Koledzy, koleżanki , wysoka izbo ;)
Mam problem ze sprężynami na tyle i teraz zastanawiam się co kupić by auto było "normalne"
Przy wymianie obudowy tylnego mostu już były sprężyny , ale były za wąskie i nie weszły na auto, więc zjechało ono na starych springach.
Niestety, wkurza mnie dobijanie tyłu do odbojów i te sprężyny muszę wymienić.
Zmierzyłem wysokość auta, od asfaltu do rantu plastika na błotniku i z tyłu mam ok. 80cm, a przód ok 83cm, tak , że ewidentnie tył siedzi.
No i to widać na aucie. Mierząc na rancie progów , mamy też spadek, ale ok. 1 - 1,5cm między progiem z przodu a z tyłu.
Teraz co kupić, bo patrzyłem na sprężyny i różne firmy, różne grubości drutu, różne wysokości a co z twardością?
Teoretycznie sorento po lifcie ma sprężynę niższą o ok. 1cm i mniejszą średnicę drutu oraz średnicę zewnętrzną węższą , no i coś podobnego dostałem w sklepie i mi nie weszło na górne mocowanie sprężyny.
Czyli do mnie teoretycznie ma być sprężyna o dł. ok. 369mm , śred. zew. 159mm oraz śr. drutu ok. 14mm , ale co wybrać?
Monroe MONSP 2229 ; Sachs 994 052 ; to Średnica Sprężyny 159mm , Długość - 369mm, Średnica Drutu. 14mm
KYB - Średnica Sprężyny - 158mm, Długość - 367mm , Średnica Drutu 14mm , czyli ciut mniej od wyżej wymienionych, no i
LESJOFORS LS4244217 , który mnie zaskoczył i ma wszystkie wymiary ciut większe czyli:
Średnica Drutu - 14,25mm
Długość - 374mm
Średnica Sporężyny 159mm
Czyli teoretycznie auto powinno stanąć lekko wyżej. Tylko ile wyżej?
Przy okazji pytanie, czy ktoś ma dane jak wysoko powinno stać auto bez żadnych liftów?
Mierzyłem po relingach, ale najwyższy punkt mam tylko 5mm niżej od fabryki, więc coś jest nie halo , tylko co?
Nowe amorki założone, bo stare już wyciekły, a autem gorzej buja i dobija niż na tamtych amorach
Z wątku wynika że za twarde zawieszenie, ale wg. mnie to jest za miękkie , skoro dobija
Muszę to zrobić, a nie chce rozbierać, rozciągać sprężyn, bo to nie resor , którego cząstki molekularne , komórki czy tam inne wiązadła zacieśniamy poprzez uderzeniem młota z obydwu stron.
Chcę założyć sprężyny, tylko poradźcie , co zakładaliście i jaką macie wysokość auta od gleby do rantu.
Muszę zrobić tak by tył z pełnym zbiornikiem był o 1cm wyższy od przodu a w najgorszym wypadku o dwa wyżej lub na równo.
Oczywiście dla tego tak cyrkluje , ponieważ w 99% autem poruszam się z powietrzem z tyłu i nie chcę robić kozy, a dobijanie tyłu na odbojach jest upierdliwe i nowe amorki długo nie wytrzymają
Teoretycznie do mnie sprężyny mają nr. 551013E120 tak mi się wydaję, czyli który zamiennik do tego mam wybrać?
Lesjofors LS4244217 bedzie pasowała i postawi mi auto do oryginału?
Nawet jak na razie stanie jak koza , to trudno, bo z przodu też amorki będą zaraz do wymiany , wiec poleci wtedy kpl
Tylko coś doradźcie na razie na tył
Przeniosłem temat bo dostałem opierdułę hehehe i napisałem z nr. sprężyn, bo foty potem znikają i nie wiadomo o co chodzi. Jak się wszystko założy i będę wiedział jak czyje auto stoi na jakim zestawie to może założę coś innego i wtedy je pomierzę, będą co niektórzy mieli większy wybór