szarpanie kierownicą na nierównościach

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#16 Postautor: prtro » poniedziałek, 24 października 2011, 23:12

Jeśli ściągniesz gumę zobaczysz tylko przegub kulowy nic więcej ,najlepiej to je ściągnąć przed badaniem na szarpakach,albo nie zastanawiać się i wymienić ,i wtedy zobaczyć czy się coś poprawiło. :yes

ojacek9
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 54
Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: BIAŁY
Przebieg (km.): 19500
Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#17 Postautor: ojacek9 » niedziela, 23 marca 2014, 19:39

Czy rozwiązał już ktoś ten problem?Mam wersję usa może tak ma byc,na stacji diagnostycznej powiedzieli ze wszystko ok.Może to wina miękkiego zawieszenia w mojej wersji.

-- poniedziałek, 24 marca 2014, 09:56 --

Może wypowie się użytkownik wersji USA odnośnie komfortu podróżowania.

kamilck
moje konto
moje konto
Posty: 214
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2012, 20:20
Skąd jesteś: Kielce
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#18 Postautor: kamilck » wtorek, 8 kwietnia 2014, 04:52

najczęsciej za takie coś odpowiadają końcówki drążków mimo prawie nie wyczuwalnych luzów.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#19 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 8 kwietnia 2014, 07:38

Sprawdź kzyzaki na kolumnie. Masz ich tam dwie szt. Jeden przy maglownicy,drugi w kabinie. Rozmiar 16x39
Obrazek

ojacek9
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 54
Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: BIAŁY
Przebieg (km.): 19500
Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#20 Postautor: ojacek9 » czwartek, 2 października 2014, 16:05

Czy rozwiązał już ktoś ten problem?

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#21 Postautor: orzeł » czwartek, 2 października 2014, 19:57

ojacek9 pisze:Czy rozwiązał już ktoś ten problem?
:hmm:

Sprawdź ciśnienie w oponach.W wersji USA 210kPa,a w wersji EU 240kPa Prawdopodobnie Masz zbyt wysokie ciśnienie
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#22 Postautor: miro » czwartek, 2 października 2014, 21:20

A czy przez przypadek, nie są to takie same objawy jak w tym temacie ?

http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=7938&hilit=kierownica

ojacek9
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 54
Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: BIAŁY
Przebieg (km.): 19500
Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#23 Postautor: ojacek9 » wtorek, 14 października 2014, 14:43

Problem rozwiązany.
Winowajcą okazał się luz na listwie od maglownicy.
Luz został skasowany przez dokręcenie śruby.
Autko prowadzi się super.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#24 Postautor: Bodzion » wtorek, 14 października 2014, 15:15

Mógłbyś dokładnie wskazać tę śrubę ?
Może jakieś zdjęcie ?

ojacek9
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 54
Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: BIAŁY
Przebieg (km.): 19500
Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#25 Postautor: ojacek9 » wtorek, 14 października 2014, 19:42

Bodzion pisze:Mógłbyś dokładnie wskazać tę śrubę ?
Może jakieś zdjęcie ?

Śruba znajduje się z lewej strony na listwie, która wychodzi z maglownicy.
Robił to mechanik, tyle zauważyłem.
Możliwe to on ją poluzował dużo wcześniej jak wymieniał gumy harmonijkowe na listwie.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#26 Postautor: orzeł » wtorek, 14 października 2014, 19:47

Nie polecam nikomu kręcić śrubą regulacyjną listwy. Może spowodować to zablokowanie przekładni kierowniczej, co może doprowadzić do wypadku !!!
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

ojacek9
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 54
Rejestracja: niedziela, 19 stycznia 2014, 16:08
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: BIAŁY
Przebieg (km.): 19500
Inny Samochód: Toledo3 + 954rr
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#27 Postautor: ojacek9 » wtorek, 14 października 2014, 20:08

orzeł pisze:Nie polecam nikomu kręcić śrubą regulacyjną listwy. Może spowodować to zablokowanie przekładni kierowniczej, co może doprowadzić do wypadku !!!

Możesz coś więcej napisać ?

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#28 Postautor: orzeł » wtorek, 14 października 2014, 20:28

Śruba regulacyjna służy do skasowania nadmiernego luzu pomiędzy listwą zębatą a zębatką. Dokonuje się tego podczas montażu, lub po regeneracji przekładni listwowej na stanowisku diagnostycznym, gdzie są podłączone manometry, oraz kompletny system hydrauliczny.
Jeżeli po kilkunastu latach eksploatacji pojawia się luz, to na pewno tylko w pozycji kół na wprost, a w skrajnych położeniach luz będzie niewyczuwalny, ponieważ listwa wyciera się nierównomiernie.
Po skasowania luzu może dojść do zablokowania przekładni.
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#29 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 14 października 2014, 22:00

Problemem jest to ze kasator tego luzu wewnątrz jest wykonany z plastiku!
Obrazek

Awatar użytkownika
gregoryk
To ja
To ja
Posty: 347
Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
Skąd jesteś: Krosno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Suzuki
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: szarpanie kierownicą na nierównościach

#30 Postautor: gregoryk » środa, 15 października 2014, 11:58

czyli wychodzi na to, że samemu tego nie ruszać ani w prawo ani w lewo? mnie się coś przypomina, że z dwa lata temu jeden obrót w prawo zrobiłem, ale nic to nie zmieniło :blushing: więc więcej nie ruszałem


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości