Obrazek


Obrazek


Obrazek

Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 596
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#91 Postautor: Kayne » piątek, 26 sierpnia 2016, 10:15

Mnie też buja po progach, jak i po zatrzymaniu. Podobny efekt jak u ciężarówki/tira. Też z Niemiec.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 272
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#92 Postautor: Gonzo » piątek, 26 sierpnia 2016, 10:34

Czyli nie ma powodu do zmartwień ? Po prostu tak ma być.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1970
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 12 times
Been thanked: 58 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#93 Postautor: Bodzion » piątek, 26 sierpnia 2016, 12:12

Gonzo pisze:Czyli nie ma powodu do zmartwień ? Po prostu tak ma być.

Nie - tak nie ma być.
Po prostu ten typ tak ma - co nie oznacza, ze to jest właściwe i poprawne.
Nic z tym nie zrobisz o ile nie wymienisz zestawu amortyzatory+sprężyny ( optymalnie ) lub same amortyzatory ( minimalnie ).
Same amortyzatory np. KYB to niewielki koszt a już eliminuje w większości ten problem.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 272
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#94 Postautor: Gonzo » piątek, 26 sierpnia 2016, 12:23

Ok. To działamy.

Awatar użytkownika
Gerwazy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2664
Rejestracja: poniedziałek, 28 września 2015, 09:14
Skąd jesteś: Świętokrzyskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 136753
Has thanked: 17 times
Been thanked: 58 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#95 Postautor: Gerwazy » piątek, 26 sierpnia 2016, 18:16

Ja radzę chwilę poczekać :kwink: To kołysanie ma czasem swoje zalety. Nasza jest mięciutka bo amerykańska, ale można się przyzwyczaić.
Na początku też byliśmy zdziwieni i przerażeni :lol:
Jeszcze polubisz takie kołysanie :kwink:
Zawsze możesz to zmienić, ale raz jeszcze powiem... poczekaj trochę :bye:

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 272
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#96 Postautor: Gonzo » sobota, 27 sierpnia 2016, 19:03

Zrobiłem jeszcze jedna jazdę próbną. Wsadziłem do tyłu córkę z zięciem i wybrałem dziadowską drogę. Ewidentnie tył dobija do końca. Przód bardzo mocno siada na wybojach. Z tyłu bujanie, ale typowe dla zużytych amorów. Kupiłem i wymieniłem dzisiaj tył. Były oryginalne amory( pewno do nowości nie wymieniane). Totalna odmiana. Sorcia pięknie wybiera nierówności tyłem. Tak samo mam w moim Espace. Na ścieżce pokazuje ,że niby amortyzatory ok, a okazuje się to już złomy do tego stopnia,że przy dużych prędkościach w czasie hamowania telepało całą budą. Po wymianie amortyzatorów auto szło jak burza. Wygląda, że tutaj jest tak samo. Przód już kupiony. Czekam aż dojdzie i wymieniam. Widocznie konstrukcja zawieszenia jest taka, że oszukuje ścieżkę na stacji diagnostycznej.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1970
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 12 times
Been thanked: 58 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#97 Postautor: Bodzion » sobota, 27 sierpnia 2016, 21:10

Jakby to powiedzieć - "a nie mówiłem" ? :)
Nie powinno bujać. Bujanie oznacza zazwyczaj zmęczone już amortyzatory a często i sprężyny.

Fajnie, że Ci się poprawiło.

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1064
Wiek: 45
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#98 Postautor: tomasB » niedziela, 28 sierpnia 2016, 07:38

Na stacji diagnostycznej nie bada się samego amortyzatora, a amortyzację pojazdu w zawieszeniu - tak
powiedział mi sąsiad, który zajmuje się zbieżnością, oponami i małymi naprawami. Pokazał mi też amortyzator 73% skuteczności na ścieżce diagnostycznej, totalny złom

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 596
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#99 Postautor: Kayne » niedziela, 28 sierpnia 2016, 12:28

Hm, wychodzi więc na to, że i ja muszę wymienić amortyzatory. Mam podobne odczucia.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 272
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#100 Postautor: Gonzo » środa, 31 sierpnia 2016, 20:56

Właśnie wymieniłem przód. Teraz to dopiero przyjemność z jazdy :happy1: Zero bujania. Po każdym progu czarnulka pięknie trzyma poziom. :ok:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1970
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 12 times
Been thanked: 58 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#101 Postautor: Bodzion » czwartek, 1 września 2016, 09:52

I właśnie zadałeś kłam tym, którzy twierdzą, że "buja i tak ma być".
Nie ma tak być. Nie powinno bujać.

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 596
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#102 Postautor: Kayne » czwartek, 1 września 2016, 20:00

Potwierdzam. Dzisiaj wpadły bilsteiny b4 na tył i przód, bujanie znikło kompletnie, samochód utwardził się niesamowicie w porównaniu do tego co było wcześniej.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 272
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#103 Postautor: Gonzo » piątek, 2 września 2016, 07:03

Całkowicie inna jazda. Zgadza się ? :yes:

Grzesiek77
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 11:43
Skąd jesteś: Miłoszyce
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Przebieg (km.): 172000
Inny Samochód: Toyota Auris 2013
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#104 Postautor: Grzesiek77 » sobota, 10 grudnia 2016, 22:12

Właśnie trafiłem na ten wątek i upewniłem się, że jednak bujanie to nie standard w tym modelu i trzeba poszukać nowych amorków.

Awatar użytkownika
Student_x
coś umiem
coś umiem
Posty: 668
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 26 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#105 Postautor: Student_x » niedziela, 14 maja 2017, 19:19

Koledzy, koleżanki , wysoka izbo ;)
Mam problem ze sprężynami na tyle i teraz zastanawiam się co kupić by auto było "normalne"
Przy wymianie obudowy tylnego mostu już były sprężyny , ale były za wąskie i nie weszły na auto, więc zjechało ono na starych springach.
Niestety, wkurza mnie dobijanie tyłu do odbojów i te sprężyny muszę wymienić.
Zmierzyłem wysokość auta, od asfaltu do rantu plastika na błotniku i z tyłu mam ok. 80cm, a przód ok 83cm, tak , że ewidentnie tył siedzi.
No i to widać na aucie. Mierząc na rancie progów , mamy też spadek, ale ok. 1 - 1,5cm między progiem z przodu a z tyłu.
Teraz co kupić, bo patrzyłem na sprężyny i różne firmy, różne grubości drutu, różne wysokości a co z twardością?
Teoretycznie sorento po lifcie ma sprężynę niższą o ok. 1cm i mniejszą średnicę drutu oraz średnicę zewnętrzną węższą , no i coś podobnego dostałem w sklepie i mi nie weszło na górne mocowanie sprężyny.
Czyli do mnie teoretycznie ma być sprężyna o dł. ok. 369mm , śred. zew. 159mm oraz śr. drutu ok. 14mm , ale co wybrać?
Monroe MONSP 2229 ; Sachs 994 052 ; to Średnica Sprężyny 159mm , Długość - 369mm, Średnica Drutu. 14mm
KYB - Średnica Sprężyny - 158mm, Długość - 367mm , Średnica Drutu 14mm , czyli ciut mniej od wyżej wymienionych, no i
LESJOFORS LS4244217 , który mnie zaskoczył i ma wszystkie wymiary ciut większe czyli:
Średnica Drutu - 14,25mm
Długość - 374mm
Średnica Sporężyny 159mm
Czyli teoretycznie auto powinno stanąć lekko wyżej. Tylko ile wyżej?
Przy okazji pytanie, czy ktoś ma dane jak wysoko powinno stać auto bez żadnych liftów?
Mierzyłem po relingach, ale najwyższy punkt mam tylko 5mm niżej od fabryki, więc coś jest nie halo , tylko co?
Nowe amorki założone, bo stare już wyciekły, a autem gorzej buja i dobija niż na tamtych amorach :(
Z wątku wynika że za twarde zawieszenie, ale wg. mnie to jest za miękkie , skoro dobija :)
Muszę to zrobić, a nie chce rozbierać, rozciągać sprężyn, bo to nie resor , którego cząstki molekularne , komórki czy tam inne wiązadła zacieśniamy poprzez uderzeniem młota z obydwu stron.
Chcę założyć sprężyny, tylko poradźcie , co zakładaliście i jaką macie wysokość auta od gleby do rantu.
Muszę zrobić tak by tył z pełnym zbiornikiem był o 1cm wyższy od przodu a w najgorszym wypadku o dwa wyżej lub na równo.
Oczywiście dla tego tak cyrkluje , ponieważ w 99% autem poruszam się z powietrzem z tyłu i nie chcę robić kozy, a dobijanie tyłu na odbojach jest upierdliwe i nowe amorki długo nie wytrzymają :(
Teoretycznie do mnie sprężyny mają nr. 551013E120 tak mi się wydaję, czyli który zamiennik do tego mam wybrać?
Lesjofors LS4244217 bedzie pasowała i postawi mi auto do oryginału?
Nawet jak na razie stanie jak koza , to trudno, bo z przodu też amorki będą zaraz do wymiany , wiec poleci wtedy kpl :)
Tylko coś doradźcie na razie na tył :)
Przeniosłem temat bo dostałem opierdułę hehehe i napisałem z nr. sprężyn, bo foty potem znikają i nie wiadomo o co chodzi. Jak się wszystko założy i będę wiedział jak czyje auto stoi na jakim zestawie to może założę coś innego i wtedy je pomierzę, będą co niektórzy mieli większy wybór :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość