szarpanie kierownicą na nierównościach
Moderator: Moderator
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Jeśli ściągniesz gumę zobaczysz tylko przegub kulowy nic więcej ,najlepiej to je ściągnąć przed badaniem na szarpakach,albo nie zastanawiać się i wymienić ,i wtedy zobaczyć czy się coś poprawiło.
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: BIAŁY
- Przebieg (km.): 19500
- Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Czy rozwiązał już ktoś ten problem?Mam wersję usa może tak ma byc,na stacji diagnostycznej powiedzieli ze wszystko ok.Może to wina miękkiego zawieszenia w mojej wersji.
-- poniedziałek, 24 marca 2014, 09:56 --
Może wypowie się użytkownik wersji USA odnośnie komfortu podróżowania.
-- poniedziałek, 24 marca 2014, 09:56 --
Może wypowie się użytkownik wersji USA odnośnie komfortu podróżowania.
-
- moje konto
- Posty: 214
- Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2012, 20:20
- Skąd jesteś: Kielce
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
najczęsciej za takie coś odpowiadają końcówki drążków mimo prawie nie wyczuwalnych luzów.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Sprawdź kzyzaki na kolumnie. Masz ich tam dwie szt. Jeden przy maglownicy,drugi w kabinie. Rozmiar 16x39
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: BIAŁY
- Przebieg (km.): 19500
- Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
- Kontaktowanie:
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
ojacek9 pisze:Czy rozwiązał już ktoś ten problem?
Sprawdź ciśnienie w oponach.W wersji USA 210kPa,a w wersji EU 240kPa Prawdopodobnie Masz zbyt wysokie ciśnienie
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
A czy przez przypadek, nie są to takie same objawy jak w tym temacie ?
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=7938&hilit=kierownica
http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=7938&hilit=kierownica
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: BIAŁY
- Przebieg (km.): 19500
- Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Problem rozwiązany.
Winowajcą okazał się luz na listwie od maglownicy.
Luz został skasowany przez dokręcenie śruby.
Autko prowadzi się super.
Winowajcą okazał się luz na listwie od maglownicy.
Luz został skasowany przez dokręcenie śruby.
Autko prowadzi się super.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Mógłbyś dokładnie wskazać tę śrubę ?
Może jakieś zdjęcie ?
Może jakieś zdjęcie ?
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: BIAŁY
- Przebieg (km.): 19500
- Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Bodzion pisze:Mógłbyś dokładnie wskazać tę śrubę ?
Może jakieś zdjęcie ?
Śruba znajduje się z lewej strony na listwie, która wychodzi z maglownicy.
Robił to mechanik, tyle zauważyłem.
Możliwe to on ją poluzował dużo wcześniej jak wymieniał gumy harmonijkowe na listwie.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Nie polecam nikomu kręcić śrubą regulacyjną listwy. Może spowodować to zablokowanie przekładni kierowniczej, co może doprowadzić do wypadku !!!
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: BIAŁY
- Przebieg (km.): 19500
- Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
orzeł pisze:Nie polecam nikomu kręcić śrubą regulacyjną listwy. Może spowodować to zablokowanie przekładni kierowniczej, co może doprowadzić do wypadku !!!
Możesz coś więcej napisać ?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Śruba regulacyjna służy do skasowania nadmiernego luzu pomiędzy listwą zębatą a zębatką. Dokonuje się tego podczas montażu, lub po regeneracji przekładni listwowej na stanowisku diagnostycznym, gdzie są podłączone manometry, oraz kompletny system hydrauliczny.
Jeżeli po kilkunastu latach eksploatacji pojawia się luz, to na pewno tylko w pozycji kół na wprost, a w skrajnych położeniach luz będzie niewyczuwalny, ponieważ listwa wyciera się nierównomiernie.
Po skasowania luzu może dojść do zablokowania przekładni.
Jeżeli po kilkunastu latach eksploatacji pojawia się luz, to na pewno tylko w pozycji kół na wprost, a w skrajnych położeniach luz będzie niewyczuwalny, ponieważ listwa wyciera się nierównomiernie.
Po skasowania luzu może dojść do zablokowania przekładni.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
Problemem jest to ze kasator tego luzu wewnątrz jest wykonany z plastiku!
- gregoryk
- To ja
- Posty: 347
- Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
- Skąd jesteś: Krosno
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Suzuki
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: szarpanie kierownicą na nierównościach
czyli wychodzi na to, że samemu tego nie ruszać ani w prawo ani w lewo? mnie się coś przypomina, że z dwa lata temu jeden obrót w prawo zrobiłem, ale nic to nie zmieniło więc więcej nie ruszałem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości