Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#16 Postautor: cyber_human » piątek, 25 lutego 2011, 13:29

A ja się nie zgodzę z moim szanownym kolegą Masek.
Znam Twoje stanowisko i szanuję i cieszę się, że się Tobie spisują te opony, ale ja będę bronił stanowiska, że na śnieżną/lodową zimę opona zimowa, chyba, że jeździmy po nieużytkach.
Oczywiście całoroczny A/Tek da się obsłużyć, ale ja bym rodziny na tym nie wypuścił z domu.
Nie twierdzę, że zimówka to lekarstwo na wszystko. Lekarstwem na wszystko jest zdrowy rozsądek i przewidywalność i dostosowanie prędkości do warunków. Ale prawda jest taka, że w gęstym ruchu miejskim, gdy większość kierowców na zimówkach hamuje lepiej niż ATek zimą, niestosowanie opon stricte zimowych jest, hmm, jakby to nazwać neutralnie...: nie na miejscu...

Niemniej, wiem, że do porozumienia nie dojdziemy:
Maska ma swoje doświadczenia i swoje zdanie,
ja mam swoje doświadczenia i swoje zdanie.

:)

Proszę sobie wybrać samemu swoją drogę :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#17 Postautor: jumper1 » niedziela, 27 lutego 2011, 11:05

mam osobisty problem z wyborem opon na przyszłą zimę. i właśnie się zastanawiam nad ATkami, mam 300 m drogi od domu po ekstremalnym błocie (wiosna jesień deszczowe lato), błotko takie że na pieszo noga co najmniej po kostkę wpada. w zimę błoto zamarza i jest okej. po tych 300m mam z 1 km dziadowskiej drogi ale względnie twardej, potem to już czarne. Zauważyłem żę w tym błotku to ani letnia ani zimówka nie specjalnie się sprawuje, a że zimówka już ostatni sezon to zastanawiam się co teraz kupić, czy nowe zimówki (letnie co całkiem okej) czy jednak kupić ATki na tę swoją wieś. Z drugiej strony ta moja wiocha to raptem 1,5 km przy wjeździe i wyjeździe z domu, reszta drogi czarne.

sorry za zboczenie z tematu
Obrazek

radzik
moja ranga
moja ranga
Posty: 96
Wiek: 53
Rejestracja: niedziela, 6 lutego 2011, 21:25
Skąd jesteś: Łódź/Aleksandrów Ł.
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 80000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#18 Postautor: radzik » niedziela, 27 lutego 2011, 11:38

widzę jumper1, że mamy podobne drogi dojazdowe, więc mnie też interesuje co kupić na lato, a co na zimę i jakiego producenta

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#19 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 28 lutego 2011, 08:15

Panowie: ATki nie robią w błocie. Zachowają się bardzo podobnie do dobrych zimówek. Jestem w stanie zaryzykować nawet stwierdzenie, że dobra zimówka w błocie robi całkiem nieźle, jak na oponę szosową. Poczytajcie moją relację z błotnej wyprawy: http://klubsorento.pl/viewtopic.php?f=87&t=2713
Błota było więcej niż do kostki i moje Sorento szło tak, że off_roadowcy byli w szoku. Ja zresztą też.

Dlaczego zimówka daję radę? Nie wiem, to ciekawe pytanie. Być może dlatego, że ma setki krawędzi stworzonych przez lamelki i jednak jakoś chwyta.
Nie mówię, że zimówka jest lepsza w błoto niż ATek! Absolutnie nie. Ale jeśli latacie głownie po czarnym (zimą białym), zrezygnujcie z opon AT - nie dadzą wam bezpieczeństwa takiego jak dobra zimówka, a i w błocie nie będzie rewelacji.
W błoto tylko M/Tek.
Rozważyłbym też Goodyear DuraTrac, bo ponoć - nie mam własnych doświadczeń - ta opona robi nieźle na śniegu, także ubitym.
Niemniej ja zachęcam do zimówek.
Bardzo dobrą zimówką jest Bridgestone Blizzak DM-V1 (pociągnąłem 14,5 tonowego TIRa na śniegu !: http://klubsorento.pl/viewtopic.php?f=87&t=2318&hilit=dawid), albo Pirelli Scorpion Ice&Snow. Jednak jeśli chcecie coś w rozmiarze innym niż fabryka - wyższą oponę - Bridgestone ma 245/75R16, a Pirelli nie ma takiego rozmiaru.

Co do dzielności tej opony w błocie, wstawię film z moich poczynań w błocie, to zobaczycie, co ta opona potrafi na aucie 4x4. Co ciekawe, walczyłem nawet bez reduktora, choć w spiętym 50/50 SuperLockiem.

Podsumowując: na potrzeby krótkiego błota i 99,9% czarnego - brać dobrą zimówkę.
ATek od wiosny do jesieni,
w błoto MTek.

Na wiosnę chcę kupić GY DuraTrac, napiszę jak ta opona się sprawuje. I będę ja męczył do pierwszych śniegów, więc i z tego będzie raport jeszcze przed końcem 2011... Należy tylko pamiętać, że ta opona jest do Vmax = 160 km/h.



:)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#20 Postautor: wmarkoni » poniedziałek, 28 lutego 2011, 23:02

cyber_human pisze: Ale prawda jest taka, że w gęstym ruchu miejskim, gdy większość kierowców na zimówkach hamuje lepiej niż ATek zimą, niestosowanie opon stricte zimowych jest, hmm, jakby to nazwać neutralnie...: nie na miejscu...


Przyłączam się w pełni. Niestety zasadnicza różnica między typowymi zimówkami a oponami "off" to nie tylko rzeźba bieżnika ale przede wszystkim zastosowana w zimówkach mieszanka gumy, która w niskich temperaturach zachowuje się zupełnie inaczej niż ATki. Ponadto w oponach zimowych kolosalną rolę (szczególnie przy hamowaniu) odgrywają lamelki. Przekonałem się o tym na własnej skórze: miałem oponki Blizzak DMZ3, po którejś z kolei zimie na tylnych oponach pomimo dobrej jeszcze głębokości bieżnika na bloczkach zniknęły rowki lamelkowe, w efekcie tego droga hamowania jak i przyczepność podczas ruszania pogorszyły się o co najmniej 50%.
Tak więc mam teraz z tyłu nowe zimówki, na których wyciągałem już z zaspy ducato.
Markoni

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#21 Postautor: jumper1 » wtorek, 1 marca 2011, 18:22

ano właśnie w tym jest sęk, że ATka na "czarno białym" czyli asfalt z wyślizganym śniegiem może być jak "gwiazda na lodzie". MT może by się przydały ala musiałbym mieć ja na drugim komplecie felg aby móc samemu szybki pitstop zrobić. W dalszą trase np na wakacje to podejrzewam że na MT byłaby porażka.
Obrazek

stolek6
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 12 sierpnia 2012, 23:28
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Złoty
Kontaktowanie:

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#22 Postautor: stolek6 » wtorek, 7 czerwca 2016, 21:35

Stary temat, ale skoro zajrzałem to może zrobi to ktoś jeszcze. At/sa miałem w santa fe. Teren bez błota bardzo fajnie robiły, trasa na suchym również, na mokrym rewelacja. W zime kopny śnieg ok , ubity tak sobie.

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Czy to są opony całoroczne czy sezonowe ?

#23 Postautor: cezio77 » środa, 8 czerwca 2016, 07:16

W Polsce nie ma już zimy (przeniosła się do UK :kwink: ). Dlatego ja w plaskaczu mam wielosezonówki a w Sori AT3 Coopera.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości