkowo twoja odpowiedz brzmi jak byś co najmniej pracował w takim zakładzie i znal wszystkie jego szczegóły.
to już musisz sobie odpowiedzieć sam na to pytanie.ja-jak napisałem wyżej- nie oszczędzam na oponach. jest to jedyna rzecz która trzyma 2t tak jak tego chcielibyśmy, a styka się zaledwie na powierzchni kilkunastu cm2.Mareczek pisze:Idąc dalej za cenę nowego kompletu (bieżnikowanego) opon mamy prawie 2 nowe. Teraz rodzi się pytanie - lepiej jeździć 5 lat na jednym komplecie czy wymienić komplet co 2,5 roku?
- Mareczek
- awansowałem na
- Posty: 29
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 01:20
- Skąd jesteś: Gorzów/Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Murzyn_1313_Maximus pisze:przepraszam,ale w temacie nie ma nic o "używkach" tylko czy bieżnikować opony czy nie !!!
Może i tak choć chyba to jest głównym celem tego tematu. Rozważenie czy lepsza jest opona używana czy bieżnikowana.
Wiadomo iż nic nie może się równać z nową firmową oponą...
Murzyn_1313_Maximus pisze: A ja zakładam zakup z punktu x- nie chce grzebać po necie opinii o producencie. i co wtedy ? dodatkowo twoja odpowiedz brzmi jak byś co najmniej pracował w takim zakładzie i znal wszystkie jego szczegóły.
Kupując nowe opony zapewne poczyniasz pewien wywiad dotyczący danego modelu. Wątpię abyś szedł do sklepu i kupował daną oponę tylko dlatego, że fajnie wygląda. Zresztą o czym my mówimy. To forum jest pełne tematów dotyczących opinii o różnych modelach opon. Tak można zrobić i w tym przypadku
W polsce z bardziej liczących się zakładów regeneracji mamy: PROFL, GLOBGUM i MARKGUM. Opinie o nich można znaleźć bardzo łatwo...
A jeśli zakładasz zakup w punkcie X. Oczywiście możesz to zrobić W takim punkcie również możesz dostać opon wytwarzane w tych bieżnikowaniach. Należy wtedy tylko zwrócić uwagę na nazwę opony ponieważ homologacja opiewa również na nazwę handlową oraz znaki handlowe, które będą nanoszone na bok opony. Przykłady (pkt. 4.3.1 ):
http://www.globgum.com.pl/glob-gum/homologacja.gif
http://www.profil-zro.com.pl/gallery/127729515083.14.120.166.jpg
Kolejną rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest znaczek E20, który powinien również być umieszczony z boku opony.
Oczywiście takich punktów jest znacznie więcej wymieniam jednak tylko 2 sztandarowe...
P.S Może i faktycznie moje wypowiedzi brzmią jakbym pracował w takim zakładzie. Śmiało mogę jednak powiedzieć iż nie pracuję w ww. miejscu a moje wykształcenie jest dalece inne od branży samochodowej Mam jednak taką zasadę iż zanim wypowiem się w danym temacie staram się zapoznać z problematyką zagadnienia. Tak jest i w tym przypadku...
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
cyber_human pisze:wmarkoni pisze:[...]Wywaliłem blizaki dmz z bieżnikiem ok 6-7mm[...]
Uznaje się, że zimówka przestaje być pełnowartościowa od 4 mm w dół...
Czy nie za szybko poszły na śmieci?
Miałeś z nimi problemy?
Blizzak DM-Z3 to były bardzo dobre opony...
Owszem potwierdzam jakość blizzaków ale niestety te moje najprawdopodobniej z powodu podeszłego wielu (nie wiem dokładnie ile mają lat ale dostałem je do czołgu od poprzedniego własciciela ) guma zupełnie straciła elastyczność i pomimo relatywnie głębokiego bieżnika prawie całkiem znikły lamelki ( a te są w zimie najważniejsze).
-- sobota, 10 grudnia 2011, 23:44 --
kwintolp21 pisze:Może marcelo08 się wypowie ostatnio pod Sandomierzem był wypadek, winny miał bieżnikowane opony, ubezpieczyciel na tej podstawie odmówił wypłacenia odszkodowania, koszt remontu mostu i inne straty materialne ponad 3mln złotych... sprawca nie wytrzymał psychicznie............
W tej sytuacji należy założyc sprawę ubezpieczycielowi - widzieliście gdzieś w warunkach ubezpieczenia jakie samochód ma mieć opony? Każdy samochód posiadający ważne badanie techniczne porusza się drogą na tych samych zasadach o ile stan opon spełnia wymaganą przepisami głębokość bieżnika. Jeżeli ubezpieczyciel uważa inaczej to należy odebrać mu prawo do świadczenia usług ubezpieczeniowych i tyle ot zwykłe złodziejstwo.
Markoni
- Mareczek
- awansowałem na
- Posty: 29
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 01:20
- Skąd jesteś: Gorzów/Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Dla ciekawych
Proces powstawania nowych opon:
http://www.youtube.com/watch?v=K474RYse9P8&feature=related
Proces powstawania opon bieżnikowanych:
http://www.youtube.com/watch?v=k7GvEBM5_TU
Proces powstawania nowych opon:
http://www.youtube.com/watch?v=K474RYse9P8&feature=related
Proces powstawania opon bieżnikowanych:
http://www.youtube.com/watch?v=k7GvEBM5_TU
-
- awansowałem na
- Posty: 73
- Rejestracja: środa, 15 lutego 2012, 19:59
- Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Dzisiaj zakupilem komplet opon COLWAY (wzor bieznika BFGoodrich)
Jadac do serwisu mierzylem poziom halasu.
Warunki:
Predkosc jazdy ~100km/h (pomiar GPS'em, licznikowo jakies 110km/h), na tempomacie.
Trasa - autostrada, rowna nawierzchnia, pomiar na plaskim.
Okna w aucie zamkniete, klima na poziomie 1. Temperatura na zewnatrz jednakowa (czas miedzy pomiarami ~ 1h)
Pomiar wykonany telefonem komorkowym, aplikacja miernik dzwieku.
1. Letnie Kuhmo 245/70/16(bieznik w oplakanym stanie):
srednia wartosc halasu to 96db
2. Colway 245/70/16 nowki:
srednia wartosc halasu 97db
Dodam ze osobiscie mialem wrazenie ze na bieznikowanych bylo ciszej :D Ale pomiary przy jednakowych warunkach daja prawie identyczne wyniki. Wiem ze 1db to jest roznica, jednak przy dzialajacym radyjku nie zauwazymy zadnej roznicy. Dodatkowo gdyby Kuhmo mialy nowy bieznik tez powinno byc nieco glosniej.
Co do innych wlasciwosci opon - postaram sie pomierzyc jakos grubosc bieznika i powtorze pomiary przy zakladaniu zimowek.
Robie notatki przy tankowaniach, wiec byc moze bede w stanie zaobserwowac jakies roznice - jednak z tym nie bedzie prosto, warunki pogodowe, rodzaj tras, natezenie ruchu itp to zbyt duzo zmiennych.
Na ta chwile - wyzszy poziom halasu opon bieznikowanych to mit... (przynajmniej dla mnie)
Dodatkowe info po ~1000km:
Oponki zachowuja sie swietnie.
Poprzednio nie napisalem o wywazaniu, zakladane byly na alu i nie potrzebowaly wiecej odwaznikow niz stare kapcie.
Zdazylo mi sie juz jezdzic podczas silnego deszczu - kola sie slizgaly jedynie podczas dynamicznego ruszania (jezeli mozna mowic o dynamice w 2.4). Podczas jazdy nie zauwazylem zadnych problemow. Testy hamowania na b. mokrej nawierzchni wypadaja swietnie (nie robilem pomiarow odleglosci bo padalo zbyt mocno) nie bylo nadmiernego uslizgu, ABS zadzialal, auto reagowalo na kierownice bez zastrzezen.
Przewiozly mnie w lekkim terenie - jest super, ale to zasluga wzoru opony (czyli kopia BFG). Ciagna na sypkim piachu, po mokrej trawie juest nieco gorzej, przez bloto (nie typowo glina, bardziej woda + piach) ida swietnie zachowujac pelne mozliwosci kontroli kierunku.
Polecam te opony kazdemu kto rozwaza zakup uzywek, te oponki przeszly moje oczekiwania.
Jadac do serwisu mierzylem poziom halasu.
Warunki:
Predkosc jazdy ~100km/h (pomiar GPS'em, licznikowo jakies 110km/h), na tempomacie.
Trasa - autostrada, rowna nawierzchnia, pomiar na plaskim.
Okna w aucie zamkniete, klima na poziomie 1. Temperatura na zewnatrz jednakowa (czas miedzy pomiarami ~ 1h)
Pomiar wykonany telefonem komorkowym, aplikacja miernik dzwieku.
1. Letnie Kuhmo 245/70/16(bieznik w oplakanym stanie):
srednia wartosc halasu to 96db
2. Colway 245/70/16 nowki:
srednia wartosc halasu 97db
Dodam ze osobiscie mialem wrazenie ze na bieznikowanych bylo ciszej :D Ale pomiary przy jednakowych warunkach daja prawie identyczne wyniki. Wiem ze 1db to jest roznica, jednak przy dzialajacym radyjku nie zauwazymy zadnej roznicy. Dodatkowo gdyby Kuhmo mialy nowy bieznik tez powinno byc nieco glosniej.
Co do innych wlasciwosci opon - postaram sie pomierzyc jakos grubosc bieznika i powtorze pomiary przy zakladaniu zimowek.
Robie notatki przy tankowaniach, wiec byc moze bede w stanie zaobserwowac jakies roznice - jednak z tym nie bedzie prosto, warunki pogodowe, rodzaj tras, natezenie ruchu itp to zbyt duzo zmiennych.
Na ta chwile - wyzszy poziom halasu opon bieznikowanych to mit... (przynajmniej dla mnie)
Dodatkowe info po ~1000km:
Oponki zachowuja sie swietnie.
Poprzednio nie napisalem o wywazaniu, zakladane byly na alu i nie potrzebowaly wiecej odwaznikow niz stare kapcie.
Zdazylo mi sie juz jezdzic podczas silnego deszczu - kola sie slizgaly jedynie podczas dynamicznego ruszania (jezeli mozna mowic o dynamice w 2.4). Podczas jazdy nie zauwazylem zadnych problemow. Testy hamowania na b. mokrej nawierzchni wypadaja swietnie (nie robilem pomiarow odleglosci bo padalo zbyt mocno) nie bylo nadmiernego uslizgu, ABS zadzialal, auto reagowalo na kierownice bez zastrzezen.
Przewiozly mnie w lekkim terenie - jest super, ale to zasluga wzoru opony (czyli kopia BFG). Ciagna na sypkim piachu, po mokrej trawie juest nieco gorzej, przez bloto (nie typowo glina, bardziej woda + piach) ida swietnie zachowujac pelne mozliwosci kontroli kierunku.
Polecam te opony kazdemu kto rozwaza zakup uzywek, te oponki przeszly moje oczekiwania.
Ostatnio zmieniony środa, 15 sierpnia 2012, 13:54 przez bsh, łącznie zmieniany 1 raz.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
1. Jaki program zastosowałeś i na jakim systemie?
2. W którym miejscu ustawienia telefonu wykonywałeś pomiar?
Ten sposób możne być przydatny do obiektywnego pomiaru hałasu opon na asfalcie.
2. W którym miejscu ustawienia telefonu wykonywałeś pomiar?
Ten sposób możne być przydatny do obiektywnego pomiaru hałasu opon na asfalcie.
-
- awansowałem na
- Posty: 73
- Rejestracja: środa, 15 lutego 2012, 19:59
- Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Program to Miernik Dzwieku, czesc pakietu smart tools w play store. System android, telefon zamontowany w uchwycie na przedniej szybie. Moze nie jest to idealny pomiar, ale przynajmniej identyczne warunki dla obu kompletow opon.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Odświeżę trochę temat, zakupiłem sobie na zimę opony bieżnikowane przez firmę glob-gum, fajna miękka guma, 12,22mm bieżnika, dobrze hamują na mokrym, wzór bieżnika taki jak na oponie Cooper Discoverer M+S fakt faktem trochę je słychać przy większej prędkości ale za tę cenę, 1080 zł z przesyłką za 4 sztuki to jestem zadowolony.
a tutaj są orginalne
http://www.shopyourway.com/cooper-disco ... /100990113
a tutaj są orginalne
http://www.shopyourway.com/cooper-disco ... /100990113
USEL inside
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Będziesz z nich zadowolony. Glob-Gum to największa firma w Polsce zajmująca się bieżnikowaniem, nadlewaniem opon. Wzorowane na najbardziej popularnych modelach opon z tą różnicą, że kosztują połowę wartości oryginalnych. Póki co nie widziałem w internecie negatywnych opinii na ich temat. Gwarancja 2 lata jak na każdy inny produkt.
Ja śmigam od kilku miesięcy na ich produkcie wzorowanym na BF GOODRICH A/T. W terenie świetne, na mokrym też nie narzekam natomiast co do warunków zimowych to będzie ciężko sprawdzić bo od kilku lat w kraju nie było zimy i nie zapowiada się aby szło ku zmianom.
Ja śmigam od kilku miesięcy na ich produkcie wzorowanym na BF GOODRICH A/T. W terenie świetne, na mokrym też nie narzekam natomiast co do warunków zimowych to będzie ciężko sprawdzić bo od kilku lat w kraju nie było zimy i nie zapowiada się aby szło ku zmianom.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- Yacol
- moja ranga
- Posty: 83
- Wiek: 54
- Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 09:04
- Skąd jesteś: Jelenia Góra
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Też od miesiąca jestem użytkownikiem Colway C-Trax A/T (Kopia bieżnika BFG) z Glob-Gum i na razie jestem zadowolony.
Na twardym ok, wydają się minimalne głośniejsze od poprzednich.
W lekkim terenie /pole, droga przez las miejscami z błotem, piasek/ bez żadnych problemów nawet z przyczepą.
Ciekawy jestem czy to normalne, że nie weszły 245/70/R16 (tarło lekko o nadkole przy skręcie/, w końcu założyli 235/70/R16.
Pozdrawiam.
Na twardym ok, wydają się minimalne głośniejsze od poprzednich.
W lekkim terenie /pole, droga przez las miejscami z błotem, piasek/ bez żadnych problemów nawet z przyczepą.
Ciekawy jestem czy to normalne, że nie weszły 245/70/R16 (tarło lekko o nadkole przy skręcie/, w końcu założyli 235/70/R16.
Pozdrawiam.
---------------------------------------------------------------------------------------
"Czy świat się wiele zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkurwieni?"
Jonasz Kofta
"Z życiem zmagaj się zawzięcie, Albo ustąp, zejdź na stronę, I tak los ci da w prezencie, Co dla ciebie przeznaczone."
D.R.Koontz. - "Księga wszystkich smutków"
"Czy świat się wiele zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkurwieni?"
Jonasz Kofta
"Z życiem zmagaj się zawzięcie, Albo ustąp, zejdź na stronę, I tak los ci da w prezencie, Co dla ciebie przeznaczone."
D.R.Koontz. - "Księga wszystkich smutków"
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Yacol pisze:Też od miesiąca jestem użytkownikiem Colway C-Trax A/T (Kopia bieżnika BFG) z Glob-Gum i na razie jestem zadowolony.
Na twardym ok, wydają się minimalne głośniejsze od poprzednich.
W lekkim terenie /pole, droga przez las miejscami z błotem, piasek/ bez żadnych problemów nawet z przyczepą.
Ciekawy jestem czy to normalne, że nie weszły 245/70/R16 (tarło lekko o nadkole przy skręcie/, w końcu założyli 235/70/R16.
Pozdrawiam.
Przednie też mi delikatnie tarły przy skręcie o nadkola więc troszkę je rozciągnąłem i pospinałem opaskami. To wystarczyło.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
(Hess pisze Gwarancja 2 lata jak na każdy inny produkt).Ja kupiłem nalewki i gwarancja 5 lat. Rok 2015.Zadowolenie 100%
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: Bieżnikowanie - tak czy nie - cała prawda
Właśnie czytałem przed zakupem opinie o tej firmie i praktycznie same dobre komentarze, polecali jeszcze jedną firmę która bieżnikuje ale nazwę zapomniałem .
w terenie tych opon nie sprawdzałem jedynie podjeżdżałem pionowo pod wał nad Wisłą i jeździłem po małym błocie zobaczymy jak spadnie śnieg.
U mnie przy rozmiarze 245/70/16 nic nie przyciera.
w terenie tych opon nie sprawdzałem jedynie podjeżdżałem pionowo pod wał nad Wisłą i jeździłem po małym błocie zobaczymy jak spadnie śnieg.
U mnie przy rozmiarze 245/70/16 nic nie przyciera.
USEL inside
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości